De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Thumbs down Ontzettend veel singletjes maar kan ze niet kwijt.

    Ik heb ontzettend veel cd-singletjes uit eind jaren 80 en begin 90, van pop tot dance tot hiphop. Maar kan ze niet kwijt. ik wil gauw wat geld verdienen maar wat is dit een enorme klap zeg. Ik dacht dat ik snel kon cashen maar ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt blijkbaar. Komt dat door de download mentaliteit van tegenwoordig? Of behoort mijn smaak tot de oudjes? Ebay, marktplaats Hopeloos.

    Wat doen jullie als julie CD's willen evrkopen?

    PS. het kan trouwens ook aan mij liggen hoor ik ben niet de meest natuurgetalenteerde verkoper.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Schenkstroop Bekijk bericht
    Ik heb ontzettend veel cd-singletjes uit eind jaren 80 en begin 90, van pop tot dance tot hiphop. Maar kan ze niet kwijt. ik wil gauw wat geld verdienen maar wat is dit een enorme klap zeg. Ik dacht dat ik snel kon cashen maar ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt blijkbaar. Komt dat door de download mentaliteit van tegenwoordig? Of behoort mijn smaak tot de oudjes? Ebay, marktplaats Hopeloos.

    Wat doen jullie als julie CD's willen evrkopen?

    PS. het kan trouwens ook aan mij liggen hoor ik ben niet de meest natuurgetalenteerde verkoper.
    Hoi Schenkstroop,

    Ik heb laatst 50 van m'n niet meer te gebruiken verzame lcd's verkocht !
    Die zijn uiteindelijk voor 22,50 verkocht !

    Belachelijk natuurlijk, maar als je ze nooit meer gebruikt is het ook belachelijk om ze maar in de kast te laten staan.

    Dus rijk zul je er niet van worden

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht hoor. Het zou kunnen dat er echt iets unieks tussen zit, maar zeg nou eerlijk, downloaden is veel makkelijker en anders kun je altijd van die verzamel cd's voor een prikkie kopen. Volgens mij zijn die singles nooit echt supergewild geweest en nu iedereen een iPod heeft al helemaal niet meer.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Er zijn nog atijd tweedehands inkopers die ze in de winkel zetten maar meer dan een paar cent per stuk kun je er niet voor vangen vrees ik.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat, dat jammer genoeg door de 'download mentaliteit' komt. Ik betrap mezelf er ook vaak op, het klinkt gek maar ik zou het een goede stap vinden als er op de één of andere manier wat aan gedaan wordt. Muziek krijgt dan weer meer waarde (en dan heb ik het niet zo zeer over geld).

  6. #6

    Standaard

    ik koop zelf zelden een CD meer. een hele CD vol met dezelfde muziek van één band vind ik niets meer. (Behalve RHCP) Ik compileer zelf mijn CD's en brand die op een CD+R voor in de auto.

    En de meeste muziek gaat direct op de I-pod
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rawbz Bekijk bericht
    Ik denk dat, dat jammer genoeg door de 'download mentaliteit' komt. Ik betrap mezelf er ook vaak op, het klinkt gek maar ik zou het een goede stap vinden als er op de één of andere manier wat aan gedaan wordt. Muziek krijgt dan weer meer waarde (en dan heb ik het niet zo zeer over geld).
    Neem van mij aan dat er "No way back" meer is mbt downloaden van muziek en films.
    Op de een of andere manier weten illegale sites zich toch steeds weer opnieuw te handhaven, zelfs nadat ze aangepakt zijn.

    Zorgen dat de prijzen van origineel materiaal binnen de perken blijft en de echte liefhebber koop toch wel.

    Grtz Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Neem van mij aan dat er "No way back" meer is mbt downloaden van muziek en films.
    Op de een of andere manier weten illegale sites zich toch steeds weer opnieuw te handhaven, zelfs nadat ze aangepakt zijn.

    Zorgen dat de prijzen van origineel materiaal binnen de perken blijft en de echte liefhebber koop toch wel.

    Grtz Roger.
    Liefhebbers blijven gewoon kopen, downloads (vooral de illegale) halen
    het qua kwaliteit vaak niet bij het origineel.
    Zelf gisteren nog een dubbelCD gekocht...

  9. #9

    Standaard

    Daar ben ik het ook mee eens ! Ik zal sowieso veel blijven downloaden aangezien er ook veel mixtapes en/of underground tracks op het net verschijnen in het genre R&B/Hip-Hop. Dit is bijvoorbeeld weer heel anders bij artiesten als Andrea Borcelli, ik weet het mijn muziek smaak is heel breed haha.

  10. #10

    Standaard

    Hoi, ben wel beniewd naar wat je koop hebt. Ik zoek CD singles van: Bryan Ferry, Grace Jones, S-express, Yello, Pet Shop Boys, Therapy?, The Timelords en KLF. Zitten die er toevallig tussen of heb je een lijst?

    Groeten van Peter

  11. #11

    Standaard

    In de beginperiode van ebay kon je pakken geld verdienen met zeldzame cd's, cd's van discotheken (vooral Belgische clubs zoals At The Villa, Carat,...), de Belgische New Wave Club Class X reeks, collector editions,...

    Een vriend van me heeft zo voor bepaalde cd's tot 125€ gekregen, tot 75€ voor maxi-cd's,...

    Maar de die hard verzamelaars hebben inmiddels die cd's allemaal, en de overige raken niet meer verkocht.

    De huidige generatie wenst niet meer te betalen voor muziek vrees ik, of nog enkel als ze in midprice komen te staan.

    Heb hier ook nog een serieuze kast liggen met collectors, rarities,...
    Maar deze voor een belachelijk bedrag van de hand doen zie ik niet zitten. Misschien als cd's ooit terug hip worden

    Ik heb ooit een lot maxi cd's opgekocht voor een appel en een ei, omwille van 3 maxi's die toen zeer gezocht waren. Die andere liggen allemaal op zolder. Alles is naar de pc geripped (ipod, harde schijf,...). Eigenlijk komt het er nog nauwelijks van een cd af te spelen van de stereo ... Muziek beluisteren gebeurt meestal via ipod onderweg. Thuis is het meestal tv reeks of film.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb zelf een zeer uitgebreide cd verzameling. Die is zelfs nog een heel stuk groter dan mijn DVD verzameling. Ik koop ook nog steeds nieuwe cd's als wordt het wel minder. Ik heb het meeste van wat ik wil hebben al.
    cd singles koop ik heel zelden. Alleen eigenlijk van artisten die ik verzamel.

    Ik heb wel een hele berg vinyl singels, en die zal ik ook zeker houden.

    Ik heb wel eens wat verkocht aan cd's meestal aan vrienden of via vrienden.

    ik download bijna nooit muziek of het moeten illegale concert opnames zijn.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Schenkstroop Bekijk bericht
    Ik heb ontzettend veel cd-singletjes uit eind jaren 80 en begin 90, van pop tot dance tot hiphop. Maar kan ze niet kwijt. ik wil gauw wat geld verdienen maar wat is dit een enorme klap zeg. Ik dacht dat ik snel kon cashen maar ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt blijkbaar. Komt dat door de download mentaliteit van tegenwoordig? Of behoort mijn smaak tot de oudjes? Ebay, marktplaats Hopeloos.

    Wat doen jullie als julie CD's willen evrkopen?

    PS. het kan trouwens ook aan mij liggen hoor ik ben niet de meest natuurgetalenteerde verkoper.
    Kan je misschien de lijst van je cd-singles via pm versturen zodat ik kan zien welke cd-singles jij hebt in je collecties!Ik wil ze wel graag overnemen van jou als er een goeie tussen zit die ik leuk vind!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  14. #14

    Standaard

    eerlijk gezegd mis ik het wel...het naar de winkel gaan om een plaat/cassette/cd tekopen...ok,downloaden of zelfs een cd bestellen bij bol.com is veel sneller(downloaden zelfs goedkoper)maar da heeft niet die zelfde charme als destijds vind ik.jaren geleden was een nieuwe cd nog iets speciaals,nu heeft het bijna geen waarde meer......

    on topic,zitten er singles bij van springsteen????

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Home Plate Bekijk bericht
    Ik koop ook nog steeds cd's en heel soms lp's vooral cd's en lp's van artiesten waar ik alles van spaar, er gaat voor mij niks boven een orgineel exemplaar in mijn bezit te hebben, als ik download zijn het vaak maar 1 of 2 nummers van artiesten die ik leuk vindt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door poppapump Bekijk bericht
    eerlijk gezegd mis ik het wel...het naar de winkel gaan om een plaat/cassette/cd tekopen...ok,downloaden of zelfs een cd bestellen bij bol.com is veel sneller(downloaden zelfs goedkoper)maar da heeft niet die zelfde charme als destijds vind ik.jaren geleden was een nieuwe cd nog iets speciaals,nu heeft het bijna geen waarde meer......

    on topic,zitten er singles bij van springsteen????
    Daarom ga ik vandaag lekker naar een platenbeurs. Beetje neuzen, en kijken en misschien ook wat kopen!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  16. #16

    Standaard

    In België is www.discogs.com vrij bekend bij verzamelaars (je kan er ook kopen - verkopen).

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Schenkstroop Bekijk bericht
    Ik heb ontzettend veel cd-singletjes uit eind jaren 80 en begin 90, van pop tot dance tot hiphop. Maar kan ze niet kwijt. ik wil gauw wat geld verdienen maar wat is dit een enorme klap zeg. Ik dacht dat ik snel kon cashen maar ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt blijkbaar. Komt dat door de download mentaliteit van tegenwoordig? Of behoort mijn smaak tot de oudjes? Ebay, marktplaats Hopeloos.

    Wat doen jullie als julie CD's willen evrkopen?

    PS. het kan trouwens ook aan mij liggen hoor ik ben niet de meest natuurgetalenteerde verkoper.
    Mocht je een lijst hebben, ik ben altijd op zoek naar bepaalde CDsingles van eind jaren '80'/begin jaren '90. PM

  18. #18

    Cool

    Heeeyy ik was helemaal vergeten dat ik dit topic had geopend. Bedankt voor de reacties. Ik zal morgen middag even een lijstje samenstellen en naar de geinstereesrden sturen (met goedkeuring uiteraard)

    Vandaag bij de fame nog een cd van the cardigans gekocht (jaja mijn muzieksmaak is breed). Het was voor mij een no brainer

    @Spookje8: KLF's last train, S-expres "theme to s-expres", Petshop Boys & dusty springfield heb ik een tijdlang geleden al verkocht De overige titels kan ik je (uit mij hoofd wetende) niet bij helpen

    Bedankt voor de musicstack link, ik even kijken!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door poppapump Bekijk bericht
    eerlijk gezegd mis ik het wel...het naar de winkel gaan om een plaat/cassette/cd tekopen...ok,downloaden of zelfs een cd bestellen bij bol.com is veel sneller(downloaden zelfs goedkoper)maar da heeft niet die zelfde charme als destijds vind ik.jaren geleden was een nieuwe cd nog iets speciaals,nu heeft het bijna geen waarde meer......

    on topic,zitten er singles bij van springsteen????
    Ik ben dan nog jong. Maar net oud genoeg om te weten waar je het over hebt. En ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Ik vind het echt jammer, muziek is zo mooi en zo vol betekenis (over het algemeen, smaken verschillen natuurlijk) en het is zo'n afbreuk dat het allemaal zo mainstream is geworden. Ten eerste kan je downloaden wat los en vast zit, van oud tot nieuw van hier tot daar. En door het internet (waar ook ontzettend veel voordelen aan zitten) kan iedereen tegenwoordig muziek uploaden, soms tot verbazing toe goed maar jammer genoeg vaak, laten we zeggen, niet voor herhaling vatbaar.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Schenkstroop Bekijk bericht
    Heeeyy ik was helemaal vergeten dat ik dit topic had geopend. Bedankt voor de reacties. Ik zal morgen middag even een lijstje samenstellen en naar de geinstereesrden sturen (met goedkeuring uiteraard)

    Ik heb anders niks ontvangen.

  21. #21

    Standaard

    Lijstje ben ik ook wel in geïnteresseerd

  22. #22

    Standaard

    Ja dat lijstje mag je ook wel naar mij sturen!

  23. #23

    Smile

    Hey Allemaal! Ja het duurde even met dat lijstje.. Pfff.

    ik wilde perse fototjes koppelen aan elke titel en dat op een forum zetten.
    Van het weekend eindelijk de fototjes gemaakt en vandaag allemaal gelinked aan elke titels in BB-code..

    Hier op Fok.nl http://forum.fok.nl/topic/1319072 (weet niet of dit mag), heb ik dan uiteindelijk een verloop topic geopend. Elke titel linkt naar een plaatje van de single! Er zitten ook DVD's tussen helemaal onderaan. Allemaal op alfabet.

    maxi-singles 2.-
    singles in kartonnen hoesje 1.-
    albums 3.-

    Allen in goede tot uitmuntende staat. voor vragen kun je mij hier PM-en of op fok in het draadje zelf.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KevinSmith Bekijk bericht
    Mocht je een lijst hebben, ik ben altijd op zoek naar bepaalde CDsingles van eind jaren '80'/begin jaren '90. PM
    idd heb ook wel interesse

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •