Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Bambi

  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Bambi

    Hieronder volgt het interview met Bambi.

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Bambi zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Mijn echte voornaam is Marcel. Voor zover ik weet vonden mijn ouders deze naam gewoon leuk en hebben zij deze niet met een speciale reden gekozen.
    De naam is volgens “de boekjes” afgeleid van Marcellus, hetgeen waarschijnlijk is afgeleid van het Latijnse “Mars”, de Romeinse god van de oorlog. Het zou volgens de zelfde boekjes betekenen: “de strijdbare”. Verder schijnt de naam vooral bekend te zijn van Marcus Claudius Marcellus, die tijdens de derde eeuw voor Christus een Romeinse generaal was tijdens de tweede Punische Oorlog. Maar ik lees dit zelf voor het eerst, dus zo bekend is die generaal bij mij in ieder geval niet. Maar nu ben ik ook nooit zo’n grote held in geschiedenis geweest

    - Wat is je geboortedatum?

    Ik ben geboren op 22 september 1973.

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Op dit moment woon ik in Papendrecht, maar daar heb ik niet altijd gewoond. Ik ben geboren en getogen in Zwijndrecht. In die plaats ben ik naar de lagere school gegaan en naar de middelbare school (zowel HAVO als VWO). Ik heb daar gewoond tot 2001 (bij mijn ouders, ben een “laatvlieger”). Zwijndrecht is wel een prima woonplaats. Eigenlijk alles is er wel aanwezig en ook mensen uit de omgeving komen/kwamen graag naar het winkelcentrum in Zwijndrecht, omdat het daar altijd gratis parkeren was (is het al een aantal jaar niet meer) en in het naastgelegen Dordrecht niet. Zwijndrecht is van oorsprong een tuindersdorp aan de Oude Maas. Veel is daar niet meer van te merken, op een aantal straatnamen na rond het NS station. Die straten dragen veelal namen van groenten en fruit en liggen op het voormalig veilingterrein.
    Toen ik het huis uitging ben ik in Barendrecht gaan wonen en wel in de vinexwijk Carnisselande. Heel veel bijzondere herinneringen heb ik daar niet aan. Carnisselande is vooral een dorp buiten het dorp Barendrecht.
    Sinds september 2006 woon ik samen met mijn toenmalige vriendin (en tegenwoordig vrouw) in Papendrecht. Daar woon ik goed naar mijn zin.

    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Zoals in de vorige vraag al genoemd ben ik getrouwd. Afgelopen 3 mei al weer twee jaar. We hebben (nog) geen kinderen, maar er is wel een kinderwens bij ons beiden.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? Wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Na mijn middelbare school ben ik Technische Informatica gaan studeren in Delft. Waarom? Gewoon omdat het mij leuk leek. We spreken hier over het jaar 1992 toen er nauwelijks werk was voor informatici, maar ik wilde het heel graag. Ik heb computers altijd al interessant gevonden (mijn ouders hebben in 1985 een computer gekocht, een echte 8086 met een floppy drive, een 20Mb harde schijf [destijds zeer uitzonderlijk] en een CGA videokaart met kleurenmonitor!) en deze studie was gewoon een logisch gevolg van deze interesse.
    Uiteindelijk toen ik 1997 afstudeerde was de markt voor informatici heel erg krap, hetgeen betekende dat ik feitelijk mijn werkgever uit kon kiezen. Iedereen had wel mensen nodig. Het bleek dus toch een heel goede keuze te zijn geweest om voor die studie te kiezen.
    Na mijn afstuderen heb ik tien jaar bij een detacheringsbureau gewerkt als (Senior) Software Engineer waardoor ik bij verschillende bedrijven heb meegewerkt aan verschillende mooie en vooral leuke technische automatiseringsprojecten.
    Sinds augustus vorig jaar ben ik nu in vaste dienst als Software Engineer bij een bedrijf dat PA-systemen (“omroepinstallaties”) maakt en waar ik in een klein team werk aan de aansturingssoftware van deze systemen.

    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Naast film (en software ontwikkeling) is mijn grote hobby wandelen. Ik ben een fervent wandelaar en doe dat graag. Het is voor mij ook een goede manier om mijn gedachten eens even op een rijtje te zetten of alles te vergeten. Ik zeg dan ook vaak dat ik even mijn kop leeg ga lopen.
    Nu kennen de meeste mensen wel de Vierdaagse van Nijmegen. Die loop ik ook ieder jaar (dit jaar hoop ik hem voor de 24e maal te volbrengen), maar daarnaast doe ik ook mee aan andere wandelingen. Zo heb ik twee weken geleden nog een Kennedymars gewandeld (80km te lopen binnen 20 uur, zelf gelopen in 13,5 uur). Maar ook langere tochten (echt aan één stuk, dus zonder overnachting tussendoor) van 135km, 150km en 160km heb ik gelopen. Verder heb ik ook nog een keer een andere vierdaagse tocht gelopen van Parijs naar Tubize (Tubeke, zoals de Vlamingen zeggen), dat vlak onder Brussel ligt. Dat was een wandeltocht van drie etappes van 80km en een etappe van 60km.
    Zoals je merkt is wandelen echt mijn sport en het lange afstand wandelen is ook echt SPORT.
    Verder luister ik ook graag naar muziek en ga graag op reis. Tenslotte film ik zelf ook graag (vooral ook op reis) en gaat veel tijd ook op aan het monteren van het gefilmde materiaal.

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

    Hmm... dat is lastig. Ik kan mij vrij weinig herinneren van mijn eerste aanraking met film. Voor zover ik weet heb ik ooit wel eens de films “Alice in Wonderland” van Disney, “Labyrinth” en “Als je begrijpt wat ik bedoel” op televisie gezien toen ik klein was, maar wanneer dat nu precies was weet ik niet.

    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    Zoals al gezegd kan ik met er niet veel van herinneren. De eerste echte goede herinnering die ik heb van film moet zo rond 1986 à 1987 zijn geweest. Op mijn middelbare school werd toen de film “Back to the future” vertoond in de aula. Ik vond het geweldig en de “Back to the future”-films vind ik nog steeds leuk. Het is toch een soort jeugdsentiment.
    In 1991 heb ik mijn eerste herinneringen echt aan een bioscoop. Toen ben ik met een aantal schoolvrienden naar de film “Terminator 2” geweest. Ook dit vind ik nog steeds een erg goede film.
    Misschien dat ik daarvoor ook ooit wel eens in de bioscoop ben geweest, maar ik kan me daar in ieder geval niets van herinneren.

    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?

    Op de een of andere manier hebben de lange animatiefilms van Disney mij altijd weten te intrigeren. Ik kan mij niet herinneren of ik veel van deze films heb gezien toen ik jong was, maar toch was er iets dat mij greep. In 1992 heb ik uiteindelijk blind (ik had de film helemaal niet gezien, op een aantal reclames en een soort “making of” na) de VHS van Aladdin gekocht. Natuurlijk wel de Engels gesproken (Nederlands ondertitelde), want ik wist wel dat ik de originele film wilde. Sindsdien is het redelijk snel gegaan. Ik wilde alle Disney Classics op video hebben en deed er ook alles aan om dat voor elkaar te krijgen.
    Nu ligt in mijn collectie nog altijd de nadruk wel op Disney. Echter niet alleen de animatie van Disney kan mij boeien, maar ook ander materiaal van bijvoorbeeld de televisie, maar ook bijvoorbeeld de True-Life Adventures. Natuurfilms en -documentaires vind ik ook altijd erg mooi.

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

    Mijn grote voorliefde ligt nog altijd bij de Disney animatiefilms in de brede zin van het woord. Animatie is wat mij betreft per definitie Kunst. Het is bijzonder hoe animatoren het voor elkaar krijgen om met potlood en papier (en tegenwoordig ook veelal met muis en computerscherm) dingen, dieren en mensen tot leven te wekken. Maar daarnaast moet een film ook vooral leuk zijn. Ondanks het feit dat ik misschien altijd redelijk kritisch kijk naar de animatiekwaliteit van een animatiefilm, vind ik het ook gewoon leuk om even lekker te genieten van een film.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    Ik vind film (en dan met name dus Disney animatie) leuk en kijk ook regelmatig films, maar het gebeurt ook dat ik soms een maand lang geen film kijk omdat ik daar gewoon de tijd niet voor heb. Ik probeer wel zo regelmatig mogelijk films te kijken, maar andere zaken zijn wel belangrijker en die hebben voor mij dan ook een hogere prioriteit.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    Ik ben afgestudeerd in de richting “CAD/CAM en Computer Graphics” en heb mijn afstudeeropdracht ook gedaan op het vlak van Computer Graphics. Er is mede daardoor wel een erg sterke interesse in de mogelijkheden die tegenwoordig ontstaan door het gebruik van CGI. Wat dat betreft vind ik het wel erg mooi wat er tegenwoordig mogelijk is door het gebruik van computers. Wat ik dan vooral mooi vind is wanneer het feitelijk niet opvalt.
    Ook vooral de technische hoogstandjes die Pixar keer op keer weer weet neer te zetten met hun animatiefilms is echt bijzonder en daar kan ik dan ook echt van genieten, soms nog meer dan het verhaal zelf!

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Ik heb ooit geprobeerd bij Disney aan de bak te komen en dan vooral voor mijn afstudeerstage. Dat had mij geweldig geleken. Helaas waren de randvoorwaarden niet haalbaar en is het niet doorgegaan. Ik heb echter nooit de ambitie gehad om ook daadwerkelijk bij Disney aan de slag te gaan na mijn studie. Daarvoor is het Amerikaanse arbeidsklimaat mij te afstandelijk en zakelijk. Verder heb ik nooit de ambitie gehad en heb ik die nu nog steeds niet om de filmwereld in te gaan.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

    Dat is toch wel een beetje lastig. De echt beste film die ik ooit gezien heb, is denk ik toch wel de “Lord of the Rings”-trilogie als geheel. Die films, en dan vooral de extended editions, kloppen voor mijn gevoel helemaal. Op de tweede plaats komt dan denk ik toch de film “Bambi” van Disney. Ook deze film klopt helemaal en is op het technische animatievlak ook subliem. Een hele goede derde is vervolgens “Pinocchio”, ook van Disney. Wederom een sublieme animatie!

    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Als je animatie als genre zou beschouwen, dan zou dat zeker mijn favoriete genre zijn. Ik wil echter animatie niet als genre beschouwen, maar meer een vorm van film maken. Als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar de animatiefilms die Disney heeft gemaakt, dan zijn daar al verschillende genres in terug te vinden, zoals sprookjes (overduidelijk lijkt mij), science-fiction (“Treasure Planet”, “Atlantis”) en ook avontuur/actie (“The great mouse detective”, “The rescuers”). Maar voor wat betreft animatie in het algemeen ben ik ook redelijk gericht op Disney en Pixar. Dreamworks levert wel goede animatie, maar op de een of andere manier kunnen hun films mij niet boeien. En ook de Ghibli films zien er zeker animatie-technisch goed uit, maar de stijl boeit mij in het geheel niet. Verder vind ik naast de Disney-films en -cartoons ook de Warner cartoons erg leuk (moet eigenlijk nog een keer in de buidel tasten en de R1 Golden Collection sets aanschaffen).
    Ik kan echter niet heel specifiek een bepaald genre aanwijzen dat favoriet bij mij is. Ik heb een lichte voorkeur voor fantasy, maar het moet ook weer niet “te” worden. Verder durf ik eigenlijk niet te zeggen waar mijn voorkeur naar uitgaat.

    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Dat is voor mij een heel lastige. Ik ben (mede door mijn voorkeur voor animatie) niet heel erg op de hoogte van de acteurs en actrices en hun prestaties. Sommige acteurs en actrices ken ik dan ook voornamelijk vanwege hun voice-acting bij animatiefilms. Er zijn maar een paar acteurs en actrices die bij mij een blijvende positieve indruk hebben achtergelaten. Over het algemeen vind ik bijvoorbeeld Julia Roberts wel leuk spelen.
    Eén acteur waar ik wel van vind dat hij erg goed speelt is Johnny Depp. Vooral zijn karakter Jack Sparrow in de “Pirates of the Caribbean”-films vind ik zeer geslaagd.

    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Wanneer ik kijk naar regisseurs op het live-action gebied heb ik zeer grote bewondering voor Steven Spielberg. Zijn stijl van filmen spreekt mij bijzonder aan. De beste film die ik van hem ooit heb gezien vind ik zonder twijfel “Schindler’s List”.
    Op animatiegebied zou je natuurlijk de naam Walt Disney verwachten, maar Walt Disney was vrijwel nooit de regisseur van een film, hooguit de executive producer (en had mede daardoor een flink stempel op de films). De regisseursduo’s John Clemens/Ron Musker en Gary Trousdale/Kirk Wise (beide Disney) zijn wel verantwoordelijk voor de in mijn ogen beste Disney-films van de laatste twee decennia: “The Little Mermaid”, “Beauty and the Beast”, “The Hunchback of Notre Dame”, “Atlantis: The Lost Empire” en “Treasure Planet”. Ik ben dan ook erg benieuwd naar “The Princess and the Frog”, die ook van het duo Clemens/Musker afkomstig zal zijn.

    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

    Ik hoef niet zo zeer filmsterren te ontmoeten. Ik ben zelf ook meer een type dat graag op de achtergrond staat en zou dan ook liever mensen ontmoeten die een grote rol buiten de camera hebben. In dit geval zou ik graag (hoewel dat helaas niet meer mogelijk is) Frank & Ollie (Frank Thomas en Oliver Johnston) ontmoet hebben. Hoe deze mensen gepassioneerd konden spreken over animatie en hun werk aan de pioniersfilms uit de Disney studios.... daar mag ik heel erg graag naar luisteren.
    Verder zou ik wel heel graag Glen Keane of Andreas Deja willen ontmoeten. Ook deze mannen kunnen heel gepassioneerd vertellen over animatie en de geschiedenis daarvan. Ik vind hen ook de beste animatoren van de laatste tijd. Het werk van Keane omvat onder andere het beest uit “Beauty and the Beast” en Tarzan uit de gelijknamige film. Deja heeft wat mij betreft heel erg sterk werk afgeleverd met zijn karakterisering van Jafar uit “Aladdin”.

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

    Dat vind ik een heel lastige vraag, want feitelijk vraag je hier naar een film die je zelf goed vindt, terwijl de gemiddelde waardering voor de film van het publiek niet al te best is. Ik kan hier niet zo een antwoord op geven.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

    Hetzelfde als bij de vorige vraag geldt eigenlijk hier. Ik snap soms niet waarom mensen bepaalde films helemaal geweldig vinden, maar dat ligt waarschijnlijk heel erg aan de persoonlijke smaak.

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?

    Ik huil niet zo heel snel bij een film. Er zijn wel een aantal scenes in verschillende films die mij hebben geraakt. Eén daarvan is bijvoorbeeld de scene in Schindler’s List waar je opeens dat meisje met het rode jasje tussen de doden ziet liggen. Dat drukt je neus meteen weer op de feiten van de holocaust.

    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

    Ik heb niet direct een volledige soundtrack die me heel erg boeit. De soundtracks van de drie Lord Of The Rings films vind ik wel heel erg goed, maar verder blijft het voor mij bij bepaalde thema’s die mij zeer aanspreken. Voorbeelden hiervan zijn het overbekende Indiana Jones thema en de Star Wars theme. Die laatste vind ik wel erg goed, hoewel ik de films zelf helemaal niets vind (heb een paar keer een poging gedaan Star Wars episode IV te bekijken, maar ben telkens na een kwartier à twintig minuten afgehaakt).
    Verder vind ik het openingsnummer van The Lion King (“Circle of Life”, maar wel de originele filmversie en niet de versie van de musical) bijzonder sterk.

    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

    Ik heb de afgelopen tijd niet heel erg veel films bekeken, maar afgelopen week heb ik Schindler’s List weer eens herbekeken. Het blijft gewoon een zeer indringende en goede film.

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

    Ik kijk het liefst lekker thuis op de bank, eventueel met mijn vrouw, hoewel zij niet zo van film kijken houdt.

    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

    Als ik lekker in een film zit, wil ik absoluut niet gestoord worden door telefoon, deurbel of anderszins. Maar ik merk wel dat ik daar tegenwoordig minder last van heb dan vroeger toen ik nog alleen woonde.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

    Dat was al vrij snel na de introductie in Nederland van de DVD. Eind 1998 kocht ik een computer met een DVD-rom speler. Daarbij zat toen een sampler van Warner Music met clips van verschillende Warner muziek DVD’s. Kort daarna is het hard gegaan met mijn collectie.

    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

    Zoals gezegd kreeg ik bij mijn computer met DVD-rom speler een DVD van Warner Music. Dat was mijn allereerste DVD. De eerste schijf die ik zelf kocht was de DVD van “The Lion King 2: Simba’s Pride”. Beide DVD’s keek ik op mijn computer, die er feitelijk wel wat moeite mee had. Het beeld verliep niet altijd even vloeiend, gewoon omdat de rekenkracht van de PC wat te kort kwam.
    Ik was direct zeer te spreken over de goede beeldkwaliteit van de schijfjes en het gemak van afspelen en kiezen van favoriete scenes. Dat was met VHS (al dat spoelen) wel anders!
    Niet veel later heb ik overigens mijn eerste standalone DVD-speler gekocht, zodat ik de DVD’s ook gewoon op mijn televisie kon bekijken.

    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

    In het begin heb ik redelijk wat DVD’s per maand gekocht. Gewoon omdat er zoveel interessant materiaal uitkwam (vooral de Disney classics). Tegenwoordig ben ik zeer selectief met het kopen van schijfjes in het algemeen. DVD’s koop ik alleen maar als er geen Blu-ray gaat verschijnen en Blu-ray’s koop ik alleen als de film interessant genoeg is, of om de collectie compleet te houden. Het komt er op neer dat ik per maand misschien hooguit één DVD of Blu-ray koop. Het is de ene maand heel erg rustig (en dan koop ik er geen) en een andere maand koop ik er weer een aantal tegelijk.
    Op dit moment is mijn totale collectie van films 242 exemplaren groot. Maar hierin zitten nog wel 9 VHS banden (tja, sommige films zijn gewoon nog niet op DVD of Blu-ray verschenen!) en 12 homevideos (op VideoCD, DVD en Blu-ray). Dus feitelijk is mijn collectie van publiek verkrijgbare schijfjes op dit moment 221 groot (213 DVD’s en 8 Blu-rays).
    Mijn volledige collectie is hier te bekijken.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

    Over het algemeen heb ik alleen een kijkachterstand wanneer er weer eens wat nieuwe schijfjes binnenkomen. Het wil wel eens een tijdje duren voor ik ze bekijk. Op dit moment heb ik helemaal geen kijkachterstand. Een week of wat geleden heb ik de laatste nieuwe aanschaf (“Walt Disney Treasures: Mickey Mouse Club presents Annette”) afgekeken.

    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

    De waarde van de film is voor mij toch wel de belangrijkste reden om een DVD aan te schaffen. Voor de animatiefilms van Disney vind ik extra’s wel belangrijk. Ik vind het erg leuk en leerzaam om te weten hoe een bepaalde film geworden is zoals deze geworden is. Vooral ook deleted scenes vind ik dan een heel prettige toevoeging.
    De verpakking van een DVD zegt mij niet zo heel erg veel. Verder moet het beeld en geluid wel gewoon goed zijn, maar het hoeft niet per sé uitmuntend.

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

    Ik heb niet een bepaalde DVD die ik het mooist of het meest waardevol vind. Wel vind ik de Walt Disney Treasures serie een heel mooie serie. Ik ben vooral blij met de animatie-sets uit deze serie, waarmee alle cartoons van de bekende figuren op DVD zijn uitgebracht. Maar ook de andere sets uit deze serie zijn heel erg leuk. Ik heb de hele serie compleet (allemaal de US release, 28 sets tot nu toe) en ben van plan (zolang er nog gaan uitkomen) om deze serie compleet te houden.
    Moest ik echter één DVD noemen die ik het meest waardevol vind, dan is het denk ik de set “On The Front Lines” uit de Walt Disney Treasures. Dit omdat het materiaal dat op deze set is te vinden een heel andere kant laat zien van de Disney Studios ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Het materiaal op deze set is zelden vertoond en dat maakt het wel speciaal.

    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Ik ben inmiddels overgestapt naar Blu-ray, zelfs voor mijn eigen films!

    - Heb je een Home Theater setup thuis?

    Ja.

    - Welke merken zitten daarin?

    Philips (televisie), Onkyo (receiver, CD-speler, cassettedeck), Panasonic (Blu-ray speler), Sony (DVD/HDD recorder), Denon (DVD speler, speelt ook SACD en DVD-A) en Bowers & Wilkins (luidsprekers). Voor de volledige bediening heb ik een Logitech Harmony 785.

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

    Op de televisie, Blu-ray speler, DVD/HDD recorder en DVD speler na is de rest van de apparatuur inmiddels een jaar of 8 oud. Het werkt allemaal nog prima en daarvoor zou ik het niet willen vervangen, maar ik zou eventueel wel een andere receiver willen die volledig de nieuwe HD Audio formaten ondersteunt en die ik eventueel zou kunnen gebruiken als HDMI-switch (is nu nog wel niet nodig, maar wellicht in de toekomst wel). Maar op dit moment heb ik nog niet direct de behoefte om de receiver te vervangen.

    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?

    Mijn Home Theater staat gewoon in de woonkamer.

    - Ben je al High Definition proof?

    Sinds ik mijn televisie en Blu-ray speler afgelopen september heb aangeschaft ben ik bijna helemaal High Definition proof, zelfs voor de “productie” van mijn eigen films. Zoals al gezegd is de enige falende schakel in het geheel op dit moment nog de receiver.

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

    Niet zo heel erg belangrijk. Op dit moment heb ik een 37” FullHD televisie. Dit vind ik voor de woonkamer groot genoeg.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

    Volgens de gegevens van deze site zelf, heb ik mij op 6 september 2001 geregistreerd.

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?

    Dat weet ik niet meer. Het zou best eens kunnen gebeuren dat ik op goed geluk www.dvd.nl heb ingetypt.

    - Wat heb je geleerd van deze site?

    Dat ondanks het feit dat veel mensen zeggen dat ik een grote DVD collectie heb, het eigenlijk nog wel meevalt. Als ik hier getallen hoor over de hoeveelheid DVD’s die men nog als kijkachterstand heeft, dan valt het bij mij allemaal nog wel mee. En verder vooral informatie over nieuwe releases.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    Het forum. Ik ben niet zo’n heel fervente poster in het forum (meer), maar lees het forum wel zeer regelmatig.

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    Ik zou geen onderdeel willen uitmaken van de crew van deze site, gewoon omdat ik daar de tijd niet voor heb. Op dit moment heb ik nog een redelijke achterstand met het monteren van mijn videofilms (ben bezig met een reis uit 2007 en heb daarna nog twee andere reizen liggen naast wat ander materiaal) en heb het druk genoeg met mijn andere hobbies.

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

    Ik heb me nooit zo heel erg laten leiden door allerhande aanbiedingen bij het kopen van DVD’s. Ik ben altijd redelijk strict voor mezelf geweest in het aanschaffen van schijfjes. Deze site heeft me daardoor juist eigenlijk geld bespaard, omdat ik ben gewezen op de goedkoopste plek om een bepaalde film te kunnen kopen.

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?

    Ik probeer iedere dag eigenlijk wel het forum even door te kijken naar interessante dingen. Dat hoort bij mijn vaste ochtendritueel.

    - Ben je verslaafd aan deze site?

    Nee, ik kan goed zonder.

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

    Paniek zeker niet. Als het gebeurt tijdens mijn vaste ochtendritueel, dan denk ik wel: “wat jammer nu”, maar ga daarna gewoon verder. Het gebeurt dan regelmatig dat ik de site pas weer de volgende ochtend check tijdens het dagelijkse rondje.

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    Op dit moment heb ik daar niet zo heel veel behoefte aan. In het verleden heb ik wel een aantal meetings meegemaakt, onder andere in Den Bosch (mijn eerste keer), Amsterdam (bijzondere avond in het Tuschinski theater met Pirates Of The Caribbean), Arnhem (lasergamen), Scheveningen (LOTR marathon) en Antwerpen (LOTR3).

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?

    Leuk. Het heeft wel wat tijd gekost om alle vragen te beantwoorden, maar ik vond het wel leuk om te doen.

    - Wie is er volgende week aan de beurt?

    Volgens het lijstje in het aanmeldtopic: Hayko de Boer

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?

    Je hebt op het forum een redelijk uitgebreid verkoop-topic. Zelf verkoop ik nauwelijks DVD’s (ik hou ze liever zelf, wat gezien mijn redelijk stricte aankoopstrategie ook goed te doen is) en vraag mij af wat voor jou de belangrijke redenen zijn om DVD’s te verkopen. Wat voor criteria stel je jezelf om te bepalen welke DVD in de verkoop gaat? Heb je een dergelijke DVD destijds gekocht zonder “er bij na te denken” omdat je de film gewoon een keer wilde zien, of heb de je DVD vervangen door een betere uitgave?

    - De vraag die ik kreeg: Hoe zie jij de toekomst van de animatiefilm? Is er nog ruimte voor 2D-animatie (Disney komt volgend jaar met The Princess and the Frog) of zal computeranimatie de traditionele animatiefilm verdringen?
    Een Disney-freak wil ik mezelf niet gelijk noemen, daarvoor moet je het volgens mij nog bonter maken dan dat ik het doe (heb zelfs foto’s van huizen gezien die men helemaal had ingericht in Disney-stijl, tot en met de deuropeningen in de vorm van het bekende Mickey Mouse silhouet aan toe!), maar toch bedankt voor de vraag .
    Het feit dat 2D-animatie (ik spreek liever over traditionele animatie of “handgetekende” animatie) dood is, wordt veelal gehangen aan het feit dat Disney (vrijwel) geen traditionele animatie films meer maakt. Ondanks dat de tekenstijl van de Myazaki films mij totaal niet aanspreekt, maakt de Ghibli studio nog steeds handgetekende animatie films. Daarnaast zijn er ook nog steeds nieuwe (en vaak ook slechte in mijn ogen) handgetekende animatie series voor televisie. Dus ik denk dat er sowieso nog ruimte is voor traditionele animatie en dat computeranimatie de traditionele animatiefilm niet zal verdringen. Nu is het zo dat traditionele animatie tegenwoordig ook hevig computer ondersteund wordt geproduceerd (inkleuren, special effects, maar ook door gebruik van tablets waarop de animator tekent zonder dat er papier nodig is), dus op de echte traditionele manier (tekening overtrekken op een cell en deze met kwast en verf inkleuren en dat fotograferen) zal het nooit meer gaan gebeuren denk ik.
    Ik ben wel reuze benieuwd naar The Princess and the Frog en hoop dat Disney nog meer handgetekende films gaat produceren. Er gaan overigens al wel geruchten dat er een volgende film in de pre-productie fase zit die traditioneel geanimeerd zal gaan worden. Ik wacht af.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  3. #3

    Standaard

    Leuk hoor, met plezier gelezen! Je passie voor Disney straalt ervan af.
    Overigens kan ik je wel aanraden om gewoon af en toe eens een blinde aankoop te doen. Zeker DVD's zijn niet zo duur meer en er zijn nog zoveel goede films. Begin bijv. eens met een bepaalde top-zoveel, zoals de top100 van WiW.

    Wat vind je trouwens van de toegevoegde waarde van HD bij (oudere) animatiefilms qua beeld en geluid?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Leuk hoor, met plezier gelezen! Je passie voor Disney straalt ervan af.
    Dank je.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Overigens kan ik je wel aanraden om gewoon af en toe eens een blinde aankoop te doen. Zeker DVD's zijn niet zo duur meer en er zijn nog zoveel goede films. Begin bijv. eens met een bepaalde top-zoveel, zoals de top100 van WiW.
    Ik zal het zeker eens overwegen. Hoewel ik mijn keuze om iets te kopen meer baseer op het feit of een film voor mij herkijkwaarde heeft. Wellicht moet ik toch nog eens aan een abonnement voor een videotheek of zo... Maar ik denk dat die toch wat beperkter zijn in de keuze.
    Ik zal de volgende keer wanneer ik bij een MediaMarkt of zo kom eens snuffelen in de graaibakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Wat vind je trouwens van de toegevoegde waarde van HD bij (oudere) animatiefilms qua beeld en geluid?
    Ik moet bekennen dat ik op dit moment nog geen directe referentie heb, omdat ik gewoonweg bijvoorbeeld Pinocchio of Sleeping Beauty nog niet op Blu-ray heb (iemand mijn DVD's kopen?). Ik heb me voorgenomen om alleen in heel speciale gevallen mijn DVD in te ruilen voor de Blu-ray en een van die gevallen is wanneer ik de DVD verkocht krijg.
    Ik denk echter wel dat het zeker een toegevoegde waarde heeft, met name voor het beeld. Er zit, met name in de achtergronden van Pinocchio, heel veel detail. Dat zal zeker door een goede HD transfer duidelijk worden. Qua geluid zal het voor een oudere (animatie-)film waarschijnlijk weinig bijdragen. Het oorspronkelijke geluid is meestal mono met een lage dynamiek (de apparatuur was gewoonweg niet beter destijds).
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Je hebt als hobby wandelen en luistert ook graag muziek. Loop je dan ook met een walkman / iPod of iets dergelijks op tijdens het lopen?

    Of hou je dat gescheiden?
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    Je hebt als hobby wandelen en luistert ook graag muziek. Loop je dan ook met een walkman / iPod of iets dergelijks op tijdens het lopen?

    Of hou je dat gescheiden?
    Eigenlijk hou ik dat altijd gescheiden. Ik heb in het verleden wel met walkman gelopen, maar tegenwoordig vind ik het prettiger om zonder te lopen. Het grote nadeel van met muziek lopen is dat de maat van verschillende nummers telkens anders is. Je hebt toch de neiging om op de maat van de muziek te gaan lopen en dat vind ik te vermoeiend. Ik loop over het algemeen het prettigst wanneer ik een ritme vasthoudt van begin tot eind. Dat kost ook de minste energie. En energie is belangrijk wanneer je lange afstanden loopt.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  8. #8

    Standaard

    Over dat lopen, doe je dat ook op vakantie bijvoorbeeld? Dat je dan meerdaagse trekkings doet en gaat kamperen of iets dergelijks?
    Het kan heel mooi in veel landen, ook dicht bij huis, zoals onder andere Noorwegen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Over dat lopen, doe je dat ook op vakantie bijvoorbeeld? Dat je dan meerdaagse trekkings doet en gaat kamperen of iets dergelijks?
    Het kan heel mooi in veel landen, ook dicht bij huis, zoals onder andere Noorwegen.
    Op vakantie doe ik dat eigenlijk zelden, temeer omdat mijn vrouw niet zo'n wandelaar is. Aanstaand weekend gaan we op vakantie naar Italië voor twee weken en dan gaat wel de fiets mee. Is wel wat anders dan wandelen, maar toch lekker bezig in de buitenlucht.

    Op zich zou ik wel vaker willen wandelen in het buitenland, maar dat doe ik nu gewoon niet meer. Ik heb wel een aantal jaar geleden een vierdaagse gewandeld rond de poolcirkel in Finland en Zweden. Deze tocht is ieder jaar tijdens de midzomernachtszon en het is dan dus 24 uur per dag licht. De starttijden van de 4 etappes lagen telkens 30 uur uit elkaar (de eerste etappe startte middernacht, de volgende om 6 uur 's ochtens de volgende dag, enz.). Dat maakte dat ook wel weer apart (en best wel lastig, omdat je dan opeens in een heel ander ritme moet zitten).
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  10. #10

    Standaard

    Leuk interview
    Ben ook wel een fan van Disney, maar dan voornamelijk van de Pixars en toch iets minder van de Disney-classics. Maar wat is jouw favoriete Pixar?
    The horror...the horror...

  11. #11

    Standaard

    Leuk interview!

    Ik heb je signature altijd leuk gevonden. Het is een geweldige scene.
    Toch jammer dat Gibli niet zo jou ding is. Heb je wel de juiste films gekeken? Ik den persoonlijk dan aan Totoro en Caslte in the sky.
    Prachtig getekend (met de hand) en erg leuke verhalen.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi Bekijk bericht
    Amsterdam (bijzondere avond in het Tuschinski theater met Pirates Of The Caribbean)
    Ach ja, dat waren nog eens tijden...
    Leuk om te lezen, wist al een beetje van je, maar niet dat je getrouwd bent. Gefeliciteerd nog dan maar!
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKnapen Bekijk bericht
    Leuk interview
    Ben ook wel een fan van Disney, maar dan voornamelijk van de Pixars en toch iets minder van de Disney-classics. Maar wat is jouw favoriete Pixar?
    Mijn favoriete Pixar zal toch Monsters Inc zijn met Finding Nemo op een goede tweede plaats.
    Van de shorts vind ik Geri's Game echt briljant!
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ik heb je signature altijd leuk gevonden. Het is een geweldige scene.
    Dank je. Ik vind het ook de leukste scene uit de film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Toch jammer dat Gibli niet zo jou ding is. Heb je wel de juiste films gekeken? Ik den persoonlijk dan aan Totoro en Caslte in the sky.
    Prachtig getekend (met de hand) en erg leuke verhalen.
    Ik zal ook zeker niet tegenspreken dat de films van Ghibli niet mooi zijn handgetekend. Het is zeker vakwerk wat de studio levert. Alleen de tekenstijl zelf spreekt me helemaal niet aan en leidt me teveel af van het verhaal, waardoor de films mij niet kunnen bekoren.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ach ja, dat waren nog eens tijden...
    Dat waren inderdaad nog eens tijden.... Long time ago....
    Heb ook wel goede herinneringen aan de LOTR marathon in Scheveningen en het goede eten bij dat Argentijnse restaurant er schuin tegenover. Dat was een top avond/nacht.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Leuk om te lezen, wist al een beetje van je, maar niet dat je getrouwd bent. Gefeliciteerd nog dan maar!
    Dank je wel. Ik heb het hier nooit rondgebazuind, maar bij deze kan iedereen het weten
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  16. #16

    Standaard

    Leuk

    Heb je ooit in Arnhem ontmoet tijdens de meeting toen!

    Veel gouwe-ouwe van toen 'zijn er niet meer '
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Leuk

    Heb je ooit in Arnhem ontmoet tijdens de meeting toen!

    Veel gouwe-ouwe van toen 'zijn er niet meer '
    Inderdaad. Arnhem was ook een geslaagde meeting destijds, maar veel van toen zijn er niet meer. Ik ben er dan nog wel, maar niet meer zo postend....
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  18. #18

    Standaard

    Ik post ook niet zoveel meer!

    Alhoewel, post nog wel eens in het OHT, maar die worden weer vernietigd...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik post ook niet zoveel meer!
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 14-05-2009 om 11:29
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht


    Beetje sarcasme moet kunnen toch!

    Wil nog steeds nr 1 poster worden, dan geef ik een superdvd weg en ga ik de site met rust laten...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht


    Beetje sarcasme moet kunnen toch!

    Wil nog steeds nr 1 poster worden, dan geef ik een superdvd weg en ga ik de site met rust laten...
    Wie overtreft je dan?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Lex heeft veel meer posts...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht

    Wil nog steeds nr 1 poster worden, dan geef ik een superdvd weg en ga ik de site met rust laten...
    No problem, even wat posts van Lex verwijderen en klaar is kees

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    No problem, even wat posts van Lex verwijderen en klaar is kees
    haha, ben je omkoopbaar?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    haha, ben je omkoopbaar?
    Voor een definitief vertrek van Coen P. steek ik mijn hand in het vuur!

    Sorry voor de off topic Marcel

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •