Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 85 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Petitie Kwaliteit Blu Ray

    LEES DIT EERST:
    Ik stel dit topic op om een weerwoord te geven vanuit de liefhebber van audio visuele media. Met name Blu Ray. Het blijkt dat de laatste tijd meer en meer (recente) films in Nederland en België (maar ook andere EU landen) technisch ondergeschikt zijn aan releases in andere Engelstalig gerichte landen zoals USA/UK/Australië/Scandinavië. Dit terwijl het grootste gedeelte van de Benelux erg Engelstalig gericht zijn. Daarentegen betalen we wel het volle pond; 25 tot 30 euro per film.

    Wat is de wens?
    De wens is dat wij ook hoogwaardige Blu Rays krijgen, die hun waarde ook daadwerkelijk vertegenwoordigen. Blu-Ray's zijn immers aardig aan de prijs en daarvoor mag je een bepaalde kwaliteit verwachten. Daarbij zijn de minimale technische wensen een (bij voorkeur) 24-bit HD audio track in de originele spraak en 1080p/24 resolutie beeld. Bij voorkeur een gelijke behandeling als de US-versie. Ook qua extra's.

    Dus geen DTS Hi Res in plaats van DTS HD MA (X-men of Quantum of Solace) of Dolby Digital in plaats van Dolby True HD Engels (Da Vinci Code). Het uitgangspunt is dus dat de kwaliteit van de originele spraak nooit ten koste gaan van nagesynchroniseerde dubs. In het verleden heeft FOX met DVD gezorgd dat de Benelux kon genieten van Engelstalig DTS geluid.

    Voorbeeld 1: De UK discs waren niet volledige gebruikt. 77% van de discs was gebruikt. Waarom is het dan niet mogelijk om de Benelux mee te laten liften met deze release?

    Voorbeeld 2: The Da Vinci Code heeft voor de Franse markt een Frans nagesynchroniseerde Dolby True HD en een alternatieve Franse afteling. DIt resulteert erin dat de Benelux niet kan genieten van de originele track in Dolby True HD. Opgegeven reden: Er is ruimtegebrek.

    Voorbeeld 3: Extra's Silence of the Lambs. In de USA krijgt deze film een prachtige editie. Hier ontbreken alle extra's.

    Wat en hoe van dit topic?
    Mijn idee om dit topic te gebruiken als petitie. Ben je het met het bovenstaande eens, laat dan een bericht achter. Het is niet bedoeld als discussiethread. Voor discussie over dit onderwerp verwijs ik naar één van de andere topics. Bijvoorbeeld The Da Vinci Code of X-men threads.

    Uiteindelijk is het de bedoeling om deze reacties aan Fox en Sony over te brengen en hopelijk resulteert dit in een verandering van het beleid. In de toekomst dus hoogwaardige Blu Ray releases op alle vlakken. Gericht op de Engelstalig gerichte Benelux!
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  2. #2

    Standaard

    ik kan het hier alleen maar mee eens zijn
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Halelujah! Praise the lord.

    Uhm absoluut mee eens. Walg vooral van die franse (betere) audiotracks.
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

  4. #4

    Standaard

    Ik weet niet in hoeverre dit gaat werken maar ik ben het hier wel heel hard mee eens.

    Het is belachelijk dat we zoveel betalen voor een product dat naar zeggen van de fabrikant het beste van het beste en optimaal is, terwijl het dat niet is.

    Als ze ons willen laten betalen voor 'het perfecte', dan moeten ze dat ook bieden!
    Anders moeten ze er ook gewoon eerlijk bij zeggen dat het helemaal niet het beste is en dan mag de prijs ook wel flink omlaag. :P

    Kortom, ik ben het er mee eens!
    The future is Blu

  5. #5

    Standaard

    Een nette petitie, Tim.

    Helemaal mee eens uiteraard.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  6. #6

    Standaard

    100% mee eens.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  7. #7

    Standaard

    Uiteraard mee eens.
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  8. #8

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    mee eens
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #11

    Standaard

    Ik kan niet anders dan hier ook mee eens zijn
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  12. #12

    Standaard

    ja tuurlijk ben ik het hier eens... ze kennen er zat aan verdienen als ze ons steeds niet die buitlandse versies laat kopen...

  13. #13

    Standaard

    Ben het er ook helemaal eens, vorige week ' The Da Vinci Code ' gekocht en ik baalde als een stekker dat er geen Engelse Dolby TrueHD audiotrack op zat.

    Volgens mij betalen wij hier vedomme de hoofprijs voor Blu-ray's in verhouding met de UK en de USA, en we krijgen de meest karige uitgave's voor onze kiezen !!
    Laatst aangepast door Fidelio : 12-05-2009 om 18:13
    Epson TW-3200
    Onkyo TX-SR 605 Receiver
    Onkyo BD 606 Blu Ray Speler

  14. #14

    Standaard

    Mee eens! Heb schoon genoeg van Franstalige DTS-track e.d.
    Ook het geval met The Sixth Sense. Mooi logo van DTS HDMA op de achterkant, maar alleen weer voor Franstaligen. Mensen, we willen de originele taal in de beste kwaliteit!

  15. #15

    Thumbs up

    Uiteraard mee eens!

    Je betaalt geld voor een volwaardig product en niet voor een halfbakken product met een volwaardige prijs.

  16. #16

    Standaard

    Eens, de prijzen zijn al belachelijk hoog voor blu-rays in Nederland, dus is het ronduit slordig dat wij zulke slechte releases krijgen hier elke keer.
    Voorlopig ga ik dus gewoon weer import versies kopen totdat hier iets aan gedaan wordt!

  17. #17

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Absoluut mee eens en in afwachting op beterschap toch maar lekker doorgaan met importeren
    Sticking feathers up your butt does not make you a chicken!

  20. #20

    Standaard

    Het is zinloos, maar wie niet waagt wie niet wint! Ik teken wel!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #21

    Standaard

    Ook mee eens.

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    ik doe mee
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Helemaal mee eens
    Sony KDL-40X3500 LCD, Sony BDP-S480 Blu-Ray speler, Popcorn C-200, Denon AVR-2809 Receiver, Kef IQ7SE Front Speakers, Kef IQ5SE Surround Speakers, Kef HTS2001.2 Center Speaker + Surround Back Speakers, Kef PSW2010 Subwoofer
    Blu-Rays: 397 Collectie

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •