Pagina 3 van 176 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 4379 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Gisteravond samen met een vriend filmavondje gehouden.

    128. Portrait of Jennie (William Dieterle, 1948) :: 8.5
    129. The Unknown (Tod Browning, 1927) :: 8.5
    130. She Done Him Wrong (Lowell Sherman, 1933) :: 7.5
    131. The Secret Life of Walter Mitty (Norman Z. McLeod, 1947) :: 7.5
    132. 7th Heaven (Frank Borzage, 1927) :: 8.0

    Afsluiter The Unknown was denk ik het hoogtepunt van de avond. Apart filmpje, waar Browning weer voor een aardige freakshow zorgt. Portrait of Jennie was ook al zo'n rare film, nogal ongrijpbaar ofzo, wel goed. She Done Him Wrong was weer leuk Mae West gedoe nog van haar sappige pre-code periode. Secret Life of Walter Mitty was een vrij toffe komedie met ijdeltuit Danny Kaye en Virginia Mayo ( O+ ). 7th Heaven was de eerste Borzage film die ik zag en die vond ik goed, maar daar had ik toch iets meer van verwacht omdat mijn mattie zo op de bank zat te stuiteren "dit ga je geweldig vinden, dit ga je geweldig vinden!" toen ik zei dat ik hem goed vond maar dat hij me iets tegenviel begon hij "Dan moet je Street Angel zien, dat is meer wat voor jouw. Die ga je geweldig vinden, die ga je geweldig vinden!", wat is het toch een goeie jongen. ^O^
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  2. #52

    Standaard

    The Man who Laughs, Paul Leni, 1928

    Helaas nogal sentimentele draak.

    De film begint op zich goed. De inleiding tot het drama ontvouwt zich erg snel, en de eerste beelden van regisseur Leni zijn fraaie voorbeelden van de Duitse expressionistische school.

    Helaas gaat het na een klein kwartiertje al behoorlijk mis als het eigenlijke verhaal echt op gang komt. De overdaad aan melodrama wordt door Leni zonder enige nuance op de toeschouwer afgevuurd. Daardoor verdwijnt elke spanningsboog en wordt de film gewoon ronduit saai.

    Grootste probleem daarbij is Conrad Veidt, wiens groteske grijns uitlsuitend vergezeld gaat van zijn betraande ogen, waar de pathetiek en het zelfmedelijden in onophoudelijke stromen vanaf druipt. Met name door die houding kan ik eigenlijk geen enkele sympathie voor zijn karakter opbrengen.

    De film wordt begeleid door een soundtrack die niet alleen bestaat uit een muzikale score, maar ook door begeleidende achtergrondgeluiden. Deze techniek is slechts enkele malen gebruikt in de overgangsperiode van stille film naar geluidsfilm. Ik vond het niet echt een succes, en had liever een klassieke muzikale soundtrack gehad.

    Positieve elementen zijn de zeer fraaie, gotisch aandoende decors en het spel van Olga Baclanova als de rebelse en zeer hitsige Hertogin Josiana.
    Laatst aangepast door rrrick : 16-05-2009 om 15:15

  3. #53

    Standaard

    Valkyrie

    Wat een tegenvaller. Halverwege was ik van plan de film uit te zetten. Niet dat ie slecht is, maar ik kan me er zo aan ergeren dat deze produktie niet Duits gesproken is...onbegrijpelijk... Ik had gehoopt het af te sluiten, maar als ik dan af en toe een zwaar Engels accent hoor dan denk ik...nee... Dat ze om te beginnen maar eens Bruno Ganz als Hitler hadden gecast, of beter nog, de halve cast van Der Untergang hadden ze prima kunnen gebruiken. Vul dat aan met nog wat extra Duitse of goed Duits sprekende acteurs en het was echt overtuigend geweest. Ik wist het natuurlijk allemaal wel vantevoren, maar dan nog... Jammer, jammer, jammer...

    Wel prima acteerwerk overigens van Tom Cruise!

    6/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #54

    Talking

    Old School

    Ja lekker afgezaagd, vreselijk onorgineel maar ik heb weer dubbel gelegen van het lachen. Vince Vaughn en Will Ferell spelen gewoon verschrikkelijk goed (de o zo bekende typetjes).
    Soundtrack is ook lekker.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rood Bekijk bericht
    Old School

    Ja lekker afgezaagd, vreselijk onorgineel maar ik heb weer dubbel gelegen van het lachen. Vince Vaughn en Will Ferell spelen gewoon verschrikkelijk goed (de o zo bekende typetjes).
    Soundtrack is ook lekker.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #56

    Standaard

    I'm here for the gangbang! Heerlijke film. De makers komen trouwens binnenkort met een nieuwe film The Hangover.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    I'm here for the gangbang! Heerlijke film. De makers komen trouwens binnenkort met een nieuwe film The Hangover.
    Legendarische openingsscene inderdaad! Het meest geniale stukje blijf ik het mega feest vinden, waarbij Frank the Tank gaat streaken We're going streaking!!!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #58

    Standaard

    Ik heb vandaag 'The Godfather' gekeken. Heeft natuurlijk geen uitleg nodig qua verhaal etc.
    Al Pacino blijft in mijn ogen de beste in zijn soort, sterker nog, de énigste in zijn soort.

  9. #59

    Standaard

    Net Doomsday gezien. Zeker geen briljante film, maar wel erg vermakelijk. Het verhaal is bij elkaar gejat en daardoor loopt het helaas niet helemaal lekker. Maar toch weet te film te vermaken met voldoende humor, gore en aktie. Daarnaast is Kate ook weer erg fijn.

  10. #60

    Standaard

    Marley & Me

    Je kent ze wel, van die films die, als je ze aanzet, precies laten zien wat je er van verwacht. Zo ook met Marley & Me. Je verwacht een überzoete komedie met de bijbehorende grappen, maar hoe dan ook, je moet lachen en je moet genieten van de blijheid en lol op het scherm. Maar zoals ik ook had verwacht komen ook de nodige droevige momenten. Ik heb zelden zo intens de droefheid ervaren tijdens een film. Wanneer Marley doodgaat besef je ineens dat je op je 28e al veel huisdieren af hebt moeten staan, gewoon, omdat ze oud werden, of omdat ze waren aangereden. En die droevige momenten beleefde ik stilletjes helemaal opnieuw.

    8/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #61

    Standaard

    Martyrs

    Ik vond het een ***film. Een en al ranzigheid en een open einde.
    De diepere betekenis van de film, als die er al was, is me ontgaan.
    Bespaar je de moeite zou ik zeggen.

  12. #62

    Standaard

    Net Poltergeist op Net 5 gekeken,
    Zeker een goede klassieker,
    En bleef lang spannend met veel wendingen,

  13. #63

    Standaard

    Kingdom Of Heaven Director's cut

    Prachtige film, vele malen mooier dan de biosversie die niet loopt, niet in balans is en teveel vragen oproept.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #64

    Thumbs up

    Sur mes levres (FR, 2001)

    Echt een pareltje deze film, mooi drama over een jonge vrouw, ze is behoorlijk doof maar met een gehoorapparaat en liplezen kan ze zich redelijk redden. Ze is verder sociaal behoorlijk geisoleerd. Op haar werk wordt ze voortdurend geschoffeerd, op een dag valt ze flauw en van haar baas mag ze een assistent aannemen. Via het arbeidsbureau komt er een knul die net uit de gevangenis is. Hij heeft echter nog wel wat problemen.

    Het is echt schitterend geacteerd door Vincent Cassel en vooral Emmanuele Devos, ze kreeg ook de César in 2002 voor deze rol.

  15. #65

    Standaard

    Pineapple Express ( David Gordon Green, 2008 )
    Leuke buddy/stoner/action-komedie uit de stal van Judd Apatow. Erg origineel is niet, maar de vele grappen en het samenspel tussen Seth Rogen en de fantastische James Franco vergoeden veel. Wel had ik soms het gevoel dat sommige scènes niet af waren en vond ik de rollen van Gary Cole en Rosie Perez veel te klein. Een positieve verrassing was Danny McBride, hilarisch als Red. Die zullen we ongetwijfeld nog wel meer gaan zien in zulk soort producties. 7,7
    Laatst aangepast door Mr. Incredible : 17-05-2009 om 15:47
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  16. #66

    Standaard

    Bram Stoker's Dracula BR

    Prachtige duistere Dracula film met een geweldige Gary Oldman in de hoofdrol. Schitterende decors en prachtige muziek. Erg sfeervol allemaal.

    8,5/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Net Doomsday gezien. Zeker geen briljante film, maar wel erg vermakelijk. Het verhaal is bij elkaar gejat en daardoor loopt het helaas niet helemaal lekker. Maar toch weet te film te vermaken met voldoende humor, gore en aktie. Daarnaast is Kate ook weer erg fijn.
    Kate? Beckinsale? Rhona Mitra speelt de hoofdrol in Doomsday :wink:

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Kingdom Of Heaven Director's cut

    Prachtige film, vele malen mooier dan de biosversie die niet loopt, niet in balans is en teveel vragen oproept.
    Misschien ben ik de enige, maar ik heb de directors cut vorige maand gezien en ik vond hem toch wel erg tegen vallen. De bioscoop versie heeft zeker mijn voorkeur!!!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rood Bekijk bericht
    Sur mes levres (FR, 2001)

    Echt een pareltje deze film, mooi drama over een jonge vrouw, ze is behoorlijk doof maar met een gehoorapparaat en liplezen kan ze zich redelijk redden. Ze is verder sociaal behoorlijk geisoleerd. Op haar werk wordt ze voortdurend geschoffeerd, op een dag valt ze flauw en van haar baas mag ze een assistent aannemen. Via het arbeidsbureau komt er een knul die net uit de gevangenis is. Hij heeft echter nog wel wat problemen.

    Het is echt schitterend geacteerd door Vincent Cassel en vooral Emmanuele Devos, ze kreeg ook de César in 2002 voor deze rol.
    Inderdaad! Een andere aanrader van Jacques Audiard is De Battre Mon Cœur S'est Arrête.

  20. #70

    Standaard

    Le Gendarme se marie (Jean Girault, 1968 ) 5.0
    Mijn eerste Louis de Funes. Hopelijk is het niet allemaal van dit flauwe niveau. Waarbij het eerder lijkt dat er een hoeveelheid sketches aan elkaar geplakt zijn in plaats van een fatsoenlijk uitgebouwd verhaal.

    Hoeveel Louis de Funes films zijn er eigenlijk gemaakt..?

    Breach (Billy Ray, 2007) 6.0
    Tja, als ik zie dat een acteur als Ryan Phillippe niet eens een fatsoenlijk kruisteken kan maken dan ben je in mijn ogen ook geen echte acteur. Chris Cooper speelt met enige pit alleen jammer van die opgeplakte wallen. Het zag er namelijk niet uit. Verder een vrij conventionele thriller die nergens echt saai wordt of echt uitblinkt. Wat krijgt die gast trouwens een extreme straf.

    Leuk voor een keer meer niet. Wie wil de dvd overnemen..?

    Kan door huid heen (Esther Rots, 2009) 8.0

    Ook een tweede keer valt de film op door het onconventionele plot en een ontzettend intrigerende geluidsband. Niet voor niets liepen de vier dagen dat hij bij ons (Heerlen) draaiden meerdere mensen weg. Iets te vaag, iets te wazig, iets te..?

    Voor mij is het tot nu de beste Nederlandse film van het jaar.

  21. #71

    Standaard

    Baron Blood - Mario Bava - 1972

    Mn laatste film van mn Bava Box deel 2 zit er helaas op. Baron Blood is een erg sfeervolle Gothichorror met kastelen, spinnenwebben, mist en een uit de dood opgestane baron die een voorliefde heeft voor martelen. Prachtige belichting weer. Prima film.

    7,6

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Net Doomsday gezien. Zeker geen briljante film, maar wel erg vermakelijk. Het verhaal is bij elkaar gejat en daardoor loopt het helaas niet helemaal lekker. Maar toch weet te film te vermaken met voldoende humor, gore en aktie. Daarnaast is Kate ook weer erg fijn.
    Kate?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wie deze schoenen aantrekt is de ***, zover is zeker.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  24. #74

    Standaard

    How the west was won op blu ray.

    Duidelijk een klassieker, stoor me toch enigszins aan de geromantiseerde stukjes. Dit had eigenlijk een spaghetti moeten zijn

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Kate?
    Volgens mij was het Rhona Mitra, maar ik geef toe dat ze erg op Kate Beckinsale lijkt
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

Pagina 3 van 176 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •