Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 69 worden weergegeven.
  1. #1

    Cool 100Hz Beeldbuistv vs LCD - Led - Plasma

    Mijn ouders hebben nog een oude tv met bak. Het was toen wel een dure, met al 100Hz technologie e.d.

    Ik heb de laatste maanden vaak zitten vergelijken met plasmascherm en lcd. Telkens vindt ik dat op dit oud scherm minder ruis te zien is dan bij de nieuwe platte tv's. Ook de randen (aan zwartbalken) vind ik er beter uitzien. Het zwart is ook echt zwart.

    Kort samengevat:

    oude 100Hz beeldbuistv:

    Pro:
    - beter zwart
    - beter aan randen met zwarte balken
    - minder ruis

    Contra:
    - beelden zijn net iets minder helder en gedetailleerd


    Onlangs zei een electrohandelaar tegen mij dat de platte schermen op het detail en helderheid na, nog steeds niet kunnen tippen aan de nieuwe generatie platte schermen. Net hetgeen wat mij ook opvalt.

    Zijn er nog mensen die deze mening delen?

    Nog iets anders:
    Kunnen mijn ouders een blu ray speler van Pana BD80 aansluiten op hun tv met composiet (component hebben ze niet)? Ze willen overstapen van DVD naar BD, maar willen nog geen nieuwe tv kopen. Ik kan nergens zwart op wit vinden dat er nog een composiet aansluiting op te vinden is.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 27-06-2009 om 13:05 Reden: beter

  2. #2

    Standaard

    Ik kom van een 32 inch 100Hz Sony tv af. Destijds een echte topper. Maar nu ik een Panasonic Plasma heb wil ik niet meer terug. Het is maar net wat je er veel op kijkt. True...tv kijken is niet mooier, maar ook niet slechter. Maar de zwartwaarden van de plasma's en van de nieuwe led tv's is velen malen beter dan van een crt is mijn ervaring. Dit komt omdat een gewone tv bij zwart ook nog licht geeft zeg maar. Dat is bij plasma en led niet zo. Dan is dat gedeelte van het beeld ook echt uit...

    edit:

    wat je laatste vraag betreft. Als je ouders wel willen overstappen naar BR, maar geen nieuwe tv willen, dan kunnen ze net zo goed gewoon lekker DVD blijven kijken, want BR op een gewone tv ziet er echt gruwelijk slecht uit. Daar is het gewoon niet voor gemaakt.

    Is een beetje als, mij ouders willen graag een benzine auto, maar willen wel diesel tanken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Een blu ray middels composiet aansluiten?

    Dat moet je toch niet willen joh.....

    Doe het of goed, dus met hd tv of wees verstandig als je je oude tv wil houden; hou het bij dvd....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard ...

    Of de kwaliteit al dan niet goed is, van Blu Ray op Crt TV is niet de vraag.

    Gewoon of het mogelijk is (voor enkele maanden) om via composiet aan te sluiten.

    Dvd speler is kapot en willen ineens een blu ray speler kopen. Ze willen binnen enkele maanden hun dvd's niet opnieuw nogmaals op blu ray disc kopen.

    Het is gewoon een tussentijdse oplossing ... Volgens mij zullen ze dan wel snel overschakelen, maar m'n vader heeft een excuus nodig bij mevrouw om ook een nieuwe tv te kopen? (hem kennende). Het zal volgens mij geen 3 maand duren.

    Hoe slechter de beeldkwaliteit, des te vlugger hij toestemming voor nieuwe tv krijgt
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 27-06-2009 om 13:55 Reden: compleet2

  5. #5

    Standaard

    ik zou voor 30 euro even een cheape dvd speler halen als tussenoplossing
    en dan later een bluray speler halen die zo recent is als mogelijk.
    De spelers van nu zijn eigenlijk nog net iets te langzaam met inlezen en dit gaat snel vooruit, dus wacht daar nog even mee als je toch niet van het profijt kan genieten.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  6. #6

    Standaard

    Er zijn weinig handelaren die zeggen dat CRT beter is als Plat, maar ik ben het er wel mee eens.
    Heb nu sinds een jaar een Plasma, maar na inspeel periode en als je het eenmaal gewend ben is het best wel een mooi beeld, vooral door het grotere formaat, en dan wil je eigenlijk niet kleiner meer. Maar CRT vindt ik eigenlijk nog steeds mooier.
    Als je echter blu-ray gaat kijken is plat (Plasma voor mij veel mooier dan LCD) is het wel mooier dan CRT.

    Volgens Whathifi.com (deze hebben de BD80 getest) zit er een composiet aansluiting op. Ik zou zoals johanhoitink ook aangeeft nog geen blu-ray speler kopen als je geen platte tv hebt, heeft weinig of geen meerwaarde. En ze worden alleen maar goedkoper en beter.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    ik zou voor 30 euro even een cheape dvd speler halen als tussenoplossing
    en dan later een bluray speler halen die zo recent is als mogelijk.
    De spelers van nu zijn eigenlijk nog net iets te langzaam met inlezen en dit gaat snel vooruit, dus wacht daar nog even mee als je toch niet van het profijt kan genieten.
    Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt..... ze willen juist een BD speler om sneller het excuus te krijgen voor een platte TV.

    Een heel recente, en echt heel vlot lezende en snel luisterende BD speler is de LG BD370, je kan het niet bedenken en het zit erop...... OOK COMPOSIET en de kop kost hij ook niet effe 150 euro en dat kan ook al helpen een overstap te maken.

    Dan die opmerkingen hier over platte TV's..... zeker de 2009 modellen van Samsung nog niet critisch bekeken. LED heb ik zelf nog niet genomen omdat die techniek nog niet helemaal je van het is..... maar Samsung heeft ook nu LCD TV's die net zo zwart zijn als de LED's. Ik kon tenminste geen verschil ontdekken en ondanks dat ik een voorstander ben van Plasma omdat deze wat natuurlijker zou ogen ben ik toch gevallen voor de laatste generatie LCD TV's van Samsung, de Kuro onder de LCD's

    De techniek staat niet stil, wel bij Plasma, deze is uitgerijpt, er mankeert in mijn ogen dan ook niets aan, en het stroomverbruik kan ze toch wel eens de kop gaan kosten, gloeilampen in de ban gegooid en dat zal ook met andere stroomvreters gaan gebeuren, de eisen naar de fabriekanten worden hoger en hoger, voor zuiniger energieverbruik

    In de winter is een plasma wel fijn, kan de kachel wat minder stoken, maar in de zomer er ook nog een airco bij....
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    de nieuwe samsungs LCD de platte van de reclame zijn LED-LCD tv's
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  9. #9

    Standaard

    De commentaren die ik al gelezen heb op Blu Ray spelers van LG zijn niet overdreven positief.

    Van de Samsung Led Tv's heb ik gehoord dat die Led techniek overroepen is.

    Het is de bedoeling dat hij zich binnenkort de V10 plasma van Pana aanschaft (42").
    Aankoop van een blu ray speler zou het proces waarschijnlijk versnellen

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt..... ze willen juist een BD speler om sneller het excuus te krijgen voor een platte TV.
    ...
    nou, ik begreep hem wel, maar zou zelf toch met beiden nog even wachten.
    Even tot OLED betaalbaar en goed is op de grotere maten en de blu ray spelers dan ondertussen lekker snel zijn.
    Tenzij je geld over hebt en de economie weer op gang wil helpen. Zeker doen!
    dit weet ik uiteraard pas nu ik zelf al wel voorzien ben en misschien is het laatste wat je wil horen als je zelf enthousiast bent dat iemand roept, wachten of nog niet doen...
    ok das waar en ondertussen geniet ik wel enorm van mijn set, dus goed ik hou niemand tegen, maar de stap naar nog mooier is nu zo dichtbij, maar nog net niet hier.
    Laatst aangepast door johanhoitink : 28-06-2009 om 08:16
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    De commentaren die ik al gelezen heb op Blu Ray spelers van LG zijn niet overdreven positief.

    De amerikaanse modellen schijnen het met een aantal zaken niet lekker te doen, er waren problemen met DivX weergave en ook het upscalen van SD materiaal ging niet echt fijn, daarintegen doen de europese modellen het wel goed en zijn de commentaren zeer lovend, kan daar in mee gaan heb er 1 en deze bevalt uitstekent, zeer mooi beeld, lekker snel laden, luistert goed naar de AB, eenvoudig regiovrij te maken voor DVD, is multifunctioneel---speelt bestanden af van externe HDD en USBsticks etc etc, het is maar wat je wil lezen, maar iedereen is natuurlijk vrij om dat niet te geloven.

    Van de Samsung Led Tv's heb ik gehoord dat die Led techniek overroepen is.

    Ik hoor ook wel eens wat.... en het is net als met de LG spelers.... ik heb gelezen.... maar in al die lezingen zijn de uitkomsten zeer wisselvallig. de 1 geeft een 9 de ander geeft een 6. Het is dan wel fijn te weten welke er dan is getest. Ik heb gehoord en ik heb gelezen...... Weekend, Story, Privé ik doe daar niet aan mee. Het beste is om jezelf te informeren en eens wat te gaan rondkijken.

    Het is de bedoeling dat hij zich binnenkort de V10 plasma van Pana aanschaft (42").
    Aankoop van een blu ray speler zou het proces waarschijnlijk versnellen

    Niks mis mee, ieder zijn eigen voorkeur, maar er zijn meer TV's en 42 inch is mij te klein.
    Gelukkig zijn er meer smaken te koop, dat is goed voor ons consumenten, het drijft de prijs omlaag en de kwaliteit omhoog.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    nou, ik begreep hem wel, maar zou zelf toch met beiden nog even wachten.
    Even tot OLED betaalbaar en goed is op de grotere maten en de blu ray spelers dan ondertussen lekker snel zijn.
    Tenzij je geld over hebt en de economie weer op gang wil helpen. Zeker doen!
    dit weet ik uiteraard pas nu ik zelf al wel voorzien ben en misschien is het laatste wat je wil horen als je zelf enthousiast bent dat iemand roept, wachten of nog niet doen...
    ok das waar en ondertussen geniet ik wel enorm van mijn set, dus goed ik hou niemand tegen, maar de stap naar nog mooier is nu zo dichtbij, maar nog net niet hier.

    Over dat wachten......

    Ik heb al weer een jaar of 4 een HD Ready en een jaar of 3 een Full HD, ik ben geen wachter, ik heb medelijden met de wachters, dat zijn mensen die alleen maar smoezen hebben om niet te gaan genieten van de mogelijkheden die er in het heden al zijn. De techniek blijft voortschrijden, erop wachten is dom, want het wordt elke keer weer een stapje beter, een stapje sneller, een stapje uitgebreider, een stapje ......

    Wachten is jezelf voor de gek houden. Heb al weer meer dan 8 jaar een TV van het wat grotere formaat (>50inch) was de 1e er één met CRT techniek, het was op dat moment het mooiste wat er voor het geld te koop was. Zo ging dat ook met de HD ready en zijn opvolger een Full HD toestel, ook deze is nu weer opgevolgd. Ik had natuurlijk 8 jaar geleden kunnen wachten op de techniek die er nu in het heden is, maar dan had ik meer dan 8 jaar moeten modderen met een 29inch 4:3 CRT omdat die nog goed was en als je nog even wacht wordt het weer iets beter. Nee, dank je wachten is voor de angsthazen die te bang zijn om een cent uit te geven aan iets waar ze dagelijks uren naar zitten te kijken.

    Ik hou van het genieten, je bent er tenslotte maar even en dan moet je wel leven..... niet wachten, het einde komt vanzelf.

    Ook ik geniet, heb momenteel de laatste techniek en volgend jaar niet, maar dat is geen bezwaar, het is helemaal naar mijn zin en weer een heel klein stapje verder zal voor mij niet uitmaken, pas over een aantal jaren zal het weer echt veel beter zijn en daar kan ik mij nu niet druk over maken, ik geniet nu immers al
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    de nieuwe samsungs LCD de platte van de reclame zijn LED-LCD tv's

    Voor de andere nieuwe modellen hoeven ze waarschijnlijk geen reclame te maken, die zijn gewoon goed. Wel fijn met die reclame, kopers krijgen/kregen ook nog eens geld terug van het energiebedrijf omdat ze zo zuinig zijn.

    Mooie wereld leven we in, je gaat ergens wat minder besteden en als dank krijg je geld toe.

    Nu kijk ik zelf al jaren amper naar TV, juist om die berg reclame, maar ik weet wel dat Samsung ook nieuwe modellen maakt zonder die LED techniek...... reclame, dat is de narigheid waarom ik het TV kijken heb opgegeven, elk uur een derde deel daarvan onzin en slap gewauwelreclame en bij veel zenders is het overige twee derde deel vaak erger dan de reclame
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voor de andere nieuwe modellen hoeven ze waarschijnlijk geen reclame te maken, die zijn gewoon goed. Wel fijn met die reclame, kopers krijgen/kregen ook nog eens geld terug van het energiebedrijf omdat ze zo zuinig zijn.

    Mooie wereld leven we in, je gaat ergens wat minder besteden en als dank krijg je geld toe.

    Nu kijk ik zelf al jaren amper naar TV, juist om die berg reclame, maar ik weet wel dat Samsung ook nieuwe modellen maakt zonder die LED techniek...... reclame, dat is de narigheid waarom ik het TV kijken heb opgegeven, elk uur een derde deel daarvan onzin en slap gewauwelreclame en bij veel zenders is het overige twee derde deel vaak erger dan de reclame
    Reclame moet je mij ook niet voor wakker maken, een tv die minder verbruikt en goed is wekt in ieder geval mijn intresse...
    Maar na een uurtje zoeken toch wat minpunten tegengekomen van deze ultraplatte led lcd overdag brilliant s,avonds last van de led,s in de hoeken complete test(behalve wat zwakzinnige ohhhh aaahhh en ja roepers omdat ze er of zelf een hebben of alleen de showroom met daglicht hebben gezien
    Maar toch staat hij in de top 5 van lcd en plasma tv,s
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Reclame moet je mij ook niet voor wakker maken, een tv die minder verbruikt en goed is wekt in ieder geval mijn intresse...
    Maar na een uurtje zoeken toch wat minpunten tegengekomen van deze ultraplatte led lcd overdag brilliant s,avonds last van de led,s in de hoeken complete test(behalve wat zwakzinnige ohhhh aaahhh en ja roepers omdat ze er of zelf een hebben of alleen de showroom met daglicht hebben gezien
    Maar toch staat hij in de top 5 van lcd en plasma tv,s
    Ja, ik snap het ook niet, maar er zijn meer mensen die de allernieuwste techniek willen.

    Heb ook hier en daar wat gelezen en ben toen tot de conclusie gekomen dat die LED techniek eerst nog maar moest rijpen en ben toen voor een "klassiek" toestel gegaan. In de winkel kon ik trouwens ook niet echt een verschil in beeldkwaliteit ontdekken, bleef dus als enige nadeel over het hogere energieverbruik. Toch vind ik 250 watt voor een 55inch LCD TV niet veel in vergelijking met een aantal jaren geleden. Denk dat ik zelf ook een toppertje heb, de LE55B650 is een prima toestel voor zijn geld, ik kon geen verschil zien met de B750 die 200Hz is ipv de 100Hz van de 650. Ik kreeg de meeste waar voor mijn geld met mijn huidige TV, niet de nadelen van de LED's en zeker net zo'n mooi beeld. Heb momenteel wat handshake probleempjes, alles met HDMI aangesloten en de TV komt regelmatig met NO SIGNAL, maar dat kan ook aan mijn receiver liggen die wil ook nog wel eens eigenwijs zijn. Toch loopt de TV ook wel eens vast en kan ik het menu niet meer opvragen....... Denk dat ik tante(mijn receiver) binnenkort maar even naar de reparateur moet brengen, kunnen ze gelijk het geheugen probleem oplossen.

    Leuk die nieuwe technieken, maar 100% werken doet het zeker nog niet, maar als ik na een paar keer schakelen weer beeld en geluid heb, ben je het weer snel vergeten.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt..... ze willen juist een BD speler om sneller het excuus te krijgen voor een platte TV.

    Een heel recente, en echt heel vlot lezende en snel luisterende BD speler is de LG BD370, je kan het niet bedenken en het zit erop...... OOK COMPOSIET en de kop kost hij ook niet effe 150 euro en dat kan ook al helpen een overstap te maken.

    Dan die opmerkingen hier over platte TV's..... zeker de 2009 modellen van Samsung nog niet critisch bekeken. LED heb ik zelf nog niet genomen omdat die techniek nog niet helemaal je van het is..... maar Samsung heeft ook nu LCD TV's die net zo zwart zijn als de LED's. Ik kon tenminste geen verschil ontdekken en ondanks dat ik een voorstander ben van Plasma omdat deze wat natuurlijker zou ogen ben ik toch gevallen voor de laatste generatie LCD TV's van Samsung, de Kuro onder de LCD's

    De techniek staat niet stil, wel bij Plasma, deze is uitgerijpt, er mankeert in mijn ogen dan ook niets aan, en het stroomverbruik kan ze toch wel eens de kop gaan kosten, gloeilampen in de ban gegooid en dat zal ook met andere stroomvreters gaan gebeuren, de eisen naar de fabriekanten worden hoger en hoger, voor zuiniger energieverbruik

    In de winter is een plasma wel fijn, kan de kachel wat minder stoken, maar in de zomer er ook nog een airco bij....

    Het is beter om een JVC XVBP1 te koppen, hij doet het veel beter dan die goedkope LG, ik heb een Samsung getest
    en hij was ontzettend langzaam toen ik hem testen in de winkel, en hij kon geen eens films afspeelen via de USB port,
    en deze speller van Samsung was 199 euro bij Expert, en de JVC XVBP1 is heel snel met opstarten en afspeelen,
    en snel in de menu's.


    En je kan via een USB Stick films zien op je TV scherm, je kan gewoon Divx en Xvid kijken op je TV, in SD en in HD, ziet er
    super uit en is lekker snel.

    En de nieuwe BD spellers van nu zijn heel snel, iedergeval wel de JVC XVBP1, en doet
    het perfect op een oudere Beeldbuis via een Tulp stekker, ok hij kost rond de 300 euro maar dan heb je wel een hele goede
    BD speller.

    Ok ik koop binnen kort ook een nieuwe scherm, een Samsung UE40B6000 Full HD LED TV.

    http://www.samsung.com/nl/consumer/d...UE40B6000VWXXN

    En ik zou als ik je Vader was ook gaan voor een Led want die gebruikt Max 140 watt, en een LCD en Plasma gaan naar de 300 Watt toe MAX.
    Laatst aangepast door AmigaWolf : 18-07-2009 om 15:11

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AmigaWolf Bekijk bericht
    Het is beter om een JVC XVBP1 te koppen, hij doet het veel beter dan die goedkope LG, ik heb een Samsung getest
    en hij was ontzettend langzaam toen ik hem testen in de winkel, en hij kon geen eens films afspeelen via de USB port,
    en deze speller van Samsung was 199 euro bij Expert, en de JVC XVBP1 is heel snel met opstarten en afspeelen,
    en snel in de menu's.


    En je kan via een USB Stick films zien op je TV scherm, je kan gewoon Divx en Xvid kijken op je TV, in SD en in HD, ziet er
    super uit en is lekker snel.

    En de nieuwe BD spellers van nu zijn heel snel, iedergeval wel de JVC XVBP1, en doet
    het perfect op een oudere Beeldbuis via een Tulp stekker, ok hij kost rond de 300 euro maar dan heb je wel een hele goede
    BD speller.

    Ok ik koop binnen kort ook een nieuwe scherm, een Samsung UE40B6000 Full HD LED TV.

    http://www.samsung.com/nl/consumer/d...UE40B6000VWXXN

    En ik zou als ik je Vader was ook gaan voor een Led want die gebruikt Max 140 watt, en een LCD en Plasma gaan naar de 300 Watt toe MAX.
    JVC is een merk dat ik hedentendage niet zomaar aanraad, het was vroeger niet onaardig, maar tegenwoordig......

    Heb je een LG BD370 ter vergelijking gehad om je nogal op niets gebaseerde uitspraken waar te maken? De kracht van de LG BD 370 ligt juist in het feit dat hij ontzettend veelzijdig is en dat hij van alles in hoge kwaliteit afspeelt en dat voor een uiterst scherpe prijs...... maar niemand houd je tegen om het dubbele uit te geven voor een JVC, zelf zou ik dat toch niemand aanraden of hij moest dingen hebben die de BD370 niet heeft, maar dan zou ik voor die prijs de mensen wijzen op de BD390 die binnenkort uitkomt.

    Heb zelf een 55inch LCD van de laatste generatie en zeer bewust NIET gekozen voor een LED. De techniek in de schermen kent wat problemen, het is nog niet uitgerijpt en als het donkerder wordt dan wordt je niet echt vrolijk van het beeld dat je dan krijgt, mijn 55 inch gebruikt iets van 250watt, dat is echt niet veel meer dan die LED's, maar ik heb wel een betrouwbare techniek en schitterend mooi beeld.

    Als je mijn vader was..... dat helpt geen reet, heb een eigen mening, ogen, oren, verstand en laat me alleen leiden door goede technische uitleg en kennis... en mijn eigen ervaring en verstandige inbreng en tips van anderen die weten waar ze over praten.

    BTW, heb nu even niet eens de moeite genomen om gegevens van die JVC op te vragen, maar dat komt waarschijnlijk door mijn niet al te hoge dunk van dat merk...... en zelf heb je niet de moeite genomen om er een link naar toe te plaatsen of er enige andere uitleg bij te geven. JVC
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Over dat wachten......

    Ik heb al weer een jaar of 4 een HD Ready en een jaar of 3 een Full HD, ik ben geen wachter, ik heb medelijden met de wachters, dat zijn mensen die alleen maar smoezen hebben om niet te gaan genieten van de mogelijkheden die er in het heden al zijn. De techniek blijft voortschrijden, erop wachten is dom, want het wordt elke keer weer een stapje beter, een stapje sneller, een stapje uitgebreider, een stapje ......

    Wachten is jezelf voor de gek houden. Heb al weer meer dan 8 jaar een TV van het wat grotere formaat (>50inch) was de 1e er één met CRT techniek, het was op dat moment het mooiste wat er voor het geld te koop was. Zo ging dat ook met de HD ready en zijn opvolger een Full HD toestel, ook deze is nu weer opgevolgd. Ik had natuurlijk 8 jaar geleden kunnen wachten op de techniek die er nu in het heden is, maar dan had ik meer dan 8 jaar moeten modderen met een 29inch 4:3 CRT omdat die nog goed was en als je nog even wacht wordt het weer iets beter. Nee, dank je wachten is voor de angsthazen die te bang zijn om een cent uit te geven aan iets waar ze dagelijks uren naar zitten te kijken.

    Ik hou van het genieten, je bent er tenslotte maar even en dan moet je wel leven..... niet wachten, het einde komt vanzelf.

    Ook ik geniet, heb momenteel de laatste techniek en volgend jaar niet, maar dat is geen bezwaar, het is helemaal naar mijn zin en weer een heel klein stapje verder zal voor mij niet uitmaken, pas over een aantal jaren zal het weer echt veel beter zijn en daar kan ik mij nu niet druk over maken, ik geniet nu immers al
    Helemaal met je eens helaas ben ik zelf zo'n wachter haha niet op een betere techniek ofzo maar gewoon omdat ik geen miskoop wil hoewel ik van mening ben dat er op dit moment niet hele slechte tv's meer gemaakt worden.
    Maar als je weet dat ik al zeker 2 jaar of meer op zoek ben naar een LCD tv zegt dat al genoeg denk ik .
    Sterker nog ik heb wel een goede Blu Ray speler staan de Sony BDP S550 maar echt genieten kan ik er nog niet van. Blu ray op een analoge tv is echt een afrader de menu's zijn niet meer te lezen de ondertitels zijn vaak te klein maar bevatten vaak ook wat oneffenheden en de kleur zijn overdreven fel.
    Trouwens ik kijk dan wel naar LED tv's maar zitten daar dan echt veel nadelen aan ? Het enige wat ik hoor is dat er met name bij de eerste modellen wat halo's kunnen ontstaan maar verder hoor ik alleen maar positieve verhalen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    ..... hoewel ik van mening ben dat er op dit moment niet hele slechte tv's meer gemaakt worden.......
    nou dan heb je die twee jaar dat je opzoek bent niet opgelet en zeker niets bijgeleerd.
    menig "goedkope" lcd heeft toch echt een minder mooi plaatje dan de verttrouwde beeldbuis tv die hij moet vervangen.
    Ja hij is mooi plat, maar kijk iets met snelle bewegingen en de goedkope lcd gaat over zn nek en jouw oude beeldbuis had er geen moeite mee.

    :x Wat dat wachten betreft, tuurlijk is het veel leuker om in een paar jaar (dvdprofiler) twee nieuwe tv's te kopen.
    Dan iemand die wat zorgvuldiger kiest dom te noemen. (neerbuigend sarcastisch: ...ik heb medelijden met de wachters.... techniek blijft voortschrijden, er op wachten is dom....(dvdprofiler))
    Misschien heb jij die geldboom in de tuin, maar ik en meer mensen met mij kunnen ons dat niet veroorloven, dus wrijf dat er maar lekker in, maar dat heeft niets met dom te maken.
    Laatst aangepast door johanhoitink : 19-07-2009 om 11:00
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  20. #20

    Standaard

    ik heb mij nog echt even boos zitten maken. (op jouw bericht, dvdprofilersfilmgek)
    tuurlijk is dit een forum over luxe artiekelen en of de een dit zich kan veroorloven en de ander er voornamelijk alleen over kan lezen doen de lezers zichzelf aan,
    maar ga diegenen niet veroordelen, ga daar gewoon niet, schrijf over iets waar je wel benul van hebt.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  21. #21

    Standaard

    Mensen, persoonlijke discussies aub niet via het forum. Laat ieder in zijn waarde.

    Ben je het niet eens met iemand zijn persoonlijke benadering of zegswijze, spreek die persoon dan aan via PM. Dat geldt voor iedereen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    ik heb mij nog echt even boos zitten maken. (op jouw bericht, dvdprofilersfilmgek)
    tuurlijk is dit een forum over luxe artiekelen en of de een dit zich kan veroorloven en de ander er voornamelijk alleen over kan lezen doen de lezers zichzelf aan,
    maar ga diegenen niet veroordelen, ga daar gewoon niet, schrijf over iets waar je wel benul van hebt.
    Sorry hoor, je mag iets lezen zoals je wilt, maar ik heb niets tegen mensen met een kleine beurs, heb ik namelijk zelf ook. Maar ik heb dit ook als hobby, waar de één zijn geld uitgeeft aan dure vakanties doet weer een ander dat aan zijn huis en koopt bijvoorbeeld een hele nieuwe dure keuken, weer een ander vind zijn auto belangrijker en stopt daar geld in, een ander houd weer van de vrijheid blijheid en koopt een motor om zomers lekker te kunnen toeren.....

    Je kunt je geld maar 1x uitgeven, ik ook, ik doe dat audio/video gebied. Kijk, als je geen geld hebt, dan kun je het niet dat is gewoon makkelijk zat, maar mensen die zeggen te wachten op de nieuwe techniek die wel het geld hebben, ja die vind ik dus wel een beetje dom, geniet van het leven, je bent er maar even is in dit opzicht mijn motto. Voor mensen die zeggen dat ze op de nieuwe techniek wachten en gewoon geen poen hebben, ja die moeten dat niet zeggen..... die lopen gewoon te pochen. Van dat soort types krijg je eerst het gevoel dat je zelf iets hebt gekocht dat niet goed genoeg voor meneer of mevrouw zou zijn, terwijl ze zelf alleen maar praatjes verkopen. Nee, helemaal niets tegen mensen met een kleine beurs, dat zijn de mensen die ik het liefste help hier op het forum. En mensen met een kleine beurs die laten zich als het even kan zo goed mogelijk voorlichten, want die weten net als ik, dat je het geld maar 1x uitgeven kan. Als ik wat koop, dan houd ik in mijn achterhoofd dat het wel eens een hele tijd kan duren voordat ik weer eens zoiets zou kunnen kopen en koop dan wel iets waar ik echt van kan gaan genieten, als je wat koopt, dan moet je het ook goed doen denk ik dan maar.

    Nee, ik heb absoluut niets tegen mensen met een kleine beurs, maar die zullen toch wel begrepen hebben wat ik echt bedoel....... mensen met poen, die maar blijven wachten op nieuwe techniek, omdat ze iets beters willen..... ja, dat vind ik dom, je kunt dan wel blijven wachten, want alles wordt op technisch gebied steeds beter. Niets tegen mensen die graag ook iets moois willen hebben, maar "het" niet hebben.

    Kijk, ik zou ook wel een mooie vette Audi willen hebben, een mooie vrijstaande villa en het geld om mooie reizen te kunnen maken..... maar ja, ik heb "het" ook niet, maar ik gun het anderen wel, ik ben tevreden met wat ik heb.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Helemaal met je eens helaas ben ik zelf zo'n wachter haha niet op een betere techniek ofzo maar gewoon omdat ik geen miskoop wil hoewel ik van mening ben dat er op dit moment niet hele slechte tv's meer gemaakt worden.
    Maar als je weet dat ik al zeker 2 jaar of meer op zoek ben naar een LCD tv zegt dat al genoeg denk ik .
    Sterker nog ik heb wel een goede Blu Ray speler staan de Sony BDP S550 maar echt genieten kan ik er nog niet van. Blu ray op een analoge tv is echt een afrader de menu's zijn niet meer te lezen de ondertitels zijn vaak te klein maar bevatten vaak ook wat oneffenheden en de kleur zijn overdreven fel.
    Trouwens ik kijk dan wel naar LED tv's maar zitten daar dan echt veel nadelen aan ? Het enige wat ik hoor is dat er met name bij de eerste modellen wat halo's kunnen ontstaan maar verder hoor ik alleen maar positieve verhalen.
    De eerste LED modellen van Samsung schijnen zelfs van de markt gehaald te zijn.... maar het preciese verhaal ken ik niet.

    Dan is LED natuurlijk wel een heel energie zuinige techniek, dat is goed voor het milieu en goed voor je beurs. LED is heel mooi, maar als het echt donker wordt dan wordt dat local dimming (het lokaal aan en uit schakelen van de verlichting om een zo hoog mogelijk contrast te bereiken), schijnbaar toch als storend ervaren, en door sommige mensen herkend als een soort van knipperen. Helaas dus niet alleen maar positieve ervaringen.

    Nu heb ik zelf altijd een beetje een kijkje op nieuwe techniek, ik ben wel een early adapter en houd van nieuwe technieken, maar moet er toch wel overtuigd van zijn. Had gelezen over het van de markt nemen van de 1e generatie LED TV's en het knipper effect als het donker is...., ja dan wordt je wat voorzichtiger. Heb die nieuwe LED's vergeleken met mijn huidige TV op beeldkwaliteit en kon toch echt geen verschillen ontdekken voor zover dat mogelijk was in een door TL verlichte winkel. Ook zag ik helemaal geen verschil tussen de 100 en 200Hz TV's en heb toen gekozen voor de 100Hz variant, had je voor hetzelfde geld gelijk een maatje groter en dezelfde mogelijkheden. Ik denk dat ik met de LE55B650 gewoon een hele fijne TV heb, ook al heb ik wel eens ruzie met hem vanwege de HDMI handshake problemen, maar ik ben dan ook zeer ongeduldig met PC's en ander spul dat niet direct doet wat ik wil

    Wees niet bang, ook al doe je na 2 jaar een nog zo verstandige keuze.... als je de pech hebt dat je een maandagochtend apparaat treft dat je diverse keren in de steek laat... dan heb je ook pech.

    Het echt weten wat je wilt en weten wat je er voor uit kunt en wilt geven, en dan het beste voor je geld scoren en er tevreden mee zijn, dat is wat je moet beogen.

    Als je bang bent, niet veel geld hebt, aan 42 inch genoeg hebt, HD Ready heel goed bij je past, dan kun je beneden de 500 euro al een hele goede TV scoren..... het is maar wat je wilt.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je bang bent, niet veel geld hebt, aan 42 inch genoeg hebt, HD Ready heel goed bij je past, dan kun je beneden de 500 euro al een hele goede TV scoren..... het is maar wat je wilt.
    Niet om het een of ander, maar als jij ieder jaar 1000-2000 euro opzij kan zetten voor je hobby, dan heb je dus *GEEN* smalle beurs. Misschien verdien je minimumloon, maar als je dan alleenstaand bent en in een klein appartementje woont is dat ook niet weinig. En je toont geen enkel begrip voor mensen die dat geld niet hebben, alles wat je zegt is "ja maar, het is een kwestie van prioriteiten! Je bent toch filmgek!" Nou.. jij misschien wel, maar voor veel mensen[1] zijn luiers, babyvoer, een iets groter huis zodat de kinderen erin passen, en de kapotte wasmachine een hogere prioriteit dan upgraden van hun 42" plasma van 2 jaar oud naar een 50" nu.

    Ik blijf het vreemd vinden dat iedereen die andere prioriteiten stelt dan jij aan de kwaliteiten die hun spullen moeten hebben kwa maat en specificaties (tot en met de hoeveelheid geld die ze uitgeven aan HT gear) meteen 'bang' is. Dit is niet de eerste keer dat ik dat van je lees.

    Achterkamer-psychologisch zou ik dan zeggen, blijkbaar ben je zelf heel bang dat je misschien toch de verkeerde keuzes maakt, en je moet jezelf continu vertellen dat jij toch niet bang bent.

    [1] Niet voor mij overigens, ik heb dan ook inderdaad geld over. Ik geef het oha alleen liever uit aan media.

  25. #25

    Standaard

    Mensen, niet persoonlijk worden via het forum. Laatste waarschuwing. Heb je problemen met iemand persoonlijk meldt het dan bij de moderators of via PM bij die persoon zelf...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •