De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Woofer op AUX uitgang

    Ik kan voor een leuke prijs 5 speakers kopen van een home theater setje. Een center, een subwoofer, en 4 speakers. Ik heb nu een radio met gewoon een uitgang voor de boxen, ik heb ruimte voor 4 boxen, en heb er maar twee inzitten. Ik vroeg mij nu af kan ik die subwoofer gewoon op zo'n speaker uitgang zetten? Ener zijds moet er volgens mij geluid uit komen, de vraag is alleen wat voor geluid. En kan ik bijvoorbeeld de speakers links front en links back op een poort doen. Ik haal toch nooit het maximale vermogen uit mijn versterker, met de helft minder Watt is het nog genoeg dB

    mijn uitgangen zijn gewoon van die klemmetjes te zien op de volgende foto:
    http://img90.imageshack.us/img90/113...itingenip9.jpg
    http://www.theinquirer.net/img/6686/..._z-5500_01.jpg
    En dit zijn de speakers die ik kan krijgen:
    http://www.techtastic.ca/reviews6/ht-x250/ht-x250-1.jpg
    Samsung HT-X250

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Leendert.

    Een aktieve subwoofer kun je "low level" of "high level" aansluiten. Aktief wil zeggen dat de subwoofer zijn eigen versterker heeft en "high level" dat deze ook signalen op luidspreker-niveau kan ontvangen. Bij de meeste HT setjes is de subwoofer passief of heeft deze alle versterkers aan boord en kun je deze dus niet op een ander toestel aansluiten. Op de foto aansluitingenip9.jpeg zijn de aansluitingen van een aktieve subwoofer te zien, maar ik betwijfel of deze wel van het HT-X250 systeem zijn. Er zijn nl. luidspreker-aansluitingen voor "in" en voor "out". De foto van de Z5500 laat zien dat dit geen stand-alone aktieve subwoofer is die je op luidspreker-uitgangen van een versterker aan kunt sluiten. Deze heeft nl. alleen uitgangen voor luidsprekers.

    Luidspreker voor voor en achter kun je beter niet samen als 1 aansluiten omdat je dan geen surround krijgt en je dus geen verschil tussen voor en achter kunt horen. Daarnaast zul je meer de luidspreker achter je horen omdat deze dichterbij staat en even luid is als die voor je is geplaatst.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum Leendert.
    Luidspreker voor voor en achter kun je beter niet samen als 1 aansluiten omdat je dan geen surround krijgt en je dus geen verschil tussen voor en achter kunt horen. Daarnaast zul je meer de luidspreker achter je horen omdat deze dichterbij staat en even luid is als die voor je is geplaatst.
    Sowieso geen goed idee om 2 luidsprekers op 1 luidspreker terminal aan te sluiten. De weerstand wordt dan gehalveerd (parallelschakeling) en het is de vraag of de versterker van zo'n setje daar tegen kan.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •