De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard blu ray, plasma niet hd ready

    hoi allen,

    fijn zeg deze site!

    hoop dat 1 van jullie mij kunt helpen.

    ben al lang bezig erachter te komen hoe ik het beeld op mijn (37 inch) plasma scherm goed krijg. de tv is van hitachi, ca. 4 jaar en nog niet hd ready.

    mijn oude dvd speler ging kapot dus ik heb laatst de veelverkochte LG blu ray speler gekocht. echter, ik vind het beeld vergeleken met de oude speler duidelijk MINDER.

    ik heb alles geprobeerd, tulpjes in dvd en tv van alles geprobeerd, instellingen tv en dvd, maar de kleuren blijven flets, beetje pastel achtig. ook lijdt het beeld soms wat trillerig.

    heb m.i. echt alles geprobeerd,

    kan iemand mij een goed advies geven?

    bij voorbaat heel erg bedankt namens deze leek op dit gebied.

    mvg,

    Luuk
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 02-06-2009 om 09:10

  2. #2

    Standaard

    Hoe heb je je BR speler aangesloten? Ik neem aan dat je geen HDMI ingang op je tv hebt, maar zet anders de typenrs van de tv en br speler hier neer, dan kunnen we beter adviseren. De beste aansluiting uit het analoge tijdperk is component. Ik neem aan dat je zo wel kunt aansluiten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard blue ray, niet hd ready tv

    hoi, super zeg, zo snel al een reactie!

    het type van de tv is 42PD5000 serie (dus 42 inch, niet 37), Hitachi dus.

    LG blue ray BD 370.

    hoop dat iemand ervoor kan zorgen dat ik goede kleuren, rustig beeld heb.

    thanks again,

    Luuk

  4. #4

    Standaard

    ..o en de tv is dus inderdaad niet hdmi ready, kunnen alleen mooie tulpjes in..

    bij voorbaat dank voor de hulp.

    Luuk

  5. #5

    Standaard

    Wat ik zo zie in de produkt flyer is dat er een DVI ingang op zit. In dat geval kun je van HDMI naar DVI gaan. Dus HDMI in je BR speler prikken en dan met een HDMI naar DVI kabel aansluiten op je tv. Dan heb je een digitale verbinding en kun je vermoedelijk van een betere beeldkwaliteit genieten.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Het hoeft het probleem niet te zijn maar, gebruik je oudere kabels of heb je er nieuwe kabels voor gekocht ?

  7. #7

    Standaard

    hoi, dank voor de reactie.

    lastige materie voor een leek.

    ik heb er nieuwe kabels voor gekocht, die beter dan de oude moeten zijn + de speler zou dus ook veel beter moeten zijn. Toch is het beeld dus qua kleur en trilling niet goed.

    sorry hoor, maar antwoord over HDMI kabel enz is me niet duidelijk. vergeef me mijn onnozelheid, maar kun je (of, als je er geen zin in hebt, wellicht iemand anders) de zomogolijke oplossing voor mijn probleem in 'simple mensen' taal verwoorden?

    heel erg bedankt,

    Luuk

  8. #8

    Standaard

    hoi, toch nog eens Micheal's antwoord goed bekeken.

    bedoel je dat ik een kabel moet hebben die met een hdmi stekker in de BR speler gaat, met aan de andere kant een DVI stekker in de tv?. hoe ziet zo'n dvi aansluiting er dan uit op m'n tv? dacht dat ik echt alleen tulp aansluitingen heb nl.

    hoor't graag,,

    Dank, Luuk

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Wat ik zo zie in de produkt flyer is dat er een DVI ingang op zit. In dat geval kun je van HDMI naar DVI gaan. Dus HDMI in je BR speler prikken en dan met een HDMI naar DVI kabel aansluiten op je tv. Dan heb je een digitale verbinding en kun je vermoedelijk van een betere beeldkwaliteit genieten.
    Oppassen! Want HDMI is zowiezo HDCP compatiebel maar DVI niet. Dus indien je toestel niet HDCP compatiebel is kan je geen beeld krijgen. Ik heb een LG plasma met alléén een DVI aansluiting maar gelukkig was mijn toestel één van eerste toestellen die HDCP compatiebel was.
    Ik heb dus een blu-ray speler, een HD-versterker en een plasmascherm met DVI ingang. Ik heb een HDMI-kabel geinstalleerd tussen de blu-ray speler en de versterker een een HDMI-kabel tussen de versterker en de plasmascherm. Maar ik heb een DVI-HMDI module ginstalleerd op de DVI ingang van het plaasmascherm zodat ik de HDMI-kabel kan aansluiten. Het beeld is uitstekend. Ik heb het beeld vergeleken met die op het Full HD scherm van mijn computer en veel verschil zie ik niet.

    Om te weten of je scherm HDCP-compatiebel is moet je de vraag stellen op de forum van www.homecinema-fr.com. Indien je geen Frans kent, kan je de vraag in het Engels stellen. Daar heb je antwoord op AL je vragen. Die weten ALLES. Anders moet je naar Hitachi bellen en de vraag stellen. Of misschien kan je het antwoord vinden in de instuctieboekje van je plasmascherm.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scholtens Bekijk bericht
    hoi, toch nog eens Micheal's antwoord goed bekeken.

    bedoel je dat ik een kabel moet hebben die met een hdmi stekker in de BR speler gaat, met aan de andere kant een DVI stekker in de tv?. hoe ziet zo'n dvi aansluiting er dan uit op m'n tv? dacht dat ik echt alleen tulp aansluitingen heb nl.

    hoor't graag,,

    Dank, Luuk
    Als je een beetje googled dan vind je tegenstrijdige berichten over je TV.....

    Maar voor 7 a 12 euro kun je er zelf achter komen of je TV HDCP ondersteund.

    Ik neem aan dat je al een HDMI kabeltje hebt gekocht?

    Voor rond de 7 euro koop je dan een verloop:



    HDMI kabel in de verloop, en de verloop in je TV. DVI verstuurd geen geluid over de kabel, je moet dan nog wel een aparte audioverbinding maken

    Had je nog geen HDMI kabel, dan kun je ook zo'n kabel overwegen:



    Hoe ziet een DVI aansluiting eruit:



    Je kunt natuurlijk ook zelf een beetje googlen8)
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •