De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Gerco Stuivenberg

    Hieronder volgt het interview met Gerco Stuivenberg

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Gerco Stuivenberg zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Gerco. Een samenvoeging van mijn beide opa's Gerardus en Cornelis
    - Wat is je geboortedatum?
    Op 30 maart 1974 liet mijn moeder mij het levenslicht zien.
    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Ik woon in Ede, maar ben geboren in Amersfoort en heb mijn jeugd in Scherpenzeel, een mooi dorp aan de rand van de provincie Gelderland (nu Utrecht) doorgebracht. Op 13-jarige leeftijd hebben ze me naar Ede verhuisd en daar woon ik nu dus nog steeds.
    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Ongehuwd en jammergenoeg nog single.
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom?
    Ik heb een opleiding genoten aan de lagere agrarische school, maar vond dit niets en ben daarom Elektrotechniek gaan studeren op MBO niveau.
    - Wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Op dit moment ben ik werkloos vanwege de zgn. Krediet Crisis, maar daarvoor gaf ik technische ondersteuning aan de klantenservice, voerde ik reparaties uit en controleerde ik de ontvangen goederen bij een bekende gereedschap-fabrikant.
    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Heb helaas nog geen andere passie

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Het is begonnen met het bekijken van een film in een bioscoop, T2 als mij niet vergis. De speciale effekten en het surround geluid maakten op mij zoveel indruk dat ik dit ook thuis wilde hebben.
    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Mijn eerste grote ervaring met film was het bekijken van Jurassic Park in een bioscoop in Ede die uitgerust was met DTS apparatuur. Dit was een hele grote verbetering ten opzichte van Dolby Stereo. Geluid kreeg meer diepte waardoor je het nog meer beleefde.
    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    Nadat ik met luidsprekers geexperimenteerd heb met als doel om die "diepte" ook thuis te kunnen krijgen, heb ik mei 2005 mijn eerste HT-set gekocht en sindsdien ben ik helemaal om.
    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Zelf zie ik het als een vorm van entertainment met een boodschap. Een film maken is op zich ook al een hele kunst.
    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Heel belangrijk. Ik gebruik het om de doordeweekse dingen even opzij te zetten en weer klaargestoomd te worden voor de komende week.
    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Aan de ene kant ben ik zeer tevreden, maar aan de andere kant niet. Waar ik tevreden over ben is de weergave zoals die nu thuis mogelijk is. Minder tevreden ben ik over het feit dat er nog steeds op een verkeerde manier gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden die er zijn. Dit zorgt er volgens mij voor dat veel mensen films via een andere route gaan bekijken.

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Ik heb dat wel eens overwogen, maar denk niet dat het iets voor mij is. Persoonlijk zou ik mij liever bezig willen houden met de weergave-kant omdat deze wat mij betreft, meer aandacht nodig heeft.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Pirates of the Caribbean:The curse of The Black pearl. Johnny Depp laat hiermee zien dat hij geen uitgerangeerde acteur is door zich de rol van een kapitein van een piratenschip aan te meten met ook goede kanten. De wijze waarop hij dit doet is zeer vermakelijk en zorgt er voor dat deze film nog steeds regelmatig bij mij in de speler ligt.
    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Films met aktie, vanwege het vermaak en met een interessante boodschap.
    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Heb ik eigenlijk niet omdat ik geen films koop omdat er een bepaalde acteur/actrice in meespeelt.
    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Let ik meestal niet op. Als een film maar met je doet wat die moet doen.
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Nicolas Cage. Ben benieuwd of hij in het dagelijkse leven ook zo gek is.
    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Ultraviolet. Deze film laat de angst voor enge ziektes goed zien en op een bijzonder vermakelijke manier waarom een kind zowel een vader als een moeder moet hebben voor een goede opvoeding. Dit heeft o.a. met mijn jeugd te maken, maar daar ga ik hier verder niet over schrijven.
    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    The daVinci code. Een goede film die lang duurt, maar te veel informatie bevat en op een slaapverwekkende manier uitgebracht is.
    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    De scene in Babel waarbij de karakter van Cate Blanchett geraakt wordt door de kogel die per ongeluk afgevuurd wordt. De reden zal vast wel duidelijk zijn.
    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Die van Pirates of the Caribbean 1. Een melodie die zo pakkend is dat je deze altijd zult herkennen wanneer deze weer als bvb ondersteuning van een TV programma gebruikt wordt.
    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Wanted. Een film met een verhaal dat duidelijk een cirkelvorm heeft, maar zeker de moeite van het bekijken waard is.
    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Vrijdag of Zaterdag-avond. Dan kan ik meestal met de geluidssterkte op referentie-niveau kijken.
    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Een rinkelende telefoon of een statische BD die weer vuil aangetrokken heeft.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Mijn eerste aanraking was in een winkel waar deze gedemonstreerd werd. Daar hadden ze midden in de winkel een opstelling gemaakt met 2 stoelen erbij ik ben ik ben toen in gaan zitten om er naar te luisteren en vond dit opeens geweldig. Geluiden uit alle richtingen en je hoefde er niet eens meer voor naar de bioscoop. Ik heb daar volgens mij bijna een half uur in gezeten.
    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    De eerste DVD's die ik kocht waren T2 en Hell Freezes over van The Eagles. Sinds Jurassic Park ben ik helemaal weg van DTS en ben dit nog steeds. T2 kocht ik op DVD omdat met VHS de weergave in een bioscoop niet te vergelijken was en Hell freezes over omdat ik benieuwd was hoe muziek in surround klinkt. VHS was daardoor al snel vergeten.
    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Per maand koop ik gemiddeld 1 tot 2 DVD/BD's. Mijn collectie bestaat uit meer als 200 DVD's, ongeveer 200 CD's, 3 SACD's en 13 BD's
    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ik heb geen kijkachterstand omdat meestal iedere week wel een film en/of muziek DVD bekijk.
    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Meestal kijk ik eerst naar verhaal en daarna naar de geluidssporen die er op staan. Zelf heb ik liever de extra's zoveel mogelijk op een andere schijf omdat dan de ruimte beter benut kan worden.
    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    De SE van Speed, heeft ook het meest gekost en was dit mede dankzij DTS toen ook wel waard. De gewone DVD heeft nl alleen een DD-5.1 track en voegde daarmee te weinig toe aan de beleving om deze te kopen.
    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Ik ben al deels overgestapt naar BD, maar draai ik nog regelmatig een DVD omdat de DVD's die ik heb nog steeds interessant genoeg vindt om ze nog een keer te bekijken.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Ja. Zie rubriek: Mijn Thuisbioscoop of gebruik de link in mijn onderschrift
    - Welke merken zitten daarin?
    Yamaha,Tannoy, Samsung, Toshiba, Thomson(UPC), Philips, Dali en Monster
    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Fronts en subwoofer vervangen. Beeld vindt ik nog mooi en scherp genoeg.
    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Deze is geintegreerd in de woonkamer.
    - Ben je al High Definition proof?
    Ja, maar niet Full. Daarvoor is de TV te klein
    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Een te groot scherm vindt ik vermoeiend en kijkt ook niet prettig omdat bij minder goede bronnen de artefacten te veel opvallen. Daarnaast is een groot scherm te duidelijk aanwezig wat weer storend kan zijn wanneer deze niet gebruikt wordt.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    Sinds 28 augutus 2006
    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Stom toeval. "DVD" invoeren als zoekopdracht invoeren.
    - Wat heb je geleerd van deze site?
    1. Dat veel mensen liever troep kopen omdat dit goedkoper is en dit door de technologische ontwikkelingen alleen maar erger is geworden.
    2. Dat de CE industrie zich op dit gedrag aanpast.
    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    Het Hardware-gedeelte. Je kunt hier goed lezen wat er allemaal speelt op dit gebied.
    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Ik zou best wel lid van de crew willen zijn, omdat het mij leuk lijkt om bij te dragen aan een veelzijdige, overzichtelijk en interessante site.
    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Nee, heb tot nu nog niet meegedaan aan een aktie, niets gekocht of verkocht op deze site.
    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Iedere week ben ik wel 1 tot 2 avonden op het forum aanwezig
    - Ben je verslaafd aan deze site?
    Niet echt.
    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Nee, omdat het hoort bij een keerzijde van de medaille(leesnderhoud van de server of (storing op de) verbinding.
    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Het forum is volgens mij gezellig genoeg en daarnaast zijn er volgens mij ook te veel leden. Wat mij wel leuk lijkt is om een regionaal netwerk te maken dat ook buiten dit forum aktief is anderen te helpen of gewoon bij elkaar op bezoek gaan.

    - Hoe vond je dit interview?
    Leuk en ik hoop dat de lezers dat ook vinden.
    - De laatste tijd geniet ik misschien nog wel meer van series dan van films. Dit komt voor een groot deel omdat er meer ruimte en tijd is voor karakterontwikkelingen. Wat is jouw favoriete serie en vooral: waarom?
    Mijn favoriete serie is NCIS. De karakters in deze serie vormen een goed team met een goede verhouding tussen serieus en lollig zijn.
    - Wie is er volgende week aan de beurt?
    le-nnart
    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Welke film kun je niet vaak genoeg kijken en waarom?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Gerco, een lekker lezend interview met een aantal zeer herkenbare punten .

  4. #4

    Standaard

    Leuk interview weer

    En als je zo in hardware geinteresseerd bent zou ik zeggen neem ook eens een kijkje op het HT-forum en het forum van Tweakers.net

    http://gathering.tweakers.net

    www.htforum.nl
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Vrijdag of Zaterdag-avond. Dan kan ik meestal met de geluidssterkte op referentie-niveau kijken.

    Dit vond ik toch wel het meest opmerkelijke antwoord van je Interview
    Verder een kort maar krachtig interview Gerco

  6. #6

    Standaard

    Kort maar krachtig is idd de beste uitdrukking voor dit interview. Leuk om te lezen weer!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Vrijdag of Zaterdag-avond. Dan kan ik meestal met de geluidssterkte op referentie-niveau kijken.

    Dit vond ik toch wel het meest opmerkelijke antwoord van je Interview
    In het weekend wordt het vaak minder als geluidsoverlast ervaren en met referentie-niveau bedoel ik de stand waarbij de dialogen op normale sterkte weergegeven worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Dat snap ik, echter jij bent de eerste die de vraag zo interpreteert. De meesten antwoorden namelijk met "alleen", "'s avonds" etc.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •