De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Hayko de Boer

    Hieronder volgt het interview met Hayko de Boer

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Hayko de Boer zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Smile

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Hayko. Zover mij bekend is, is het een Friese naam.
    Van origine zou de fam. De Boer ook Fries zijn, maar onze tak zit toch al enige generaties in Limburg.

    - Wat is je geboortedatum?
    18-12-1977. Een dikke 3 maanden na het overlijden van Elvis. Helaas is er bij de reïncarnatie iets fout gegaan met het overzetten van de stem.

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Kirchroa oftewel Kerkrade – de klankstad. Bekend van het Wereld Muziek Concours en natuurlijk van Roda JC, normaliter een stabiele middenmoter, maar dit seizoen een bron van onrust en onzeker voetbal.
    De komende dagen – nacompetitie - zullen ons leren of men volgend jaar kan laten zien dat dit jaar een uitzondering was of dat ze een treetje lager moeten acteren.

    Ik woon in een wijk die tegen het bos aanligt en op een steenworp van Deutschland (handig met tanken, winkelen en uit eten).

    Opgegroeid ben ik in Landgraaf, een van de buursteden van Kerkrade. Landgraaf is vooral bekend van PinkPop. Hoewel ik vaak op het omringende terrein ben geweest, heb ik het festival nog nooit bezocht… tot nu toe.
    Dit jaar wou ik per sé Springsteen zien en omdat de rest van het programma me ook aansprak, heb ik een kaartje voor 3 dagen. Wie van de forummers gaat er ook naar PinkPop?

    Als echte Limburger spreek ik dialect met een zachte g, vier carnaval en ben een echte Bourgondiër.



    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Ongehuwd, geen kids.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Studie is al wat jaartjes geleden. Ik heb destijds een studie Commerciële Economie, afstudeerrichting Internationaal Marketingmanagement afgerond aan de HEAO in Sittard (tegenwoordig heet dat Hogeschool Zuyd, faculteit HEAO).

    Na een eerste baantje bij het Centraal Bureau voor de Statistiek, ben ik terecht gekomen bij mijn huidige werkgever. We produceren verpakkingsmaterialen voor de voedingsmiddelenindustrie.
    Als manager heb ik diverse petten op, ik ben verantwoordelijk voor de inkoop van grondstoffen- en verbruiksmaterialen, plannen van productie en verzendingen, verkoop binnendienst, personeelszaken,
    maar ook een stukje buitendienst en het bezoeken van beurzen. Heel gevarieerd werk dus.

    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Lezen - ik ben een groot fan van Stephen King, met als uitschieters de Donkere Toren (Dark Tower)-cyclus en De Beproeving (The Stand).
    Maar ook Preston & Child (Relic en boeken over de fictieve FBI-agent Pendergast), Frank Herbert (Dune) en andere sci-fi / fantasy auteurs en de Potter reeks,
    waar ik voor 1 euro een Engelse uitgave van deel 1 had meegepakt en daarna de reeks heb verslonden. Daarnaast op zijn tijd een thriller (Grisham ed.). De laatste maanden lees ik ook veel biografieën over personen die me boeien.
    Een greep hieruit: Steve McQueen, Sylvester Stallone, Terry Fator (buikspreker, winnaar America’s got Talent 2007), Pacino, Kiefer Sutherland, Tolkien, Errol Flynn en Richard Pryor.
    Veel boeken bestel ik in het Engels bij bookdepository , een site die ik via het dvd.nl forum heb ontdekt.

    Darts – ik speel zowel het echte steeldarts als ook de variant electronic darts (op die machines). Met steeldarts heel lang plaatselijke eredivisie gespeeld, maar dat was erg tijdrovend doordeweeks,
    nu nog hoofdklasse in een regio-bond. Met electronisch darts spelen we in Duitsland hoofdklasse. In het verleden waren we fanatieker en zijn we e-darts kampioen van Nederland geworden met een team.
    Toch speel ik nog 2 tot 3 keer in de week en voor het bord wil ik absoluut winnen. En een goed excuus om naar de kroeg te moeten.

    Muziek: naast een uitgebreide collectie muziekdvd’s (en enkele br’s) heb ik de laatste tijd ook veel cd’s aangeschaft (gekocht / geruild).
    Hierin heb ik een heel uitgebreide smaak, maar groepen die ruim vertegenwoordigd zijn in mijn collectie: Queen, The Eagles, The Corrs, Dire Straits, Bon Jovi, Bad English,
    Toto en artiesten als Johnny Cash, Celine Dion, Kenny Rogers, Phil Collins, Elvis en Allanah Myles.
    Maar afhankelijk van mijn stemming draai ik net zo makkelijk Nederlandstalig, Eminem, Motown, Neue Deutsche Welle of Hardrock.
    Een ander genre is filmmuziek, maar dat komt verderop aan bod.
    Concerten: naast PinkPop ga ik ook naar The Eagles in Juli (Gelredome).

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Als klein jochie keek ik films mee met de familie, James Bond met mijn vader, Duitse films met mijn moeder en Jaren 80 Action Flicks met mijn oudere broer.

    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    Thuis, dat moet James Bond of Winnetou zijn geweest.. of een film met Terrence Hill en Bud Spencer.
    In die tijd waren het meestal de Duitse zenders (ARD / ZDF / RTL) waar de films op draaiden. Mijn eerste biosbezoek was ‘My Stepmother is an Alien’ , met Kim Basinger.

    - Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?

    Altijd graag films gekeken, maar rond mijn 17e / 18e ben ik videobanden gaan verzamelen. Deze zijn ondertussen bijna allemaal vervangen door dvd’s.

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Film is alles wat je ervan maakt, wat voor de een kunst is, is voor de ander een gedrocht. Ik wil me kunnen inleven in datgene wat er op het doek gebeurt, even alles vergeten en me kunnen verliezen in een verhaal.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Het is mijn grootste hobby, films en series verzamelen, maar ook kijken natuurlijk. Natuurlijk niet het belangrijkste in het leven, maar wel een goede uitlaatklep.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Prima zaak, zonder de nieuwe technieken was een personage als Gollum niet te verwezenlijken geweest. Er zijn nieuwe mogelijkheden en het kan er gelikt uitzien. Toch is het niet altijd een must.
    Als je bekijkt wat ze met oude technieken voor elkaar hebben gekregen in oudere films. Zolang je het trucje gelooft en niet het gevoel hebt dat je naar een kunstje kijkt, dan is het goed.

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Wel eens over gedacht tijdens mijn middelbare schooltijd, maar ik had het idee dat de betovering van de films af zou gaan als ik zelf kritieken zou gaan schrijven en films tot op het bot zou moeten analyseren.
    Ook als je op andere manieren bij montage / regie / effects of iets in de totstandkoming betrokken bent, dan kun je toch niet meer optimaal van een film genieten? Dat lijkt mij tenminste.
    En wat acteren betreft… heb ik de kop niet voor. Ze zouden mij hoogstens met mijn 2 meter lengte in een monsterpak hijsen, maar dat schijnt verschrikkelijk warm te zijn.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Als ik 1 film moet noemen waaraan alles klopt, dan is het Highlander.
    Een prachtig verhaal, omlijst door een magnifieke score/soundtrack van Michael Kamen en Queen. Mooie beelden / flitsende gevechten, structuur met flashbacks en humor (Clancy Brown als The Kurgan).
    Het hele idee achter de film boeit me mateloos.

    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Science Fiction / Fantasy:
    parallele werelden / alternatieve tijdlijnen / Midden-wereld, noem ze maar op.
    Of het nu series (Star Trek / Babylon 5 / Stargate /Quantum Leap / Sliders en vele andere) of films (LOTR / Star Wars / Back to the Future / Potter en vele andere) zijn…

    Ook epische films (Gladiator / Troy) kijk ik graag en actie, thriller, vechtfilms, sportfilms, film noir, Disney en noem maar op – voor iedere stemming zijn er andere films.

    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Acteur: Sylvester Stallone. Deels uit jeugdsentiment, maar het spreekt me ook enorm aan welke betrokkenheid deze man bij zijn films heeft.
    Zelf boeken en scenario’s schrijven (Oscar voor het scenario van Rocky), de muziek die hij voor zijn films kiest, regie. Voor mij de actieheld aller tijden.

    Beste film: Demolition Man en Rocky-reeks.

    Andere helden: Jason Statham, Steve McQueen, Clint Eastwood, Kurt Russell en Dennis Quaid.

    Actrice: Sandra Bullock, ontwapenende vrouw.

    Maar ook: Kate Beckinsale, Reese Witherspoon en Natalie Portman.

    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Clint Eastwood. Zowel films waarin hij zowel regiseert en zelf meespeelt als degene waar hij alleen achter de camera staat. Million Dollar Baby heeft het meeste indruk gemaakt,
    maar opvallend is dat al zijn films uiterst vakkundig gemaakt zijn. De man heeft oog voor detail.

    Van eigen bodem: Paul Verhoeven (Robocop), laatst Zwartboek gezien, ouderwets goede film. En regisseurs zoals Russel Mulcahy (Highlander) en Frank Darabont, die geweldige keuzes maakt voor de titels die hij verfilmd (Shawshank Redemption).
    Uit de oude doos: Frank Capra (It’s a Wonderfull Life).

    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Het ontmoeten van mijn helden zou mijn hele beeld van deze mensen kapot kunnen maken. Ik ben geen handtekeningenjager, maar wel geïnteresseerd in de mensen achter de personages.
    Wellicht daarom mijn tik met biografieën de laatste tijd.

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Daredevil (bij voorkeur de Director’s Cut). Deze heeft slechte kritieken, terwijl ik het zelf een geweldige film vind.
    Donkere sfeer, soundtrack past prima bij verhaal en Affleck verkoopt zich echt als getormenteerde superheld.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Iedereen zijn ding, maar ik ben niet gek op Scary Movie deel 33 en dergelijke…

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Imitation of Life (Douglas Sirk) – het verhaal over een dochter die een zwarte moeder en een blanke vader heeft. De vader is al lang gestorven en ze wordt door haar moeder opgevoed, maar ze doet liever alsof ze blank is en verloochent haar moeder. In de eindscene komt ze naar huis, maar het is te laat… als ze achter de kist (begrafenisstoet) van haar moeder aanrent – dan kan ik het niet droog houden

    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

    Op een voetstuk: Michael Kamen. Van deze veel te vroeg gestorven man heb ik meerdere meesterwerken in de kast staan.
    De scores voor Highlander zijn helaas alleen als bootleg te verkrijgen (heb afgelopen zaterdag via eBay toch de 2cd besteld in Engeland, kwaliteit zal altijd beter zijn als op de pc).
    De muziek voor Robin Hood – Prince of Thieves is geweldig, net als themes voor Lethal Weapon, Band of Brothers en Die Hard.

    Bill Conti: de Rocky themes, maar ook muziek voor North and South.
    Ik ben nog steeds op zoek naar de filmmuziek van 2 films die hij heeft gecomponeerd – Lock Up (Stallone) en A Prayer for the Dying (Mickey Rourke)… kippenvel.

    Ook Hans Zimmer (Gladiator), John Williams (The Patriot), Marc Mancini (Tarzan) en David Arnold (Stargate) moet ik voor mijn gevoel hier even vermelden.

    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Op dvd: 2 films achter elkaar.

    48 Hours (1982) en Another 48 Hours (1990) – Walter Hill, met Nick Nolte en Eddie Murphy
    Beide al eerder gezien, maar het blijven gewoon leuke buddy/cop-films, niet het niveau van een Lethal Weapon, toch amusement genoeg.
    Nolte is nog redelijk verstaanbaar en Murphy is nog in vorm (typisch voorbeeld van acteur die niet millenium-proof bleek te zijn).
    De films zijn goed bezet, tot in de bijrollen (Sonny Landham, Andrew Divoff). Ook werkt het goed om deze films achter elkaar te zien, mijn waardering voor deel 2 was hoger als vroeger, terwijl ik er bij deel 1 even in moest komen. Goede actie, (een paar) geslaagde grappen, leuke muzikale ondersteuning (niet hoogdravend, maar paste bij de film). Een 7.

    Laatstbekeken serie: aflevering van Star Trek Deep Space Nine, seizoen 4,
    aflevering 3 – The Visitor. Een aflevering over een oude Jake Sisko, die vertelt hoe zijn vader stierf en waarom hij zijn hele schrijverscarrière opofferde . Mooie gastrol van Tony Todd. Ik ben de hele serie op volgorde aan het kijken en het wordt steeds beter.

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Donkere ruimte, geen omgevingsgeluid, hapje en drankje erbij.
    Sommige films / series is leuk kijken met een groep, andere films liefst in alle rust, lekker onderuit op bank of bed.

    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Stroomstoring is niet echt handig. Gewoon niet storen.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Dat moet in 2002 geweest zijn…

    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Eerste dvd’s (in 1 koop) waren Assasins (Stallone), Batman (Keaton) en Any Given Sunday (van Stone). 3 snappers (die ik nog allemaal heb), die ik een maand of 3 kocht voordat ik een dvd-speler kocht.
    Vooral het selecteren op scenes vond ik toen echt handig, omdat ik mijn paar dvd’s iedere keer demonstreerde aan iedereen die het maar wilde zien op mijn Blokkersetje.

    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Dat varieert heel erg. Minimaal 5 tot 10, maar ik koop ook wel eens partijen op om door te verkopen en ook te ruilen tegen dvd’s / cd’s e.d., dan zijn het tientallen per maand. Ook heel veel via ruil dus (mailmydisc, ruiljedvd).

    Ik koop wel meer Blu-rays de laatste tijd en meer muziekdvd’s dan gewone. Maar als ik een leuke titel op dvd zie, dan laat ik ‘m niet liggen.

    Collectie – ca. 3000 + dvd titels (films, series en muziek) en 35? Blu-Rays.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ja, toch wel paar honderd titels en meerdere serie-seizoenen. Ben ook van plan alles te kijken, maar een mens heeft maar zoveel tijd…
    En mocht ik ooit mijn geld voor andere dingen nodig hebben, dan kan ik wel een tijd vooruit met mijn collectie.

    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    De pure film, maar daar hoort beeld en geluid natuurlijk bij. Verpakking en extra’s zijn meegenomen, maar niet doorslaggevend.

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Dat is allemaal relatief, als er een Blu-Ray uitgave komt met sterk verbeterd geluid en beeld, wat is dan nog speciaal aan bepaalde dvd’s.
    Ik heb meerdere limited editions die wat tientjes waard moeten zijn, maar ik hecht het meeste zelf aan keurig verzorgde uitgaves zoals de LOTR EE’s.

    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Is al gebeurd.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Jawel.

    - Welke merken zitten daarin?
    Sony 46W4500 Bravia Full-HD TV / Sony BDP-S350 Blu-Ray / Harman Kardon Cineset 29 (receiver + dvd-speler)

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Met de huidige plaatsing niets. Later graag eens een aparte ruimte met nog groter scherm en bios-toebehoor.

    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Zie vorige antwoord. Voorlopig nog niet dus.

    - Ben je al High Definition proof?
    Yes, a couple of months ago, the world turned blu…

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Er gaat niets boven een mooi groot beeldscherm.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    01-03-2004

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Volgens mij via google of het kan ook de zoekmachine hotbot zijn geweest (wie kent dat nog?).

    - Wat heb je geleerd van deze site?
    Heel veel, technische aspecten van dvd en Blu-ray, regiocodering, tips over webshops en ook info over hardware en achtergrondinformatie over acteurs, regisseurs en films.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    Een combinatie van de threads met reviews en de webshop / prijs – vergelijkingsthreads. Hierdoor kan ik uitfilteren welke uitgave ik van een film wil hebben en staan er vaak leuke tips waar deze films goedkoop uit te halen zijn.

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Nee, de site verdient (en heeft) moderatoren die er veel tijd in stoppen. Ik ben afwisselend lang en kort online. Ook zou ik wellicht doorslaan naar politieagent bij discussies die echt nergens over gaan.
    Threads waar ik een aantal jaren gepost zou hebben om een reactie af te dwingen, die laat ik nu vaak links liggen.
    Gelukkig blijven de meeste discussies binnen de perken. Al is af en toe een ‘Jammeke-thread’ heel goed voor de lachspieren!

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Combinatie van beide. Ik heb veel geld uitgegeven op de site, maar ook geld bespaard, zaken verkocht of goede ruils gedaan.

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Bijna dagelijks.

    - Ben je verslaafd aan deze site?
    Verslaafd is een groot woord, maar als je bijna dagelijks op een site kijkt, dan is het toch een ingebakken gewoonte.

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Ik ben nog niet uit het raam gesprongen of heb de hulpdiensten gebeld, maar het kan vrij irritant zijn als de site offline is, vooral als je aan het wachten bent op een reactie op een ruilvoorstel of aankoop/verkoopbod.

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Hier is niks op tegen, maar het probleem is altijd het reizen, veel mensen zouden wel in zijn voor een meeting, maar je bent beperkt als je ver moet reizen (tijd, geen biertje kunnen nuttigen).
    Wordt er iets gepland en is dat in te passen, leuk! Anders ook geen probleem.

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?

    Leuk om te doen. Toch nog heel wat werk om de vragen te beantwoorden.
    Er bestaat ook niet zoiets als het definitieve antwoord op een vraag. Afhankelijk van mijn stemming zou ik over een week / maand sommige vragen wellicht anders beantwoorden.

    - Vraag van vorige geïnterviewde (Bambi):
    Je hebt op het forum een redelijk uitgebreid verkoop-topic.
    Zelf verkoop ik nauwelijks DVD’s (ik hou ze liever zelf, wat gezien mijn redelijk stricte aankoopstrategie ook goed te doen is) en vraag mij af wat voor jou de belangrijke redenen zijn om DVD’s te verkopen.
    Wat voor criteria stel je jezelf om te bepalen welke DVD in de verkoop gaat?
    Heb je een dergelijke DVD destijds gekocht zonder “er bij na te denken” omdat je de film gewoon een keer wilde zien, of heb de je DVD vervangen door een betere uitgave?


    Er zijn eigenlijk meerdere redenen waarom ik tamelijk wat dvd’s te koop heb staan:
    1- ik koop regelmatig partijen op van tientallen stuks, een gedeelte hiervan houd ik zelf, sommige titels wil ik niet hebben en een groot deel heb ik dan dubbel.
    Logisch dat dan een gedeelte in de verkoop gaat, maar ik ruil ook behoorlijk veel.
    2- vrienden en familie vragen me ook vaker om voor hun films te verkopen of in te ruilen. Ben toch de filmfreak in hun ogen.
    3- dvd’s kopen zonder ‘er bij na te denken’, dus blinde aankoop, dat doe ik heel vaak. Fijn zelfs om een film voor de eerste keer te zien.
    Maar films die ik koop voor mezelf blijven in 99% van de gevallen ook in mijn collectie, ook al zijn ze niet denderend (een tweede kijkbeurt kan altijd een ander beeld geven). Een paar uitzonderingen daargelaten, die vervuilden mijn kast.
    4- upgrading is het toverwoord, sommige films heb ik nu op dvd en Blu-ray, bij andere heb na aanschaf van de BR de dvd te koop / ruil gezet.
    Ook opwaarderen met nieuwe versie transfer, boxset ed, kan er toe bijdragen dat een dvd weggaat, terwijl in andere gevallen ik meerdere versies heb van 1 film (Highlander 1: 5x en de andere delen ook dubbel).

    - Wie is er volgende week aan de beurt?
    Stephan Nobelen.

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Ik merk heel vaak dat mensen een film niet willen zien omdat er een acteur/actrice in meespeelt waaraan ze een hekel hebben. Of andersom: dat ze van bepaalde acteurs iedere film super vinden.
    Kun jij een film noemen die je top vindt ondanks dat je meest gehate acteur of actrice erin zit (en dat deze voor die ene keer goed acteert) of andersom (flopfilm waarin je favoriet voor 1 keer teleurstelt)? Beide mag ook natuurlijk…
    Send a maniac to catch a maniac...

  3. #3

    Standaard

    Mooi interview weer Heb ik het goed als ik constateer dat je een 'pure' filmliefhebber bent, welke film het ook is, genieten doe je. Ik kan me daar wel in vinden

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Ik woon in een wijk die tegen het bos aanligt en op een steenworp van Deutschland (handig met tanken, winkelen en uit eten).

    Opgegroeid ben ik in Landgraaf, een van de buursteden van Kerkrade. Landgraaf is vooral bekend van PinkPop. Hoewel ik vaak op het omringende terrein ben geweest, heb ik het festival nog nooit bezocht… tot nu toe.
    Dit jaar wou ik per sé Springsteen zien en omdat de rest van het programma me ook aansprak, heb ik een kaartje voor 3 dagen. Wie van de forummers gaat er ook naar PinkPop?

    Als echte Limburger spreek ik dialect met een zachte g, vier carnaval en ben een echte Bourgondiër.
    Zo Kerkrade das lekker in de buurt van mijn woonplaats. Namelijk Brunssum. Die steenworp is bij ons iets verder maar wij zijn ook geregeld in Duitsland te vinden. Alleen al vanwege het zwemband in Gangelt. Kom je daar ook regelmatig...?

    Een echte carnavalsvierder das mooi.

    Trouwens naar welke bioscoop/filmhuis ga jij meestal...? Misschien kunnen we eens meeting houden met alle Limburgers hierzo.

  5. #5

    Standaard

    Leuk interview, Hayko. Ik ben een Roda-supporter in Rust . Ben meer dan 25 jaar naar Kaalheide gegaan (toen deed menige club het in de broek van angst). Ga al jaren niet meer, schuld is vooral het nieuwe stadion. Het mag dan wel mooi zijn, maar de sfeer van de overdekte lange staantribune van Kaalheide kan het bij lange na niet overtreffen. Hopelijk blijft Roda behouden voor de eredivisie. Al ben ik bang dat als ze nu niet degraderen het binnen enkele seizoenen noodgedwongen (geld, spelers) wel gebeurd :sad: .

    Je keuze voor Sandra Bullock als favoriete actrice kan ik alleen maar beamen, ik heb bijna alle films van haar. Naar mijn mening een onderschatte actrice. Kan meerdere genres aan, maar het best komt zei tot haar recht in comedy's.

    En een Limburgse meeting, wie weet?
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zo Kerkrade das lekker in de buurt van mijn woonplaats. Namelijk Brunssum. Die steenworp is bij ons iets verder maar wij zijn ook geregeld in Duitsland te vinden. Alleen al vanwege het zwemband in Gangelt. Kom je daar ook regelmatig...?

    Een echte carnavalsvierder das mooi.

    Trouwens naar welke bioscoop/filmhuis ga jij meestal...? Misschien kunnen we eens meeting houden met alle Limburgers hierzo.
    Regelmatig is een groot woord, maar ik ben wel vaker in Gangelt geweest, ja.
    Jaren geleden was Ubach-Palenberg nog mooi, maar daar hebben ze het buitenbad (deels) van gesloten. Aquana in Würselen moet ook heel mooi zijn, maar daar ben ik nog niet geweest.

    Bioscoop - ik ga helaas niet zo vaak als ik zou willen. Meestal is het Heerlen (Royal) vanwege de korte afstand, maar ook Foroxity in Geleen is niet verkeerd. De Royal in Echt is ook grappig, dat is die servicebioscoop met een hapje en drankje erbij.

    Ook regelmatig in Hasselt naar de film gegaan, dan gingen we 2 films achter elkaar zien, om een beetje de reistijd te compenseren.
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Mooi interview weer Heb ik het goed als ik constateer dat je een 'pure' filmliefhebber bent, welke film het ook is, genieten doe je. Ik kan me daar wel in vinden
    Moeilijk te zeggen... wat is een pure liefhebber... Maar ik kan me ergeren als mensen te zeer dingen willen ontleden. "Die springt over een huis, dat kan toch niet...", 'die had allang dood moeten zijn', 'dat zouden ze toch nooit zo doen'.....

    Als ik real-life wil zien, dan kijk geen film of serie... nee, dan zet ik ook niet de tv aan voor een of andere Big Brother.... maar dan ga ik wel op een kruispunt staan om naar mensen te kijken (of op een terrasje zitten en voorbijgangers aangapen, dat is ook nog relaxter...

    Film mag ontspanning zijn, mag prikkelen, mag tot nadenken stemmen, maar het hoeft niet. Je zet een film op om vermaakt te worden op de manier waarop je vermaakt wil worden en dat is voor iedereen zijn eigen ding.

    Als ik een film goed vind en iedereen is het ermee eens, heel fijn. Ben ik de enige die een film kan waarderen (bijvoorbeeld een werkje van dhr. U. Böll ), ook no problem :wink: .
    Send a maniac to catch a maniac...

  8. #8

    Standaard

    Hey Hayko,

    Leuk interview kerel

    Als geboren Kerkradenaar wens ik jou en ons geïnteresseerde Limburgers succes met Roda. Ut Schunste op dr Welt dat de Herr Jott hat gemaat (of dat nou het goedgeschrevenen dialect is)

    Wie weet zien we elkaar binnenkort nog eens als je iets leuks te koop of te ruil hebt.

    Grtz Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #9

    Standaard

    Was weer prettig om te lezen!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Leuk interview!! Weer een limburger
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •