Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 168 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Dat je je geld niet via Sony terugkrijgt vind ik logisch. Er is immers geen overeenkomst met Sony. Geld terugkrijgen gaat via de shop van aanschaf en daarvoor geldt het conformiteitsbeginsel. Op de hoes staat dat er een True HD track op staat, maar deze ontbreekt. Het artikel is dus niet conform de verwachting / verwachte kwaliteit.

    Toch vind ik het goed je stem te laten horen als consument. Doen Nederlanders veel te weinig en daardoor worden juist de bedrijven veel te arrogant. Zie bijvoorbeeld de wet die garanties regelt en volledig aan de laars wordt gelapt. Ondanks dat je in je recht staat krijg je het niet. Die bedrijven moeten eens wakker worden. Niet de consument die zich maar gedeisd moeten houden, omdat ze anders geen service oid meer krijgen.

    In mijn geval. Ik wil juist dat mijn interne klanten reageren op verbeterpunten. Kan ik daar tenminste op anticiperen. Als ik niets hoor ga ik ervan uit dat men instemt.

    Le-nnart; Overigens vind ik jouw houding nog minder de schoonheidsprijs verdienen. Jij komt erg arrogant en denigrerend over. Je bent niets meer dan andere forummers, dus gedraag je aub ook zo. Positieve feedback werkt veel beter en hebben medeforummers veel meer aan.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  2. #52

    Standaard

    Natuurlijk is hij uit op een gratis BR, z'n geld terug of gewoon de BR waarvoor hij betaald heeft. We zijn klanten en klanten hebben ook in NL nog steeds rechten.

    Ik las dat de mail niet mooi/goed/netjes geweest zou zijn. Onzin natuurlijk, een geheel logische enigszins emotionele mail na een teleurstelling van een product dat volgens valse verwachtingen is aangeschaft.

    Dit soort mails zijn de enige manier om film/muziek maatschappijen eens een echte mening te laten horen ipv 'we kopen het gewoon niet meer' (daar geeft 9 op de 10 toch geen gehoor aan). Uit ervaring kan ik zeggen dat dit soort duidelijke mails prima kunnen leiden tot vergoedingen etc.

    (wat dacht je van die mensen die hun potje tomatenpuree niet lekker vonden smaken en er vervolgens een tray van kregen 'hopelijk zijn deze wel lekker mevrouw' , inclusief 2 trayen voor de rest van de familie.. Geloof me , zo werkt het eenmaal).
    | Blu-Ray: +/- 70 | DVD: +/-800 | Music: +70.000 songs |
    | JVC LT-32A90 | Onkyo TX-SR606 | Panasonic DMP-BD35 | XBOX360 |
    | KEF Q7 | KEF CRESTA 20C | KEF Q3 |

  3. #53

    Standaard

    Hoe zit het eigenlijk met de cover? Staat daar EN DD of Engels HD-audio?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #54

    Standaard

    Volgens mij Dolby True HD. Zo getuige ook mediadis, die de coverinformatie letterlijk overneemt.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  5. #55

    Standaard

    Dan is het extra kwalijk, aangezien je ervan uit mag gaan als koper dat deze informatie correct is. Je onderzoeksplicht zou niet zo ver moeten gaan dat je van elke DVD/BD die je koopt moet testen of de vermelde specificaties wel kloppen. Daar hebben winkels ook de faciliteiten niet voor. Bovendien zijn ze vaak gesealed.
    Extra vervelend is wanneer je niet meer mag retourneren wanneer de seal eraf is. Als je dan met een verhaal begint over Dolby Digital en Dolby True-HD moet je haast al wel spreken met iemand die er verstand van heeft, wil je nog je geld terugkrijgen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met de cover? Staat daar EN DD of Engels HD-audio?
    http://www.dvd-home.nl/pers/sonypictures.htm#7

  7. #57

    Standaard

    Persberichten kunnen verschillen. Als het echt op de hoes zou staan, kun je hem wel retourneren, volgens mij. Gewoon zeggen dat het fout op de hoes staat aangegeven en daarom wil ruilen. Zo niet dan wordt het wat lastiger.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ik vind het gewoon arrogant dat je gaat mailen dat je je geld terug wilt. Stuur dan lekker je film terug naar de shop en ga daar zeiken. Sony gaat hem never nooit ze'n geld teruggeven en terecht. Deze gast is gewoon uit op een gratis BD.


    PS. de ***** stonden voor oudwijf, maar ik dacht al dat ze hier erover zouden vallen dus haalde ik het weg. Geen ziektes ed. dus
    Als dat zo is dan ben ik heel erg benieuwd waar dat in mijn mail staat. Ik vraag om ofeen omruilactie met een correct exemplaar of om dat ik mijn huidige blu-ray retour kan sturen plus vergoeding van de gemaakte (verzends)kosten (bijv in samenwerking met de wederverkopers -> diverse levensmiddelenfabrikanten doen dit -helaas- ook vaker met terugroepacties bij een verkeerd product, dus zo gek is dit niet!). Dus je moet echt even leren lezen, want je kritiek is totaal ongegrond en je vraagt mij niet eens om uitleg. Je vormt direct je eigen mening en toont direct respectloze kritiek zonder hoor- en wederhoor toe te passen onder het mom van een "discussie".

    Dus nogmaals: eerst leren lezen voordat je totaal ongegronde en respectloze krtiek gaat zitten spuien!!!

    Zowww....enu maar afwachten op de reactie van Sony.....op de achterkant van de cover staat wel degelijk "Engels/Anglais TrueHD"
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 11-05-2009 om 15:28

  9. #59
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met de cover? Staat daar EN DD of Engels HD-audio?
    Was afgelopen zaterdag (09/05/09) bij de MM in Deventer, en heb uiteraard even gekeken op de achterkant van de hoes. Daar staat duidelijk een Engelstalige Dolby True HD track en een Franstalige Dolby True HD track.

    Ben naar de medewerker van de DVD afdeling gelopen met de vraag of hij dit voor mij wildecontroleren. De beste man in kwestie zat een beetje raar te kijken omdat hij dat een zeer ongebruikelijke vraag vond. Heb hem het verhaal uitgelegd en hij stond daarna zeer welwillend tegen over mijn vraag. Bij controle bleek dat er inderdaad alleen maar een Franstalige Dolby True HD track op staat en dat de Engelstalige een dolby digital 5.1 track is.

    Heb de film daardoor niet mee genomen.
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  10. #60

  11. #61

    Standaard

    Ai ai, wat een blunder...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #62

    Standaard

    Kan DVD.nl trouwens wat betekenen in deze kwestie richting Sony?

  13. #63

    Standaard

    Gewoon allemaal mailen.Ik heb ze ook al een mail gestuurd, want dit kan echt niet. Of het nou een fout is of niet.

  14. #64

    Standaard

    Kan DVD.nl geen petitie faciliteren voor volwaardige kwaliteit Blu Rays Full HD en HD audio en dat aanbieden namens haar leden? Niet alleen naar Sony, maar ook naar Fox.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  15. #65

    Standaard

    Helemaal niet, want alle extra's staan op een 2de disk!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #66

    Standaard

    Ik heb de vraag over het hoe en waarom van dit verschil bij het persbureau van Sony Pictures neergelegd.

    Zelf heb ik het vermoeden dat bij The Da Vinci Code een masteringfout is gemaakt. De Franstalige Dolby TrueHD heeft een DD5.1 core met bitrate 448 kb/s. Dit betekent dat als je geen Dolby TrueHD decoder hebt, deze track als een gewone DD5.1 track met bitrate 448 kb/s wordt afgespeeld. De Engelstalige track is alleen maar de core, dus een DD5.1 met bitrate van 448 kb/s. Mede gezien het feit dat op de cover wel Dolby TrueHD wordt vermeld, lijkt het mij dus een masteringfout. In het algemeen zijn namelijk de Sony Pictures titels van zeer goede kwaliteit, dus ik kan me ook haast niet voorstellen dat juist bij deze film Sony Pictures bewust een lagere kwaliteit heeft gekozen.

    We zullen het antwoord van Sony Pictures even moeten afwachten.

    EDIT: mmm.... lijkt toch geen masteringfout te zijn, omdat ik nu zie dat in het audioselectie menuscherm alleen maar English 5.1 staat en French Dolby TrueHD 5.1.
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 12-05-2009 om 10:30

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Kan DVD.nl trouwens wat betekenen in deze kwestie richting Sony?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Kan DVD.nl geen petitie faciliteren voor volwaardige kwaliteit Blu Rays Full HD en HD audio en dat aanbieden namens haar leden? Niet alleen naar Sony, maar ook naar Fox.
    Lijkt me een goed idee!

  18. #68

    Standaard

    Het blijkt helaas geen mastering fout te zijn. De reactie van Sony Pictures:

    Er staat een fout achteraan op het product, aangezien er inderdaad geen Engels audio track TrueHD aanwezig is op de Nederlandse versie. Dit is te wijten aan de verschillende end credits van Frankrijk (verschillend Engels vs Frans). Hierdoor was er nog te weinig plaats om een Engels TrueHD track toe te voegen aan de discs. Het is dus geen masterfout, er bestaat geen disc voor de Benelux met Engelse TrueHD audio. Wel stond er een fout op de inlay. Dit wordt aangepast voor de volgende run.

  19. #69

    Standaard

    Dus wij moeten het in nederland maar stellen met een True HD track van een nagesynchroniseerde taal? Hele slechte zet van Sony!!!!! (en dan druk ik me nog vriendelijk uit).
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  20. #70

    Standaard

    Wat belachelijk. Waarom dan geen compromis? Geen Franse aftiteling en ook de Beneluxmarkt goed bedienen met de juiste track. Bah! Belachelijk! Wat een stomme keuzes. Meer en meer reden om te importeren.

    Steeds meer reden overigens voor een petitie aan de grote distri's om de Beneluxmarkt eens serieus te nemen. Als het elders kan, dan hier ook. In sommige landen wonen minder mensen dan in NL en daar kan het ook.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #71

    Standaard

    Hier dan een mail terug van Sony. En wat voor eentje!
    Beste,

    Ik heb uw mail doorgestuurd gekregen en uw vraag nagegaan.
    Er stond inderdaad een fout achteraan op het product, aangezien er geen engels audio track TrueHD aanwezig is op de Nederlandse versie.
    Dit is te wijten aan de verschillende end credits van Frankrijk. Hierdoor was er nog te weinig plaats om een engels TrueHD track toe te voegen aan de discs. Jammer genoeg kan ik u dus geen disc bezorgen waarop de engelse audio in TrueHD is en Nederlandstalige ondertiteling aanwezig is, omdat deze disc niet bestaat.


    Vriendelijke groeten,


    Sony Pictures Home Entertainment
    . Best nette service, alhoewel ik het liefst een europese disc had gekregen met TrueHD track.

    EDIT: Sony heeft me een passende oplossing aangeboden.Omdat ik misbruik van deze service wil voorkomen heb ik de oplossing zelf verwijderd.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 12-05-2009 om 13:43

  22. #72

    Standaard

    End credits? bedoelen ze de aftiteling aan het eind?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    End credits? bedoelen ze de aftiteling aan het eind?
    Jup. Wij krijgen geen True HD, omdat de Fransen per sé een Franse aftiteling moeten krijgen. Het moet echt niet gekker worden.

    Heb een petitietopic geopend.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  24. #74

    Standaard

    Ik had ook een mail gestuurd en dezelfde reactie terug gekregen. Ik heb terug gemaild dat ik de keuze zeer teleurstellend vind en dat ik voortaan niet zomaar meer een Sony-titel op blu-ray zal kopen, maar eerst de recensies afwacht voordat ik een titel koop of dat ik een titel zal gaan importeren.

    Ik vind het overigens wel netjes dat men compensatie geboden heeft.
    Laatst aangepast door Frank : 12-05-2009 om 15:39

  25. #75

    Standaard

    snap eerlijk gezegd ook niet waarom de Franse filmliefhebber het erg vindt om een origineel geluidsspoor te beluisteren; ze kunnen toch gewoon de ondertitels gebruiken;
    moet er niet aan denken om een film in het Nederlands nagesynchroniseerd te moeten beluisteren .....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •