De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Marcelb7

  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Marcelb7

    Hieronder volgt het interview met Marcelb7

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Marcelb7 zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Marcel. Zal ongetwijfeld een speciale betekenis hebben, maar die boeit me niet. Mocht iemand geïnteresseerd zijn: Google en Wikipedia are your friend!

    - Wat is je geboortedatum?
    16-10-1970

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Rotterdam. Woon er nu een jaar of 13. Alhoewel... eerst 2 jaar op Zuid, dus dat telt eigenlijk niet mee. Alles beneden de Maas is België...
    Daarvoor heb ik bij m'n ouders in het pittoreske Bergschenhoek gewoond.

    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Bewust ongehuwd.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Hou het maar op “thans werkend in de entertainmentindustrie”.
    Na m'n middelbare school (VWO) ben ik gaan studeren, alhoewel "ingeschreven staan" een betere benaming was. Gedurende die tijd heb ik mijn eerste schreden in de entertainmentbizz gezet: ordertjes picken bij Rigusound, een groothandel in cd's. Vervolgens toch maar weer geprobeerd te studeren, maar na een jaar was ik dat helemaal zat. Toen ben ik maar bij een benzinestation gaan werken. En aangezien ik daar drie kranten per dag las, kwam ik na een tijd een advertentie tegen van de nieuw te openen Virgin Megastore in Rotterdam. Daar heb ik 4 jaar van dag 1 tot dag laatst (toen de tent werd gesloten) met enorm veel plezier gewerkt. En thans dus werkend op een andere plek in d'industrie.

    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Muziek! En nóg meer muziek! Als er maar humor of soul in zit, vind ik 't goed. Als er dan ook nog eens goed gemusiceerd wordt, dan ben ik helemaal blij. Dus alles tussen Meshuggah, Hank Williams, Frank Zappa, Brian Wilson, Sam Cooke, Bill Monroe, The Clash, Carcass, Duke Ellington, Gillian Welch, Iron Maiden, Squarepusher, Black Sabbath, Emmylou Harris, The Ramones, Johnny Cash en ZZ Top, zeg maar. Mijn laatste aanwinsten op cd variëren van ultrabotte deathmetal (Coffins), krankzinnige hypermetal (The Faceless), rockabilly (Imelda May), country (twee boxsets van George Jones), bluegrass (Ricky Skaggs) tot jazz (Melody Gardot).
    Met jengelende britpop (vooral bandjes wiens naam met “The” beginnen), neerlandstalig, dance, en verdere genres waar talentloosheid troef is, hoef je bij mij niet aan te komen. De radio is ook al niet veel soeps, omdat deze allemaal op hetzelfde publiek (lees: adverteerdersdoelgroep) mikken. Eenheidsworst, “guaranteed to offend the least amount of people”. En laat dat nou net hetgene zijn dat míj tegen de borst stuit!

    Niet alleen koop ik nog alles (hallo, ik verdien m'n brood in deze business), ik ga ook vaak naar concerten. Vorig jaar had ik een topjaar met ongeveer 75 stuks. Iggy & the Stooges, The Budos Band, Ted Nugent, Neil Young (in de Antwerpse Schouwburg), Robert Plant & Alison Krauss, en Porcupine Tree waren een paar van de hoogtepunten. Dit jaar (voorlopig): King's X, AC/DC en Booker T & the MG's. Maar er gaan weer een paar mooie dingen komen: o.a. Spinal Tap (yes!), Brian Wilson (in Paradiso), Dave Matthews, Steely Dan, Hank III, Waldrock (voor het eerst, eigenlijk schandalig voor een metalliefhebber) en nog veel meer moois.

    Een andere hobby is DVD Profiler. Verslavend programma, al heb je af en toe een flinke handleiding nodig om een profieltje bij te werken (om nog maar niet te spreken van het forum aldaar!).

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Zal begin jaren '80 zijn geweest, toen ik heel graag naar de nieuwste James Bond wilde. Overigens mocht ik toen niet naar binnen, want die was 'voor 12 jaar en ouder'. Was meteen het eind van mijn filmbezoeken. De volgende 15 jaar heb ik me als een gek op de muziek gestort. En James Bondfilms kunnen me niet meer boeien.

    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Mijn ouders hadden een V2000 recorder, en daar nam ik heel veel dingen mee op. Vooral concerten, clips, en af en toe een filmpje. Later naar VHS overgestapt, maar het bleef bij af en toe eens wat dingetjes opnemen. Films kopen kwam er eigenlijk nooit van.

    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    Rond de introductie van DVD, 1998-1999. Ik werkte destijds in de Virgin Megastore, en één van mijn collega's zei: Marcel, dvd vind jij vast leuk. Moet je kopen, joh! En toen was het hek van de dam....

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Voornamelijk entertainment, maar het moet ook wel “mooi” zijn. Als je mijn collectie doorkijkt, dan zit daar alles in, van comedies, horror, Zweedse arty-farty films, Japanse viespeukerij tot yer average blockbuster. Eén van mijn guilty pleasures is bijvoorbeeld Charlie's Angels... ahem.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Ik ben blij dat ik van m'n hobby m'n werk heb kunnen maken. De filmkennis die ik de afgelopen jaren heb opgedaan, komt af en toe goed van pas. Af en toe laat ik mijn 'smaak' nog een beetje doordringen in mijn werk, maar meestal staat dat haaks op wat de consument wil. Niks mis mee, uiteindelijk draait 't maar om één ding: de klant zoveel mogelijk geld uit z'n zak proberen te kloppen.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Ik ben niet vies van een beetje cgi, maar het moet niet ten koste gaan van het verhaal. Bij de premiere van Transformers (don't ask... een 'moetje' voor m'n werk) zat ik volgens mij naast de voorzitter van de fanclub. Een jaar of 30, baardje, volgens mij ook nog bij z'n ouders wonend, je kent 't type wel. Bij iedere transformerende auto begon die jongen te gillen en te schreeuwen. En volgens mij werd hij er ook nog opgewonden van. Beetje sneu, want laten we wel wezen: Het is niet bepaald een meesterwerk. En dan krijgen we binnenkort ook nog Transformers 2: More Shit Blowing Up.... Treurnis troef, maar het volk wil brood en spelen.

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Zie vraag 5...

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    The Blues Brothers. Het over de top verhaal, de muziek, de oneindige quotebaarheid! Overigens wordt deze op de voet gevolgd door The Big Lebowski en Clerks. Die hebben ook een hoge quote-factor.

    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Ik heb niet echt een favoriet filmgenre. Net als mijn muzieksmaak gaat het alle kanten op: Aziatische misdaadfilms, Shaw Brothers, 'indiefilms' zoals Wristcutters of 4 Maanden 3 Weken & 2 Dagen, Kevin Smith, Studio Ghibli, horror/splatter (Suspiria, Audition, Machine Girl), platte actie als Crank en Shoot 'em up, klassieke cinema (Powell & Pressburger, Kurosawa, Scorsese), Monty Python, the list goes on and on and on.
    Mijn favoriete TV-series zijn Buffy, The League of Gentlemen (“hello Dave?”), Married with children (jeugdcement), Metalocalypse (Duncan! Hills! Coffee!), Weeds, Dexter en de series van Wim T. Schippers. Maar mijn absolute favoriete serie is Curb Your Enthusiasm. Dit is namelijk de meest geniale comedyserie aller tijden. Af en toe gaat het zó ver, dat je met plaatsvervangende schaamte zit te kijken. Net als bij The Office (UK), overigens. Bij sommige scènes zit je met je vinger boven de fastforwardknop, zo erg is het af en toe. Ik heb nog nooit zo hard gelachen om een tv-serie, als bij de aflevering “The Ida Funkhauser Roadside Memorial”.

    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Steve Buscemi. Die man heeft zo'n ontzettend knullige uitstraling, dat hij altijd ongewild grappig is.Zelfs als-ie kwaad wordt, moet ik lachen. The Big Lebowksi (“Shut the fuck up Donny!”), Ghost World, Living in Oblivion en Reservoir Dogs zijn wel mijn favorieten van hem.
    Wat de actrices betreft, kom ik met dezelfde namen als veel van de voorgaande geinterviewden: Monica Bellucci, Scarlett Johannson, Jennifer Connelly. En als Christina Ricci in een film speelt, wil ik 'm vaak wel bekijken, ja... Na 4 woorden van de synopsis van Black Snake Moan ("Een geketende Christina Ricci...") had ik 'm al gepreorderd.

    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Akira Kurosawa en de gebroeders Coen. De eerste omdat hij een paar ontzettende meesterwerken heeft gemaakt. Seven Samurai duurt drie uur, en ik heb ademloos zitten kijken. Rashomon, Ikiru, Throne of Blood, Ran... goddelijk.
    De gebroeders Coen omdat ze zo'n apart gevoel voor humor hebben. Ik heb me scheel gelachen om Oh Brother Where Art Thou en Fargo (en The Big Lebowski natuurlijk). Ook erg tof dat ze met Oh Brother de bluegrass nieuw leven hebben ingeblazen.

    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Steve Buscemi, omdat het mijn favoriete acteur is, en Larry David van Curb Your Enthusiasm.
    Qua actrices zou ik Scarlett Johansson, Christina Ricci, Rose McGowan en Monica Bellucci wel eens willen ontmoeten. Niet dat er dan ook maar een zinnig woord uit mijn mond komt, maar het lijkt me wel fijn ja...

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Films van Anders Thomas Jensen en Aki Kaurismäki. Vooral door de onderkoelde humor (vaak in combinatie met bot geweld). Green Butchers, Flickering Lights, The Leningrad Cowboys, dat soort films.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Volgens mij ben ik niet alleen als ik Scarface zeg. Het feit dat deze film omarmd is door een hele generatie, die 'm als de stoerste film ooit beschouwt, doet mijn hoofd schudden. Beste stoerdoenertjes: Scarface gaat dood in een fontein! Zijn vrouw laat hij de hoer uithangen, en nadat hij kilo's coke door z'n neus heeft gejaagd, gaat HIJ DOOD IN EEN FONTEIN! Nee, dan ben je echt een stoere jongen...
    Titanic is er ook zo één. De boot zinkt op het eind. Dat wist ik al voordat de film werd gemaakt.

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    De laatste scène van Big Fish (“and in that way, he becomes immortal”). Prachtig...

    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Heb niet zoveel met film soundtracks. Ze bestaan óf uit bombastische orkesten, óf uit net iets te hippe (en daardoor erg tijdgebonden) bandjes. Clerks vind ik een fantastische film, maar de muziek blijft bij mij niet hangen.
    Uitzonderingen zijn uiteraard The Blues Brothers en Oh Brother Where Art Thou, maar daar draait het juist om de nummers.

    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Op DVD: 3 Women van Robert Altman. Een zeer dromerige, broeierige en bij tijd en wijle zeer naargeestige film met Shelley Duvall en Sissy Spacek. Erg fraai, zeker als je af en toe het commentaar van Altman erbij hoort.
    In de bios: The International en Terminator 4, voor m'n werk. Terminator: Salvation had beter "Terminator: Explosions" kunnen heten. Baggerfilm. The International vond ik wel aardig.

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Thuis, op de bank, voeten op tafel en het geluid flink hard. De buren klagen nooit (moeten ze ook niet doen, want ze maken zelf ook veel herrie. Stampende kindervoetjes op laminaat? Maakt dat geluid? Nee toch?)

    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Voorgenoemde stampende kindervoetjes, gecombineerd met wat geschreeuw en gejank erbij. Gèk word ik er af en toe van!
    Op de absolute apotheose van Phone (een Koreaanse Ring-kloon), zat ik op het puntje van m'n bank met kippenvel ... toen de telefoon ging. Ik schrok me he-le-maal wild!


    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Ergens in 1998. Een collega van me had al een speler, en hij kocht werkelijk alles wat los en vast zat. Hij heeft me aangestoken... bedankt Ed!

    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Mijn eerste dvd was een clipverzamelaar van Weird Al Yankovic. Die had ik een half jaar voordat ik een speler had... hahaha... Mijn eerste dvd ervaring was The Wall van Pink Floyd. Ik had 'm ooit eens van de BBC opgenomen, maar dit was toch wel een nieuwe ervaring.

    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Tussen de 10 en 30 per maand, denk ik. Volgens mijn profilercollectie zit ik op iets van 2000 (boxsets als 1 geteld).

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Een paar honderd... en het worden er steeds meer... Zucht.

    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Ik koop sowieso alle Criterions, goed of slecht. Vaak ken ik de films niet eens, maar altijd zijn het juweeltjes (uitgezonderd Jubilee. Wát een bagger!). Blockbusters koop ik nog zelden, omdat die films mij niet meer interesseren.
    Dankzij DVD Profiler is het makkelijker om verschillende versies (NL, UK, USA, etc.) met elkaar te vergelijken. Vaak wordt het toch de US versie, of de UK versie als Play.com weer eens leuke aanbiedingen heeft. Meer extra's (al kijk ik die nauwelijks), mooier artwork, het telt allemaal mee. Want de versies waar het Nederlandse publiek af en toe mee wordt opgezadeld....

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Ten eerste mijn Criterionverzameling natuurlijk! Maar ook m'n gesigneerde dvd's van Kevin Smith en P.T. Anderson, en de QUALITY FILM Collection versie van Showgirls. Toen A-Film met QFC begon, zat Showgirls in hun eerste worp. Daar heb ik zo ontzettend om moeten lachen! Meteen daarna werd-ie van het releaseschema gehaald. Pas eind vorig jaar heb ik er één via marktplaats weten te vinden.

    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Nope. Het voegt niets toe aan mijn beleving van films. Als je 2 tv's naast elkaar zet, met op de één dvd en de ander bluray, dan zie ik het verschil wel. Maar als je mij een film laat zien, en zegt: “Dát is bluray”, dan haal ik mijn schouders op. De eerste demo die men mij liet zien, was met Stealth. Dan kan het beeld en het geluid misschien mooi zijn, het blijft een crapfilm.You can't polish a turd!
    Het assortiment op bluray doet me ook niet zo veel. Het lijkt er haast op dat je je smaak moet aanpassen aan het format, en daar heb ik geen zin in. Ook de prijzen, en het het feit dat je weer het stenen tijdperk in wordt gegooid m.b.t. regiocodering, doen mij de overstap voorlopig niet maken.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Yep!

    - Welke merken zitten daarin?
    Samsung tv (HD-ready), Pioneer versterker, 2 Pioneer dvd-spelers (waarvan één vooral dienst doet als cd-speler), Magnat speakers en een fijne platenspeler (merk: Loos).

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Absoluut niks. Never change a winning team.

    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Mijn woonkamer = mijn home theater. Eigenlijk hoef ik alleen een bank te hebben, met daarnaast een magnetron, een koffiezetapparaat en een koelkast...

    - Ben je al High Definition proof?
    Nee hoor, ik ben behoorlijk tevreden met DVD.

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Best leuk hoor, een 42” scherm! Groter hoeft van mij voorlopig niet.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    08-11-2007

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Ik was al geregistreerd op 'het andere forum', maar ik merkte dat op dit forum veel meer discussies liepen. Van een lurker ben ik een poster geworden.

    - Wat heb je geleerd van deze site?
    Dat een dvd.nl-forummer absoluut niet representatief is voor de gemiddelde dvd-consument. Al dat geneuzel of er wel of niet een TrueHD of DTS audiotrack op staat, of het artwork dat je niet aanstaat. Je hóeft 'm niet hier te kopen, hoor! De meesten van jullie (mijzelf incluis) weten heel goed wat er wereldwijd te koop is. Koop 'm in het land van je keuze, en ga niet zeiken over de Nederlandse release.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    De nieuwtjes (vooral op buitenlands gebied), de foruminterviews, en de concert- en metalthreads (waar ik overigens al te lang niet meer gepost heb).

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Niet echt behoefte aan, thankyouvermuch.

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Kopen via 't forum heb ik één of twee keer gedaan, en op dvdforum.nl een aantal keer, maar daar hou ik 't wel bij. Ik koop tegenwoordig maar bij 3 of 4 (inter)nationale winkels, en daar kom ik uitstekend aan m'n trekken.

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Een paar keer per dag.

    - Ben je verslaafd aan deze site?
    Af en toe sla ik een paar daagjes over, omdat m'n werk druk genoeg is. En 's avonds heb ik wel betere dingen te doen, zoals m'n kijkachterstand wegwerken.

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Ben sowieso niet het type voor paniek.

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Een aantal mensen spreek ik regelmatig.

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?
    Errug leuk!

    - Vraag van vorige geïnterviewde (Michael H):
    Ik zelf heb kleine ontwikkeling in filmwaardering gehad. Vroeger was het alleen maar popcornvermaak a la Robocop en Armageddon om maar even wat voorbeelden te noemen. Nu kan ik ook een film als Eternal Sunshine, American Beauty en Sideways erg waarderen. De echte filmhuis films zijn (nog) niet aan mij besteed. Hoe zit het met jouw ontwikkeling hierin?
    Dankzij een vriend van me ben ik dus aan de DVD geraakt. Diezelfde vriend kwam daarna met Aziatische films aanzetten. Compleet verslaafd geraakt. Het begint met instapfilms als Crouching Tiger en Hard Boiled. Daarna ging ik sites opzoeken die over Aziatische films schreven, waardoor je op Koreaanse en Thaise films stuit, zoals Brotherhood of War of Infernal Affairs, maar zelfs romcoms als My Sassy Girl. Dan ga je bepaalde regisseurs waarderen, zoals Chan-wook Park en Ki-duk Kim. Ook had ik al een aantal Criterions; een aantal IMDB top 250 titels zoals Seven Samurai, Life of Brian en Brazil. Dat label ben ik gaan verzamelen, en daardoor kom je steeds meer arthouse-achtige titels tegen.
    In Nederland zijn Quality Film Collection en Award Winning Cinema goede introducties tot arthouse. Er zitten laagdrempelige titels in als Alexander, Eternal Sunshine, Lost in Translation en Goodbye Lenin, maar omdat de labels QFC en AWC zo herkenbaar zijn, kun je makkelijk doorgroeien naar de wat 'zwaardere' titels als Festen, La Pianiste, As it is in heaven of Double vie de Veronique. Probeer je in ieder geval niet door de taal te weerhouden. Franse, Koreaanse en Noorse films kunnen ook heel mooi zijn.
    Maar de grootste kennis doe ik op internet op. Sites als Twitch, The Digital Bits, Midnight Eye, Criterionforum.org, IMDB en zelfs Ain't It Cool News zijn onuitputtelijke bronnen van informatie.

    - Wie is er volgende week aan de beurt?
    1101, als ik 't goed heb.

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Tegenwoordig worden er zeer veel boeken verfilms (al dan niet verdienstelijk). Heb je een favoriete recente boekverfilming? Welk boek zouden ze van jou wel eens mogen verfilmen? En welke had absoluut NOOIT verfilmd mogen worden?
    Laatst aangepast door marcelb7 : 12-06-2009 om 15:01

  3. #3

    Standaard

    Erg leuk interview Marcel, je komt over als een type dat zich niet snel gek laat maken en een duidelijke eigen mening heeft

  4. #4

    Standaard

    Interessant interview weer. The Blues Brothers
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #5

    Standaard

    Ha, 3 Women. Een jaar geleden voor het eerst gezien en werd meteen mijn favoriete Altman. Fantastische film!

    Fijne film- en muzieksmaak heb je trouwens: En gaat Spinal Tap optreden in NL? Daar zou ik wel bij willen zijn. Curb your Enthusiam, Aki Kaurismäki, Anders Thomas Jensen, en nog meer fijne dingen die je noemt maar dat wordt een beetje een lange post, als ik ze allemaal moet noemen. Alleen zijn Kaurismäki en Anders Thomas Jensen toch niet zo ondergewaardeerd? Kaurismäki zal misschien niet echt een breed publiek aanspreken, maar heeft toch wel een fikse schare fans?

  6. #6

    Standaard

    Powell & Pressburger, Kurosawa
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    Erg leuk interview, ook fijn dat je je mening niet onder stoelen of banken steekt. Dit heeft wel als gevolg dat ik zelden een interview heb gelezen waarin zoveel dingen staan waar ik het niet mee eens ben (sommige dingen ook wel hoor!).

    Paar voorbeeldjes: Transformers een sneue film? Het kan natuurlijk niet je ding zijn, maar om nou direct iedereen die het goed vindt als simpele zielen af te schilderen gaat ook wel weer vrij ver. Persoonlijk heb ik me in mijn kijken ook wel verdiept en verbreed, maar ik kan nog steeds enorm genieten van een goede actiefilm van bijv. Michael Bay. Een goede Actie/Blockbuster film maken is óók een hele kunst.
    Titanic wordt vaak genoemd als boutfilm, hoewel misschien iets overgewaardeerd qua prijzen, vind ik het persoonlijk toch een sterke film (met een aantal minpunten).

    En nog 1 dingetje (sorry, ik kan het echt niet laten). Blu-ray voegt niets toe aan de beleving? Persoonlijk heb ik dat juist wel, misschien moet je geen fragment van een ***-film kijken maar gewoon eens een van je favoriete films een op blu-ray. Door al het extra detail in het beeld en het highdef geluid wordt de beleving voor mij juist beter.
    Overigens is er kwa regiocodering juist een vooruitgang t.o.v. DVD (veel titels zijn regiovrij) en de prijzen zijn al heel snel aan het zakken. In NL zijn ze belachelijk duur, maar in de UK bijv. koop je blu-rays voor dezelfde prijs als de DVD (tegenwoordig heel veel titels voor 8-10 euro).

    Waarom trouwens zo geheimzinnig over je werk? En - zo maar een hersenspinsel - als je voor je werk naar recente blockbusters moet, is het dan niet lastig beoordelen als je juist een hekel hebt aan dat genre?

    En puur uit nieuwsgierigheid: Welke 4 winkels koop je altijd bij?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    Hou het maar op “thans werkend in de entertainmentindustrie”.
    Cool, ik gok porno acteur. Leuk interview overigens!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Cool, ik gok porno acteur. Leuk interview overigens!
    denk niet dat hij aan de bak komt

    - Wat heb je geleerd van deze site?
    Dat een dvd.nl-forummer absoluut niet representatief is voor de gemiddelde dvd-consument. Al dat geneuzel of er wel of niet een TrueHD of DTS audiotrack op staat, of het artwork dat je niet aanstaat. Je hóeft 'm niet hier te kopen, hoor! De meesten van jullie (mijzelf incluis) weten heel goed wat er wereldwijd te koop is. Koop 'm in het land van je keuze, en ga niet zeiken over de Nederlandse release.
    Amen!! Maar met kanttekening dat Indies en E1-Entertainmant (voorheen de welbekende Real Crappy Versions) absoluut geen maatschappijen zijn voor de filmliefhebber,
    Laatst aangepast door DanielC : 10-06-2009 om 17:36

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    denk niet dat hij aan de bak komt
    hahahahahahahahahahahaha
    Laatst aangepast door Evil_graigje : 11-06-2009 om 14:09 Reden: Quote was fout gegeaan
    Never attribute to malice what can satisfactorily be explained away by stupidity.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Paar voorbeeldjes: Transformers een sneue film? Het kan natuurlijk niet je ding zijn, maar om nou direct iedereen die het goed vindt als simpele zielen af te schilderen gaat ook wel weer vrij ver.
    Iedereen? Nee hoor.

    En nog 1 dingetje (sorry, ik kan het echt niet laten). Blu-ray voegt niets toe aan de beleving? Persoonlijk heb ik dat juist wel, misschien moet je geen fragment van een ***-film kijken maar gewoon eens een van je favoriete films een op blu-ray. Door al het extra detail in het beeld en het highdef geluid wordt de beleving voor mij juist beter.
    Persoonlijk heb jij dat wel. Ik heb dat weer niet.

    Overigens is er kwa regiocodering juist een vooruitgang t.o.v. DVD (veel titels zijn regiovrij)
    Een vooruitgang???? Mijn dvd speler is regiovrij, dus hij kan niet 'veel' titels aan, maar ALLE. Ik moet nog een fatsoenlijke blurayspeler zien die alle blurayregio's aankan.
    Daarnaast moet ik dan wéér een nieuwe tv kopen die de volle resolutie kan tonen, een nieuwe versterker die al die TrueHD en Master Audio formaten aankan. Nee, ik ben nog steeds niet overtuigd. Laat mij maar lekker dvd'tjes kopen...

    Waarom trouwens zo geheimzinnig over je werk? En - zo maar een hersenspinsel - als je voor je werk naar recente blockbusters moet, is het dan niet lastig beoordelen als je juist een hekel hebt aan dat genre?
    Ik ga niet voor de blockbusters, maar meer voor het contact met andere mensen uit de filmindustrie. Het is trouwens makkelijk beoordelen, hoor. Als ik 't een meesterwerk vind, dan is het een commercieel niet aantrekkelijke film. En als ik het een baggerfilm vind, dan worden er honderdduizenden van verkocht...

    En puur uit nieuwsgierigheid: Welke 4 winkels koop je altijd bij?
    DVD Pacific, Play, Free Record Shop en Yesasia (al heb ik bij die laatste al tijden niks besteld). Heel af en toe koop ik eens wat bij Amazon. Vroeger kocht ik wagonladingen bij CD-Wow (imo een tamelijk schimmig bedrijf geworden) en DVD Soon (remember them?).


    @ Marcel v/d H & DanielC:
    Laatst aangepast door marcelb7 : 11-06-2009 om 14:25

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    ...Het is trouwens makkelijk beoordelen, hoor. Als ik 't een meesterwerk vind, dan is het een commercieel niet aantrekkelijke film. En als ik het een baggerfilm vind, dan worden er honderdduizenden van verkocht...
    G-E-N-I-A-A-L.
    Never attribute to malice what can satisfactorily be explained away by stupidity.

  13. #13

    Standaard

    Haha, je stijl van posten is iig redelijk uniek, laat maar eens wat meer van je horen!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Fijne film- en muzieksmaak heb je trouwens: En gaat Spinal Tap optreden in NL? Daar zou ik wel bij willen zijn.
    Concert is in Londen. Ze gaan een wereldtoernee doen, bestaande uit 1 optreden

  15. #15

    Standaard

    Erg leuk om te lezen!!!

    Ik ben het eens over Titanic en Scarface, ook niet mijn films.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Concert is in Londen. Ze gaan een wereldtoernee doen, bestaande uit 1 optreden
    pff, ik pak de onverwachte tour in Japan wel!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Vraag van vorige geïnterviewde (Bambi):
    Fijn dat je me Bambi noemt

    Leuk interview
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Fijn dat je me Bambi noemt

    Leuk interview
    Oh feck! Verkeerd gekopieerd... Meteen aangepast. Excusé

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Oh feck! Verkeerd gekopieerd... Meteen aangepast. Excusé
    Geeft niet
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •