Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 62 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meerwaarde van een subwoofer kan wel kleiner zijn wanneer lage tonen van de front luidsprekers krachtiger zijn dan van de subwoofer. Heb je ES100's als front dan moet je dus waarschijnlijk een ES250P nemen.
    Klopt, het moet in proporties wel kloppen.

    Ik heb dus een 15 inch (38 cm) driver als subwoofer, en een sub heeft altijd meerwaarde omdat ie zowieso apart aangestuurd wordt.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 19-05-2009 om 16:55
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  2. #27

    Standaard

    Er gaat echt een wereld voor me open van dingen die ik niet wist .

    Nou ja ik schat dat k zo'n 700 euro krijg volgende maand, dus eerst maar ens even een ES250P en ES25C aanschaffen. Dan mijn Z-5500 nog verkopen en dan kom ik voor de moeilijke beslissing om een paar ES100 zuilen te kopen.

    Als ik eerlijk moet zijn, mis ik mijn Z-5500 subwoofer soms wel.

    Bye the way ik heb even een paar testjes gedraaid met betrekking tot mijn PS3.

    Ik stream meestal 1080p naar mijn ps3 waarna die het omzet in pcm voor mijn onkyo. Nu heb ik een paar films rechtstreeks vanaf mijn pc via spdif (optische uitgang) laten spelen en aangesloten op mijn onkyo en het surround komt beter tot zijn recht als de ps3 er niet tussen zit met decoderen. Dus de rechtstreekse dts feed van de pc liet mijn achterste 2 zuilen veel beter tot hun recht komen.

    Heeft iemand anders ook al zoiets opgemerkt?

    Word dan misschien tijd om een 'echte' blue ray speler te kopen sinds de ps3 dit ook doet met true hd of dts master blue-ray's.
    Laatst aangepast door Bansh33 : 19-05-2009 om 17:16

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meerwaarde van een subwoofer kan wel kleiner zijn wanneer lage tonen van de front luidsprekers krachtiger zijn dan van de subwoofer. Heb je ES100's als front dan moet je dus waarschijnlijk een ES250P nemen.
    Ik denk dat de Magnat Omega 530 (53 cm !) beter tot zijn recht komt,

    Grapje

    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #29

    Standaard

    Haha, tja als je zo begint dan kan ik ook wel een mtx jackhammer in de muur inbouwen.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meerwaarde van een subwoofer kan wel kleiner zijn wanneer lage tonen van de front luidsprekers krachtiger zijn dan van de subwoofer. Heb je ES100's als front dan moet je dus waarschijnlijk een ES250P nemen.
    Dat leek me eigenlijk wel vanzelfsprekend, maar het is goed dat je het toch even vermeld inderdaad.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Ik stream meestal 1080p naar mijn ps3 waarna die het omzet in pcm voor mijn onkyo. Nu heb ik een paar films rechtstreeks vanaf mijn pc via spdif (optische uitgang) laten spelen en aangesloten op mijn onkyo en het surround komt beter tot zijn recht als de ps3 er niet tussen zit met decoderen. Dus de rechtstreekse dts feed van de pc liet mijn achterste 2 zuilen veel beter tot hun recht komen.

    Heeft iemand anders ook al zoiets opgemerkt?

    Word dan misschien tijd om een 'echte' blue ray speler te kopen sinds de ps3 dit ook doet met true hd of dts master blue-ray's.
    Naar je PS3 kan je niet in 1080p streamen omdat het video-bestand wat je streamt, de oorspronkelijke resolutie heeft. De PS3 Kan het wel upscalen naar 1080p.

    De decoders in de PS3 zijn vaak niet zo goed als in een gemiddelde receiver. Dit heeft niet te maken met de decoders, maar met ontwerp van de printplaat van de PS3. Vandaar dat het wanneer de decoders van de receiver gebruikt worden, veel mooier klinkt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #32

    Standaard

    Oke, dus dit probleem zal ik ook hebben met true HD en DTS master audio streams als ik het goed begrijp?

    Ik stream trouwens mkv met een resolutie van 1900-1080. Zo is het bij sommige mkv's vast gesteld. 720p mkvtjes zijn daarintegen meestal 12xx bij 588. Die zijn crap. Zowieso is mkv crap tenzij het 42gig of meer is net zoals op blue ray, maar je moet wel gek zijn dat te downloaden.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Oke, dus dit probleem zal ik ook hebben met true HD en DTS master audio streams als ik het goed begrijp?

    Ik stream trouwens mkv met een resolutie van 1900-1080. Zo is het bij sommige mkv's vast gesteld. 720p mkvtjes zijn daarintegen meestal 12xx bij 588. Die zijn crap. Zowieso is mkv crap tenzij het 42gig of meer is net zoals op blue ray, maar je moet wel gek zijn dat te downloaden.
    Een cam versie kun je 10.000.000 beeldpunten geven. Dan blijft het natuurlijk slecht.
    De bron moet natuurlijk ook van goede kwaliteit zijn

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #34

    Standaard

    Klopt als een bus.

    Probleem is alleen dat ik meestal actie films of top films op blue ray koop en comedie of drama etc met weinig actie liever download . (Mag niet mja wie download er nu niet)

    Transformers daarintegen heb ik op dvd, blue-ray en gedownload mkv (bron is trouwens hd-dvd)

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Klopt als een bus.

    Probleem is alleen dat ik meestal actie films of top films op blue ray koop en comedie of drama etc met weinig actie liever download . (Mag niet mja wie download er nu niet)

    Transformers daarintegen heb ik op dvd, blue-ray en gedownload mkv (bron is trouwens hd-dvd)
    Hier houdt men van origineel, ik zou het download verhaal maar niet te vaak naar voren brengen......

  11. #36

    Standaard

    Ik ook, zolang het een goede film is. Drama etc is toch 2.0 speaker werk, hoef je geen dikke home theater voor te hebben. Maar goed ik laat het hierbij, ik dwaal off topic.

    Hoelang duurt het trouwens totdat de speakers zijn 'ingespeeld' ?

    Is het trouwens mogelijk om mijn logitech z-5500 op dit forum te kunnen verkopen of is dit hetzelfde verhaal als een ps3 hier verkopen?

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Ik ook, zolang het een goede film is. Drama etc is toch 2.0 speaker werk, hoef je geen dikke home theater voor te hebben.

    Is het trouwens mogelijk om mijn logitech z-5500 op dit forum te kunnen verkopen of is dit hetzelfde verhaal als een ps3 hier verkopen?
    Drama is eigenlijk ook geen 2.0 speaker werk. Bij een drama worden vaak LFE's en bij een goede mix zijn er ook vaak omgevingsgeluiden toegevoegd. Daarnaast wordt vaak de akoestiek nagebootst en klinkt het geluid veel beter.

    Je kunt een topic aanmaken in de rubriek waar hardware te koop aangeboden wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Ik ook, zolang het een goede film is. Drama etc is toch 2.0 speaker werk, hoef je geen dikke home theater voor te hebben. Maar goed ik laat het hierbij, ik dwaal off topic.

    Hoelang duurt het trouwens totdat de speakers zijn 'ingespeeld' ?

    Is het trouwens mogelijk om mijn logitech z-5500 op dit forum te kunnen verkopen of is dit hetzelfde verhaal als een ps3 hier verkopen?
    inspelen van speakers duurt een aantal uren. Ik zeg altijd, hou 2 weken de volumeknop goed onder controle dan is er niets aan de hand, af en toe best wat harder mag, als je maar niet vanaf dag 1 het volume openschroeft.
    Op deze manier kun je lang plezier hebben van je speakers, ik heb de mijne nu 19 jaar en nu pas is er 1 kaduuk dus radio luisteren we momenteel mono.....

  14. #39

    Standaard

    Oke dat inspelen komt wel goed omdat ik meestal de muziek niet al te hard aan heb staan en af en toe wel in een bui ben dat hij hard aan moet.

    Ik kan trouwens 2 nieuwe JBL ES100 kopen voor 400 euro (ahum duitsland). Wat zeggen jullie, doen of niet? Het geld heb ik er wel voor. Of toch eerst een es250p sub en es25c center kopen? Sinds der pas midden/eind juni goede blue-ray's uitkomen dacht ik eerst aan de es100.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Ik kan trouwens 2 nieuwe JBL ES100 kopen voor 400 euro (ahum duitsland). Wat zeggen jullie, doen of niet? Het geld heb ik er wel voor. Of toch eerst een es250p sub en es25c center kopen? Sinds der pas midden/eind juni goede blue-ray's uitkomen dacht ik eerst aan de es100.
    Doe eerst de centre en de sub maar. Je kunt dan gaan luisteren of de ES100's wel nodig zijn om het gelouidsbeeld in balans te krijgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #41

    Standaard

    Ik zou juist gaan voor de surround ES100's.
    Waarom?
    Omdat je met 2 zuilen als fronts een centre niet echt supernodig hebt.
    Bovendien kun je dan vast wennen en spelen met het surround (qua instellingen en plaatsing) .
    Voor de sub zou ik overigens JBL loslaten en gaan kijken bij RAsubs.
    Een sub is voor het geluidsbeeld een aanvulling maar omdat deze LFE gaat weergeven (zeg 15 tot 100 HZ) is het niet noodzakelijk om die van hetzelfde merk te hebben. Sterker nog, er zijn merken die alleen maar subs bouwen en dus vele malen beter zijn dan een merk wat speakers en subs maakt.

  17. #42

    Standaard

    Ik ga voor jullie beide ideeen . Die 100 euro kan er ook nog wel bij.

    Nu heb ik nog een vraag.

    Zal ik later een tweede subwoofer erbij kopen of een transducer? Wat geeft de meeste toevoeging?

  18. #43

    Standaard

    1 goede sub die goed is geplaatst en ingeregeld presteert prima. Een tweede sub lijkt me in jouw situatie overkill. Een tweede subwoofer plaatst men in de regel pas, wanneer 1 sub te weinig laag weergeeft om een ruimte goed te vullen. Ter aanvulling wordt dan een tweede sub geplaatst.

    René van Es heeft op Hifi.nl een goed artikel geschreven over subwoofers in een stereo muziekopstelling. Daar kun je ook een artikel vinden over de opstelling en instelling van een sub voor films, geschreven door Garmt van der Zel. Beide heren mag je gerust als experts beschouwen. Nuttige achtergrondinformatie
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 25-05-2009 om 09:54 Reden: Linkjes artikelen hifi.nl toegevoegd
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    1 goede sub die goed is geplaatst en ingeregeld presteert prima. Een tweede sub lijkt me in jouw situatie overkill. Een tweede subwoofer plaatst men in de regel pas, wanneer 1 sub te weinig laag weergeeft om een ruimte goed te vullen. Ter aanvulling wordt dan een tweede sub geplaatst.

    René van Es heeft op Hifi.nl een goed artikel geschreven over subwoofers in een stereo muziekopstelling. Daar kun je ook een artikel vinden over de opstelling en instelling van een sub voor films, geschreven door Garmt van der Zel. Beide heren mag je gerust als experts beschouwen. Nuttige achtergrondinformatie
    Nuttige achtergrond informatie Verplichtte kost voor de liefhebber eigenlijk :razzy)

  20. #45

    Standaard

    Oke ik heb dus flink wat research gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik een Klipsch rw-12d ga kopen.

    Sinds ik een beperkt budget heb van rond de 400 euro, is er niet echt een betere subwoofer rond die prijsklasse.

    Die es100 moeten nog maar ff wachten, ik kan zo eerst wel vooruit.

    Wat vinden jullie? Is die Klipsch rw-12d een goede aanwinst of zijn er betere subs te krijgen rond de 400 euro?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Wat vinden jullie? Is die Klipsch rw-12d een goede aanwinst of zijn er betere subs te krijgen rond de 400 euro?
    Je kunt ook even kijken naar BK subs. Die bieden zeer veel kwaliteit voor het geld. Je kunt ze o.a. bij RA Subwoofers krijgen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Je kunt ook even kijken naar BK subs. Die bieden zeer veel kwaliteit voor het geld. Je kunt ze o.a. bij RA Subwoofers krijgen.
    die wilde ik inderdaad ook al aanbevelen .

  23. #48

    Standaard

    Raden jullie de BK XLS300PR aan boven de klipsch rw-12d? Want dan ga ik voor de bk sinds die ook maar 500 euro kost.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Raden jullie de BK XLS300PR aan boven de klipsch rw-12d? Want dan ga ik voor de bk sinds die ook maar 500 euro kost.
    eigenlijk wel, de BK is . De Klipsch is ook zeker niet slecht maar de BK wat beter.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Raden jullie de BK XLS300PR aan boven de klipsch rw-12d? Want dan ga ik voor de bk sinds die ook maar 500 euro kost.

    Ik heb de BK XLS300PR nu zelf een maand en ben er erg tevreden over. Ik ga binnenkort een paar goede films kijken waarmee hij getest zal worden, zoals Transformers. Ik heb hier tot nu toe helaas nog geen tijd voor gehad.

    Voor het geld is het echt een topper!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •