De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LG DVX 440 DVD-speler

    Hallo,

    Ik weet niet of het hier gevraagd mag worden, zoniet, dan mag dit verzoek verwijderd worden.

    Maar voor op de slaapkamer heb ik deze dvd speler gekocht. Maar deze is niet regiovrij. Nu heb ik veel dvd's uit Amerika en zou die ook wel eens willen bekijken op deze speler als het zo uitkomt.

    Ik ben reeds aan het googlen geweest maar kon niet direct iets vinden.

    Weet iemand (uit ervaring) of deze speler simpel regio vrij te krijgen is?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik weet niet of het hier gevraagd mag worden, zoniet, dan mag dit verzoek verwijderd worden.

    Maar voor op de slaapkamer heb ik deze dvd speler gekocht. Maar deze is niet regiovrij. Nu heb ik veel dvd's uit Amerika en zou die ook wel eens willen bekijken op deze speler als het zo uitkomt.

    Ik ben reeds aan het googlen geweest maar kon niet direct iets vinden.

    Weet iemand (uit ervaring) of deze speler simpel regio vrij te krijgen is?
    Bij Videohelp.com even voor je gekeken, niet voor jouw model een hack, wel voor een ander 440 model van LG.

    Nu heb ik kort geleden mijn LG BD370 Blu ray speler regiovrij(alleen voor DVD's) gemaakt, er was toen op videohelp.com nog geen hack voor, maar elders had ik wat gevonden. Het schijnt dat LG voor veel spelers eenzelfde software heeft. Je kunt ook kijken bij dat andere 440 model van LG.

    Als je een beetje boel durf hebt, dan kun je de BD370 hack proberen, heb hem hier beschreven:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=68354&page=2

    het staat een beetje in het midden van die pagina en heeft als onderwerp het regiovrij maken.

    Mmmmm, het is natuurlijk geheel en al op eigen risico
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Dank je voor je uitleg.
    Ik zal dinsdagavond (dan wordt ie bezorgd) kijken of het zal lukken.

    Wat kan er gebeuren als het fout gaat? Omdat je het hebt over "op eigen risico".
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je voor je uitleg.
    Ik zal dinsdagavond (dan wordt ie bezorgd) kijken of het zal lukken.

    Wat kan er gebeuren als het fout gaat? Omdat je het hebt over "op eigen risico".
    Als het fout gaat, is het ergste wat je kan overkomen dat je met een dood apparaat blijft zitten, met dood wordt dan bedoeld een apparaat dat onbruikbaar is.

    Er zijn een paar methoden van regiovrij maken, die met de eigen AB van de speler zijn de meest simpele en meest veilige.

    Dan is er de methode van de hardware aanpassen, dit wordt door deskundigen gedaan en is iets wat je meestal zelf niet kunt en wilt.

    Dan de hier genoemde methode, een stukje software laden in het geheugen van de speler zelf. Er zijn een aantal manieren, online- de speler krijgt zijn update via het internet, of via hardware, een USB stick of een schijfje. Op het schijfje/stick zet je dan de nieuwe software. Met deze methode kun je altijd met een dood apparaat blijven zitten als je een spanningsuitval krijgt tijdens de update(geheugen wordt leeggemaakt en weer geladen met nieuwe software-bij spanningsuitval is er tijdens dat proces dan op plekken een deel van de software of helemaal niets meer)

    Laten we stellen dat mijn idee niet de juiste is en dat die oplossing, die bij heel veel LG modellen werkt, nu net niet bij jouw model werkt. In het minst erge geval herkent hij de software niet en doet hij er niets mee, in het erge geval is het een compleet verkeerde versie die wel geladen wordt maar niet goed werkt.

    Waarschijnlijk begrijp je nu wel waarom het voor eigen risico is, bij spanningsuitval ben je de klos en een verkeerde versie is ook niet iets waar je vrolijk van wordt. Het is aan je zelf om de gok te wagen, vandaar ook mijn opmerking..... een beetje boel durf..... hebben. Zelf heb ik mijn BD370 regiovrij gemaakt voordat er een hack stond op videohelp en andere meer bekende sites...... ook een soort van gok genomen, al was het in mijn ogen niet zo'n grote, er waren een paar mensen positief over.

    Jouw model is van dit jaar, het kan nog gebeuren dat er een hack opduikt. Je zou kunnen beslissen om voor safe te gaan en te wachten totdat er een hack opduikt

    En dan nog blijft het voor eigen risico
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Duidelijk

    Als het meezit wordt ie morgen bezorgd. Zal wel weer net zijn als ik mijn zoon naar school breng. Is meestal zo met DVD's ook

    Maar dan zal ik je tips eens gaan afwegen.
    Dank je wel.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #6

    Standaard

    Ik heb hem binnen en ben zeer tevreden. Hij speelt alles. Behalve dan andere regio dvd's.
    Dus hier ga ik nog even achteraan. Ik hou oa jouw website in de gaten die je aangaf.
    Ik hoop eerder op een code via de afstandsbediening dan een cdrom met een image ofzo.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik heb hem binnen en ben zeer tevreden. Hij speelt alles. Behalve dan andere regio dvd's.
    Dus hier ga ik nog even achteraan. Ik hou oa jouw website in de gaten die je aangaf.
    Ik hoop eerder op een code via de afstandsbediening dan een cdrom met een image ofzo.
    Heb nog even voor je gekeken, nog geen hack. Als ik de hacks van andere DVX modellen zo bekijk, dan lijkt het erop dat je de methode die ik beschreef in het BD300-370-390 topic wel zult kunnen gebruiken.

    Niet echt een upgrade of een ingreep die de software in je speler verandert..... het programma dat je brand lijkt meer iets van een stukje gereedschap(wordt wel een tool genoemd) om de regiocode te veranderen.

    Zolang je het niet nodig hebt kun je wachten en hopen op iemand die een melding maakt, zoniet.... ja, de stoute schoenen aantrekken
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik heb hem gedownload en gebrand. DVD in de speler en op 0 gezet. Gelijk Mickey Mouse in living color 2 (US) erin en deed het perfekt. Bedankt voor je melding hierover.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •