Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 89 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Europese verkiezingen 2009: wij hebben het voor het zeggen

    Komende donderdag is het weer zover: dan mogen we weer eens wat over Europa zeggen.

    http://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/
    http://www.stemwijzer.nl/
    http://www.kieswijzereuropa.nl/
    http://www.groenekieswijzer.nl/

    Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Ik heb eigenlijk geen idee op wie ik zou moeten stemmen. De partij waar ik normaal op stem (GL) is me lang niet kritisch genoeg, en de opinies van de partijen waarop ik volgens sommige kieswijzers zou moeten stemmen ondersteun ik totaal niet.

  2. #2

    Standaard

    In de titel van het dit topic zeg je "wij hebben het voor het zeggen" waarop je in je post zelf zegt "ik weet nog niet of ik ga stemmen"... lol

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Burkie Bekijk bericht
    In de titel van het dit topic zeg je "wij hebben het voor het zeggen" waarop je in je post zelf zegt "ik weet nog niet of ik ga stemmen"... lol
    Ooit van ironie gehoord?

    Ik ga denk ik niet stemmen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Burkie Bekijk bericht
    In de titel van het dit topic zeg je "wij hebben het voor het zeggen" waarop je in je post zelf zegt "ik weet nog niet of ik ga stemmen"... lol
    De titel "U heeft het voor het zeggen" is de Nederlandse slogan voor deze verkiezingen. Vandaar de (inderdaad) wat ironische titel van dit topic.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ooit van ironie gehoord?
    Ik ga denk ik niet stemmen.
    Ooit van nog meer ironie gehoord?
    Wij Belgen krijgen een boete als we niet gaan stemmen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Verdorie, ik kan mijn stemkaart nergens vinden, loop al een kwartier te zoeken. Waarom sturen ze dat ding dan ook al een maand van tevoren toe?
    Mag je ook stemmen zonder kaart?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Volgens mij niet, je moet je stemkaart én identiteitsbewijs tonen.

  8. #8

    Standaard

    Tot 2 juni kon je eventueel een vervangende kiespas aanvragen, maar da's dus nu niet meer mogelijk.

    Edit: het onderstaande las ik op http://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl

    Het is vandaag 4 juni 2009 en ik heb geen oproepingskaart. Wat moet ik doen?

    U kunt toch naar uw vertrouwde stembureau gaan. Het stembureau schrijft dan, na controle van uw gegevens, een nieuwe oproepingskaart uit, zodat u uw stem toch kunt uitbrengen. U bent bij het stemmen altijd verplicht om een legitimatiebewijs bij u te hebben (bijvoorbeeld uw paspoort, uw rijbewijs of identiteitskaart). De voorzitter van het stembureau kan ernaar vragen.

    Het is vandaag 4 juni 2009 en ik heb geen stempas. Wat moet ik doen?

    Helaas, u kunt vandaag niet stemmen. Ook wanneer u zich meldt bij uw vertrouwde stembureau en uw identiteitsbewijs toont, kan er geen nieuwe stempas worden afgegeven. Het bezit van uw stempas is namelijk het bewijs dat u uw stem nog niet in een ander stemlokaal heeft uitgebracht. Zonder dit bewijs mag u niet stemmen.
    Volgens mij is het zo dat je met een oproepingskaart naar een vast stembureau kunt gaan en kun je met een stempas zelf kiezen welk stembureau in je regio je gebruikt. Maar volgens mij verschilt het per regio of er oproepingskaarten of stempassen worden uitgegeven. Als jouw regio alleen stempassen gebruikt (net als in mijn regio) dan heb je dus pech.
    Laatst aangepast door Richard B. : 03-06-2009 om 20:32

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ooit van nog meer ironie gehoord?
    Wij Belgen krijgen een boete als we niet gaan stemmen...
    Serieus? En als je nou net op vakantie bent, of het regent, of je moet werken?
    Ze kunnen je toch niet dwingen?
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  10. #10

    Standaard

    btw ik ga D66 stemmen, daar stem ik meestal op en ook een van de kieswijzers bracht mij daar weer op.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin vd H Bekijk bericht
    Serieus? En als je nou net op vakantie bent, of het regent, of je moet werken?
    Ze kunnen je toch niet dwingen?
    Hebben ze geen medelijden mee.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    In Belgie is de slogan van deze verkiezingen "U heeft het voor het zeggen: of u nu wilt of niet".

  13. #13

    Standaard

    Ik stem niet. Geen affiniteit mee of geloof in...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik stem niet. Geen affiniteit mee of geloof in...
    Ah dus ook geen mening over politiek.

    Laat mijn vrouw voor mij stemmen aangezien ik mijn ID kaart niet kan vinden.:sad:
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #15

    Standaard

    Ook geen rijbewijs of paspoort?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01 Bekijk bericht
    Ah dus ook geen mening over politiek.

    Laat mijn vrouw voor mij stemmen aangezien ik mijn ID kaart niet kan vinden.:sad:
    Had je nog wel een kopie van je ID dan? Volgens mij moet je die dan wel meenemen namelijk.

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Als ik wel stem wordt ik gepakt en als ik niet stem wordt ik gepakt.

    Feitelijk stem je dus om iemand aan een zwaar betaalde te helpen zodat je in ieder geval weet wie je pakt....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #19

    Standaard

    Ga altijd stemmen, en de laatste jaren steeds op de SP.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Als ik wel stem wordt ik gepakt en als ik niet stem wordt ik gepakt.

    Feitelijk stem je dus om iemand aan een zwaar betaalde te helpen zodat je in ieder geval weet wie je pakt....
    feitelijk moet je gewoon naar Brussel gaan en elke politicus vol op de bek pakken onder het motto: als ik genaaid wordt, wil ik ook zoenen!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    feitelijk moet je gewoon naar Brussel gaan en elke politicus vol op de bek pakken onder het motto: als ik genaaid wordt, wil ik ook zoenen!
    Edgar, we zijn gewoon hoeren die alles moeten afstaan aan onze (Europese) pooiers...er kan nog net wat vanaf om rond te komen......en dit is nog nooit veranderd of je nu Sp, Vvd, Cda of welke partij dan ook kiest.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ooit van nog meer ironie gehoord?
    Wij Belgen krijgen een boete als we niet gaan stemmen...
    Wow, dat is drastisch.

    ik heb gestemd al wist ik niet op wie. Het was echt moeilijk vond ik, ik heb helemaal niets met europa!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  23. #23
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Zoals bij elke verkiezing heb ik ook nu weer gestemd. Gisteravond nog wat verkiezingssites langsgegaan om de laatste twijfels tussen een paar partijen weg te halen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  24. #24

    Standaard

    Ik ben toch gaan stemmen: voor de eerste keer met potlood. De kieswijzers waren vrij consequent in hun advies dus het was niet moeilijk. Aspoluut niet zelfs.

  25. #25

    Standaard

    De eerste prognose na het sluiten van de stembureau's is binnen. Bericht op teletekst:

    Prognose: CDA 5 zetels, PVV en PvdA 4

    `Het CDA heeft van de Nederlandse partijen de meeste zetels veroverd in het Europees parlement.De christendemocraten halen 5 zetels, blijkt uit een voorlopige prognose in opdracht van de NOS en het ANP.Dat zijn twee zetels minder dan het CDA nu heeft.

    De PvdA gaat volgens de prognose van 7 naar 4 zetels. Ook de PVV, die nog niet in het Europees parlement zit, haalt er 4. De VVD en D66 komen beide met 3 zetels in de liberale fractie. De VVD had er 4 en D66 1.

    De SP, GroenLinks en CU/SGP behouden elk hun 2 zetels. Nederland had 27 zetels, en heeft er nu 25.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •