De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 2 LG apparaten reageren op 1 remote !

    Hallo allemaal,

    Nu dacht ik slim te zijn omdat ik tevreden ben over de LG apparatuur de laatste tijd, en
    heb dus de LG BD 370 bluray speler, en de LG RH-387 HDD-Recorder (beste koop) gekocht.
    Alles samen met de Toshiba HD-E1 hddvd speler opgestapeld. En ja hoor.
    Zet ik een van de 2 LG's aan gaan ze beide aan !

    Hoe los ik dit op zonder ze uit elkaar te moeten zetten ?

    Wie weet raadt ?

    Grtz Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  2. #2

    Standaard

    dat kun je niet oplossen dat is gewoon botte pech.
    Je kunt kijken of een van de AB's geschikt is voor het aansturen van meerdere apparaten.

    ANders contact opnemen met LG, ze schijnen een vrij goede klantenservice te hebben.

  3. #3

    Standaard

    Kansloos, dit is idd vette pech. Beiden apperaten hebben dezelfde infrarood frequentie voor de AB en dat kan je nu eenmaal niet veranderen. Ik had het ook met m'n Toshiba's HD DVD spelers. Gewoon wennen helaas.

  4. #4

    Standaard

    Zet een Harmony One zoden aan de dijk ?

    Grtz Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Lijkt me wel Makkelijk. Ik heb zelf niet de one maar de 895, Niets dan lof hierover. Het kost even tijd om hem goed in te stellen. soms even worstelen met de software(omdat het zo simpel is). Maar nadat je een beetje handigheid hebt met de software en je alles ingesteld hebt is het alle moeite waard geweest.

    Bij veel merken gebeurd dit trouwens, onkyo versterkers reageren ook op powertoggle van andere versterker. Philips tv's doen dit ook
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank K. Bekijk bericht
    Lijkt me wel Makkelijk. Ik heb zelf niet de one maar de 895, Niets dan lof hierover. Het kost even tijd om hem goed in te stellen. soms even worstelen met de software(omdat het zo simpel is). Maar nadat je een beetje handigheid hebt met de software en je alles ingesteld hebt is het alle moeite waard geweest.

    Bij veel merken gebeurd dit trouwens, onkyo versterkers reageren ook op powertoggle van andere versterker. Philips tv's doen dit ook
    een universele zal niet gaan helpen omdat de frequentie ook bij een universele hetzelfde blijft.

  7. #7

    Standaard

    Oh ja, Logisch natuurlijk. Zo had ik er nog niet overnagedacht.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  8. #8

    Standaard

    Je kunt dit proberen:
    neem je AB mee naar de winkel en test hem daar op verschillende apparaten van hetzelfde model, misschien zit er eentje tussen met een andere frequentie. De kans is klein, maar het is best leuk om in de winkel met je AB alles aan en uit te zetten, vooral als je het een beetje stiekem doet kun je er nog een hoop lol aan belezen ook.

  9. #9

    Standaard

    Heel vervelend, nu op zoek gaan naar een makkelijk aan te brengen en weer te verwijderen sticker voor op de IRsensor, liefst in de kleur van de speler die het minst gebruikt gaat worden...... of eigenlijk op beiden. Sticker verwijderen van het apparaat dat je in gebruik neemt, klaar sticker er weer op

    Als alles goed is, dan zul je wel alles via HDMI aangesloten hebben. Je hebt Simplink, de TV AB van een LGTV zou je apparatuur dan ook kunnen aansturen, maar ik heb ook al andere fratsen gezien bij mensen die net als ons alles via HDMI aangesloten hebben. Bij die mensen gaan soms ook andere apparaten aan of uit als zij één van de apparaten van éénzelfde merk bedienen....

    HDMI heeft soms zo zijn fratsen, dat heb ik zelf ook ontdekt, als je even tijd hebt kun je dit:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67186

    even doornemen, kan je weer een zoektocht voorkomen als er een audioformaat of compleet beeld wegvalt

    Zo te lezen heb je nog wel even wat te stoeien en in te stellen, mooie manier om je apparatuur te leren kennen en bedienen. Met een paar weken heb je alles naar je hand gezet en klinkt het zoals je wilt, veel plezier
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Een idee is misschien, als je de een gaat gebruiken, zet je de ander handmatig aan en dan diegene die je echt gaat gebruken met de AB aan, de eerste zal dan misschien juist uit gaan. Niet de mooiste manier, maar je hebt daarna geen last meer. (tot je misschien een betere manier hebt gevonden.
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Djklodder Bekijk bericht
    Een idee is misschien, als je de een gaat gebruiken, zet je de ander handmatig aan en dan diegene die je echt gaat gebruken met de AB aan, de eerste zal dan misschien juist uit gaan. Niet de mooiste manier, maar je hebt daarna geen last meer. (tot je misschien een betere manier hebt gevonden.
    Ik heb de beste manier gevonden ! :razz:

    Hij is retour Mediamarkt, ben niet gestoord of zo

    Stel je voor als je bezoek hebt. "Zo even de Blu-Ray met de hand aanzetten, dan gaat ie zo weer uit als ik de HDD recorder aanzet", whahahaha lekker professioneel

    Heb inmiddels een Samsung DVD-HR773 voor 173,- incl. verzenden besteld. MediaMarkt vroeg 199,- ervoor.
    Ze hadden btw de LG BD-370 Blu-Ray ook met maar liefst 30,- euro verhoogt naar 229,- , De dag ervoor nog 199,-.
    Heb uhm zelf voor ergens rondt de 170,- aangekocht.

    Watch the prices ! By MM weten ze de prijzen wel.

    Grtz Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 28-05-2009 om 01:53
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  12. #12

    Standaard

    Dat is mischien wel de mooiste/fijnste oplossing. ik denk dat ik het zelf ook zo opgelost zou hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht


    Stel je voor als je bezoek hebt. "Zo even de Blu-Ray met de hand aanzetten, dan gaat ie zo weer uit als ik de HDD recorder aanzet", whahahaha lekker professioneel
    Dan zou ik me hier nog niet eens zo druk overmaken. Je hebt het toch allemaal voor jezelf staan neem ik aan.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Ik heb de beste manier gevonden ! :razz:

    Hij is retour Mediamarkt, ben niet gestoord of zo


    Ze hadden btw de LG BD-370 Blu-Ray ook met maar liefst 30,- euro verhoogt naar 229,- , De dag ervoor nog 199,-.
    Heb uhm zelf voor ergens rondt de 170,- aangekocht.

    Watch the prices ! By MM weten ze de prijzen wel.

    Grtz Roger.
    Jammer dat LG geen oplossing heeft in de vorm van een 2e code op de AB's van 1 van haar apparaten.
    Bij BCC is de BD370 momenteel 179 als je zo'n vakantiegeld bonnetje uit de folder gebruikt, ze geven je daarmee vakantiegeld, bij MM denken ze juist je vakantiegeld wat sneller op te kunnen maken:sad:

    Bij MM shoppen is al lang zo leuk niet meer, veel apparaten zijn niet aangesloten, testen kun je dan wel vergeten. Via internet is al snel voordeliger.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jammer dat LG geen oplossing heeft in de vorm van een 2e code op de AB's van 1 van haar apparaten.
    Bij BCC is de BD370 momenteel 179 als je zo'n vakantiegeld bonnetje uit de folder gebruikt, ze geven je daarmee vakantiegeld, bij MM denken ze juist je vakantiegeld wat sneller op te kunnen maken:sad:

    Bij MM shoppen is al lang zo leuk niet meer, veel apparaten zijn niet aangesloten, testen kun je dan wel vergeten. Via internet is al snel voordeliger.
    Via internet is sowieso vaak voordeliger maar kun je niet luisteren.
    Bij de MM hier in Den Haag kun je bijna alles beluisteren en hebben ze een afgesloten luisterruimte, net als in Rijswijk trouwens.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Via internet is sowieso vaak voordeliger maar kun je niet luisteren.
    Bij de MM hier in Den Haag kun je bijna alles beluisteren en hebben ze een afgesloten luisterruimte, net als in Rijswijk trouwens.
    Hier (rond Haarlem) heb je MM Cruqius,Arena en MM Alkmaar... en Saturn Hoofddorp. De duurdere apparaten zijn wel aangesloten, maar een hoop spelertjes etc etc niet. MM Alkmaar heeft geen gesloten luisterruimte, de overigen wel.

    De echte speciaalzaken zie je zaakje voor zaakje wegkwijnen, wil je nu nog kunnen luisteren dan moet je echt op pad, maar dat is wel leuk. Mensen kopen te vaak in een opwelling bij zo'n dozenschuiver iets, en vaak zonder te beseffen van wat ze nu echt hebben gekocht.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank K. Bekijk bericht
    Dat is mischien wel de mooiste/fijnste oplossing. ik denk dat ik het zelf ook zo opgelost zou hebben.


    Dan zou ik me hier nog niet eens zo druk overmaken. Je hebt het toch allemaal voor jezelf staan neem ik aan.
    Uiteraard, maar ze hadden me binnen enkele weken naar een inrichting kunnen brengen.

    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Uiteraard, maar ze hadden me binnen enkele weken naar een inrichting kunnen brengen.

    Ben je dan alweer ontsnapt Roger?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Uiteraard, maar ze hadden me binnen enkele weken naar een inrichting kunnen brengen.

    Haha, het is ook eigenlijk geen oplossing idd. Ik las in een ander topic dat de nieuwe speler beviel. fijn voor je...
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  19. #19

    Standaard

    De speler is inmiddels dan omgeruild maar toch nog even een antwoordje van mijn kant.

    Het zal vast al nagezocht zijn maar toch:
    Bij de meeste Philips recorders kun je in een menu aangeven wat voor een "soort / type" afstandsbediening je wilt gebruiken.
    Die van een speler of van een recorder. Op die manier veranderen ok de frequenties van aan en uit als ik me niet vergis.
    Zit die optie niet bij je recorder?
    Als die er al zit zou die in dit geval dan wel op speler moeten staan want als hij wel op recorder staat en je zet hem om naar speler heb je weer problemen met programmeren dat niet meer via de AB zou kunnen.
    Kort om, een beetje slordige zaak van LG, maar reeds op een "goede" manier opgelost.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    De speler is inmiddels dan omgeruild maar toch nog even een antwoordje van mijn kant.

    Het zal vast al nagezocht zijn maar toch:
    Bij de meeste Philips recorders kun je in een menu aangeven wat voor een "soort / type" afstandsbediening je wilt gebruiken.
    Die van een speler of van een recorder. Op die manier veranderen ok de frequenties van aan en uit als ik me niet vergis.
    Zit die optie niet bij je recorder?
    Als die er al zit zou die in dit geval dan wel op speler moeten staan want als hij wel op recorder staat en je zet hem om naar speler heb je weer problemen met programmeren dat niet meer via de AB zou kunnen.
    Kort om, een beetje slordige zaak van LG, maar reeds op een "goede" manier opgelost.
    Geen idee,

    LG geeft trouwens aan dat het een fout betreft, maar een oplossing is er nog niet.
    Zal in de nieuwe reeks wel opgelost worden.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •