Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 168 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Da Vinci Code - GEEN ENGELS DOLBY TRUEHD!!!

    Vandaag de blu-ray gekocht van The Da Vinci Code. Tot mijn grote verbazing blijkt deze GEEN Engelse Dolby TrueHD 5.1 track te hebben, maar een inferieure Dolby Digital 5.1 track. Er staat wel een Dolby TrueHD 5.1 track in de Franse taal op de disc.

    Wat is dit nou weer voor onzin??? Volgens de cover staat er wel een Engelse Dolby TrueHD track op!!!
    Laatst aangepast door Frank : 08-05-2009 om 09:52

  2. #2

    Standaard

    SLECHTE zaak zeg!

  3. #3

    Standaard

    Het menu geeft ook aan English 5.1 en French Dolby TrueHD 5.1. Dit is dus een bewuste keuze geweest van Sony. !@#$%^&

  4. #4

    Standaard

    Tegenwoordig mag er op z'n minst toch wel een HD-track op een blu-ray staan.
    Jammer genoeg gebeurt het niet altijd!

  5. #5

    Standaard

    Pomdiedompiedom......ben benieuwd....
    From: Rogier Burghout
    Sent: Thursday, May 07, 2009 8:18 PM
    To: info_nl@spe.sony.com
    Subject: Geen Engels Dolby TrueHD track op The DaVinci Code Blu-ray


    Geachte heer/mevrouw,

    Vandaag kreeg ik de via de bekendste Nederlandse webshop bestelde langverwachte Blu-ray thuisgestuurd van The DaVinci Code.
    Geholpen door de recensies van de Amerikaanse versie van deze Blu-ray, welke zijn technische kwaliteiten prees (oa de goede Engelse Dolby TrueHD track), heb ik deze Blu-ray besteld.
    Volgens de specificaties op internet en op de backcover van de Nederlandse Blu-ray zelf vertrouwde ik erop een Blu-ray met een goede Engelse Dolby TrueHD track aan te kunnen treffen.
    Niets was echter minder waar en de deceptie des te groter toen ik in het set-up menu de keuzes aantrof; tussen een ordinaire Engelse Dolby Digital 5.1 track en maar liefst een Franse Dolby TrueHD track!
    Graag ontvang ik een verklaring voor deze keuze/fout want dit schept mijn allergrootste verbazing. Het lijkt mij logisch dat wij als consument in elk geval de best mogelijke geluidskwaliteit in de originele taal kunnen beluisteren van een film op Blu-ray. Immers, Sony pretendeert op Blu-ray de best mogelijke kwaliteit te beiden van een film; dan lijkt mij het toevoegen van een HD audiotrack (naast HD beeld) in de originele taal niet meer dan logisch.

    Graag ontvang ik van u een reactie met daarnaast een passende oplossing om mijn disc om te ruilen voor een correct exemplaar.
    Is dit niet mogelijk dan verwacht ik een passende oplossing voor retournering van deze inferieure uitgave van Sony met daarbij volledige vergoeding van de gemaakte kosten.

    Ik zie graag uit naar uw zeer spoedige reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Rogier Burghout
    06-********

  6. #6

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar de reactie. Hopelijk is het geen standaard antwoord zoals meestal.

  7. #7

    Standaard

    Altijd hetzelfde dat die dubbings voorrang krijgen. Een echte schande, moeten wij dan altijd slachtoffer zijn omdat die Walen en Fransosen geen woord Engels kennen! (Grr, moest er even af)
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  8. #8

    Standaard

    De Duitse versie heeft gewoon ook een Engels en Duitse Dolby True HF track, het kan dus wel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Tuurlijk kan het. Het lijkt daarom een bewuste keuze van Sony.

  10. #10

    Standaard

    Eerst Fox met DTS-HD High Resolution i.p.v. DTS-HD Master Audio en nu Sony met dit.

    Toch fijn dat de consument dit als dank krijgt omdat ze voor Blu-Ray hebben gekozen, want oh wat heeft die een grote capaciteit en een goede ondersteuning ....

  11. #11

    Standaard

    Echt te triest voor woorden.

    Met het DTS-HD HR vs DTS-HD MA verschil van Fox kon ik nog wel leven maar dit slaat nergens op.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #12

    Standaard

    In Frankrijk heeft de disc ook alleen Engels Dolby Digital 5.1. De Franse disc is dan ook gelijk aan de onze. In de recensie op www.dvdrama.com spreken ze hun teleurstelling uit over dit besluit.

  13. #13

    Standaard

    De Amerikaanse is regiovrij, dus gewoon importeren.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #14

    Standaard

    Als de hoes aangeeft dat er een Engelse Dolby TrueHD track opstaat, en dat blijkt dan niet zo te zijn... terugsturen die hap! Je hebt er toch voor betaald!
    Ze zullen een fout gemaakt hebben... Je kent het wel, eerst maken ze de hoes, en later hebben ze pas de definitieve specs...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    De Amerikaanse is regiovrij, dus gewoon importeren.
    Dat heb ik gedaan. Ik heb die ondertussen al ontvangen en bekeken.

  16. #16

    Standaard

    Het is inderdaad waar. Ik heb 'm net gecheckt. Doet me een beetje denken aan al die Buena Vista-uitgaven die wel Franse maar geen Engelse DTS hadden. Nu is Buena Vista/Disney daar in ten goede aan het bijdraaien getuige hun laatste releases, maar Sony draait blijkbaar de verkeerde kant uit. Jammer jammer jammer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Ik was van plan deze aan te schaffen, maar die laat ik nu mooi aan me voorbijgaan.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  18. #18

    Standaard

    Weet iemand hoe het zit met de UK versie? Die stond sowieso al op de verlanglijst, maar als die hetzelfde probleem heeft ga ik lekker voor de US uitgave.

    Echt ongelooflijk dit trouwens! Ik vind dit echt niet kunnen en een slechte zaak voor Blu-ray. Alleen het betere beeld is voor mij niet genoeg, heb niet voor niets een hele nieuwe set aangeschaft om HD geluid af te kunnen spelen. Bij sommige films is het minder erg, maar bij een film zoals deze uit den boze!

  19. #19
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel d.H. Bekijk bericht
    Weet iemand hoe het zit met de UK versie? Die stond sowieso al op de verlanglijst, maar als die hetzelfde probleem heeft ga ik lekker voor de US uitgave
    Ook maar English - Dolby Digital 5.1 heb ik gelezen.

  20. #20

    Standaard

    Dan hebben zij waarschijnlijk dezelfde uitgave die ook NL subs heeft.
    Mooi zo, zou ik zeggen!
    Waarom ''Mooi''?,
    Omdat de UK zo'n groot afzetgebied is, zullen ze wel MOETEN luisteren. (hoop ik)
    Dus ga ermee naar AVforums.com en andere UK sites en laat Sony het merken!

  21. #21
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dan hebben zij waarschijnlijk dezelfde uitgave die ook NL subs heeft.
    Mooi zo, zou ik zeggen!
    Waarom ''Mooi''?,
    Omdat de UK zo'n groot afzetgebied is, zullen ze wel MOETEN luisteren. (hoop ik)
    Dus ga ermee naar AVforums.com en andere UK sites en laat Sony het merken!
    Volgens mij heeft de UK release geen NL subs.
    Laatst aangepast door Varg : 08-05-2009 om 19:59

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Varg Bekijk bericht
    Ook maar English - Dolby Digital 5.1 heb ik gelezen.
    Hij staat wel met Dolby TrueHD aangekondigd :
    http://www.dvdactive.com/news/releas...d-edition.html
    Maar dat dat stond de NL versie waarschijnlijk ook.

    We zullen de reviews moeten afwachten, maar er is op diverzen UK forums nog geen melding dat ze daar ook geen TrueHD spoor hebben.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Hij staat wel met Dolby TrueHD aangekondigd :
    http://www.dvdactive.com/news/releas...d-edition.html
    Maar dat dat stond de NL versie waarschijnlijk ook.
    Inderdaad, volgens het persbericht van de Nederlandse release staat er een Engelse Dolby TrueHD-track op. Op de cover eveneens.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Altijd hetzelfde dat die dubbings voorrang krijgen. Een echte schande, moeten wij dan altijd slachtoffer zijn omdat die Walen en Fransosen geen woord Engels kennen! (Grr, moest er even af)
    Groot gelijk!


  25. #25
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 09-05-2009 om 16:08 Reden: typo

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •