Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Michael Hamers

    Hieronder volgt het interview met Michael Hamers

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Michael Hamers zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 13-07-2009 om 20:08 Reden: titelaanpassing ivm wijziging forumnaam

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?

    Mijn echte voornaam is net als op het forum Michael. Spreek uit als Maikel, maar dan op z’n Engels geschreven. Wat het betekent? “Michael is een Hebreeuwse naam met als letterlijke betekenis "wie is als God". Michael is een van de aartsengelen uit het Oude Testament. De engel Michael wordt vaak voorgesteld als een gevleugelde ridder die met een vlammend zwaard op een overwonnen draak staat.” OK…Weten we dat ook weer…

    Mijn ouders hebben de naam gekozen omdat het destijds, begin 80er jaren natuurlijk een erg populaire naam was. Toch best veel mensen van mijn leeftijd die ik ken van school vroeger dragen dezelfde naam. Al dan niet de Nederlandse variant. Ook Michel en Michiel hebben dezelfde origine.

    - Wat is je geboortedatum?

    22 juli 1980, een heel goed jaar. Haha.

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Geboren en getogen in Tilburg. Ik woon ook al heel mijn leven in het huis waar ik nu woon. Paar jaar terug overgenomen van mijn ouders toen ze gingen scheiden. Vervelend dat ze uit elkaar gingen, maar een ideale oplossing voor een starter.

    Over Tilburg zelf. Tja. De stad van de moderne industrie, de stad van Willem II, de stad van de onnodige uitgaven (theater van Adje en het landelijk bekende ronddraaiende huis op een rotonde) en de stad van achterstallig onderhoud. Ik heb echt niks met Tilburg. Hoewel ik er een erg fijne jeugd heb gehad. Tilburg heeft zijn charme de laatste jaren verloren. Dat hebben we allemaal te danken aan een geweldig fijne B&W een aantal decennia terug. Die hebben besloten dat veel mooie oude gebouwen plaats moesten maken voor moderne architectuur. Zo hadden we prachtige kerken en een prachtig gemeentehuis. Helaas niets meer van over. Ik zie dan liever een stad als Breda, Den Bosch of Deventer. Mooie authentieke steden. Tenminste, de binnensteden. Ik hoop stilletjes wel dat een grote Mall hier uiteindelijk komt. Het zou Tilburg op de kaart zetten als winkelstad. Het huidige oude centrum en de andere winkelcentra stellen geen ruk voor. Enige winkel waar ik dan wel regelmatig te vinden ben is de Saturn, maar dan houdt het ook op.

    - Wat is je burgerlijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Ik ben sinds 7 maart 2008 getrouwd met Maartje. Elkaar leren kennen via het internet. Alweer ruim 8 jaar geleden. Toen was dat nog vrij nieuw. Tegenwoordig lijkt iedereen elkaar te kennen van het internet en de chatbox, maar wij waren echte trendsetters Zelfs mijn ouders hebben hun nieuwe partners naar ons voorbeeld gevonden hahaha. Hele avonden ICQ. Wat was ik dat geluidje van ICQ beu! Dat oh-oh heel de tijd…grrrr…
    Kinderen hebben we niet, maar die hopen we ooit rond te hebben huppelen. Wel hebben we 2 katten, Sjaakie en Mickey en een konijn met de mega-originele naam Nijntje.
    Wel ben ik trotse oom van Tyler. De zoon van mijn enige broer en zijn vriendin. Ook heb ik nog 4 stief- zusjes. Aan allebei de kanten 2. En die hebben dan ook weer vriendjes. Dus 1 grote club zeg maar.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Ik werk fulltime als schadebehandelaar bij Interpolis in Tilburg. Dat houdt in dat mensen die een schade hebben mij bellen of mailen of een brief sturen en ik probeer ze dan zo goed mogelijk te helpen met het verhelpen van de problemen. Ik heb ook een belangrijke neventaak. Ik ben namelijk de zogenaamde superuser van het schadesysteem. Daarmee ben ik de schakel tussen de systeembouwers en de gebruikers. Mijn ambitie is om binnen IT verder te gaan. Die mogelijkheden zijn overigens ruim voorhanden binnen Interpolis/Achmea dus daar maar ik me niet zo’n zorgen over.

    Voordat ik bij Interpolis aan de gang ging heb ik een flinke poos bij de Appie Heijn gewerkt. Deed er van alles. Daarvoor naar school geweest. Heb netjes de HAVO afgerond, daarna een jaartje MDS en toen had ik er geen zin meer in. De richting van de handel was niet aan mij besteed. Achteraf uiteraard onwijs veel spijt van, maar nu kan ik niet meer zonder (het prima Interpolis-) salaris dus zal het intern bij Interpolis moeten doen. Maar daar zijn genoeg mogelijkheden toe.

    - Heb je nog andere hobby’s en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Fotograferen mag ik graag doen. Heb nu sinds een jaartje een DSLR camera (voor de geïnteresseerden, het is een instapper; Nikon D40) en dat is heerlijk fotograferen. Binnenkort een keer een cursus volgen met 2 vrienden. Met fotograferen en het bekijken en eventueel verwerken van de foto’s op de laptop kan ik uren bezig zijn.

    Ook muziek vind ik heerlijk. Ik hou echt van allerlei muzieksoorten. In het verleden heb ik ook zelf muziek gemaakt. Electronische muziek welteverstaan. Begonnen in de Gabber tijd, daarna Happy Hardcore. Toen richting de clubhouse, daarna trance en toen ben ik gestopt. Waarom weet ik eigenlijk niet. Geen inspiratie meer denk ik. Wel mix ik af en toe nog een cdtje aan elkaar.

    As we speak zit ik de Greatest Hits van The Eagles te luisteren. Blijft een geweldige band en elke keer wanneer ik Hotel California hoor heb ik kippenvel!

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

    Tja, dat zal ongetwijfeld een keer met een gehuurde VHS zijn geweest. Thuis op de bank. Mijn pa mag ook graag een filmpje kijken, dus het is met de paplepel ingegoten. Ik herinner me er in ieder geval niet veel meer van.

    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    ik geloof dat mijn eerste echte filmervaring in de bios Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen was. De Disney-film. Die werd toen hier in een plaatselijke bios, die al heel lang niet meer bestaat, vertoond en ben ik samen met mijn ouders gegaan. Vanaf dat moment ben ik wel een beetje Disney fan. Ook kan ik me nog heel goed de dag herinneren dat ik Taran en de Toverketel oftewel The Black Cauldron zag in de bios samen met onze buurjongen. 5 jaar jong en samen met de buurman deze film zien. Ik was gelijk verslaafd aan fantasy. Nu dan toevallig in een Disney saus, maar het smaakte naar meer.

    - Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?

    Sinds de komst van dvd is het echt een hobby geworden. Wat een vooruitgang was het toch ten opzichte van die afgrijselijke VHS banden van de videotheek…
    Een passie is het echter sinds ik hier op het forum actief ben. Wat kan iedereen je toch lekker aansteken als het op enthousiasme aankomt!

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

    Ligt er geheel aan hoe de film zelf bedoelt is. Ik zie het hoofdzakelijk als entertainment. Ik moet vermaakt worden. Wordt ik dat niet, dan gaat de dvd speler uit. Sommige films zijn echter gedrochten. Die zie ik dus niet eens als entertainment, maar meer als grof huisvuil…

    Sommige films zijn echter kunstwerken geworden op hun eigen manier. Door juist spectaculaire sfx of juist door een hele eigenzinnige manier van filmen. Wat ik echt een stukje kunst vind is The Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Ook de oude Star Wars Trilogy is pure kunst. Zo veel detail en dat voor die tijd. Echt een wereld op zich.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    Zoals ze in het Tilburgs zeggen: VERREKKES! Ik kan gewoon niet zonder. Ik heb zelf heel weinig fantasie en met een boek zul je me bijvoorbeeld absoluut niet blij maken. Dan maar liever een film. Dan kan ik me beter even afsluiten van alles om me heen. Ik kan er zo heerlijk in opgaan. Ja zonder film of muziek zou ik helemaal gek worden. Is gewoon mijn uitvlucht in stressvolle tijden, maar ook als ik me zit te vervelen. En als ik een beetje depri ben is mijn ideale medicijn een komische film met Jim Carrey. Wat heeft die man een elastisch gezicht! Ook Will Ferrell krijgt me gegarandeerd aan het lachen. Ik heb nu 2x een Will Ferrell avondje gedaan met 2 collega’s. Elke keer weer in een scheur om zijn idiote uitspraken.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    Technische ontwikkelingen op het gebied van CGI juich ik alleen maar toe, mits goed toegepast. Een film als Transformers was bijvoorbeeld 5 jaar geleden totaal niet mogelijk geweest. En het is een van mijn favorieten van afgelopen jaren dus ik ben er erg blij mee. Er zijn ook films waar het vreselijk verkeerd uitpakt. Het greenscreen idee zeg maar. Bij veel films weet je dat het CGI is nep is, maar ervaar je het niet zo. Als het niet opvalt is het goed. Bij andere films weet je dat het nep is omdat het echt heel erg vet nep is. Dan slaat een film de plank mis omdat je er juist door afgeleid wordt. Schiet me ineens de laatste scene te binnen van Torque. Wat een ***FILM is dat zeg!

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Nooit overwogen, maar het lijkt me wel onwijs vet. Bijvoorbeeld om bij een bedrijf als ILM te werken. Die gasten kunnen echt geweldige effecten uit een computer toveren. Ook lijkt het me erg tof om een keer in een grote productie te figureren, bijvoorbeeld als Orc of andere freak .

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

    Pffff….nu komen de moeilijke vragen. Er zijn er eigenlijk wel meer dan 1. Ik zal even een top 5 maken, maar die is dan echt van dit moment en in willekeurige volgorde.

    1: The Shawshank Redemption
    2: The Godfather
    3: The Lord of the Rings Trilogy
    4: Star Wars (oude trilogy)
    5: Gladiator

    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Historische/epische films, zoals Gladiator, Kingdom of Heaven, Robin Hood: Prince of Thieves, The Patriot, Braveheart. Dat soort films vind ik geweldig. Waarom? Tja, welk groot klein kind vindt ridders en krijgers nou niet geweldig?!

    En zoals ik eerder al zei heb ik veel met Fantasy. Trollen, elfen, dwergen, ridders, tovenaars, mythische wezens, noem maar op. Heerlijk!

    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Het is niet mijn favoriete acteur, want die heb ik meerdere, maar de afgelopen jaren heeft Anthony Hopkins als Burt Munro in de film The World’s Fastest Indian de meeste indruk op me gemaakt. Dat je met zo veel ingetogenheid zo’n memorabele rol neer kan zetten zorgt voor niets minder dan hopen respect.

    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Ridley Scott is toch wel mijn favoriet. Die man heeft echt toffe prenten gemaakt. Gladiator is mijn favoriet van hem, maar ook zijn oudere films als Alien en Blade Runner zijn fantastisch. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe Robin Hood film van zijn hand.

    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

    Johnny Depp lijkt me echt een coole kerel. Die is volgens mij buiten de filmset om ook wel erg relaxed. Ook Antonio Banderas lijkt me wel een gezellige gast. Beetje dat Spaanse gevoel van gezelligheid. Komt misschien door mijn Spaanse oom, die exact hetzelfde stemgeluid had. Helaas is mijn oom niet meer.

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

    Alexander. Iedereen zeurt over het feit dat ie niet historisch correct is en dat de rol niet voor Colin Farrell geschikt is en weet ik het allemaal. Maar ik vind em gewoon tof. Schitterende beelden, schitterende muziek. Het is en blijft moeilijk om zo’n indrukwekkend verhaal in een film van een paar uren te stoppen, maar Alexander is in mijn ogen geslaagd. Maar ja, dat is en blijft natuurlijk een mening.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

    Kill Bill 1+2. Ze zijn wel aardig, maar om nu te zeggen, wow wat een meesterwerkjes…nee. En waarom de film splitsen over 2 delen? Had ze gewoon als Kill Bill uitgebracht en klaar was Quentin. Hij heeft toffe films gemaakt, maar is tevens meteen de meest overgewaardeerde regisseur.

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?

    Dat zijn er ook weer meerdere. Ik ben best snel geëmotioneerd. Echt tranen met tuiten huilen doe ik niet vaak, maar er rolt zo af en toe wel eens een traan over mijn wang. Zo kan ik het niet droog houden bij The Green Mile, The Bucket List, Gladiator, Marley & Me of Band of Brothers: Why We Fight om maar een paar voorbeelden te noemen. Meestal worden dat soort momenten aangedikt met prachtige muziek. Als ik dan op een later moment alleen al muziekstuk hoor wat bij die bepaalde scene hoort schiet ik al vol. Eigenlijk ben ik best wel een softy hahaha…

    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

    Gladiator is voor mij toch wel de mooiste filmmuziek ooit gemaakt. Schitterende vocalen. Kippenvel. Er zit zoveel emotie in die muziek dat je alleen maar de cd op hoeft te zetten om de film voor je te zien. Ook de muziek van Lord of the Rings vind ik erg mooi. Verder viel de soundtrack van Transformers en The Island mij positief op. Ik ben dan ook benieuwd naar de soundtrack van Transformers 2. Als laatste wil ik ook nog even de soundtrack van American Beauty noemen. Die is ook geniaal.

    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

    Cars! Blijft een favoriete Pixar. Eigenlijk zijn alle Pixars erg leuk, maar deze steekt er voor mij persoonlijk toch wel bovenuit. Erg leuk gedaan en ik had nooit gedacht dat ze auto’s zoveel emotie mee konden geven. Iets dergelijks hebben ze later overtroffen met Wall-E, maar die film bezweek het 2e gedeelte. Desalniettemin was Wall-E een schitterende film, maar Cars vind ik net wat vernieuwender.

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

    Gewoon lekker thuis op mijn plasma. Als de avond is gevallen. Glaasje wijn erbij. Nootjes erbij. Kat op schoot en de vrouw naast me. Wat wil je nog meer?

    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

    Alles waardoor ik gestoord wordt tijdens een avondje film is vreselijk irritant. Dat kan een telefoon zijn, maar ook bijvoorbeeld de deurbel, de kat die zeurt, een wc bezoek of bijvoorbeeld jeuk in mijn oor zijn. De meest simpele dingen halen me soms uit mijn concentratie. Maar dat is met periodes…

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

    Moet een jaartje of 11 geleden zijn. Was tijdens mijn stageperiode bij een electronicazaak. Daar had ik voor het eerst The Fifth Element gezien in de demo ruimte. Toen was het nog zo dat je voor een dvd speler je goudcollectie moest verkopen en de receiver kon alleen het zogenaamde AC-3 aan. Nog niemand had gehoord van DTS of Dolby Digital volgens mij. Hoewel AC-3 uiteraard hetzelfde is als Dolby Digital. Het heette toen gewoon allemaal net wat anders. Het stond nog in de kinderschoenen. De dvd bestond immers nog geen 2 jaar op dat moment. Maar een ding was zeker. Ik moest en zou ook aan de dvd en dat gebeurde zo’n 2 jaar later toen ik bij Vobis werkte en er mijn eerste dvd speler kocht voor zo’n 600 Hollandse Florijnen. Zo nieuwsgierig als ik was had ik dat apparaat open geschroefd. Destijds was het gewoon een veredelde pc compleet met Pentium processor en een geluidskaart! Ik weet al niet eens meer welk merk het was…

    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

    Mijn eerste echte eigen dvd was The Mummy. Gelijk met de speler aangeschaft. Dat was natuurlijk een ware openbaring. Geen strepen meer door het beeld en natuurlijk een schitterend, toen nog wel stereo, geluid. Ik had toen helaas nog geen surround systeem. Wat was ik blij dat ik die videobanden weg kon doen zeg! Niet meer dat eeuwige terugspoelen. Niet meer dat vreselijke bibberende beeld als je al een wat vaker bekeken band in je videorecorder stopte. Niet meer die rare doorlopende kleuren. Die tijd mag echt nooit meer terugkomen. Leve de technische vooruitgang.

    - Hoeveel Dvd’s koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

    Nu koop ik geen dvd’s meer. Het is alleen nog bluray wat de klok slaat. Ik koop er toch wel zo’n 10 per maand. Soms tot ongenoegen van mijn wederhelft, maar ach, ieder zijn hobby!
    Op dit moment heb ik al veel dvd’s verkocht. Als ik puur naar mijn blurays kijk heb ik er nu iets meer dan 50. Ik heb er overigens ook alweer flink wat geruild via dit forum. Toen mijn dvd collectie op zijn grootst was waren het er zo’n 350 denk ik, valt dus wel mee.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

    Ja, een stuk of 20 films denk ik…

    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

    Extra’s boeien me niet zoveel, maar de looks van de verpakking vond ik bij dvd altijd wel belangrijk. Nu met bluray zijn er nog niet zoveel speciale uitgaven, maar in de toekomst zal ik daar zeker weer meer op letten bij het kopen van nieuwe films. En ja, het geluid en beeld zijn bij bluray over het algemeen wel goed, maar daar let ik uiteraard ook op. Moet in ieder geval 1080p/24 zijn. En het geluid moet op zijn minst HD zijn.

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

    Echt heel speciaal is ie niet, maar ik koester The Lord of the Rings EE boxset wel. Die gaat er toch wel 2 a 3 x per jaar in! Dat is echt het ultieme voorbeeld van een mooie dvd uitgave. Tot in de puntjes verzorgd met tevens zeer goede beeld en geluidskwaliteit. Het hoogst haalbare op de dvd.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?

    Yep.

    - Welke merken zitten daarin?

    Panasonic (plasma tv), Sony (receiver+dvd+bluray), Eltax (speakerset), Samsung (kabel tv ontvanger), Microsoft (xbox360), Logitech (subwoofer van de z5500 en een Harmony)

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

    Alles behalve mijn BR speler en de tv. Maar ja, dat kost centen. En die zijn niet altijd voorhanden. Het eerste wat ik graag zou willen vernieuwen is toch wel de receiver. Die zou dan plaats moeten maken voor een Onkyo of Yamaha. Daarna zouden de speaker aan de beurt komen.

    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geïntegreerd in je woon/slaapkamer?

    Deze is gewoon in de woonkamer. Gelukkig heb ik ook erg toffe buren die nooit klagen. Dat maakt het dan draaglijk om gewoon in de huiskamer te zitten. Ik zou uiteraard het liefste een aparte HT ruimte willen, maar dan moet ik eerst de jackpot winnen.

    - Ben je al High Definition proof?

    Yep. 1080p baby!!

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

    Uiteraard is dit belangrijk. Begonnen met 51 cm 4:3 crt. Toen naar een 81 cm 16:9 crt en nu een 106 cm 16:9 plasma. De volgende zal dus weer groter zijn
    Je beleeft een film gewoon veel intenser op een groter scherm. Daar valt niet over te twisten. Hoeveel mensen ik wel niet heb horen zeggen vlak voor een aanschaf, nee 37 inch is echt meer dan groot zat. Ik hoef niet zo’n grote tv. En dan achteraf…ik had toch graag een 46 inch gewild… Hadden ze maar moeten luisteren naar me

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

    Registratiedatum: 09-12-2005. Toch ook alweer ruim 3 jaartjes zie ik nu.

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?

    Waarschijnlijk op zoek geweest naar een review ofzo en vanwege het uitgebreide forum altijd hier rond blijven hangen.

    - Wat heb je geleerd van deze site?

    Heel veel. Mijn filmsmaak is al een stukje breder geworden en ook op technisch vlak ben ik veel wijzer geworden. Met dank aan alle behulpzame mede forummers.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    Toch wel gewoon het forum. Samen van gedachten wisselen. Soms elkaar het bloed onder de nagels vandaan halen, maar hoofdzakelijk elkaar helpen.

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    Ja hoor. Ik zit toch elke dag op de site. Dus kan ik het maar beter nuttig maken hè? Beetje het forum moderaten lijkt me wel leuk. Volgens sommigen hier ben ik er al min of meer mee bezig, haha. Dus mods…mocht er een plaatsje over zijn, dan houd ik me aanbevolen .

    Als ik wat beter was in het verwoorden van mijn gedachten zou ik ook wel willen reviewen. Ik ben helaas geen vertelwonder.

    EDIT: zoals jullie misschien al hebben gezien ben ik inmiddels crewmember

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

    Beiden. Veel geld bespaard omdat ik nu 2e hands veel koop en omdat ik veel ruil, maar aan de andere kant kost het weer kapitalen omdat ik door iedereen lekker wordt gemaakt en mijn verslaving wordt gevoed door de site en het forum.

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?

    Letterlijk elke dag. Tenzij ik op vakantie of zo ziek als een hond ben.

    - Ben je verslaafd aan deze site?

    Eigenlijk best wel een beetje ja. Haha…

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

    Lichtelijk afkickverschijnselen zelfs! En het gebeurd meestal als je op een PM zit te wachten van iemand. Als het al gebeurd. Gelukkig is dvd.nl niet vaak uit de lucht. Complimenten daarvoor

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    Dat is niet echt aan mij besteedt, maar misschien ooit in de toekomst een keer. Sowieso wil ik Arnold ontmoeten. Kan ie gelijk mijn tv kalibreren haha…

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?

    Leuk om te doen! Of jullie het leuk vinden is een 2e…

    - Wie is er volgende week aan de beurt?

    Tja dat is voortaan vastgelegd… Even het lijstje checken… Marcelb7 is de volgende!

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?

    Ik zelf heb kleine ontwikkeling in filmwaardering gehad. Vroeger was het alleen maar popcornvermaak a la Robocop en Armageddon om maar even wat voorbeelden te noemen. Nu kan ik ook een film als Eternal Sunshine, American Beauty en Sideways erg waarderen. De echte filmhuis films zijn (nog) niet aan mij besteed. Hoe zit het met jouw ontwikkeling hierin?
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 13-07-2009 om 20:09
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Leuk interview, Michael.

    Ook mijn favoriete filmgenre zijn historische/epische films, met fantasy op een goede 2e plaats. Enkele van mijn favorieten zijn Braveheart (mijn absolute nr. 1), Kingdom of Heaven, Troy maar ook de oudjes onder dit genre zoals Ben Hur, The Ten Commandments, Gone With The Wind.

    Bij fantasy natuurlijk de Lords of The Ring trilogy, Harry Potter, Eragon maar ook Dragonheart, Willow om weer enkele oudere te noemen.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  4. #4

    Standaard

    Eragon vond ik totaal niks. Ik moet me nog steeds een keer zetten tot het kijken van de wat oudere films. Ben Hur staat echt al heel lang op mijn verlanglijstje, maar het komt er telkens maar niet van. Met Harry Potter wacht ik bewust tot de hele serie compleet is, dan koop ik in 1x alle blurays.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Was erg leuk om te lezen.
    Tilburg vind ik inderdaad ook niet zo een leuke stad, net zo saai als Eindhoven

    Vraagje, je had Sideways op blu ray gekocht omdat je hem zo leuk vond, waarom heb je hem dan toch weer doorverkocht?
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  6. #6

    Standaard

    Michael, Eragon kreeg veel negatieve kritieken. Toch vind ik het een alleraardigst fantasy. Vooral de draak is schitterend gedaan. Ok, het is in zijn genre geen topper, maar zo slecht is hij ook weer niet. Maar gelukkig smaken verschillen .

    Willow, van Ron Howard moet je zeker een keer kijken.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Was erg leuk om te lezen.
    Tilburg vind ik inderdaad ook niet zo een leuke stad, net zo saai als Eindhoven

    Vraagje, je had Sideways op blu ray gekocht omdat je hem zo leuk vond, waarom heb je hem dan toch weer doorverkocht?
    Dat zal ik je even vertellen

    Ik vond hem de eerste keer echt geweldig! Erg verfrissende komedie. De 2e keer was ie minder. Hij viel me niet tegen, maar wel bleek dat deze film voor mij persoonlijk een erg lage herkijkwaarde had. Het gevoel wat ik de eerste keer bij de film kreeg bleef de 2e keer achterwege en dat is jammer. Misschien dat ik em op dvd een keertje aanschaf voor een paar euro, maar voor BR heb ik er liever 1tje die ik vaker kijk. Daar vind ik BR's (nog) te duur voor.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Willow, van Ron Howard moet je zeker een keer kijken.
    Willow is zeker weten een prachtige film. Dat ze die maar snel gaan remasteren en op BR uitbrengen! Geweldig goed gecast al die kleine mensen. Ik heb die vroeger echt super vaak gezien. Ik heb em nooit op dvd gehad, wel een keertje geleend van mijn pa.

    edit: ik heb net via het forum in principe Willow gekocht. Toen je het zei van Willow, kreeg ik er ineens weer zin in
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 01-06-2009 om 14:12
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Dat zal ik je even vertellen

    Ik vond hem de eerste keer echt geweldig! Erg verfrissende komedie. De 2e keer was ie minder. Hij viel me niet tegen, maar wel bleek dat deze film voor mij persoonlijk een erg lage herkijkwaarde had. Het gevoel wat ik de eerste keer bij de film kreeg bleef de 2e keer achterwege en dat is jammer. Misschien dat ik em op dvd een keertje aanschaf voor een paar euro, maar voor BR heb ik er liever 1tje die ik vaker kijk. Daar vind ik BR's (nog) te duur voor.
    Snap ik helemaal.
    Voor mij is het ook zo dat de blu rays die ik heb die moet ik ook echt goed vinden.
    Soms koop ik een blu ray wel eens blind en dan ben ik altijd zeer benieuwd of ik hem goed genoeg vind of niet.
    Bij Sideways was dat voor mij ook niet.

    Heb changeling tweedehands gekocht zonder hem gezien te hebben. Moet hem nog kijken, ben benieuwd of die mag blijven.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Willow is zeker weten een prachtige film. Dat ze die maar snel gaan remasteren en op BR uitbrengen! Geweldig goed gecast al die kleine mensen. Ik heb die vroeger echt super vaak gezien. Ik heb em nooit op dvd gehad, wel een keertje geleend van mijn pa.

    edit: ik heb net via het forum in principe Willow gekocht. Toen je het zei van Willow, kreeg ik er ineens weer zin in
    Dan wens ik je nu al veel kijkplezier .
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  11. #11

    Standaard

    Leuk interview Michael Ik schatte je een stuk jonger in zo op de foto

  12. #12

    Standaard

    Ja, inderdaad dat had ik ook.
    Geweldige keuze overigens Hotel California, ook mijn favoriet
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Leuk interview Michael Ik schatte je een stuk jonger in zo op de foto
    Ja scheelt dat ik daar een petje op heb, want ik begin mijn wilde haren toch echt flink te verliezen

    Maar ik wordt volgende maand toch echt alweer 29 jaartjes oud. Dus de 30 komt ook steeds dichterbij
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ja, inderdaad dat had ik ook.
    Geweldige keuze overigens Hotel California, ook mijn favoriet
    Ik vind de live uitvoering op Hell Freezes Over echt magistraal. Beter dan de oorspronkelijke versie. Wat vind jij trouwens van het laatste album van ze? Sommige nummers vind ik echt top. Niet allemaal...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Haalt het toch niet bij hun werk van voor de break up. Maar zitten wel lekkere nummertjes tussen.
    Vind de unplugged Hotel C wel fraai, maar er hoort toch wel een elektrische gitaar bij vind ik zelf.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ja, inderdaad dat had ik ook.
    Geweldige keuze overigens Hotel California, ook mijn favoriet
    Come on, you're being very un-Dude...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  17. #17

    Standaard

    Hehe, even the Dude has his flaws
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    I fucking hate the Eagles!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Come on, you're being very un-Dude...
    idd, get out of my cab! ehh...forum!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Echt leuk om die inhoudelijke reacties te lezen op mijn interview...LOL...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21

    Standaard

    1980, een heel goed jaar.


    aldus een mede 1980'er!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #22

    Standaard

    superuser van het schadesysteem
    vet! ik ben superuser van dit forum. Of is dat wat anders
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    vet! ik ben superuser van dit forum. Of is dat wat anders
    Hahaha... jij bent idd een Superuser Coen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #24

    Standaard

    leuke nieuwe avatar Michael!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    leuke nieuwe avatar Michael!
    Haha, thnx.... denk ik...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •