Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Populariteit van film onder Nederlanders

    Ik zag net een stukje De Zomer Draait Door waarin Martin Koolhoven sprak over zijn favoriete westerns. Ik bedacht me hoe weinig filmgerelateerde programma's er eigenlijk op de Nederlandse TV te zien zijn.
    Daarnaast is onlangs ook ons grootste filmblad - Filmvalley - vroegtijdig aan zijn einde gekomen.
    Grote Nederlandse bioscoopketens draaien geen films die ook maar enigszins van de standaard afwijken. Films komen soms zelfs niet op DVD uit in Nederland.
    De media-aandacht die er wel is voor film focused doorgaans alleen op het huidige bioscoopaanbod en komt dan doorgaans niet verder dan oppervlakkig recensies (bijv. Veronica Gids, Nu.nl, Spits etc.).

    We zitten hier met een club filmliefhebbers bij elkaar, maar de meeste van je familieleden/vrienden/kennissen/collega's hebben waarschijnlijk maar weinig met film.
    Hoe is het volgens jullie gesteld met de liefde voor film in Nederland? Hoe is het in vergelijking met andere landen (bijv. de VS)? Wat kan er gedaan worden om deze situatie te verbeteren? En wat heeft de Nederlandse filmindustrie die maar niet écht van de grond wil komen (i.t.t. andere Europese landen als Italië, Spanje, Frankrijk en nu bijv. ook Denemarken) met dit alles te maken?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Ik denk toch dat we in Nederland best tevreden mogen zijn als we kijken naar het aantal bioscoopbezoekers en de mate waarin de Nederlander graag een filmpje kijkt. Als we gaan kijken naar de echte filmfanaten zoals hier op het forum, dan denk ik dat we ons in een select groepje mogen plaatsen van mensen die niet alleen een brede smaak hebben (meestal) maar ook behoorlijk wat kennis hebben over het begrip film en alles wat daarmee te maken heeft.

  3. #3

    Standaard

    Weet je wat het is, het begrip filmliefhebber is zo allesomvattend.
    Iemand die elke week naar de bios gaat voor kaskrakers is net zo goedn een filmliefhebber als degene die er boeken over leest, arthouse films bezoekt en overal alles van wilt weten.

    Voor de eerste categorie is de recensie in de bladen vaak genoeg en dat is denk ik ook meteen het grootste deel. de tweede groep verzamelt zich op internet en schrijft zelf recensies of beoordeelt die van anderen.

    Voor wat betreft de Nederlandse film, met ons land is iets eigenaardigs aan de hand. Om het even te generaliseren, we zijn niet meer trots op ons land tenzij er iets echt groots gebeurd, kijk bijvoorbeeld naar zwartboek en het effect daarvan. Maar zolang een film, hoe goed ook, het niet voor elkaar krijgt om internationaal aandacht te krijgen, hoeft het van de massa niet meer. Tel daarbij op dat veel mensen met bepaalde zaken, waaronder dus ook film, nog in het verleden leven en nog steeds denken dat er alleen maar halve sexfilms met slecht acterende acteurs gemaakt worden. Tel daarbij op dta de budgetten hier iets anders zijn dan in vele andere landen en dat is vaak te merken in het eindresultaat.

    Naar mijn mening kun je de Nederlandse film vergelijken met Nederlandse topsport, als het goed gaat zijn we pas trots (media aandacht bijv met Vet Hard of internationale erkenning zoals het eerder genoemde zwartboek) maar als dat niet lukt lopen we allemaal te klagen of hoort niemand er iets van, behalve de selecte groep liefhebbers.

    En dat is jammer want ook in Nederland hebben we denk ik toch een aantal zeer goede acteurs rondlopen inmiddels.

  4. #4

    Standaard

    Zoals je al zegt, de doelgroep is te klein om voor de publieke of commerciele omroep te beginnen.

    Je hebt wel moviefacts, dvdtoday en dat programma bij het gesprek. Maar die zijn duidelijk voor de mainstream semi-filmkijker.

  5. #5

    Standaard

    Het is duidelijk dat "we" in Nederland film meer zien als een leuk avondje uit en dus als entertainment ipv kunst.
    Vandaar denk ik ook dat de meeste bioscopen alleen maar mainstream draaien. Mensen willen niet veel hoeven nadenken als ze naar de film gaan, ze willen vermaakt worden.
    Wat dat aan gaat is het in Belgie veel anders.Daar worden "arthouse films" (whatever je daar allemaal toe wilt rekenen) gewoon in de mulitplexen gedraaid en komt er veel publiek op af. Daar zijn er volgens mij in verhouding veel meer mensen geinteresseerd in de alternatieve film. De markt zal er in Nederland wel niet naar zijn. jammer maar helaas...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #6

    Standaard

    Nederlanders zijn wel weg van een filmpje, helaas bijvoorkeur de hollywood meuk.

    Wat mij zwaar tegenvalt is dat landen die qua inwoners aantal kleiner zijn dan Nederland, met name Scandinavie, zoveel meer en betere films weten te maken dan wat hier in wordt geproduceerd. Maar misschien zijn de daar wel jaloers op ons.

    Frankrijk is een apart geval, daar heeft de overheid echt een gigantische vinger in de pap om de Franse film aan de man te brengen, komt ook voor uit eigendunk, chauvinisme etc maar er zitten wel een hoop pareltjes tussen dus voor ons genieten.

    Het lijkt wel of hier nauwlijks creativiteit is, geen lef om de kop boven het maaiveld uit te steken. Misschien heeft dit alles met de financiering te maken, niemand wil enig risico lopen dus blijft het allemaal slapjes en voorspelbaar. Alleen mensen zoals Verhoeven kunnen geld aantrekken, maar geld zegt uiteindelijk niets over kwaliteit.

    Wellicht ben ik ook overdreven cynisch tegenover de Nederlands film. Ik moet wel zeggen dat, wanneer ik door mijn nichtjes naar de bioscoop wordt meegesleurd, de jeugd films over het algemeen wel goed en leuk zijn. En in de reclame wordt vaak ook beter geacteerd dan in de film, het talent zit er wel, iemand moet het alleen een schop geven.

    Leuk topic .

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat er in Nederland genoeg filmliefhebbers zijn. De meesten besteden echter alleen aandacht aan de "commerciele" film.
    Maar ja, een film is een film

    Nederlandse filmindustrie ? Tja, moet eerlijk bekennen dat er echt nog nooit een nederlandse film is uitgekomen die ik boeiend vind. Dat zal dan wel aan mij zelf liggen maar ik heb echt geen enkele nederlandse film in mijn collectie.

    Als je dan weer hoort dat "Arnie" de film "er komt een vrouw bij de dokter" gaat maken dan word het er allemaal niet vrolijker op. Oorlogswinter was een redelijke film maar het probleem is dat de amerikanen dat al zo vaak beter gedaan hebben.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rood Bekijk bericht
    Nederlanders zijn wel weg van een filmpje, helaas bijvoorkeur de hollywood meuk.

    Wat mij zwaar tegenvalt is dat landen die qua inwoners aantal kleiner zijn dan Nederland, met name Scandinavie, zoveel meer en betere films weten te maken dan wat hier in wordt geproduceerd. Maar misschien zijn de daar wel jaloers op ons.

    Frankrijk is een apart geval, daar heeft de overheid echt een gigantische vinger in de pap om de Franse film aan de man te brengen, komt ook voor uit eigendunk, chauvinisme etc maar er zitten wel een hoop pareltjes tussen dus voor ons genieten.

    Het lijkt wel of hier nauwlijks creativiteit is, geen lef om de kop boven het maaiveld uit te steken. Misschien heeft dit alles met de financiering te maken, niemand wil enig risico lopen dus blijft het allemaal slapjes en voorspelbaar. Alleen mensen zoals Verhoeven kunnen geld aantrekken, maar geld zegt uiteindelijk niets over kwaliteit.

    Wellicht ben ik ook overdreven cynisch tegenover de Nederlands film. Ik moet wel zeggen dat, wanneer ik door mijn nichtjes naar de bioscoop wordt meegesleurd, de jeugd films over het algemeen wel goed en leuk zijn. En in de reclame wordt vaak ook beter geacteerd dan in de film, het talent zit er wel, iemand moet het alleen een schop geven.

    Leuk topic .
    Is in Scandinavie (al lijkt me sterk dat in die vier landen minder mensen wonen dan hier ) niet meer publiek daarvoor? Verder zijn wij gewoon niet zo chauvinistisch hier, wat ik best wel jammer vindt. Natuurlijk worden hier goede films gemaakt, maar of het grote publiek ziet ze niet, of men vindt dat het in Amerika toch beter wordt gedaan. Met zo'n instelling als de onze wordt het natuurlijk nooit iets.
    Verder denk ik ook dat het financieren een heikel punt is. Er kan volgens mij nu alleen via de overheid geld beschikbaar worden gesteld voor een film, een particulier kan dat niet meer. Dat is aan de ene kant nodig omdat Nederlandse films meestal niet uit de kosten komen, maar aan de andere kant levert dat problemen op als je geen financiering weet te krijgen (Verhoeven) of veel te weinig (praktisch alle films die hier gemaakt worden). Zo komt het natuurlijk nooit op gang.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    De media-aandacht die er wel is voor film focused doorgaans alleen op het huidige bioscoopaanbod en komt dan doorgaans niet verder dan oppervlakkig recensies (bijv. Veronica Gids, Nu.nl, Spits etc.).
    In die blaadjes die je noemt (of Nu.nl ) staat natuurlijk niets interessants over film, of wat voor nieuws dan ook. Vind ze wel handig om mijn vette vingers aan af te vegen als ik geen servetje bij me heb in de trein.

    Maar in de gedrukte media in Nederland was aandacht voor film altijd al minimaal, en is inmiddels zo goed als verdwenen. Volkskrant, NRC en Parool, een Filmkrant, een VPRO-gids en Cinema.nl besteden nog wel aandacht aan wat serieuzers of buiten de mainstream. Ik zou me daar dan maar op richten.

    En wat er voor in de plaats is gekomen op internet is hoe dan ook een spectaculaire vooruitgang vergeleken met vroeger. Maar ja. blijft staan dat in het Nederlands taalgebied weinig gebeurt. Een fatsoenlijk wekelijks TV-programma over film lijkt ook maar niet te lukken, helaas..

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht

    We zitten hier met een club filmliefhebbers bij elkaar, maar de meeste van je familieleden/vrienden/kennissen/collega's hebben waarschijnlijk maar weinig met film.
    Dat klopt ook wel in mijn geval. Mijn broer heeft nog wel enige intresse en heeft ook een aardige collectie. Maar voor de rest zijn het over het algemeen "Leuk als er een film op TV komt en dan kijk ik wel" mensen. Collega's vinden het maar vreemd en zonde om zoveel films te kopen. Ik neem ook niet meer de moeite om het uit te leggen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Bioscoopbezoek per jaar per inwoner van de Europese landen:

    Macedonie0,07
    Roemenie0,17
    Bulgarije0,39
    Kroatie0,50
    Turkije0,54
    Slowakije0,62
    Rusland0,85
    Polen0,88
    Litouwen0,92
    Hongarije1,04
    Letland1,05
    Cyprus1,09
    Slovenie1,21
    Estland1,25
    Tsjechie1,26
    Griekenland1,28
    Finland1,31
    Nederland1,41
    Portugal1,49
    Duitsland1,57
    Zweden1,68
    Zwitserland1,89
    Oostenrijk1,90
    Italie1,92
    Belgie2,10
    Luxemburg2,34
    Denemarken2,4
    Malta2,47
    Noorwegen2,64
    Spanje2,66
    Verenigd Koninkrijk2,69
    Frankrijk3,05
    Ierland4,34
    Ijsland4,93

    Nederland staat ook qua gemiddeld bioscoopbezoek per inwoner er dramatisch voor in Europa. Ik kan mij niet voorstellen dat dit puur door een gebrek aan goede Nederlandse films komt; misschien komt het wel omdat Nederland zo cultureel goed ontwikkeld is dat er gewoon heel veel alternatieven zijn. (toneel, concerten, enz.)

  12. #12

    Standaard

    Het belangrijkste probleem is hoe dan ook de afzetmarkt. Voor de grote studio's is investeren in een product wat niet voor de massa geschikt is per definitie niet interessant. De nederlandstalige markt is zo klein dat ook de films die hier wel in de bioscopen draaien en op dvd verschijnen nauwelijks invloed hebben op de totale opbrengst, laat staan het wat minder toegankelijke materiaal wat maar een select publiek aanspreekt. Wat dat betreft zullen we het moeten doen met wat we hebben
    Who buys DVD's anyway? :)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    INederlandse filmindustrie ? Tja, moet eerlijk bekennen dat er echt nog nooit een nederlandse film is uitgekomen die ik boeiend vind. Dat zal dan wel aan mij zelf liggen maar ik heb echt geen enkele nederlandse film in mijn collectie.
    Ligt dit aan de algemene indruk van de Nedelandse film? Daarmee bedoel ik oneveredig veel sex t.o.v. het verhaal en slecht acteerwerk.

    Wat dat betreft zijn er inderdaad te veel Nederlandse films die aan die criteria voldoen en dat vind ik persoonlijk jammer. Te meer omdat er naar mijn mening ook goede films zijn gemaakt:

    - Lek (2000)
    - Simon (2004)
    - Nachtrit (2006)

    Dat zijn er 3 die me zoëven te binnen schieten. Aanraders wat mij betreft.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 12-06-2009 om 14:52 Reden: zpellingvautje
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  14. #14

    Standaard

    Ik denk dat je die vraag juist niet op dit forum moet stellen, omdat hier juist wel allemaal liefhebbers zitten.
    De vraag zou meer moeten zijn: Hoe krijg je meer mensen aan de film (of muziek, voor mijn part)?

    En dat is niet makkelijk te beantwoorden. Het is een kwestie van smaak, prioriteiten (mensen geven geld aan andere dingen uit zoals telefoons, kleding, hypotheek, etc.), en vast nog meer.
    Televisieprogramma's zoals DWDD kunnen meehelpen, maar daarin kun je toch maar een paar minuten aandacht aan een onderwerp besteden. Online kun je uren zoet zijn met zoeken en bekijken van trailers, interviews, lijstjes, etc. Het gros van het publiek is echter gemakzuchtig. Alles moet op een bordje aangereikt worden, het liefst ook nog in hapklare brokken geprakt. Zelf trailers, interviews of andere info zoeken: te moeilijk.

    Sowieso is Nederland nooit een land van filmliefhebbers geweest. Altijd de grootste gemene deler in de bioscopen. Tieten, schieten en helikopers zeg maar...

  15. #15

    Standaard

    Ik ben zelf groot fan van films met tieten, schieten én helikopters. Vooral als de ladies met hun blote tieten uit de helikopter springen, beginnen te schieten (in hun blote tieten) en dan de helikopter met een spectaculaire explosie op het Witte Huis terecht komt. Awesome!

  16. #16

    Standaard

    Ik constateer dat het script van Flodder IV is uitgelekt!

  17. #17

    Standaard

    We hebben in Nederland met het Nederlands Filmmuseum echt wel een behoorlijk en internationaal vermaard filminstituut. Mede dankzij dat filmmuseum zijn klassiekers als 'M' weer in volle glorie te zien, en zelfs verloren gewaande films als 'Beyond the Rocks' terug gevonden en gerestaureerd.

    Daarnaast is er vooral in de jaren 60 door mannen als Pim de la Parra en Paul Verhoeven zeker wel geprobeerd een Nederlandse variant van de bloeiende Franse Nouvelle Vague te ontwikkelen. Dat is niet echt van de grond gekomen. De decennia daarna is er natuurlijk wel wat gebeurd, maar een echte Nederlandse filmindustrie?

    Wel is er op het festivalvlak echt wel wat aan de gang in Nederland. Rotterdam, Utrecht, Film by the Sea bijv. Toegegeven, het is allemaal geen Berlijn, Venetië of Cannes, maar toch doen deze festivals ook op internationaal vlak leuk mee.

    Feit is wel dat slechts een vrij klein deel van de Nederlandse bevolking interesse heeft in film en filmcultuur. En die belangstelling beperkt zich dan ook nog eens tot hedendaagse en vooral alternatieve/art films. Waar in andere landen de scheiding tussen commercie en arthouse al behoorlijk verwaterd is, is dat in Nederland nog een behoorlijk taboe.

    Ook bestaat in Nederland heel weinig aandacht voor filmgeschiedenis en de klassieke film. Dat zie je trouwens ook op deze site. Over films van vóór 1980 wordt al weinig gesproken, en ga je nóg verder terug dan wordt het wel heeeeeeel stilletjes

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick Bekijk bericht
    Ook bestaat in Nederland heel weinig aandacht voor filmgeschiedenis en de klassieke film. Dat zie je trouwens ook op deze site. Over films van vóór 1980 wordt al weinig gesproken, en ga je nóg verder terug dan wordt het wel heeeeeeel stilletjes
    We gaan ook schandalig om met de klassiekers die we wel hebben op dvd. Turks Fruit en Soldaat van Oranje zijn alleen maar verkrijgbaar met een simpele trailer als extra. Verder helemaal niets, terwijl de archieven uitpuilen van de bruikbare beelden. Een film als Abel of Karakter zijn niet eens anamorf te vinden. Ik hoop dan ook van harte dat een bedrijf als Criterion eens wat van die films uit gaat geven, want hier is het af en toe behoorlijk treurig gesteld daarmee.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #19

    Standaard

    Er ontpopt zich al een interessant discussie, maar voor de duidelijkheid: Ik doelde niet zozeer op de NL filmindustrie (daar lopen al diverse topics over), maar echt op de aandacht voor film onder Nederlanders.
    In ieder geval leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die dit constateert.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Een beetje off-topic, maar als reactie op de uitspraak dat de recensies in Nederland nogal oppervlakkig zijn vaak, wil ik toch deze site uit eigen land (België ) even meegeven die zeer goeie filmrecensies heeft, en naar mijn mening, zowat de beste ooit. Uitgebreid, goed geargumenteerd, en toch persoonlijk geschreven:

    http://www.digg.be/home.php

    Je moet maar onder Movies, of onder het zoekvenster wat dingen opzoeken en lezen. Ik lees altijd met erg veel plezier hun filmrecensies.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Een beetje off-topic, maar als reactie op de uitspraak dat de recensies in Nederland nogal oppervlakkig zijn vaak, wil ik toch deze site uit eigen land (België ) even meegeven die zeer goeie filmrecensies heeft, en naar mijn mening, zowat de beste ooit. Uitgebreid, goed geargumenteerd, en toch persoonlijk geschreven:

    http://www.digg.be/home.php

    Je moet maar onder Movies, of onder het zoekvenster wat dingen opzoeken en lezen. Ik lees altijd met erg veel plezier hun filmrecensies.
    Ja, helemaal mee eens! Dat is ook mijn favoriete site als het om filmrecensies gaat. En ze recenseren alles, van hedendaagse films tot klassiekers en van arthouse tot hollywood.

    Over de aandacht voor film onder Nederlanders: ik krijg de indruk dat er vooral veel aandacht is voor gedownloade films. Nederlanders zijn zuinig en vinden de bioscoop te duur. Als ze het gratis kunnen krijgen dan gaan ze daarvoor. Daar komt bij dat de internetdekking in Nederland groter is en de verbindingen sneller dan in de rest van Europa. Het zou me niets verbazen als in Nederland de meeste films op de pc-monitor worden bekeken. De aandacht voor film in Nederland is daarom misschien groter dan het lijkt (kijkende naar het aantal bioscoop-bezoeken), maar niet op een manier die goed is voor de filmindustrie.
    Laatst aangepast door Rohim : 14-06-2009 om 14:36

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Een beetje off-topic, maar als reactie op de uitspraak dat de recensies in Nederland nogal oppervlakkig zijn vaak, wil ik toch deze site uit eigen land (België ) even meegeven die zeer goeie filmrecensies heeft, en naar mijn mening, zowat de beste ooit. Uitgebreid, goed geargumenteerd, en toch persoonlijk geschreven:

    http://www.digg.be/home.php

    Je moet maar onder Movies, of onder het zoekvenster wat dingen opzoeken en lezen. Ik lees altijd met erg veel plezier hun filmrecensies.
    Lees ik ook altijd met veel plezier. Vakkundig geschreven met altijd wel een goed vleugje humor. Ben er niet altijd mee eens, maar daar gaat het niet om.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Een beetje off-topic, maar als reactie op de uitspraak dat de recensies in Nederland nogal oppervlakkig zijn vaak, wil ik toch deze site uit eigen land (België ) even meegeven die zeer goeie filmrecensies heeft, en naar mijn mening, zowat de beste ooit. Uitgebreid, goed geargumenteerd, en toch persoonlijk geschreven:

    http://www.digg.be/home.php

    Je moet maar onder Movies, of onder het zoekvenster wat dingen opzoeken en lezen. Ik lees altijd met erg veel plezier hun filmrecensies.
    Sterk geschreven - zonder meer - maar het lijkt daar haast een sport om 90% van de films af te kraken. Mijn mond valt toch wel open van de 3'en en 4'en die aan sommige toppertjes worden gegeven. Of slechts een 7 terwijl de recensie inhoudelijk lyrisch over een film is.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Ik weet niet of dit thuis hoort in het topic maar ik pen het er gewoon neer.

    Waar ik me redelijk aan stoor is het publiek in Filmhuizen en Bioscopen. Jongelui in de bioscopen en de bejaarden terroriseren het Filmhuis. Andersom is bijna nooit terug te vinden hierzo in het Limburg. Waarom zie ik nauwelijks jongeren in het Filmhuis? :sad:

    Het probleem dat daarbij ook nog eens komt kijken is het feit dat er nooit eens cross-over films in de Bioscoopen terug te vinden zijn. Deze films moeten wij van het Filmhuis zelf opnemen in ons beperkte programmering. Rachel Getting Married, Eden Lake, Zodiac noem het maar op. De reden dat de bioscopen dat meestal niet programmeren komt dus door dat jonge publiek. Te inteliggente films is meestal het antwoord. Of te deprimerend. Rachel Getting Married ging uiteindelijk in twee kopieën in roulatie in Nederland.

    En die bejaarden komen allemaal massaal af op die kostuumdrama's. Hoe slechter de film (Brideshead revisited) hoe voller de zaal. En het liefst zien die mensen ook nog eens commerciële films in het filmhuis. Aziatische films? Een handvol mensen. Departures gaat niet eens in roulatie in Limburg. Goed voor een buitenlandse Oscar dit jaar. :sad:

    Slumdog Millionare, Milk, Bride Flight, Alles is Liefde noem het maar op. Het is garandeert volle bak in de filmhuizen.

    Heeft dit alles gewoon niet te maken met analfabetisme (audiovisuele kunst) onder de mensen..? En de neiging alleen allemaal maar ''goedkoop'' geëntertaind willen worden..?

  25. #25

    Standaard

    ja

    kijk maar naar de televisie, kinderen versimpelen zich met tmf en mtv
    verder rijkt het uit naar de overige commerciële zenders

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •