Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Daarom kom ik nooit meer bij Verhoeven in het filmhuis omdat ik me inderdaad dood irriteer aan het publiek. Ze zijn vaak nog erger dan de jongeren.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik weet niet of dit thuis hoort in het topic maar ik pen het er gewoon neer.

    Waar ik me redelijk aan stoor is het publiek in Filmhuizen en Bioscopen. Jongelui in de bioscopen en de bejaarden terroriseren het Filmhuis. Andersom is bijna nooit terug te vinden hierzo in het Limburg. Waarom zie ik nauwelijks jongeren in het Filmhuis? :sad:

    Het probleem dat daarbij ook nog eens komt kijken is het feit dat er nooit eens cross-over films in de Bioscoopen terug te vinden zijn. Deze films moeten wij van het Filmhuis zelf opnemen in ons beperkte programmering. Rachel Getting Married, Eden Lake, Zodiac noem het maar op. De reden dat de bioscopen dat meestal niet programmeren komt dus door dat jonge publiek. Te inteliggente films is meestal het antwoord. Of te deprimerend. Rachel Getting Married ging uiteindelijk in twee kopieën in roulatie in Nederland.

    En die bejaarden komen allemaal massaal af op die kostuumdrama's. Hoe slechter de film (Brideshead revisited) hoe voller de zaal. En het liefst zien die mensen ook nog eens commerciële films in het filmhuis. Aziatische films? Een handvol mensen. Departures gaat niet eens in roulatie in Limburg. Goed voor een buitenlandse Oscar dit jaar. :sad:

    Slumdog Millionare, Milk, Bride Flight, Alles is Liefde noem het maar op. Het is garandeert volle bak in de filmhuizen.

    Heeft dit alles gewoon niet te maken met analfabetisme (audiovisuele kunst) onder de mensen..? En de neiging alleen allemaal maar ''goedkoop'' geëntertaind willen worden..?
    Ik ben bang dat dit onder de noemer "wat de boer niet kent, dat vreet-ie niet" valt. (nee, ik zeg niet dat Limburgers boeren zijn.... ). Er is een hoop publiciteit voor bovenstaande films geweest. Er is maar een handjevol mensen dat zomaar een willekeurige film bezoekt.

    Voor jongeren is de drempel naar "Filmhuis" juist te hoog. Ligt niet aan de titels (want die zijn goed), maar aan het naampje "Filmhuis". Dat heeft toch een beetje stoffig imago. Probeer eens een flitsende website te maken, of ga flyeren bij middelbare scholen of zoiets.

    Als al die bejaarden afkomen op kostuumdrama's, dan kun je een paar dingen doen: meer kostuumdrama's programmeren (brengt veel geld in 't laatje), en voor die kostuumdrama's trailers draaien van films waar die doelgroep wellicht naar toe gestuurd kan worden. En dat kunnen dan best Franse films zijn, maar bijvoorbeeld ook boekverfilmingen als Millennium: Mannen die vrouwen haten. Gewoon met zachte hand mensen een duwtje in de rug geven.

    En zorgen dat mensen praten over bepaalde films. Arthouseliefhebbers zijn ook schapen. Als er tijdens het IFFR 25 mensen naar een Oezbeekse kamelenfilm zijn geweest, waardoor die gemiddeld een score van 4.99 heeft, dan zijn alle volgende screenings binnen 5 minuten uitverkocht.

  3. #28

    Standaard

    Dit is wel veelbelovend

    De bouw van het nieuwe Amsterdamse Filmmuseum gaat binnenkort van start. Het complex wordt één van de paradepaardjes van de nog jonge wijk Overhoeks. In 2011 moet het gereed zijn.

    De bouw van het nieuwe, prachtige filmpaleis aan het IJ is een mijlpaal in de geschiedenis van het Filmmuseum. Met vier nieuwe, state-of-the-art filmzalen en voor het eerst in het bestaan van het Filmmuseum een heuse tentoonstellingsruimte van 1200 m2 kunnen we onze rijke, internationale collectie, vanaf 1895 tot en met vandaag, op eigentijdse wijze ontsluiten en presenteren aan een breed publiek”, zegt Sandra den Hamer directeur van het Filmmuseum.

    Internationaal is het museum bekend om haar filmrestauratie en -conservering. Ook huisvest het museum één van de grootste filmbibliotheken van Europa, met twintigduizend boeken, circa 2000 internationale filmtijdschriften, een uitgebreid knipselarchief en multimedia met informatie over film en filmgeschiedenis.

    Nog voor de bouwvak zullen de voorbereidende werkzaamheden beginnen en in september zal tijdens het openlucht filmfestival Sunsets in Overhoeks de eerste paal worden geslagen. Onveranderd is de verwachting dat het museum in 2011 wordt geopend. Eind vorig jaar heersten er zorgen over de openingsdatum, omdat de onderhandelingen tussen de ontwikkelaar en mogelijke aannemers moeizaam verliepen.
    Binnen drie jaar na opening verwacht het Filmmuseum jaarlijks 225.000 bezoekers te ontvangen. Voor deze bezoekers zal het museum een breed scala aan activiteiten ontplooien.

    Bron

  4. #29

    Standaard

    Het hele probleem met flmhuizen is dat het niet alleen een stoffig imago heeft maar voor velen een soort van semi-intellectuele zweem waar veel jongeren die zich inmiddels drukker maken om Paris Hilton's new BFF dan om een willekeurige terroristische aanslag zich niet aan durven wagen aangezien zij dan voor "nerd" aangezien worden en uiteindeljk draait het natuurlijk wel om wat je vrienden van jou denken en niet om wat je zelf wilt.
    Dat is de huidige maatschappij en dat geldt niet alleen voor film, helaas.

  5. #30

    Standaard

    Ik projecteer zelf in een filmhuiscircuit en merk ook dat er weinig jongeren op afkomen, zelfs al krijg je t/m 21 jaar een flinke korting op je kaartje!
    Helaas, 't is niet anders.
    We gaan bij de start van het aankomende seizoen dan wel Gomorra en Slumdog Millionaire draaien, maar de jongeren die daar eventueel belangstelling voor hebben, hebben 'm dan allang op DVD/Blu-ray gezien.

    Het zijn inderdaad veel oudere mensen die erop afkomen.
    Nouja, één ding is me wel duidelijk dankzij Verhoeven; We kunnen probleemloos ''The Young Victoria'' programmeren in het volgende seizoen!

    Filmhuis klinkt inderdaad een beetje stoffig, maar past in ons geval perfect, omdat de kist waar de 35mm projector instaat net een huisje lijkt als de klep open is tijdens het inleggen/bedienen!
    Bovendien kan die kist wel eens een goede stofzuigbeurt gebruiken , wat uiteraard ook gaat gebeuren, incl. het checken van de projector, want alles moet op 35mm rolletjes lopen!

    Maar toch een moderne naam, anyone?
    Ik dacht zelf aan ''Arty-Farty Factory''

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Het hele probleem met flmhuizen is dat het niet alleen een stoffig imago heeft maar voor velen een soort van semi-intellectuele zweem waar veel jongeren die zich inmiddels drukker maken om Paris Hilton's new BFF dan om een willekeurige terroristische aanslag zich niet aan durven wagen aangezien zij dan voor "nerd" aangezien worden en uiteindeljk draait het natuurlijk wel om wat je vrienden van jou denken en niet om wat je zelf wilt.
    Dat is de huidige maatschappij en dat geldt niet alleen voor film, helaas.
    Vind ik toch iets te kort door de bocht. Het werkt wat mij betreft twee kanten op, waarbij ook - en ik generaliseer en chargeer - een nog wel elitair sfeertje hangt in het filmhuiscircuit. Het woord 'Hollywood' staat daar gelijk aan vloeken, een film van Spielberg goed vinden betekent excommunicatie, en een film moet vooral uit de diepste krochten van Oezbekistan komen om nog een beetje aan de norm van 'authentiek, onafhankelijk en cultureel verantwoord' te voldoen. Ook in dat circuit is status van groot belang.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick Bekijk bericht
    Vind ik toch iets te kort door de bocht. Het werkt wat mij betreft twee kanten op, waarbij ook - en ik generaliseer en chargeer - een nog wel elitair sfeertje hangt in het filmhuiscircuit. Het woord 'Hollywood' staat daar gelijk aan vloeken, een film van Spielberg goed vinden betekent excommunicatie, en een film moet vooral uit de diepste krochten van Oezbekistan komen om nog een beetje aan de norm van 'authentiek, onafhankelijk en cultureel verantwoord' te voldoen. Ook in dat circuit is status van groot belang.
    Uiteraard alleen belichtte ik voor het gemak even de grootste gemene deler in dit verhaal en jij nu de andere. Uiteraard zijn beide statements generaliserend maar helaas berust generalisatie vaak wel op een kern van waarheid, beide kanten op in dit geval.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    zich niet aan durven wagen aangezien zij dan voor "nerd" aangezien worden en uiteindeljk draait het natuurlijk wel om wat je vrienden van jou denken en niet om wat je zelf wilt.
    Dat is de huidige maatschappij en dat geldt niet alleen voor film, helaas.
    Leer je kinderen gewoon om dat te negeren, andere vrienden te zoeken en hun eigen weg te bewandelen.

    All you kids out there! Niets van aantrekken!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Daarom kom ik nooit meer bij Verhoeven in het filmhuis omdat ik me inderdaad dood irriteer aan het publiek. Ze zijn vaak nog erger dan de jongeren.
    Terwijl ik nog niet iets concreets gemeld heb over dat irritantepubliek.

    Maar ik begrijp het compleet. Laats zat ik als knulletje van 24 in een compleet uitverkochte zaal met 100 oma's en opa's om me heen. Wat kreunen en steunen die tijdens de film. En delen meestal complete levensverhalen aan een ander mee. Of proberen een snoepje niet hoorbaar voor de ander te openen. Daar doen ze dan meestal 5 minuten over en dan hoor ik langzaam dat papiertje open gaan.

    Maar gelukkig komt aan alles een verandering. Want ik ben het zat en ga het aanpakken. Trouwens in het nieuwe seizoen krijgen we een B-status als Filmhuis dus dat betekend iedere dag een film. Misschien kan ik je dan eens verwelkomen.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Voor jongeren is de drempel naar "Filmhuis" juist te hoog. Ligt niet aan de titels (want die zijn goed), maar aan het naampje "Filmhuis". Dat heeft toch een beetje stoffig imago. Probeer eens een flitsende website te maken, of ga flyeren bij middelbare scholen of zoiets.

    Als al die bejaarden afkomen op kostuumdrama's, dan kun je een paar dingen doen: meer kostuumdrama's programmeren (brengt veel geld in 't laatje), en voor die kostuumdrama's trailers draaien van films waar die doelgroep wellicht naar toe gestuurd kan worden. En dat kunnen dan best Franse films zijn, maar bijvoorbeeld ook boekverfilmingen als Millennium: Mannen die vrouwen haten. Gewoon met zachte hand mensen een duwtje in de rug geven.

    En zorgen dat mensen praten over bepaalde films. Arthouseliefhebbers zijn ook schapen. Als er tijdens het IFFR 25 mensen naar een Oezbeekse kamelenfilm zijn geweest, waardoor die gemiddeld een score van 4.99 heeft, dan zijn alle volgende screenings binnen 5 minuten uitverkocht.
    Deze suggesties worden hier al heel lang toegepast. Wel fijn dat je meedenkt.

    Ben trouwens de enige die liever een kwalitatieve goede artistieke film programmeert dan programmeert vanwege commerciële redenen. Dus liever een handvol mensen voor films als Waltz with Bashir, Boy A, Inland Empire dan een volle bak op films waar ik niet achter kan staan. :razz:

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Terwijl ik nog niet iets concreets gemeld heb over dat irritantepubliek.

    Maar ik begrijp het compleet. Laats zat ik als knulletje van 24 in een compleet uitverkochte zaal met 100 oma's en opa's om me heen. Wat kreunen en steunen die tijdens de film. En delen meestal complete levensverhalen aan een ander mee. Of proberen een snoepje niet hoorbaar voor de ander te openen. Daar doen ze dan meestal 5 minuten over en dan hoor ik langzaam dat papiertje open gaan.

    Maar gelukkig komt aan alles een verandering. Want ik ben het zat en ga het aanpakken. Trouwens in het nieuwe seizoen krijgen we een B-status als Filmhuis dus dat betekend iedere dag een film. Misschien kan ik je dan eens verwelkomen.
    Welk filmhuis mag dit zijn? Sorry voor de offtopic
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik projecteer zelf in een filmhuiscircuit en merk ook dat er weinig jongeren op afkomen, zelfs al krijg je t/m 21 jaar een flinke korting op je kaartje!
    Helaas, 't is niet anders.
    We gaan bij de start van het aankomende seizoen dan wel Gomorra en Slumdog Millionaire draaien, maar de jongeren die daar eventueel belangstelling voor hebben, hebben 'm dan allang op DVD/Blu-ray gezien.

    Het zijn inderdaad veel oudere mensen die erop afkomen.
    Nouja, één ding is me wel duidelijk dankzij Verhoeven; We kunnen probleemloos ''The Young Victoria'' programmeren in het volgende seizoen!

    Filmhuis klinkt inderdaad een beetje stoffig, maar past in ons geval perfect, omdat de kist waar de 35mm projector instaat net een huisje lijkt als de klep open is tijdens het inleggen/bedienen!
    Bovendien kan die kist wel eens een goede stofzuigbeurt gebruiken , wat uiteraard ook gaat gebeuren, incl. het checken van de projector, want alles moet op 35mm rolletjes lopen!

    Maar toch een moderne naam, anyone?
    Ik dacht zelf aan ''Arty-Farty Factory''
    Welk Filmhuis, Jaap?

    The Young Victoria is trouwens wel een film die ik wel zou programmeren. Een ongelooflijk sterk kostuumdrama. Emily Blunt is natuurlijk ook een pluspunt! En dan heb ik het niet eens gehad over de muziek. Aanradertje...:razz:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Welk filmhuis mag dit zijn? Sorry voor de offtopic

    Heerlen. http://www.filmhuisdespiegel.nl :razz:

  14. #39

    Standaard

    We (Stichting Kunstwerf) vertonen om 2 weken een film in Hotel de Zon te Oosterwolde.
    Elke film rouleert dan langs verschillende dorpen in Friesland.
    Een bioscoopexploitant verzorgt voor ons het boeken en het plakken van de aktes en de vrijwilligers op de desbetreffende locaties draaien dan de film, (met mobiele projector) vanaf 1800 meter spoelen, wat dus inhoudt dat we altijd pauze moeten hebben en heel soms vanaf 3 spoelen moeten draaien bij hele lange films.

    Ik zou het liefst ook vanaf 3000m spoelen draaien, zoals bij jullie in ''De Spiegel'', maar dat gaat nou eenmaal niet met onze apparatuur en zijn ze lastiger te vervoeren.

    We projecteren trouwens met een Ernemann 12 P, die in een soort behuizing op wieltjes geschroeft is.
    Ik begin jaloers te worden op jullie mooie Victoria 5...

    Ideaal is het niet, maar wel heel leuk!

  15. #40

    Standaard

    Volgens mij hebben we geluk in Amsterdam (met 13 'filmhuizen'), want ik merk maar weinig van elitair of senioren publiek.
    Een aantal zalen programmeren redelijk breed (dus niet alleen de Poolse-boer-op-tractor films) en dat trekt een divers publiek.
    In het Ketelhuis komen veel gezinnen, Kriterion vooral studenten en tsja, het Filmmuseum trekt waarschijnlijk bovengemiddeld veel natuurwinkel types...maar die zijn tenminste wel stil tijdens de voorstelling.

    De Cineville pas is ook een schot in de roos volgens mij.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evidence Bekijk bericht
    Volgens mij hebben we geluk in Amsterdam (met 13 'filmhuizen')
    Ze zullen onderling wel vechten om de 35mm kopieen!

  17. #42

    Standaard

    Voor de liefhebbers en geïnteresseerden. Het digitale kanaal GeschiedenisTV besteedt deze weken veel aandacht aan de vroegste ontwikkeling van de Nederlandse film. Naast documentaires ook veel unieke opnames uit de periode 1900 en daarna.
    Geeft op zijn minst een beetje besef van wat er in Nederland gebeurde om een filmindustrie op gang te krijgen. En dat we zelfs een eigen Hollywood ster in spé hadden in de nu vrijwel volledig vergeten Annie Bos.


    Ook online is er aardig wat te zien: http://geschiedenis.vpro.nl/gids/
    Laatst aangepast door rrrick : 28-06-2009 om 09:43

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evidence Bekijk bericht
    Volgens mij hebben we geluk in Amsterdam (met 13 'filmhuizen'), want ik merk maar weinig van elitair of senioren publiek.
    Een aantal zalen programmeren redelijk breed (dus niet alleen de Poolse-boer-op-tractor films) en dat trekt een divers publiek.
    In het Ketelhuis komen veel gezinnen, Kriterion vooral studenten en tsja, het Filmmuseum trekt waarschijnlijk bovengemiddeld veel natuurwinkel types...maar die zijn tenminste wel stil tijdens de voorstelling.

    De Cineville pas is ook een schot in de roos volgens mij.
    Ik wilde net zeggen...in Amsterdam zie je veel jongeren in het filmhuis. Zelfs Pathe doet mee en programeert de wat moeilijkere films (en dan vooral in Tuschinski). Echter dit kunnen ze alleen omdat er voldoende vraag en capaciteit is in Amsterdam. Ik ga zelf bijna alleen in Amsterdam naar de bioscoop. In de plaats waar ik woon (Alkmaar) is er een slecht filmhuis en is het publiek een beetje het stereotype elitaire publiek.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •