Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe ALDI pc

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Vanmorgen moest ik toevallig naar de Aldi en om 8 uur stond er al een mannetje of 30 voor de deur terwijl hij pas om 08.30 opengaat....PC´s maar vooral de monitoren gingen letterlijk als warme broodjes, hoezo crisis?

    Vwb je vraag, ik schat zo dat De Tuinman wel wat adresjes heeft waar hij goekoop kan inkopen waardoor hij wel onder de aldi prijs kan blijven.
    Niks inkopen bij mannetje X. Het moeten consumenten winkelprijzen zijn natuurlijk... succes tuinman...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Ja de wachtrijen bij de aldi is een jaarlijks terugkerend fenomeen, zo niet vaker.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Niks inkopen bij mannetje X. Het moeten consumenten winkelprijzen zijn natuurlijk... succes tuinman...
    de tweakers prijsvergelijker doet wonderen

    tevens speelt de samenstelling van het apparaat een grote rol

    ik weet zeker dat 90% van de aldikoper, die quad core niet nodig is en heeft dan ook meer aan een dual core waardoor je geld kunt besparen (overigens is een quad-core lang niet altijd sneller dan een dual core)

    Ze gebruiken het voornamelijk als desktop

    dus als mooi voorbeeld:
    http://tweakers.net/reviews/1226/2

    400 x 500 euro ( doe er een videokaart in van 200 euro en je hebt hem nog een stuk sneller dan die aldi-pc
    mijn punt blijft nog steeds, ze steken het geld in de nuteloze dingen van het apparaat

    je bent sowieso al bestolen als je een auto koopt en niet eens weet wat voor soort motor eronder zit, dus waarom niet al ze amper wat vrijgeven over de harde schijf, het geugen of de dvd-speler?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    de tweakers prijsvergelijker doet wonderen

    tevens speelt de samenstelling van het apparaat een grote rol

    ik weet zeker dat 90% van de aldikoper, die quad core niet nodig is en heeft dan ook meer aan een dual core waardoor je geld kunt besparen (overigens is een quad-core lang niet altijd sneller dan een dual core)

    Ze gebruiken het voornamelijk als desktop

    dus als mooi voorbeeld:
    http://tweakers.net/reviews/1226/2

    400 x 500 euro ( doe er een videokaart in van 200 euro en je hebt hem nog een stuk sneller dan die aldi-pc
    mijn punt blijft nog steeds, ze steken het geld in de nuteloze dingen van het apparaat

    je bent sowieso al bestolen als je een auto koopt en niet eens weet wat voor soort motor eronder zit, dus waarom niet al ze amper wat vrijgeven over de harde schijf, het geugen of de dvd-speler?
    400x500 euro is 20.000,- euro, daar kun je bijna zelf een aldi filiaal voor kopen .
    Maar even serieus, dat is natuurlijk wel een heel andere insteek die je er nu aan geeft.
    Eigenlijk geef je zelfs gewoon toe dat het appraat voor wat het moet kosten gewoon een goede deal is, ongeacht of je nu wel of geen quadcore nodig hebt .

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    de tweakers prijsvergelijker doet wonderen

    tevens speelt de samenstelling van het apparaat een grote rol

    ik weet zeker dat 90% van de aldikoper, die quad core niet nodig is en heeft dan ook meer aan een dual core waardoor je geld kunt besparen (overigens is een quad-core lang niet altijd sneller dan een dual core)

    Ze gebruiken het voornamelijk als desktop

    dus als mooi voorbeeld:
    http://tweakers.net/reviews/1226/2

    400 x 500 euro ( doe er een videokaart in van 200 euro en je hebt hem nog een stuk sneller dan die aldi-pc
    mijn punt blijft nog steeds, ze steken het geld in de nuteloze dingen van het apparaat

    je bent sowieso al bestolen als je een auto koopt en niet eens weet wat voor soort motor eronder zit, dus waarom niet al ze amper wat vrijgeven over de harde schijf, het geugen of de dvd-speler?
    Tja, zo kan ik ook aan die prijs komen door componenten te wijzigen. FF een celeron F2220 erin met ander mb, 500gb hd enz...

    Maar daar ging het niet om toch? Je zou voor hetzelfde geld eenzelfde of beter pc samen stellen en dit blijkt dus moeilijker gezegd dan gedaan.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #31

    Standaard

    Een mooi tegen argument van zichzelf zou ik zeggen:P
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  7. #32

    Standaard

    Er komt weer een aldi pc op 2/12. wederom geen blu-ray brander.

    Heeft het zin om hierop te wachten of gaat het niks worden met bluray branden?
    Ik zit namelijk te denken om in full hd mijn vakantiefilms te gaan filmen en neem aan dat ze dan alleen maar op een bluray disc gebrand kunnen worden?

    Iemand suggesties/tips/raad ?

  8. #33

    Standaard

    Dat ligt natuurlijk aan de lengte van ej vakantiefilmpjes, als die ook zo'n 1,5 uur gaan duren dan heb je wle een BD brander nodig. Ze zijn ook los te koop vanaf zo'n 150 euro dus je kunt hem er ook zelf inbouwen. Aldi zal denk ik pas komen als de brander prijs rond de 50 euro inkoop zal liggen.

  9. #34

    Standaard

    Er zijn ook externe blu-ray branders geloof ik. Kan je met USB aan je pc hangen.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Er zijn ook externe blu-ray branders geloof ik. Kan je met USB aan je pc hangen.
    Ook dat kan een oplossing zijn.

  11. #36

    Standaard

    wat is het maximum aan HD content wat op een dvd schijfje past?
    Ik werk met Studio 14 maar dat maakt neem ik aan weinig uit.

  12. #37

    Standaard

    single of dual layer kan veel schelen, ook in aanschafprijs van schijf en brander. zo'n 47 gB op een single layer BD geloof ik.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    single of dual layer kan veel schelen, ook in aanschafprijs van schijf en brander. zo'n 47 gB op een single layer BD geloof ik.
    Houdt het maar op 4,7 GB op een single layer
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    single of dual layer kan veel schelen, ook in aanschafprijs van schijf en brander. zo'n 47 gB op een single layer BD geloof ik.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Houdt het maar op 4,7 GB op een single layer
    Twee dingen door elkaar: op een single layer DVD kan 4,7 Gb, maar op een single layer BD (waar Edgar op doelt) kan 25 Gb.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Losse prijzen momenteel (op basis van Norrod.nl)

    Quad q8300 kost nu ca 200,--, Beetje leuke Cooler erop € 62,50
    Asus moederbordje er bij ca. € 75,--
    4 gb geheugen € 75,--
    Nvidea pc express kaart € 100,--
    Seagate 1tb 7200 sataII hd € 100,--
    Voeding 450 watt vanaf € 55,--
    Atx kastje hoogglans € 75,-

    € 667,-

    Moet er nog in:

    Tb en muis Logitech € 75,--
    Blu ray speler € 94,--
    Plextor dvd brander € 50,--

    en Software erop ....

    Vista basic € 95,--

    Zo gek is die Aldi toch niet lijkt mij.......?? Misschien kan iemand wel een betere pc ergens voor 600 euro samenstellen op basis van de Aldi pc..? Ben wel benieuwd eigenlijk....

    Misschien voelt de tuinman zich geroepen??
    Nou, jij gaat geen boodschappen voor mij doen

    Die processor koop ik toch echt voor rondt de 115,- euro en een leuke cpu koeler kost hooguit 30,- euro. Een high tech koeler (Zalman,Thermalright) koop je voor 50-60 euro, waarbij ik mijn handen in het vuur houdt als die in de Aldi pc zit. Uiteraard voldoet de geleverde koeler ruimschoots aan de eisen. 1 TB HD koop je van vrijwel elk goed merk voor rondt de 70,- euro een brander voor rondt de 25,- euro , LG BD speler voor 70,- euro Toetsenbord en muis Logitech voor 30,- euro en Vista, wat is dat ? Windows 7 Pro of Ultimate via slim.nl voor maximaal 17-70 euro ! ervan uitgaande dat je kids hebt of iemand kent die leerling of medewerker op school is.

    Al met al, kijk je een beetje in het rondt koop je voor gunstige prijzen.

    ps. Mijn koeler kost nog geen 50,- euro en is toch best indrukwekkend,



    ================================================== ==============================


    Deze onderstaande foto geeft het formaat weer (het is echter een ander type) wel hetzelfde merk en grootte echter de niet vernikkelde versie en andere led verlichting.

    Laatst aangepast door Roger Weerts : 29-11-2009 om 22:38
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  16. #41

    Standaard

    Roger, je hebt wel gezien dat die post van Albert al van mei dit jaar is? Weet je wel hoe sterk die prijzen dalen?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Roger, je hebt wel gezien dat die post van Albert al van mei dit jaar is? Weet je wel hoe sterk die prijzen dalen?
    Tuurlijk, de prijs van diezelfde cpu was toen beslist hoger, cpu heatsinks, toetsenborden en muizen, en hd's zullen echter in die periode niet veel duurder geweest zijn. (imo in elk geval)

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  18. #43

    Standaard

    dank voor de reacties. Nog 1 vraag

    Denken jullie dat de videokaart voldoet voor videobewerking en evt in de toekomst HD content? Ik werk dus met Studio 14 en momenteel met een Aldi pc van 5,5 jaar oud en dat werkt op zich aardig (niet supersnel, maar toch..)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •