Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 74 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hallo,

    Wie weet waarom ik in het menu van de Onkyo 806 de optie "Bron Naamswijziging" niet selecteerbaar is ? (hij staat er wel maar is grijs zeg maar)

    Probleem inmiddels opgelost ! (Eerst bron kiezen, hierna kan pas in de setup de naam veranderd worden)

    Grtz Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 26-05-2009 om 07:07
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  2. #27

    Standaard

    En Roger.... heb je er al plezier van ?

  3. #28

    Standaard

    Ik heb hem sinds zaterdag binnen en ben zeer tevreden! Ook totaal geen last van dat blue-dot-syndrome. Staat overigens ook een (S) achter het serienummer. Wacht nu nog op twee vloerspeakers, en dan is het volgende week helemaal compleet

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    En Roger.... heb je er al plezier van ?
    Echt een geweldig apparaat tot nu toe.
    Enige waar ik even aan moet wennen is dat het even duurt voor ie het beeld door laat (seconde of 3)

    Verder prima gebalanceerd geluid, dat was vroeger wel anders in ons geval.

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Echt een geweldig apparaat tot nu toe.
    Enige waar ik even aan moet wennen is dat het even duurt voor ie het beeld door laat (seconde of 3)
    Dat is wat ik ook vermeld in het stuk dat ik schreef over handshake problemen en hun oplossingen, maar dat zul je ondertussen wel helemaal bestudeerd hebben.

    En heb je de LG BD370 ondertussen ook al regiovrij gemaakt en geupdate?
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 28-05-2009 om 19:56 Reden: woordje toegevoegd...
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is wat ik ook vermeld in het stuk dat ik schreef over handshake problemen en hun oplossingen, maar dat zul je ondertussen wel helemaal bestudeerd hebben.

    En heb je de LG BD370 ondertussen ook al regiovrij gemaakt en geupdate?
    Oops, dat ga ik na Roda - Cambuur even lezen......

    Regiovrij voor mij niet belangrijk, voor een update vraagt ie niet ! Zal dan wel niet nodig zijn ?

    Grtz Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Oops, dat ga ik na Roda - Cambuur even lezen......

    Regiovrij voor mij niet belangrijk, voor een update vraagt ie niet ! Zal dan wel niet nodig zijn ?

    Grtz Roger.
    Als hij niet meld dat er een nieuwere versie is, dan heeft hij hem waarschijnlijk al.... wel vreemd, want zolang is deze versie nog niet online, wat zijn je huidige versies
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als hij niet meld dat er een nieuwere versie is, dan heeft hij hem waarschijnlijk al.... wel vreemd, want zolang is deze versie nog niet online, wat zijn je huidige versies
    no idea, nu bezig m'n Harmony One the configureren

    Grtz Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #34

    Standaard

    Kan het kloppen dat ik geen Dolby True HD te zien krijg bij de PS3? Hoe kan ik dit verhelpen, aangezien hij het wel hoort te ondersteunen. Kon op internet nog geen correct antwoord vinden. Wel zie ik op fora staan dat het dan via de All Stereo Channel gaat.... klopt dat?

    Bij voorbaat veel dank aan diegene die me kan helpen!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hylian_Knight Bekijk bericht
    Kan het kloppen dat ik geen Dolby True HD te zien krijg bij de PS3? Hoe kan ik dit verhelpen, aangezien hij het wel hoort te ondersteunen. Kon op internet nog geen correct antwoord vinden. Wel zie ik op fora staan dat het dan via de All Stereo Channel gaat.... klopt dat?

    Bij voorbaat veel dank aan diegene die me kan helpen!
    Het klopt dat je geen Dolby True HD en ook geen DTS HD Master te zien krijgt, je kunt dat ook niet verhelpen.

    Hoe komt dat? :

    De PS3 kan geen audio in Bitstream over zijn HDMI uitgang sturen, dit door een wat achterhaalde uitgang. Toch herkend de PS3 wel degelijk of er aan de andere zijde van de HDMI uitgang een receiver die hoge PCM Multi Channel kan ontvangen. Is er zo'n receiver, dan laat de PS3 het toe dat je de HD audio Tracks kunt selecteren. Je kunt dan op de info op je scherm van je TV zien met welke bitrate een HD signaal naar je reciever gaat.

    Dus geen Bitstream waarbij je receiver het decoderen moet doen, maar een PCM Multi Channel audio stream naar je receiver. Het PCM Multi Channel audio signaal hoeft niet slechter te zijn dan het Bitstream signaal waarbij de receiver het decoderen voor zijn rekening neemt, toch hebben de receivers over het algemeen de betere decoders en heeft men over het algemeen toch liever het bitstream signaal naar de receiver. Bij de PS3 mist het PCM Multi Channel signaal wat dynamiek.

    Toch vind ik de info die je van de PS3 krijgt als hij een HD signaal afspeelt stukken beter dan de info die ik nu krijg in de combo van mijn standalone speler en receiver, dus al geeft je receiver niet aan dat het True of DTS HD etc etc is, je PS3 laat wel zien welk signaal hij omzet in Multi Channel PCM.

    Hoop dat mijn antwoord duidelijk is, heb je nog aanvullende vragen..... laat maar komen
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    Oké dat is duidelijk. Wat moet ik dan veranderen en hoe kan ik zien welk multikanaal ik dan moet kiezen? Ik las ergens dat hij bij Onkyo dan op All Stereo kwam te staan. De PS3 moet ik dus veranderen naar PCM als ik het goed begrijp?

    Thnx voor je uitvoerige antwoord!

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hylian_Knight Bekijk bericht
    Oké dat is duidelijk. Wat moet ik dan veranderen en hoe kan ik zien welk multikanaal ik dan moet kiezen? Ik las ergens dat hij bij Onkyo dan op All Stereo kwam te staan. De PS3 moet ik dus veranderen naar PCM als ik het goed begrijp?

    Thnx voor je uitvoerige antwoord!
    Ik zal maar aannemen dat je je PS3 hebt aangesloten op je receiver met HDMI, dat is een voorwaarde om de HD audiosignalen te kunnen weergeven. (optisch kan de hoge bitrate niet vervoeren)

    In het instellingen menu zal je hebben aangegeven dat je beeld en audio via HDMI uitstuurt, bij beeld heb je dan oa ingesteld de resolutie van je TV (720p-1080i-1080p-1080p24) bij audio stel je PCM in, je kan daar wel bitstream kiezen, maar als je dat doet loop je tegen de beperking van de PS3 HDMI uitgang aan en kan je de HD audiostreams niet selecteren, en als je het wel doet krijg je enkel de core.(uitgeklede, lagere bitversie van het HD signaal)

    Nog wel 1 aandachtspuntje, de PS3 is niet in staat om de audio over 2 uitgangen tegelijkertijd uit te sturen, dus als je kiest voor de HDMI uitgang, dan gaat het geluid enkel en alleen door de HDMI uitgang.

    Op het forum is dit al heel uitvoerig behandeld in deze thread:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60361

    In die thread kun je alle vragen over de PS3 kwijt zolang het maar niet over games gaat, games zijn op dit forum uit den boze.

    Nog vragen?

    BTW:

    Hoe je moet kiezen? Bij de meeste Blue Ray schijfjes kun je in het menu de audiotrack selecteren en met de AB kun je ook audiotracks selecteren, dat wat je gekozen hebt kun je zichtbaar maken op je TV scherm middels het knopje >display< , het meest links knopje onder de gekleurde knopjes.

    BTW2
    Nu ik het zo zie staan..... lijkt je vraag behoorlijk te zijn verdwaald en is wat we hier noemen behoorlijk off-topic. Als een modje erover valt kan hij je vraag en deze antwoorden wel eens verplaatsen naar het topic wat ik hier al eerder noemde....
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 12-06-2009 om 10:46 Reden: aanvulling+aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard

    ok, bedankt. Zal verder in die thread. Heb het nu idd op kunnen lossen. Loop alleen nog wel steeds tegen het feit aan dat mijn 806 soms kapt met geluid geven. Neem aan dat ik dat hier wel gewoon kan melden. Hij wordt niet te warm, maar zit nu Advent Children te kijken, en hij heeft hier tot nu toe al 3x (!) last van gehad. Is erg storend als je geluid steeds wegvalt. Moet hem dan uitzetten en weer aanzetten (of wisselen tussen tuner en game/tv) om het weer te laten werken.

    Baal hier wel van aangezien alles net nieuw is. Maar wellicht is het een fout van mezelf...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hylian_Knight Bekijk bericht
    ok, bedankt. Zal verder in die thread. Heb het nu idd op kunnen lossen. Loop alleen nog wel steeds tegen het feit aan dat mijn 806 soms kapt met geluid geven. Neem aan dat ik dat hier wel gewoon kan melden. Hij wordt niet te warm, maar zit nu Advent Children te kijken, en hij heeft hier tot nu toe al 3x (!) last van gehad. Is erg storend als je geluid steeds wegvalt. Moet hem dan uitzetten en weer aanzetten (of wisselen tussen tuner en game/tv) om het weer te laten werken.

    Baal hier wel van aangezien alles net nieuw is. Maar wellicht is het een fout van mezelf...
    Het wegvallen van het geluid of beeld wordt vaak veroorzaakt doordat de signalen die via de HDMI bij een receiver binnenkomen, herhaald worden en/of een niet goed werkende synchronisatie. De ene keer kun je er meer last van hebben dan de andere omdat de werking van de "repeater" bvb afhankelijk is van de netspanning of -frekwentie.

    Bij mij valt heel af en toe het beeld weg wanneer ik een BD aan het kijken ben, maar dit is incidenteel.

    Heel vervelend als je een BD-demontratie geeft.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 12-06-2009 om 16:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hylian_Knight Bekijk bericht
    ok, bedankt. Zal verder in die thread. Heb het nu idd op kunnen lossen. Loop alleen nog wel steeds tegen het feit aan dat mijn 806 soms kapt met geluid geven. Neem aan dat ik dat hier wel gewoon kan melden. Hij wordt niet te warm, maar zit nu Advent Children te kijken, en hij heeft hier tot nu toe al 3x (!) last van gehad. Is erg storend als je geluid steeds wegvalt. Moet hem dan uitzetten en weer aanzetten (of wisselen tussen tuner en game/tv) om het weer te laten werken.

    Baal hier wel van aangezien alles net nieuw is. Maar wellicht is het een fout van mezelf...
    Mmm..... niet zo snel jezelf de schuld geven.

    Er zijn nog steeds wel wat HDMI handshake probleempjes waar de meesten geen idee van hebben. Heb er hier:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67186

    wat over geschreven, heb momenteel weer een nieuwe ontdekt en natuurlijk een oplossing ervoor, heb nog even geen tijd gehad om hem daar te behandelen. M'n HD DVD speler(EP35) is zo F..*&%$#& ..ing traag dat de receiver al lang en breed zegt dat er niets zit, terwijl de speler veel te laat is met contact zoeken om een fatsoenlijke handshake te maken, dit resulteerd in PCM geluid van de speler, wil ik nu wel weer de Bitstream naar de receiver, dan moet ik zowel de speler als de receiver uitzetten. Omdat de speler zeer traag is moet ik in dit geval eerst de speler aanzetten en ongeveer 20 seconden later de receiver.....
    Mmmm, en ja ook het geluid valt wel eens weg met de HD DVD speler, moet ik schakelen tussen de aanwezige audiotracks om weer geluid te krijgen, dit gebeurt als ik even moet p.ss.n en de speler op pauze heb gezet en te laat terugkom omdat ik op de terugweg na het handenwassen ook nog even de koelkast ben ingedoken.....

    HDMI.... niet alles koek en ei, die ei.els die dat HDCP hebben uitgevonden moeten ze ook..... vul maar wat in

    Op het PS3 topic zullen ze je ook met allerlei problemen kunnen helpen, zolang het maar niet over gamen gaat. Veel plezier met je PS3 en 806, hoop dat je alles soepel werkend krijgt
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    Ontzettend tof van je dat je zo uitgebreid op mijn vragen in gaat! Ik heb nu de subwoofer lager gezet met de receiver (had hem op +12 staan ivm het hoog moeten zetten van de sub zelf), en de sub zelf wat hoger gezet. Hij viel namelijk 4x uit in een film van anderhalf uur (!). Niet bepaald fijn, dus wellicht dat hij overbelast raakte. Nu is het dus even afwachten tot ik weer een hele film heb gezien.

    Als ik gewoon radio luister valt het geluid namelijk niet uit.

    Nogmaals dank voor de uitvoerige uitleg, zo leren we nog 's wat

  17. #42

    Standaard

    Nou ik weet nu vrijwel zeker dat het aan de Onkyo ligt. Ik heb namelijk de PS3 aangesloten op de Televisie toen hij weer strepen gaf. Daar bovenop viel het geluid ook weer met een *pats* uit (de receiver blijft overigens gewoon aan, het geluid verdwijnt gewoon). Heb toen de HDMI in de tv geplaatst, en had gewoon goed beeld en geluid. Toen ik hem weer terug deed in de receiver was het beeld nog steeds ruis met felle groene strepen.

    Heb de HDMI-kabel daarna eens verandert met een ander merk, maar ook daar lag het niet aan. Ik neem dus aan dat ik maar terug moet met de receiver, want dit kan gewoon niet kloppen. Een jongen op het werk heeft dezelfde combinatie, maar daarbij geeft hij geen problemen.

    Als ik nog wat anders kan proberen hoor ik het graag van de experts hier .

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hylian_Knight Bekijk bericht
    Nou ik weet nu vrijwel zeker dat het aan de Onkyo ligt. Ik heb namelijk de PS3 aangesloten op de Televisie toen hij weer strepen gaf. Daar bovenop viel het geluid ook weer met een *pats* uit (de receiver blijft overigens gewoon aan, het geluid verdwijnt gewoon). Heb toen de HDMI in de tv geplaatst, en had gewoon goed beeld en geluid. Toen ik hem weer terug deed in de receiver was het beeld nog steeds ruis met felle groene strepen.

    Heb de HDMI-kabel daarna eens verandert met een ander merk, maar ook daar lag het niet aan. Ik neem dus aan dat ik maar terug moet met de receiver, want dit kan gewoon niet kloppen. Een jongen op het werk heeft dezelfde combinatie, maar daarbij geeft hij geen problemen.

    Als ik nog wat anders kan proberen hoor ik het graag van de experts hier .
    Het lijkt erop dat je receiver idd een defect heeft, gelukkig heeft niet iedereen daar last van en is het pech als je zoiets treft. We hebben garantie, daar moet je dan ook gebruik van maken, moet ik zelf trouwens ook, mijn receiver heeft ook een kleine manco, ze is nogal vergeetachtig, als ze van het net afgaat vergeet ze alle instellingen. Waarschijnlijk gaat ze daarom eind deze maand maar een tijdje logeren in dat ziekenhuis voor defecte apparatuur.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Garantie is idd wel fijn dan. Volgens mij is de rest wel uigesloten, dus moet het haast wel aan de receiver liggen. Hoop iig dat het dan wel goed is... Zal morgen kijken of ik hem kan omruilen voor een nieuwe.

  20. #45

    Standaard

    Nou, bij het kijken van een dvd (ja, deze bestaan nog steeds ) begon het mij ineen keer op te vallen.
    Ook ik heb last van het blue-dot syndroom.

    Zie hier voor een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=Y4eflDy0GNk

    Bij Blu-Ray of het kijken van tv valt het helemaal niet op of is het niet eens aanwezig.
    Echt bij films van lage resolutie, zoals een dvd, valt dit in de donkere scenes direkt op.

    Komende dagen maar eens contact op gaan nemen met Onkyo.

    Zouden de 806 gebruikers onder ons dit ook een willen proberen:
    Het kijken van een dvd op een speler die HDMI is aangesloten, bekijk dan eens wat donkere scenes van dichtbij en let dan op vel uitslaande (velle) blauwe dots (Geen pixels, maar echt series met pixels!!!).
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 17-06-2009 om 21:19

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Nou, bij het kijken van een dvd (ja, deze bestaan nog steeds ) begon het mij ineen keer op te vallen.
    Ook ik heb last van het blue-dot syndroom.

    Zie hier voor een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=Y4eflDy0GNk

    Bij Blu-Ray of het kijken van tv valt het helemaal niet op of is het niet eens aanwezig.
    Echt bij films van lage resolutie, zoals een dvd, valt dit in de donkere scenes direkt op.

    Komende dagen maar eens contact op gaan nemen met Onkyo.

    Zouden de 806 gebruikers onder ons dit ook een willen proberen:
    Het kijken van een dvd op een speler die HDMI is aangesloten, bekijk dan eens wat donkere scenes van dichtbij en let dan op vel uitslaande (velle) blauwe dots (Geen pixels, maar echt series met pixels!!!).
    Belangrijk is volgens mij wel om te weten hoe jij je hdmi instelling hebt staan.

    ( " Doorheen " , 720, 1080i, 1080p enz)

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  22. #47

    Standaard

    Ik kijk dvd's op mijn Panasonic PD-60, deze staat ingesteld op een uitvoer in 1080P.
    Mijn 806 staat ook ingesteld op 1080P.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik kijk dvd's op mijn Panasonic PD-60, deze staat ingesteld op een uitvoer in 1080P.
    Mijn 806 staat ook ingesteld op 1080P.
    Probeer eens wat er gebeurd als je de 806 lager instelt.

    Volgens mij gebeurd het alleen bij de 1080 stand(en).

    1080p kan ik zowizo niet testen, dat kan mijn tv niet aan.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik kijk dvd's op mijn Panasonic PD-60, deze staat ingesteld op een uitvoer in 1080P.
    Mijn 806 staat ook ingesteld op 1080P.
    En, heb je nog contact opgenomen met CE Repair of iets dergelijks ?

    Heb bij mij de blue dots ook geconstateerd, geen storend element tot op heden.
    Zag ze toen m'n digitale decoder ingewikkeld deed en ik met m'n neus op de tv hing.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  25. #50

    Standaard

    Mijn 806 is sinds aanschaf (zo'n 2 maand geleden) al defect. Beeld en geluid valt vaak uit. Heb nu de mogelijkheid om hem in te ruilen voor de 807, het nieuwe type. Zitten hier nog voor en nadelen aan ten opzichte van de 806? Aangezien een nieuw type blijkbaar niet altijd beter hoeft te zijn. De specs waren bijna hetzelfde...

    Hoor graag enig advies indien mogelijk

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •