Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 99 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Film discussie: Pulp Fiction. Spoilers.

    Gisteren avond voor de zoveelste keer naar deze super film gekeken.

    Wat ik me nu afvraag is, volgens mij mis ik een scene dat Vincent vega het huis van Butch binnen loopt om hem tegaan vermoorden, maar omdat Butch niet thuis is besluit Vincent om naar het toilet tegaan waarbij hij zijn wapen op het keukenblad leg.

    Is dit nu zo of heb ik het helemaal mis.

    Dit betreft de DTS versie van RCV.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  2. #2

    Standaard

    in de uk versie zit die scene wel. lijkt me vreemd als hij niet in de rcv versie zit.

    of denk ik ook fout.?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    in de uk versie zit die scene wel. lijkt me vreemd als hij niet in de rcv versie zit.

    of denk ik ook fout.?
    Toen de film afgelopen was was dit het eerste wat in me opkwam.
    of ik heb hem gemist, of hij zit er niet in.

    wie heeft de UK versie en zou willen kijken bij welke tijds duur deze scene verschijnt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  4. #4

  5. #5
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Zowel de UK als de Nederlandse versie duurt 148 minuten, dit is exact 96% van de officiële speelduur van de NTSC versie (154 minuten).

    Volgens mij is het juist zo dat je Butch het pistool ziet oppakken en net als hij je afvraagt waar dat pistool vandaan komt. Op dat moment hoor je de wc en wordt het je duidelijk. Ik kan mij tenminste geen scene herinneren waar Vega het appartement binnenkomt.

    Ik zal in ieder geval de film nog eens nakijken...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra


    Volgens mij is het juist zo dat je Butch het pistool ziet oppakken en net als hij je afvraagt waar dat pistool vandaan komt. Op dat moment hoor je de wc en wordt het je duidelijk. Ik kan mij tenminste geen scene herinneren waar Vega het appartement binnenkomt.

    Ik zal in ieder geval de film nog eens nakijken...
    Je beschrijft precies de scene hoe ik hem gisteren gezien hebt, en toch zegt iets in me dat ik wat mis.

    Arghhh ik zie spoken....
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  7. #7

    Standaard

    de 87ste minuut staat hij in zijn keuken een cracker te maken waarna hij het ontdekt.

  8. #8

    Standaard

    oeps, ik moet de scene daarvoor hebben, ik ga nog een keer zoeken.

  9. #9
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    hij
    Je bedoelt Butch? Maar je ziet nergens dat Vincent binnenkomt en zijn pistool neerlegt, toch?

  10. #10

    Standaard

    nee, nergens, in de 67ste minuut is Vincent het laatst in beeld, bij Marcellus die zegt dat Butch tot in timboektoe achtervolgt moet worden etcetera.

  11. #11
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Arghhh ik zie spoken....
    Ik denk het ook, Martin

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra


    Ik denk het ook, Martin
    Vreemd, dan zal ik het wel mis hebben.

    In iedergeval bedankt voor de moeite....

    Nu we toch lekker bezig zijn, wat vinden jullie de lolligste scene...

    In het begin dat marcellus tegen Butch zit tepraten dat hij in de vijfde ronde neer moet gaan, je ziet alleen Butch op de barkruk zitten een een gezicht dat hij moeite heeft om zijn lach in tehouden, op de manier hoe marcellus tegen hem praat is echt lache..
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #13

    Standaard

    Tja op de video was die scene ook niet hoor Martin en op de DVD ook niet het is juist zoals hierboven beschreven zo dat Butch tijdens het roosteren van brood het geweer ziet liggen en zich dus afvraagt: "WTF" en dan komt Vincent uit de WC and so on...


    Een van de beste films ooit BTW!!!
    StarTrader

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin

    Nu we toch lekker bezig zijn, wat vinden jullie de lolligste scene...
    Ik de scene in het "restaurant" het stuk waarin Mia naar de WC gaat om haar "neus te snuiten", je ziet dan die vrouwen allemaal vooe de spiegel zich op maken en ineens hoor je een luid snuif geluid komt ze omhoog en dan die tekst: "Goddame, I say Goddame!" echt geweldig gewoon heel droog tussen die andere vrouwtjes!
    StarTrader

  15. #15
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    wat vinden jullie de lolligste scene...
    Ik vind de dialoog tussen Vincent en Jules in de auto (tweede scene) ook nog altijd briljant.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra


    Ik vind de dialoog tussen Vincent en Jules in de auto (tweede scene) ook nog altijd briljant.
    Da's inderdaad ook een heel gaaf stuk.

    Maar waar ik nou echt benieuwd naar ben is:

    What the $#^& is in that case?
    StarTrader

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr Blonde

    Maar waar ik nou echt benieuwd naar ben is:

    What the $#^& is in that case?
    Een bonk goud. als de deksel open gaat verschijnt er een goudkleurig licht op.


    I mad Evil on your Ass.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra


    Ik vind de dialoog tussen Vincent en Jules in de auto (tweede scene) ook nog altijd briljant.
    Is dat de scene, dat die neger die achterin zit perongeluk wordt neergeschoten ?
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Een bonk goud. als de deksel open gaat verschijnt er een goudkleurig licht op.


    I mad Evil on your Ass.
    Ja dacht ik ook al maar zoalng je het niet echt ziet...

    Die qoute is ook vet maar is:

    I'm gonna get medievil on his ass!

    als ik het goed spel...
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Is dat de scene, dat die neger die achterin zit perongeluk wordt neergeschoten ?

    Nee de eerdere scene dat Vincent over Europe praat, Over Big Macs en wiet...
    StarTrader

  21. #21

    Standaard

    Nee, ik denk dat de scene bedoeld wordt waarbij ze het hebben over Quarter Pounders en het feit dat wij Nederlanders onze frites 'drownen' in mayonaise.

    Wat in de koffer zit is niet duidelijk, maar er gaan geruchten dat het de ziel van Marcellus is die hij terug gaat halen bij de handlangers van de duivel (die jongens). Iedere keer als iemand de koffer opendoet kijk hij/zij ademloos naar de inhoud van de koffer. Bovendien is het eerste shot wat je van Marcellus ziet van achter zijn hoofd genomen. Je ziet dan een pleister in zijn nek. In de Bijbel schijnt iets de zijn dat de duivel je ziel te pakken kan nemen via de achterkant van je nek... Dit is nooit door Tarantino bevestigd, maar het maakt het verhaal iig wel nog cooler!

    BTW: Mijn favorite scene is zonder twijfel de scene waarin Jules en Vincent de vijf jongens met een 'bezoekje vereren' om de koffer op de halen.

    "Say what one more goddamn time, I dare you ************, I double dare you, say what one more goddamn time!!!"
    Eric van Ballegoie

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie

    Wat in de koffer zit is niet duidelijk, maar er gaan geruchten dat het de ziel van Marcellus is die hij terug gaat halen bij de handlangers van de duivel (die jongens). Iedere keer als iemand de koffer opendoet kijk hij/zij ademloos naar de inhoud van de koffer. Bovendien is het eerste shot wat je van Marcellus ziet van achter zijn hoofd genomen. Je ziet dan een pleister in zijn nek. In de Bijbel schijnt iets de zijn dat de duivel je ziel te pakken kan nemen via de achterkant van je nek... Dit is nooit door Tarantino bevestigd, maar het maakt het verhaal iig wel nog cooler!
    Hmm, interesante invalshoek Eric, deze had ik nog niet gehoord.
    Maar beetje teveel van het goede niet?
    Tja dat is wel het mooie van het verhaal rondom de koffer je kan alleen maar gokken want niemand heeft het verteld...

    Keeps the fun in the game
    StarTrader

  23. #23
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    de scene waarbij ze het hebben over Quarter Pounders en het feit dat wij Nederlanders onze frites 'drownen' in mayonaise.
    Precies, het leuke daaraan is natuurlijk ook dat wat wij heel gewoon vinden, twee 'bad ass criminals' uit de States heel bijzonder vinden...

  24. #24
    Arne van Bijnen
    Guest

    Standaard

    In de koffer zit niets, het schijnsel dat je ziet wanneer de koffer geopend wordt is simpelweg de verlichting van de koffer. Ik heb laatst een interview met Quenten Tarantino gelezen waarin hij hierover zegt dat ze gewoon niet wisten wat in de koffer zou moeten zitten, vandaar dat het in het midden blijft. De pleister in nek van Marcellus Wallace heeft verder ook weinig met de film te maken(aldus QT), hij had gewoon een open plekje.
    Maar wat ik zelf ook een leuke theorie vind is dat in de koffer de juwelen uit Reservoir Dogs zitten.

    Op de video-cd editie van Pulp Fiction staan 4 scenes die niet in de film gebruikt zijn, o.a. een scene waarin Mia Vincent interviewd voordat ze uit eten gaan. In de film is dit terug te vinden als ze gaan eten en Mia zegt. `Your an Elvis-man, you should love it`

  25. #25

    Standaard

    De leukste scene vind ik als Thurman bijna bezwijkt aan een overdosis drugs en Travolta en Eric Stoltz haar weer aan de praat trachten te krijgen met behulp van een medisch handboek. Afschrikwekkend en tegelijkertijd onweerstaanbaar komisch.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •