Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 62 van 62 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    K ben eerst maar voor 2 es100 zuilen gegaan sinds mijn inkomen me een beetje tegen viel en ik weer eens te hard heb gereden, binnen 2 uur, 2 boetes ter waarde van 150 euro. Lekker sneu geld.

    Volgende maand ga ik maar eens even naar Ralf bij Ra subs om de BK XLS300PR en de BK Monolith te beluisteren.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    K ben eerst maar voor 2 es100 zuilen gegaan sinds mijn inkomen me een beetje tegen viel en ik weer eens te hard heb gereden, binnen 2 uur, 2 boetes ter waarde van 150 euro. Lekker sneu geld.

    Volgende maand ga ik maar eens even naar Ralf bij Ra subs om de BK XLS300PR en de BK Monolith te beluisteren.
    spelregels zijn nooit leuk als je geen zin hebt in het spel, helaas is het spel verkeer wat complex. Wel knap om in 2 uur 2 boetes te krijgen.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meerwaarde van een subwoofer kan wel kleiner zijn wanneer lage tonen van de front luidsprekers krachtiger zijn dan van de subwoofer. Heb je ES100's als front dan moet je dus waarschijnlijk een ES250P nemen.
    Frequentieberijk en snelheid zijn voor een sub van belang om meerwaarde te hebben. Feit is dat veel subs achter de frontspeakers aanhuppelen en daardoor niet echt goed integreert. Erg dure en goede subs doen dat al een stuk beter. Dit geldt dan ook vaak voor muziek.

    Ook de zuiverheid van de frequenties is van belang...hoe snel treedt afval op in het frequentie bereik. Bijv. een front die doorgaat tot 30hz -3db kan zuiverder zijn tot 30db dan een sub die tot 20hz -6b gaat bijv.

    In dat geval kun je beter de fronts gebruiken i.p.v. de sub...

    Dus zuiverheid en snelheid zijn voor mij in ieder geval zeer belangrijk voor de keuze van een sub.

    Advies: luister naar de sub in combi met de fronts, zodat je goed kan horen of de sub snel genoeg is voor je fronts. veel subs zijn net wat later dan de fronts, wat op den duur storend zou kunnen gaan klinken, vooral met muziek!

  4. #54

    Standaard

    Waarschijnlijk zal ik de sub niet eens gaan gebruiken voor muziek. Stereo klinkt alles namelijk een tikkeltje beter in mijn systeem dan PLII music of neo 6 music. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn versterker (Onkyo sr607) heel weinig reserves heeft als hij 5.1 kanalen moet versterken (Het is iets van 38 watt per kanaal met 5.1 belast en het zal wel 80 watt zijn met het stereo kanaal).

    Maar goed ik zal er op letten. De BK monolith moet redelijk snel zijn maar daar kom ik volgende maand wel achter. De sub doet volgens mij 20hz -3db en 15hz -6db (In room).

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk zal ik de sub niet eens gaan gebruiken voor muziek. Stereo klinkt alles namelijk een tikkeltje beter in mijn systeem dan PLII music of neo 6 music. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn versterker (Onkyo sr607) heel weinig reserves heeft als hij 5.1 kanalen moet versterken (Het is iets van 38 watt per kanaal met 5.1 belast en het zal wel 80 watt zijn met het stereo kanaal).
    Dat muziek in stereo beter klinkt heeft meerdere oorzaken.
    1. Bij stereo is het uitgangsvermogen iets hoger, maar blijven de reserves even groot. Reserves zijn afhankelijk van de capaciteit van de condensatoren en het vermogen van de voeding.
    2. Bij stereo is de signaalweg korter omdat er geen decoder of DSP gebruikt wordt.
    3. DPL en DTS Neo6 proberen surround te maken van stereo. Muziek die ruimtelijkheid bevat waar deze "decoders" niet mee overweg kunnen, zal dan dus ook minder mooi klinken.
    Het loont vaak meer de moeite om meer te kijken naar het continu uitgangsvermogen en de continu belastbaarheid. Deze bepalen samen met de impedantie en het gebruik hoe groot de reserves van een eindtrap zijn.

    Wanneer een receiver 40 Watt per kanaal levert in surround, kan dit nooit 80 Watt zijn bij stereo omdat de eintrappen zelf niet groter worden en ook niet aan elkaar gekoppeld worden. Vanwege de iets grotere reserves zal dit eerder 50 Watt zijn. In jouw geval zal het verschil niet zo groot zijn omdat je luidsprekers gebruikt die te veel vragen van de receiver.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #56

    Standaard

    Blijkt maar weer dat ik er weinig verstand van heb. Gelukkig leer ik snel. Als ik alles bij elkaar heb, es25c center, es100 front, es80 surround,BK sub, is het dan misschien verstandig om een betere versterker te kopen? Mijn merk voorkeur gaat uit naar onkyo, yamaha en denon.
    Laatst aangepast door Bansh33 : 12-06-2009 om 20:09

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Blijkt maar weer dat ik er weinig verstand van heb. Gelukkig leer ik snel. Als ik alles bij elkaar heb, es25c center, es100 front, es80 surround,BK sub, is het dan misschien verstandig om een betere versterker te kopen? Mijn merk voorkeur gaat uit naar onkyo, yamaha en denon.
    Volgens mij is de keus al gemaakt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #58

    Standaard

    Ik heb de es100 vandaag binnen gekregen. Wat een monsters, qua gewicht valt het wel mee maar de afmetingen zijn erg groot.

    Ze zijn ver superieur aan de es80. Waar de es80 moest werken om bas te creëren, beweegt de es100 haast niet met hetzelfde volume. Ik ben nu veel minder bang om mijn boxen op te blazen.

    Echt een goede aankoop, ook met die scene van transformers (waar ik het al eerder over heb gehad in deze thread) presteren ze een stuk beter.

    @ Gerco

    Volgens mij lees je het verkeerd, ik suggereer, dat als er word aangeraden dat ik een zwaardere versterker nodig heb, dat ik dan graag een versterker uit de aangegeven merken zou willen hebben en dan zou iemand met een model kunnen komen, snap je .

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    Ik heb de es100 vandaag binnen gekregen. Wat een monsters, qua gewicht valt het wel mee maar de afmetingen zijn erg groot.

    Ze zijn ver superieur aan de es80. Waar de es80 moest werken om bas te creëren, beweegt de es100 haast niet met hetzelfde volume. Ik ben nu veel minder bang om mijn boxen op te blazen.

    Echt een goede aankoop, ook met die scene van transformers (waar ik het al eerder over heb gehad in deze thread) presteren ze een stuk beter.

    @ Gerco

    Volgens mij lees je het verkeerd, ik suggereer, dat als er word aangeraden dat ik een zwaardere versterker nodig heb, dat ik dan graag een versterker uit de aangegeven merken zou willen hebben en dan zou iemand met een model kunnen komen, snap je .
    De ES80's produceren minder bas omdat de receiver de luidsprekers goed onder controle heeft. Dit kun je herkennen aan de korte bewegingen van de conus. De conussen van ES100's slaan verder uit en geven dus meer bas bij dezelfde geluidssterkte. Dat komt dus niet alleen door de grotere woofers.

    @ Bansh33
    Voor Yamaha en Onkyo is het continu uitgangsvermogen ongeveer 33% van het dat door de fabrikant opgegeven wordt en voor Denon is dit ongeveer 66%. Vanwege de E80's die je alleen als single-wired aan kunt sluiten, moet het continu uitgangsvermogen minmaal ongeveer 90 Watt zijn.

    Ik heb trouwens ook een PM naar je gestuurd
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-06-2009 om 13:32
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #60

    Standaard

    Waar de es80 moest werken om bas te creëren, beweegt de es100 haast nietmet hetzelfde volume .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De ES80's produceren minder bas omdat de receiver de luidsprekers goed onder controle heeft. Dit kun je herkennen aan de korte bewegingen van de conus. De conussen van ES100's slaan verder uit en geven dus meer bas bij dezelfde geluidssterkte. Dat komt dus niet alleen door de grotere woofers.
    Grappig dit......

  11. #61

    Standaard

    @ Edgar

    Je snapt hem wel toch

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bansh33 Bekijk bericht
    @ Edgar

    Je snapt hem wel toch
    natuurlijk maar het staat er grappig.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •