De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard EU-overzicht van afwijkende geluidsformaten tov US/UK

    Blu Ray lijst met titles waarvan het geluidsspoor DTS Hi Res of Dolby Digital is in plaats van DTS HD MA of Dolby True HD. Dit terwijl deze elders wel bestaan (bijv. UK / US). De vergelijking in deze thread is met de USA versie tenzij anders aangegeven.

    DTS Hi Res in plaats van DTS HD MA:
    - Battle for the Planet of the Apes (France / The Netherlands / Spain)
    - Beneath the Planet of the Apes (France / The Netherlands / Spain)
    - Conquest of the Planet of the Apes (France / The Netherlands / Spain)
    - Escape from the Planet of the Apes (France / The Netherlands / Spain
    - Happening, The (Italy / The Netherlands / Spain)
    - Me, Myself and Irene (The Netherlands)
    - Mirrors (The Netherlands)
    - Planet of the Apes 1968 (Italy / The Netherlands)
    - Predator 2 (Spain)
    - Prison Break: Season 1 (Germany / The Netherlands)
    - Quantum of Solace (The Netherlands / Poland / Russia)
    - Street Kings (UK)
    - X-men trilogy (France / Italy / The Netherlands)

    Dolby Digital in plaats van Dolby True HD:
    - Da Vinci Code (France / The Netherlands)
    - Resident Evil Degeneration (France / The Netherlands)
    - Superman (All EU releases - Rereleased in US with Dolby True HD)
    - Star Wars: Clone Wars (EU)
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 02-06-2009 om 20:57
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  2. #2

    Standaard

    Mirrors is ook een DTS Hi Res ipv DTS HD MA
    Prison Break S1 is DTS 5.1 ipv DTS HD MA (Duitse track is dan wel DTS HD MA ipv DTS 5.1)
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Mogen er alleen titels in de lijst die verschillen met buitenlandse uitgaven? Ik heb een paar titels, maar weet niet hoe die in het buitenland zijn uitgebracht, namelijk:

    Bonny and Clyde (DD 1.0)
    Interview with the Vampire (DD 5.1)
    One Flew Over the Cuckoo's Nest (DD 5.1)
    Quo Vadis (DD 1.0)
    rio bravo (DD 1.0)
    The Wild Bunch (DD 5.1)

  5. #5

    Standaard

    Die zijn overal hetzelfde. Uit de tijd dat WB het nog niet voorzen had op HD geluid.Het lijkt mij nuttiger om enkel de versies die verschillen te weten, die daadwerkelijk verschillen. Als meer mensen deze ook vermeld willen hebben, dan maak ik een kopje met dergelijke titels aan (Geen editie met HD geluid beschikbaar).
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 20-05-2009 om 06:47
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  6. #6

    Standaard

    Top initiatief!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Goed initiatief, maar is het ook niet handig om exact aan te geven welke uitgave(n) er wel de goede geluidstrack bevatten? De US Blu-ray van Training Day bevat bijvoorbeeld ook een Donly TrueHD track terwijl de NL slechts een DD 5.1.

  8. #8

    Standaard

    Titels toegevoegd.

    Tyler: ik heb de opmerking toegevoegd dat in principe vergeleken wordt met de USA versie.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  9. #9

    Standaard

    Is moeilijk om te vergelijken hoor. Twister heeft in de USA een Doilby TrueHD 5.1-track, in Europa een DTS-HD MA track, maar is niet van dezelfde distributeur.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Waarschijnlijk verschilt Twister uberhaupt. WB geeft doorgaans 16 bit True HD. Zo ook bij Twister. Universal ondersteund 24 bit geluid. Theoretisch zou het Universal geluid net iets gedetailleerder / voller moeten zijn.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  11. #11

    Standaard

    -Star Wars Clone Wars heeft in NL alleen DD 5.1 Ex, de (regiovrije) US versie Dolby True HD
    -Resident Evil Degeneration heeft in NL alleen Eng DD 5.1 (maar wel Frans Dolby True HD hoera!), de UK versie heeft wel Eng Dolby True HD

  12. #12

    Standaard

    Even één die andersom is, Stargate is in de US met een DTS HD High res track uitgebracht en in Nederland, volgens enkele recensies, met een Master Audio track.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    -Resident Evil Degeneration heeft in NL alleen Eng DD 5.1 (maar wel Frans Dolby True HD hoera!), de UK versie heeft wel Eng Dolby True HD
    Bingo, numéro 2 van Sony!
    En als het nou een 640 kb/s Dolby track was geweest, dan ging het nog wel, maar het is gewoon een 448's kb/s track, dus die klinkt net zo als de NTSC DVD, dus zonder PAL speedup, dus eigenlijk 0,0% verbetering in geluidskwaliteit t.o.v. de DVD!

    Yippie-ka-yay, Blu-ray Fuckers!
    Laatst aangepast door -Jaap- : 22-05-2009 om 11:19

  14. #14

    Standaard

    En bij Resident Evil zal het geen ruimtegebrek zijn, lijkt me. De Duitse release heeft immers wel zowel een Engelse als Duits Dolby TrueHD-track. De Spaanse heeft dan weer geen Engelse Dolby TrueHD-track, maar wel een Spaanse.

  15. #15

    Standaard

    Sony Pictures Home Entertainment B.V.
    Marathon 2
    1213PH Hilversum

    Mooi adresje voor een DVD.nl meeting!
    En net zolang deurzeuren daar, totdat ze een herpersing toezeggen!

  16. #16

    Standaard

    Begin steeds terughoudener te worden met pre-orders. Wacht steeds meer af tot er zekerheid is dmv fora en recensies. Krijg steeds minder zin in a.s. releases hier in NL.

    Update lijst volgt asap.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Bingo, numéro 2 van Sony!
    En als het nou een 640 kb/s Dolby track was geweest, dan ging het nog wel, maar het is gewoon een 448's kb/s track, dus die klinkt net zo als de NTSC DVD, dus zonder PAL speedup, dus eigenlijk 0,0% verbetering in geluidskwaliteit t.o.v. de DVD!

    Yippie-ka-yay, Blu-ray Fuckers!
    Kwam er pas achter toen ik thuis kwam meteen terug naar de Free Record Shop, mijn ongenoegen geuit en kreeg meteen m'n gelijk en m'n geld terug! Heb mooi de Engelse versie nu en die is nog NL ondertiteld ook...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Sony Pictures Home Entertainment B.V.
    Marathon 2
    1213PH Hilversum

    Mooi adresje voor een DVD.nl meeting!
    En net zolang deurzeuren daar, totdat ze een herpersing toezeggen!
    Hahaa hier ga ik iets mee doen bedankt!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •