Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe ALDI pc

  1. #1

    Standaard Nieuwe ALDI pc

    Vanaf volgende week:

    http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_22/OFF01.SHTML

    Heeft iemand een idee of je hiermee klaar bent voor de toekomst of komen de blu-ray branders er al aan?
    Zover ik kan zien kan deze alleen maar blu-ray lezen

    Jullie mening over dit apparaat?

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    ja dat weet ik, ik bedoel eigenlijk alleen leze en niet schrijven

  4. #4

    Standaard

    Mooi apparaatje. Met deze specs kun je prima HD materiaal bekijken en zelfs een spelletje spelen. Je vraag of de br branders eraan komen kan ik beantwoorden met dat ze er al lang zijn. Hier heb je een voorbeeld: http://ca.lge.com/en/products/model/..._ggwh20l.jhtml
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Mooie Pc weer van Aldi. Ik zou me (nog) niet blind staren op een blu-ray brander. Het wordt tegenwoordig nog zo weinig gebruikt voor de pc. Tenzij je hem voor Ht gaat gebruiken natuurlijk. Maar dan vraag ik me af of blu-ray branden een must is.

    Blu-ray branders zijn prima los te koop en er later nog in te zetten.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  6. #6

    Standaard

    zoals alle maanden is het apparaat te duur, voor wat het eigenlijk is

    Geen a-merk onderdelen, het geld zit hem in de 'service' en de overbodige software en hardware.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    zoals alle maanden is het apparaat te duur, voor wat het eigenlijk is

    Geen a-merk onderdelen, het geld zit hem in de 'service' en de overbodige software en hardware.
    wat heb jij met A-merk onderdelen?
    het apparaat kost 699 en gezien de specs is dat geen verkeerde prijs.
    dat je er zoveel software bij "krijgt" tegenwoordig bij veel van dit soort aanbiedingen, zelfs bij A-merken krijg je vaak zaken waar je helemaal niet op zit te wachten.
    En A-merken zijn ook niet zaligmakend, ook daar zitten missers tussen waar je dan uiteindelijk de hoofdprijs voor betaald.
    Laat ik het even naar auto's trekken:
    VW passat of Skoda Octavia.
    Jij gaat voor de passat, ik voor de octavia.
    grap is dat het uit dezelfde fabriek komt maar ik dan voor het geld van jouw passat nog veel meer auto heb die het gewoon net zo goed doet.

  8. #8

    Standaard

    Daarbij komt nog dat de meeste A-merken hun eigen onderdelen niet eens maken, alleen hun logo erop zetten. Stond nog een mooi stukje hierover in de PCM van deze maand. Dus staar je er niet blind op.

    Qua service is Aldi super hoor! Ik ken geen andere leverancier die een notebookscherm met een barst over de volledige breedte erin na drie jaar nog kostenloos vervangt!
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 25-05-2009 om 11:35 Reden: Medion notebook voorbeeld toegevoegd
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9

    Standaard

    Klopt, Ik heb een 8 jaar terug ook een pc bij de aldi gekocht. Een keer is er een defect aan geweest. Zonder morren werd het gerepareerd door aldi. Hij draait nu nog steeds.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Daarbij komt nog dat de meeste A-merken hun eigen onderdelen niet eens maken, alleen hun logo erop zetten. Stond nog een mooi stukje hierover in de PCM van deze maand. Dus staar je er niet blind op.

    Qua service is Aldi super hoor! Ik ken geen andere leverancier die een notebookscherm met een barst over de volledige breedte erin na drie jaar nog kostenloos vervangt!
    1. dat een a-merk niet door de fabrikant zelf wordt gemaakt is geen reden om a-merk geen a-merk te vinden (dus hoe ergens blind op staren?)

    2. Qua service is aldi super? mja.. service heeft niets met de computer te maken, dat maakt dat ding een stuk duurder

    het gaat mij erom dat je voor dit bedrag ook een pc kunt bouwen met a-merk onderdelen die zelfs nog meer jaar garantie hebben en duurzaamheid en kwaliteit leveren

  11. #11

    Standaard

    Dus je beweerd erbij dat "b-merken" geen duurzaamheid en kwaliteit leveren?
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  12. #12

    Standaard

    Ik ga hier niet eens meer op reageren.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik ga hier niet eens meer op reageren.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    1. dat een a-merk niet door de fabrikant zelf wordt gemaakt is geen reden om a-merk geen a-merk te vinden (dus hoe ergens blind op staren?)
    Dat zeg ik ook niet. Hiermee bedoel ik dat het moederbord dat in de Aldi PC zit net zo goed uit dezelfde fabriek kan komen waar de Asus, Gigabyte, MSI en Intel moederborden worden gefabriceerd (Foxconn).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    2. Qua service is aldi super? mja.. service heeft niets met de computer te maken, dat maakt dat ding een stuk duurder.
    Tja, die service wordt toch echt verleend op je computer, dus in die zin heeft het er wel mee te maken.

    Dat jij geen behoefte aan die service hebt, is een heel ander verhaal. Ik ben zelf behoorlijk handig met computers, dus ik repareer de meeste dingen gewoon zelf. Maar ik ken legio mensen die wat minder technisch zijn en voor hen is de service van de Aldi een uitkomt. Het apparaat wordt thuis bij je opgehaald en gerepareerd weer terugbezorgd.

    Best prettig wanneer er een onderdeel stuk gaat, deze ook nog buiten de garantie kostenloos vervangen wordt (zie mijn notebookscherm voorbeeld).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    het gaat mij erom dat je voor dit bedrag ook een pc kunt bouwen met a-merk onderdelen die zelfs nog meer jaar garantie hebben en duurzaamheid en kwaliteit leveren
    Uiteraard kun je voor dit bedrag een PC bouwen bestaande uit A-merkonderdelen. Of de duurzaamheid en kwaliteit aanzienlijk beter is weet ik niet. Ik heb zelf ook mindere ervaringen met PC's en onderdelen van A-merken gehad.

    Ik denk dus niet dat je per definitie kunt stellen dat de duurzaamheid en kwaliteit beter is van een zelf uit A-merkonderdelen opgebouwde PC.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    wat heb jij met A-merk onderdelen?
    het apparaat kost 699 en gezien de specs is dat geen verkeerde prijs.
    dat je er zoveel software bij "krijgt" tegenwoordig bij veel van dit soort aanbiedingen, zelfs bij A-merken krijg je vaak zaken waar je helemaal niet op zit te wachten.
    En A-merken zijn ook niet zaligmakend, ook daar zitten missers tussen waar je dan uiteindelijk de hoofdprijs voor betaald.
    Laat ik het even naar auto's trekken:
    VW passat of Skoda Octavia.
    Jij gaat voor de passat, ik voor de octavia.
    grap is dat het uit dezelfde fabriek komt maar ik dan voor het geld van jouw passat nog veel meer auto heb die het gewoon net zo goed doet.
    Probleem hier is dat de doe het zelf pc bouwer de software niet meerekend, want daar heeft men wel een illegale versie van en dan kun je natuurlijk een iets betere pc voor hetzelfde geld bouwen als bijvoorbeeld de Aldi aanbieding. Als je het eerlijk wilt doen zou men dus eerst de software er vanaf moeten rekenen tegen de geldende huidige winkelprijzen. Dan wordt het verhaal ineens heel anders....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Probleem hier is dat de doe het zelf pc bouwer de software niet meerekend, want daar heeft men wel een illegale versie van en dan kun je natuurlijk een iets betere pc voor hetzelfde geld bouwen als bijvoorbeeld de Aldi aanbieding. Als je het eerlijk wilt doen zou men dus eerst de software er vanaf moeten rekenen tegen de geldende huidige winkelprijzen. Dan wordt het verhaal ineens heel anders....
    Dat begrijp ik ook wel, maar mij gaat het er nou juist om dat de PC blijkbaar geen A-merken heeft en dus belachelijk duur is:
    zoals alle maanden is het apparaat te duur, voor wat het eigenlijk is

    Geen a-merk onderdelen, het geld zit hem in de 'service' en de overbodige software en hardware.
    Iemand die bij de Aldi een computer koopt is zelf niet in staat zoiets te bouwen anders deed hij dat wel. Zo iemand komt hier vragen of het een goede PC is en dan vind ik dit soort antwoorden gewoon niet passen. Daarnaast vind ik persoonlijk dat meneer De Tuinman ook in andere PC threads wel erg doorgaat op de A-Merken, alsof dat iets zaligmakends is. Vandaar mijn voorbeeld erbij.

  17. #17

    Standaard

    Ik dacht dat je niet meer zou reageren?:razz:
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank K. Bekijk bericht
    Ik dacht dat je niet meer zou reageren?:razz:
    Ik ken Albert een beetje en hij verdient een uitleg.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik ken Albert een beetje en hij verdient een uitleg.
    Dank je Edgar, je maakt mijn dag goed vandaag...haha

    Niet om door te jennen, maar eeeh:

    Microsoft Vista
    Intel Quad processor
    Nvidia grafische kaart

    Zijn toch A merken hoor. Denk dat je intern nog wel meer merken zult vinden. Er zit altijd wel wat van Sony en Philips in enz... Daarnaast zijn er niet zoveel mb fabrikanten en zijn de controle eisen hoog voor hardware....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Voor wie wat wil weten over het verschil tussen A-merken en de zgn. OEM merken moet de PCM van juni maar eens lezen, daar staat een groot artikel over dit onderwerp in.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dank je Edgar, je maakt mijn dag goed vandaag...haha

    Niet om door te jennen, maar eeeh:

    Microsoft Vista
    Intel Quad processor
    Nvidia grafische kaart

    Zijn toch A merken hoor. Denk dat je intern nog wel meer merken zult vinden. Er zit altijd wel wat van Sony en Philips in enz... Daarnaast zijn er niet zoveel mb fabrikanten en zijn de controle eisen hoog voor hardware....
    weet ik, daarom ageer ik juist tegen de tuinman met zijn bewering, die beweerd namelijk dat er geen A-merken in zitten en het daarom dus te duur is....

  22. #22

    Standaard

    klopt, ik doel ook op het geheugen, de harde schijf, de dvd-brander en de kast + het feit dat er té veel geld voor de service worden ingenomen, terwijl dat gratis hoort te zijn

    edgar heeft wel gelijk, dat het voor de 'niet kennende' consument het ideale is, maar toch hoort de prijsverhouding niet veel te schelen met de zelfbouwende kenner

    b-merken kunnen kwaliteit leveren, maar uit ervaring spreek ik dat er vaker problemen zijn met de laptops en desktops van medion vaker problemen constateren dan met een pc die wel goed geinstalleerd is, al heeft dat ten eerst met de software te maken

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    klopt, ik doel ook op het geheugen, de harde schijf, de dvd-brander en de kast + het feit dat er té veel geld voor de service worden ingenomen, terwijl dat gratis hoort te zijn

    edgar heeft wel gelijk, dat het voor de 'niet kennende' consument het ideale is, maar toch hoort de prijsverhouding niet veel te schelen met de zelfbouwende kenner

    b-merken kunnen kwaliteit leveren, maar uit ervaring spreek ik dat er vaker problemen zijn met de laptops en desktops van medion vaker problemen constateren dan met een pc die wel goed geinstalleerd is, al heeft dat ten eerst met de software te maken
    Dan zou je bewering eigenlijk moeten zijn dat de pc inclusief alles voor het geld geen gekke koop is maar dat uit jouw ervaring vooral het merk Medion nogal eens steken laat vallen, dat is iets genuanceerder dan je eerste post over deze pc (wat een PC allemaal niet los kan maken eigenlijk....)

  24. #24

    Standaard

    Losse prijzen momenteel (op basis van Norrod.nl)

    Quad q8300 kost nu ca 200,--, Beetje leuke Cooler erop € 62,50
    Asus moederbordje er bij ca. € 75,--
    4 gb geheugen € 75,--
    Nvidea pc express kaart € 100,--
    Seagate 1tb 7200 sataII hd € 100,--
    Voeding 450 watt vanaf € 55,--
    Atx kastje hoogglans € 75,-

    € 667,-

    Moet er nog in:

    Tb en muis Logitech € 75,--
    Blu ray speler € 94,--
    Plextor dvd brander € 50,--

    en Software erop ....

    Vista basic € 95,--

    Zo gek is die Aldi toch niet lijkt mij.......?? Misschien kan iemand wel een betere pc ergens voor 600 euro samenstellen op basis van de Aldi pc..? Ben wel benieuwd eigenlijk....

    Misschien voelt de tuinman zich geroepen??
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Losse prijzen momenteel (op basis van Norrod.nl)

    Quad q8300 kost nu ca 200,--, Beetje leuke Cooler erop € 62,50
    Asus moederbordje er bij ca. € 75,--
    4 gb geheugen € 75,--
    Nvidea pc express kaart € 100,--
    Seagate 1tb 7200 sataII hd € 100,--
    Voeding 450 watt vanaf € 55,--
    Atx kastje hoogglans € 75,-

    € 667,-

    Moet er nog in:

    Tb en muis Logitech € 75,--
    Blu ray speler € 94,--
    Plextor dvd brander € 50,--

    en Software erop ....

    Vista basic € 95,--

    Zo gek is die Aldi toch niet lijkt mij.......?? Misschien kan iemand wel een betere pc ergens voor 600 euro samenstellen op basis van de Aldi pc..? Ben wel benieuwd eigenlijk....

    Misschien voelt de tuinman zich geroepen??
    Vanmorgen moest ik toevallig naar de Aldi en om 8 uur stond er al een mannetje of 30 voor de deur terwijl hij pas om 08.30 opengaat....PC´s maar vooral de monitoren gingen letterlijk als warme broodjes, hoezo crisis?

    Vwb je vraag, ik schat zo dat De Tuinman wel wat adresjes heeft waar hij goekoop kan inkopen waardoor hij wel onder de aldi prijs kan blijven.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •