Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 132 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lijst van (nog) exclusieve HD DVD-titels

    Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van "lijstjes-topics", maar dit leek me toch wel interessant: een topic met daarin een overzicht van de titels die in HD enkel op HD DVD te krijgen zijn en nog niet op Blu-ray. En ja dat lijstje zal wel steeds korter worden, maar dat is dan misschien ook wel interessante informatie voor die mensen die willen "migreren" van HD DVD naar Blu-ray.

    Ik ga in de startpost twee lijstjes onderhouden: een met dat wat nog echt exclusief is en een met datgene wat al aangekondigt is op Blu-ray. Ik heb deze lijsten gebaseerd op de lijst met Nederlandse en Amerikaanse releases, maar als daar iets tussen is gekropen wat in andere landen wel al op BD is uitgekomen dan hoor ik dat graag. Alle aanvullingen en opmerkingen zijn sowieso welkom.

    Exclusief op HD DVD:

    Films:
    - Carlito's Way: Rise to Power
    - The Dukes of Hazzard
    - School for Scoundrels

    Muziek:
    - Till Bronner - A Night In Berlin (Dui, jazz)
    - Method Man - Live from the Sunset Strip

    Aangekondigd op blu-ray
    - Smallville: Season Five (blu-ray boxset alle seizoenen van deze serie komt op 19 oktober 2021 uit in de VS)

    Totaal exclusieve titels op HD DVD: 5 (bijgewerkt t/m 27 juli 2021)
    Laatst aangepast door Richard B. : 27-07-2021 om 20:21

  2. #2

    Standaard

    King Kong '76 komt zeer binnenkort uit, kijk maar in de releaselijst van Wedlock.

    Eternal Sunshine of the Spotless Mind is reeds in Japan op BD verkrijgbaar in zeer goede kwaliteit met Engelse subs.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    King Kong '76 komt zeer binnenkort uit, kijk maar in de releaselijst van Wedlock.

    Eternal Sunshine of the Spotless Mind is reeds in Japan op BD verkrijgbaar in zeer goede kwaliteit met Engelse subs.
    Je hebt gelijk. Het lijstje is aangepast.

    Ik vermoed trouwens dat er in Japan nog wel een paar HD DVD-exclusives op Blu-ray uit zijn die in de rest van de wereld nog niet te krijgen zijn. Ik heb dat nog niet gecontroleerd.

  4. #4

    Standaard

    Thanks voor de lijst! Volgens mij circuleert er ook eentje op HighdefDigest, misschien handig om die er even naast te zetten.
    Even door het lijstje van je gelopen, op 3 na heb ik ze allemaal op HD DVD

  5. #5

    Standaard

    Backdraft moet er nog bij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    - Equilibrium
    - Fear and Loathing in Las Vegas

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    - Equilibrium
    - Fear and Loathing in Las Vegas
    Wat ik hier en hier lees is dat beide films toch wel eens op BD verschenen zijn.

    @Werner: Backdraft lijkt inderdaad nog exclusive te zijn. Ik heb hem toegevoegd aan het lijstje.

  8. #8

    Standaard

    Hot Fuzz is volgens mij in Frankrijk al verkrijgbaar. De beide elizabeths staan daar volgens mij ook op de releaselijst voor 2009.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Hot Fuzz is volgens mij in Frankrijk al verkrijgbaar. De beide elizabeths staan daar volgens mij ook op de releaselijst voor 2009.
    Dat van Hot Fuzz klopt (en het lijstje is aangepast). Maar van de Elizabeths heb ik nog geen bevestigde release-datums kunnen vinden.

  10. #10

    Standaard

    Nog eentje voor het bovenste rijtje:
    Stardust

    Ik heb laatst noodgedwongen de DVD maar aanschaft, want de BD versie is nog nergens aangekondigd.

    Waterworld staat trouwens in Wedlock's releaselijst, dus die kan naar het andere rijtje.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Nog eentje voor het bovenste rijtje:
    Stardust

    Ik heb laatst noodgedwongen de DVD maar aanschaft, want de BD versie is nog nergens aangekondigd.

    Waterworld staat trouwens in Wedlock's releaselijst, dus die kan naar het andere rijtje.
    Bedankt voor de tips: het lijstje is aangeschaft.

    Bij de aangekondigde releases vermeld ik voortaan ook (met de initialen) in welk land deze uitkomen.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb de lijst nog eens bijgewerkt o.b.v. de lijst op het forum van High-Def Digest (die niet helemaal betrouwbaar bleek te zijn). Na controle kom ik op een lijst van maar liefst 112 exclusieve HD DVD-titels.

  13. #13

    Standaard

    Red Dragon is niet HDDVD-exclusief meer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dat van Hot Fuzz klopt (en het lijstje is aangepast). Maar van de Elizabeths heb ik nog geen bevestigde release-datums kunnen vinden.
    Ik meen dit op DVDrama of DVDfr gezien te hebben.

    Unleashed is overigens al te krijgen in Japan. Is al sinds vorig jaar te krijgen.

    The Good Shepherd is volgens mij door DFW uitgebracht op BRD.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Red Dragon is niet HDDVD-exclusief meer.
    Je hebt gelijk. Ik zie dat ie in ieder geval in Australië uit is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Ik meen dit op DVDrama of DVDfr gezien te hebben.

    Unleashed is overigens al te krijgen in Japan. Is al sinds vorig jaar te krijgen.

    The Good Shepherd is volgens mij door DFW uitgebracht op BRD.
    Klopt allebei.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Je hebt gelijk. Ik zie dat ie in ieder geval in Australië uit is.
    Je moet daar niet voor naar Australië hoor, ligt gewoon in de Mediamarkt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Je moet daar niet voor naar Australië hoor, ligt gewoon in de Mediamarkt.
    Ok, dat had Google (en daarmee ik) gemist.

  18. #18

    Standaard

    Arizona Dream is tot 17 Juni excl. want dan komt 'ie in Frankrijk op Blu-ray uit.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art Bekijk bericht
    Arizona Dream is tot 17 Juni excl. want dan komt 'ie in Frankrijk op Blu-ray uit.
    Shit. Ik had de HD DVD in seal bewaard omdat ik dacht dat ie misschien nog collectable zou gaan worden.

  20. #20

    Standaard

    Atonement is van het lijstje geschrapt want die blijkt in Frankrijk al een tijdje te krijgen te zijn. Zie hier.

  21. #21

    Standaard

    Het lijstje is weer bijgewerkt. Arizona Dream, The Graduate en King Kong 1976 zijn uit op BD (en dus geschrapt uit de lijst) en Willy Wonka & the Chocolate Factory en Half Baked zijn inmiddels in de VS aangekondigd. Nog 106 titels te gaan.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Atonement is van het lijstje geschrapt want die blijkt in Frankrijk al een tijdje te krijgen te zijn. Zie hier.
    Ik acht de kans zeer groot dat deze uitgave ook NL subs heeft, want het is een Studio Canal uitgave, wat dus Universal in Frankrijk is.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 07-07-2009 om 19:25

  23. #23

    Standaard

    Op muziekgebied ook nog wat titels die ik heb: Till Bronner-A Night In Berlin (DU-uitgave, jazz), Cream-Live in The Royal Albert Hall (denk ik voor veel mensen interessant, blues, heb nog even op internet gekeken maar daar vooral veel andere cream-titels ), Lee Ritenour Overtime (JP-uitgave, jazz). Hoop dat deze titels ook op blu-ray gaan uitkomen en zeker bij de laatste minder exclusief want die heeft mij een hoop centjes gekost.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HUYG Bekijk bericht
    Op muziekgebied ook nog wat titels die ik heb: Till Bronner-A Night In Berlin (DU-uitgave, jazz), Cream-Live in The Royal Albert Hall (denk ik voor veel mensen interessant, blues, heb nog even op internet gekeken maar daar vooral veel andere cream-titels ), Lee Ritenour Overtime (JP-uitgave, jazz). Hoop dat deze titels ook op blu-ray gaan uitkomen en zeker bij de laatste minder exclusief want die heeft mij een hoop centjes gekost.
    Wow, die zijn wel heel exclusief. Ik heb ze erbij gezet.

    Ik vraag me trouwens af of er nog meer exclusieve HD DVD-muziektitels zijn. Ik heb me daar niet echt in verdiept. Misschien dat nog niet alles van Opus Arte op Blu verschenen is: daar moet ik maar eens naar kijken.

  25. #25

    Standaard

    Kom net nog een hd-dvd tegen: Method Man-Live At The Sunset Strip.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •