Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Absoluut het beste is op zaterdag die drukke winkel in gaan als er niet op de brief wordt gereageerd en op een wat luidere toon laten horen wat de problemen zijn. SUc7!!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Absoluut het beste is op zaterdag die drukke winkel in gaan als er niet op de brief wordt gereageerd en op een wat luidere toon laten horen wat de problemen zijn. SUc7!!!
    Bedankt voor de reactie! Fijn dat iedereen hier zo meegaand is

    Indien men niet op de brief reageert zal ik inderdaad de winkel zelf maar eens bezoeken. Kijken of ze me face to face wel te woord kunnen/durven staan.

  3. #28

    Standaard

    Heb zojuist een brief aangetekend op de post gedaan en gesteld dat BCC binnen een week moet reageren.

  4. #29

    Standaard

    Post die brief ook hier, leuk!
    Ondanks dat de garantie van de TV misschien verlopen lijkt te zijn, kun je vaak meer garantie eisen! Je mag gewoon verwachten dat producten een bepaalde tijd meegaan, is dit niet het geval, is de verkoper verantwoordelijk voor een correcte afhandeling. Check anders consuwijzer eens.

    Ook zou je garantie moeten hebben/krijgen op de reparaties, dus ik zou er vanuit gaan dat jij gewoon een werkende TV thuis krijgt!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Post die brief ook hier, leuk!
    Ondanks dat de garantie van de TV misschien verlopen lijkt te zijn, kun je vaak meer garantie eisen! Je mag gewoon verwachten dat producten een bepaalde tijd meegaan, is dit niet het geval, is de verkoper verantwoordelijk voor een correcte afhandeling. Check anders consuwijzer eens.

    Ook zou je garantie moeten hebben/krijgen op de reparaties, dus ik zou er vanuit gaan dat jij gewoon een werkende TV thuis krijgt!
    In antwoord op Marcellow: bij deze de brief die ik heb gestuurd (van aanhef tot vriendelijke groet!)

    Geachte heer/mevrouw,
    Op 10 januari 2008 kocht ik bij u een LCD-tv. Het betreft een Hitachi L32A01. In de zomer van 2009 begon de tv ernstige kuren te vertonen. Bij een koude start viel het apparaat na ongeveer 30 minuten uit in standby mode, om vervolgens iedere 10 minuten uit te vallen (in standby mode). Ik heb contact gehad met het servicecentrum van BCC en zij hebben mij destijds casenummer 9035371 gegeven. Op 15 juli 2009 is de tv ter reparatie door jullie opgehaald en op 5 augustus 2009 is de tv aan mijn adres teruggeleverd, met een nieuwe netschakelaar. Echter, na 2 weken constateerde ik wederom hetzelfde probleem. Op 28 augustus 2009 is de tv door jullie opgehaald, om vervolgens op 2 oktober weer teruggeleverd te worden. Ook deze reparatie bleek niet toereikend voor het oplossen van het defect aan mijn televisie. Dus hebben jullie voor de derde keer een reparatie uitgevoerd: de tv is 12 januari 2010 teruggeleverd, met een vernieuwd mainboard en voedingsmodule. Meteen toen ik de tv aanzette, viel de tv weer uit in standby mode. Ik hoopte dat de tv op temperatuur moest komen en daarom misschien niet meteen aan ging. Na een paar keer proberen kreeg ik de tv toch nog werkend.
    Nu is het inmiddels een maand geleden dat de tv voor de derde keer is gerepareerd en mijn problemen met de tv nemen in ernst toe. Om de tv in werking te krijgen, moet ik hem eerst een aantal keer aan/uitzetten. Als de tv eenmaal aan is, komt het nu ook weer met zekere regelmaat voor dat hij uitvalt.
    Ik ervaar jullie service tot nu toe als ver onder de maat. Na drie reparaties functioneert mijn tv nog steeds niet en na de derde reparatie functioneerde de tv vrijwel meteen al niet naar behoren, terwijl de tv net uit het reparatiecentrum kwam. In totaal is mijn tv nu al een goed half jaar niet in werking en zit ik dus ook al zo lang zonder goed werkende tv. Daarnaast heb ik ook behoorlijk wat telefoonkosten opgelopen met de 0900-lijn die jullie ter beschikking hebben gesteld, waarschijnlijk vooral door het feit dat er dikwijls een ellenlange wachttijd is voordat men uiteindelijk te woord wordt gestaan.
    Bij deze vraag ik u om te zoeken naar een passende oplossing. Ik verzoek u vriendelijk doch dringend binnen een week te reageren op deze brief.


    Met vriendelijke groet,


    Julien Cagnart



    Consuwijzer is inderdaad een goede tip om ook eens na te gaan. Voor nu wacht ik op een eventuele reactie van BCC. I'll keep you posted .

    En ow ja...de problemen met de tv zijn sinds gisteravond nog erger geworden. Gisteravond heb ik een kwartiertje gegamed, toen viel de tv dood uit. Sindsdien heb ik hem niet meer aan gekregen...
    Laatst aangepast door JC : 12-02-2010 om 12:06

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nette brief.

    Zelf had ik nog wat meer dingen uitgesloten.
    In de geest van.

    Dat je zelf alle mogelijke fouten aansluitingen hebt getest, zelfs zonder coax, hdmi of scart kabels,enz.de tv nog steeds dezelfde problemen geeft.
    Dat zelfs de tv op een andere groep niks uitmaakte.
    En dat je nu na zoveel geduld te hebben getoond, nu wel verwacht dat ze een passende oplossing bieden.
    En stel ze repareren de tv en de hij gaat weer stuk omdat de oorzaak niet adequaat is verholpen, hoe zit het dan met de garantie.
    Misschien dient te tv wel vervangen te worden aangezien het probleem heel hardnekkig is en moeilijk te tacklen blijkt.
    Sterker nog jouw vertrouwen in wéér een nieuwe reparatie is sterk afgenomen, en wil nu eens genieten van mijn aankoop.
    Het kan toch niet zijn dat dit probleem zo lang moet voortduren.

    Hoe meer info hoe sneller zij tot de juiste conclusie kunnen komen.

    Maarja te laat

    Echter de brief is duidelijk genoeg, ik gooi er maar ideën in
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-02-2010 om 12:31
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nette brief.

    Zelf had ik nog wat meer dingen uitgesloten.
    In de geest van.

    Dat je zelf alle mogelijke fouten aansluitingen hebt getest, zelfs zonder coax, hdmi of scart kabels,enz.de tv nog steeds dezelfde problemen geeft.
    Dat zelfs de tv op een andere groep niks uitmaakte.
    En dat je nu na zoveel geduld te hebben getoond, nu wel verwacht dat ze een passende oplossing bieden.
    En stel ze repareren de tv en de hij gaat weer stuk omdat de oorzaak niet adequaat is verholpen, hoe zit het dan met de garantie.
    Misschien dient te tv wel vervangen te worden aangezien het probleem heel hardnekkig is en moeilijk te tacklen blijkt.
    Sterker nog jouw vertrouwen in wéér een nieuwe reparatie is sterk afgenomen, en wil nu eens genieten van mijn aankoop.
    Het kan toch niet zijn dat dit probleem zo lang moet voortduren.

    Hoe meer info hoe sneller zij tot de juiste conclusie kunnen komen.

    Maarja te laat

    Echter de brief is duidelijk genoeg, ik gooi er maar ideën in
    Bedankt voor je ideeën, Claudio. Ik houd je suggesties in mijn achterhoofd. Jouw argumenten kan ik mooi gebruiken als ze niet reageren op de brief en ik dus naar BCC toe ga om verhaal te komen halen. Of als ze niet reageren op die brief zoals ik dat graag zou willen.

  8. #33

    Standaard

    Veel te lief briefje

    Ik mis ook de datum van het derde keer ophalen.

    Had de totaal van het niet tot je beschikking hebben van de TV opgegeven en de tijd en kosten die je verloren hebt aan dat misbaksel van een TV.

    BTW, had je nog een vervangende TV tot je beschikking gekregen of heb je al die tijd zonder gezeten

    Ze hebben 3x de kans gehad om hem te repareren, en daar hebben ze ook nog eens schandalig lang de tijd voor genomen, een service van niks. Trap er niet in als ze nog een keer vragen om te repareren.

    Ben echt benieuwd hoe ze je nu gaan compenseren.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Veel te lief briefje

    Ik mis ook de datum van het derde keer ophalen.

    Had de totaal van het niet tot je beschikking hebben van de TV opgegeven en de tijd en kosten die je verloren hebt aan dat misbaksel van een TV.

    BTW, had je nog een vervangende TV tot je beschikking gekregen of heb je al die tijd zonder gezeten

    Ze hebben 3x de kans gehad om hem te repareren, en daar hebben ze ook nog eens schandalig lang de tijd voor genomen, een service van niks. Trap er niet in als ze nog een keer vragen om te repareren.

    Ben echt benieuwd hoe ze je nu gaan compenseren.
    Te lief? Nou ja, ik vind het wel zakelijk. Om meteen in emotie uit te barsten komt ook niet echt formeel over (vind ik).

    In totaal werkt mijn tv al 6 maanden niet (staat in de brief) (en zo lang heb ik hem dus ook ongeveer niet tot mijn beschikking gehad). De datum van de derde keer ophalen heb ik niet. Op de expeditiebon van de laatste twee reparaties staat namelijk 2 keer de datum 28 augustus (voor afhalen) en 2 verschillende bezorgdata (2 oktober 2009 en 12 januari 2010). Meer kon ik daar dus ook niet van maken .

    Gelukkig heb ik al die tijd wel een vervangend toestel gekregen. Dit heb ik echter niet in de brief vermeld, omdat dat als een verzachtende omstandigheid werkt (het klinkt erger als ik alleen maar zeg dat ik mijn tv een half jaar heb moeten missen, dan als ik zeg dat ik mijn tv een half jaar heb moeten missen maar wel iedere keer een leentoestel had ).

    Moet hierbij zeggen dat ik verder geen problemen heb gehad met het vervangende toestel. Dat was misschien wel noemenswaardig voor in de brief geweest.

  10. #35

    Standaard

    Vandaag (nog geen 5 minuten geleden) heeft BCC Leeuwarden gebeld. Een vriendelijke medewerker vertelde mij dat zijn chef hem de opdracht had gegeven mijn brief door te sturen (hij heeft hem gemaild) naar het servicecentrum. Zij zouden meer over de reparaties te zeggen hebben en een beter beeld hebben van mijn klachten. Daarom zouden zij ook tot een betere regeling kunnen komen. De medewerker verzekerde mij dat er wel een oplossing gaat komen. Hij ging er vanuit dat het servicecentrum zo snel mogelijk contact met mij op zou nemen.
    Ik hoop dat het servicecentrum dat doet en dat ze met een oplossing komen. Heb nog aan de telefoon mijn ongenoegen geuit over de lange reparatieperiode en dat ik niet zit te wachten op nog zo'n periode. Ik ben benieuwd wat het servicecentrum gaat zeggen. Had eigenlijk liever gehad dat BCC me vertelde: 'Jongen, wat heb jij een problemen met je tv. Kom voor het aankoopbedrag van je oude televisie maar een nieuwe halen.'

  11. #36

    Standaard

    Het is alweer een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Door de drukte in verband met studie ben ik mij wat minder op mijn tv-probleem gaan richten. BCC heeft mijn tv 25-02-2010 opgehaald ter reparatie en ik heb al die tijd een leentoestel gekregen, wat ik ook wel prima vond.
    Gisteren heb ik een boze mail naar het service center gestuurd, waarin ik om uitleg van de situatie vroeg. De reparatieperiode duurde wederom meer dan 8 weken (alwaar zij eerder uitlegden dat een reparatieperiode maximaal 6 tot 8 weken kan duren...sowieso belachelijk lang natuurlijk). Vandaag werd ik gebeld: volgende week wordt een ander toestel met gelijkwaardige specificaties (zelfs iets beter) geleverd. Ook van Hitachi (de L32HP03), maar wel afkomstig uit het servicecentrum. Zal dus wel een tweedehands zijn, maar zolang ik geen problemen met dit 'nieuwe' toestel heb en deze (bijna) geen gebruikerssporen heeft, ervaar vind ik dit een voldoende regeling... Wat vinden jullie?

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JC Bekijk bericht
    Het is alweer een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Door de drukte in verband met studie ben ik mij wat minder op mijn tv-probleem gaan richten. BCC heeft mijn tv 25-02-2010 opgehaald ter reparatie en ik heb al die tijd een leentoestel gekregen, wat ik ook wel prima vond.
    Gisteren heb ik een boze mail naar het service center gestuurd, waarin ik om uitleg van de situatie vroeg. De reparatieperiode duurde wederom meer dan 8 weken (alwaar zij eerder uitlegden dat een reparatieperiode maximaal 6 tot 8 weken kan duren...sowieso belachelijk lang natuurlijk). Vandaag werd ik gebeld: volgende week wordt een ander toestel met gelijkwaardige specificaties (zelfs iets beter) geleverd. Ook van Hitachi (de L32HP03), maar wel afkomstig uit het servicecentrum. Zal dus wel een tweedehands zijn, maar zolang ik geen problemen met dit 'nieuwe' toestel heb en deze (bijna) geen gebruikerssporen heeft, ervaar vind ik dit een voldoende regeling... Wat vinden jullie?
    Geld terug of een nieuwe

    Zou zeker geen Hitachi meer willen, je kan melden dat je het vertrouwen in dat merk verloren hebt, zou ik zeker melden, reparatie tijden van ongeveer 8 weken zijn niet van deze tijd

    Dat andere gebruikte "ding" zou ik niet accepteren.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik sluit me daar bij aan.

    Dit is onacceptabel, meerdere keren zolang moeten wachten en dan een used toetsel terug. dat kan echt niet.
    En idd. het vertrouwen in het merk is wat jou betreft naar een -nul punt gedaald..., neem ik aan.
    Ook BCC laat zich hier flink kennen, je mag betere service verwachten.
    En dat mag je ze flink duidelijk maken, liefst in een volle zaak.

    Ik zou nu eisen dat er een adequate oplossing komt, en het liefst nog met een forse tegemoedkoming.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    Jullie hebben gelijk. Een dergelijk aanbod van BCC is onacceptabel. Komt nog eens bij dat ze mij beloofd hadden om mij maandag op de hoogte te stellen wanneer zij dinsdag het vervangende toestel zouden langs brengen. Maandag heb ik dus niets gehoord en dinsdag zijn ze dan ook niet geweest. Het is nu wel mooi geweest.
    Ik heb dan ook weer even op consuwijzer.nl gekeken en vandaag nog ga ik een aangetekende brief sturen naar BCC Leeuwarden. In deze brief zal ik ze op de hoogte stellen dat ik mij beroep op de ontbinding van de verkoopovereenkomst. Indien na herhaaldelijke reparaties het toestel nog niet in orde is, heb je daar recht op. Volgens mij zou dat betekenen dat ik recht heb om het volledige bedrag wat ik destijds voor de tv heb betaald terug krijg. Nu denk ik echter niet dat ze mij €500,- terug gaan geven voor een tv die ik in november 2008 heb gekocht. Sowieso zal BCC niet akkoord gaan met een ontbinding van de verkoopovereenkomst, lijkt me. Gaan ze dus niet akkoord, dan is de volgende stap de geschillencommissie.
    Bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JC Bekijk bericht
    Jullie hebben gelijk. Een dergelijk aanbod van BCC is onacceptabel. Komt nog eens bij dat ze mij beloofd hadden om mij maandag op de hoogte te stellen wanneer zij dinsdag het vervangende toestel zouden langs brengen. Maandag heb ik dus niets gehoord en dinsdag zijn ze dan ook niet geweest. Het is nu wel mooi geweest.
    Ik heb dan ook weer even op consuwijzer.nl gekeken en vandaag nog ga ik een aangetekende brief sturen naar BCC Leeuwarden. In deze brief zal ik ze op de hoogte stellen dat ik mij beroep op de ontbinding van de verkoopovereenkomst. Indien na herhaaldelijke reparaties het toestel nog niet in orde is, heb je daar recht op. Volgens mij zou dat betekenen dat ik recht heb om het volledige bedrag wat ik destijds voor de tv heb betaald terug krijg. Nu denk ik echter niet dat ze mij €500,- terug gaan geven voor een tv die ik in november 2008 heb gekocht. Sowieso zal BCC niet akkoord gaan met een ontbinding van de verkoopovereenkomst, lijkt me. Gaan ze dus niet akkoord, dan is de volgende stap de geschillencommissie.
    Bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte!
    Je zou een deal met ze kunnen maken.......
    Voorbeeldje van een deal.

    Stel ze voor:

    TV bijna 2 jaar oud, normale verwachting levensduur van een TV mag je gerust op minimaal 10 jaar stellen. Je zou dan 2 jaar inleveren aan geld...... en daarbij fijntjes opmerken dat die 2 jaar niet bepaald een genot waren. Je zou dan recht hebben op minimaal 400 euro, hier kun je een leuke 42inch HD Ready plasma voor kopen. Ik zou ze dan vragen om die 42inch plasma.....

    Ligt helemaal aan je wensen, je hebt volgens mij ook recht op volledige vergoeding, maar door zelf ook wat water bij de wijn te doen kan het misschien wat sneller verlopen, ik zou ze er ook niet te lang over laten denken en dan gaan voor het volledige bedrag.

    Ik zou me zeker niet laten afschepen met een gebruikt geval van iemand anders, nog met een winkelmodel dat al een tijdje heeft staan draaien, zeker niet in het geval van een plasma.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    Update: Het BCC service centrum heeft vandaag gebeld. Ze meldden mij dat er wederom een foutje was gemaakt met het afleveren van de tv. Ze wilden een nieuwe afspraak plannen om alsnog de 'nieuwe' Hitachi af te leveren en het leentoestel op te halen. Ik antwoordde daarop dat dat niet hoeft, omdat ik een brief heb geschreven naar BCC Leeuwarden. Daar wisten ze op het servicecentrum nog niets van af. Ik heb toen wederom de situatie uitgelegd en de inhoud van de brief beschreven. De service-centrum medewerker meldde mij dat hij achter de brief aan zou gaan en BCC Leeuwarden op de hoogte zou stellen dat ze mij schriftelijk moeten antwoorden. Dat was het einde van gesprek 1.
    Een half uur later belde het service centrum wederom. BCC Leeuwarden had de brief doorgespeeld naar het servicecentrum (gefaxt of gemaild, ik weet het niet). Ik had een andere medewerker aan de lijn. Hij bood zijn excuses aan dat ze 4 mei niet langs zijn geweest. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat bij mij de klomp allang gebroken was. Hij had de inhoud van de brief gelezen en raadde mij af om deze situatie voor te leggen aan de geschillencommissie, omdat ik geld kwijt ga raken als ik de zaak verlies (je moet de geschillencommissie betalen alvorens de zaak in behandeling wordt genomen; als je de zaak wint krijg je de aanbetaling terug, als je verliest ben je dus ook je aanbetaling kwijt). Hij vertelde mij over hun aanbod: ze zouden een NIEUWE Hitachi leveren en voor het ervaren ongemak een cadeaubon van 30 euro aanbieden. Dat vond ik raar, want ze zeiden in het eerdere telefoongesprek (eind april) dat het een tv afkomstig uit het reparatiecentrum zou zijn (ik had toen nog specifiek gevraagd of de tv geleverd wordt door de fabrikant, of door het reparatiecentrum. Zij zeiden toen dat de tv uit het reparatiecentrum kwam). Maar nu zeggen ze dus dat de tv rechtstreeks van de fabrikant komt en dat het om een geheel nieuw toestel gaat. Ik ben niet op dit aanbod in gegaan en heb gevraagd of de BCC-medewerker datgene wat hij mij net verteld heeft schriftelijk wil sturen. Die brief kan ik eind deze week verwachten. Ik heb gezegd dat ik later dan nog laat horen wat ik wil/ ga doen.

    Hoe groot schatten jullie de kans dat ik, indien de zaak wordt voor gelegd aan de geschillencommissie, deze zaak ga winnen? Zou BCC in gelijk worden gesteld, omdat ze mij nu een nieuwe tv aanbieden + een cadeaubon? Of zullen mijn klachten van zo'n reële aard zijn, dat ik recht heb op volledige (of op zijn minst gedeeltelijke) tegemoetkoming? (Een deal zoals DVDProfilersFilmgek die voorstelde zou ik ook wel voldoende vinden).

    Bedankt!

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wij kunnen nu wel harde taal gaan roepen en het uiterste eisen, maar het gaat om wat jij als doelstelling wilt bereiken. Dat verhaal van een tweedehands kon ik me al niet echt voorstellen, en dat van die geschillencommisie is natuurlijk een ontmoedigingsverhaal. Lijkt me sterk dat ze zo werken.
    Wie dient er dan nog een geschil in.

    Stel gewoon een doel voor ogen en maak die kenbaar.
    Als jij vindt dat je een ander merk tv wil, omdat je geen vertrouwen meer hebt in dat merk, zeg dat gewoon. BCC zal natuurlijk nooit geld uitkeren, maar ze kunnen vast wel wat regelen. Maar als ze nee zeggen, maar wel een nieuwe aanbieden, is dat ook niet meer dan logisch. Pas als die ook fout gaat, heb je min of meer recht van spreken..., ondanks een kadobon.

    Zo gauw je natuurlijk beroept op een geschillencommisie, is alle rek er wel gelijk uit. Dat is meer een uiterste redmiddel. En zo'n geschillencommissie klinkt leuk, maar of je daar überhaupt enig voordeel uit haald. Klinkt leuk om mee te dreigen. Ik zou toch manieren zoeken om er mijn voordeel mee te slaan.., heb je niet een nieuwe BDspeler nodig voor een hele scherpe prijs.

    Offe

    Is het niet gewoon makkelijker als jullie zeggen, van, 'Goh, joh, zoek anders gewoon een nieuwe uit, en als je evt. iets bijlegt koop je een betere...'
    Ik bedoel je heb er toch zat staan.

    Ik heb ook een bedrijf, geen BCC, maar wel klanten. Geloof me hoe meer je zeurt, hoe meer ze op een gegeven moment maar eens een keer van je af willen. Het is natuurlijk wel een beetje een kat en muis spel, en daar moet je allemaal maar zin in hebben.

    Met andere woorden, wederom, wat is jouw doelstelling.
    Principekwestie, win/win of de minst confronterende nederige optie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Ik moet hier Claudio een heel stuk gelijk in geven, kijk wat je zelf wil en hoe ver BCC wil gaan en weeg dat tegen elkaar af.
    Het lijkt er op dat BCC een oplossing wil, dat betekent 'onderhandelen'.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #44

    Standaard

    Je hebt nu 2 mooie antwoorden gehad, helemaal mijn idee

    Wat ik ook al schreef, door zelf ook wat water bij de wijn te doen kan het allemaal wat sneller verlopen.

    Als je het vertrouwen in Hitachi kwijt bent, dan zou je ook voor een andere TV kunnen gaan, wat Claudio al schrijft, ze hebben er genoeg, wie appelen vaart die appelen eet.

    Bij de geschillencommissie zou je bakzeil kunnen krijgen als ze ook het voorstel van de nieuwe TV horen. Als ze bij de gebruikte TV waren gebleven, ja dan had je een kans gehad.

    Persoonlijk zou ik gaan voor de nieuwe TV, daar is wel wat leuks weg te slepen en het geeft stukken minder rompslomp, daar zit je in weze ook niet op te wachten.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reacties!

    Ik voel er sowieso niet veel voor om weer een Hitachi te krijgen. Misschien dat deze nieuwe tv geen problemen zou leveren, maar als ik nu in de winkel een tv zou kopen had ik ook zeker niet meer voor Hitachi gekozen.
    Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met mensen van Consuwijzer.nl. Zij raadden mij af om naar de geschillencommissie te stappen om de volgende redenen:

    - het is een redelijk aanbod wat BCC doet. De tv die BCC levert mag maximaal 8 maanden oud zijn en moet minimaal dezelfde specificaties hebben als de tv die ik eerder had. Het hoeft dus niet eens een nieuwe tv te zijn.
    - volgens de koopovereenkomst heb ik een Hitachi. BCC is dus verplicht een Hitachi te leveren. Als ik zeg dat ik geen Hitachi wil omdat mijn vertrouwen in dat merk verloren is gegaan, hoeven ze daar niet mee akkoord te gaan. Dat is de vrijheid van de ondernemer.
    - Ik had in mijn laatste brief gesteld dat ik de koopovereenkomst wou ontbinden. Ik had daar nog helemaal geen recht op. Ik zou eerst BCC moeten aanmanen, d.w.z. ze op de hoogte stellen dat als zij binnen een redelijke termijn mij geen nieuw toestel kunnen/willen leveren, ik dan de koopovereenkomst ontbind. Nu doen ze echter het aanbod van de nieuwe tv + een cadeaubon van 30,-. Die tv wilden ze zaterdag al brengen (waar ik uit op kan maken dat BCC nog binnen een redelijke termijn de afspraak na kan komen).

    Kortom, de geschillencommissie hoeft er inderdaad niet aan te pas te komen. Het enige wat ik nu nog kan doen is, zoals jullie ook al zeggen, onderhandelen met BCC. Dus bijvoorbeeld vragen of ze ook akkoord gaan als ik in de winkel een andere tv uitzoek + eventuele bijbetaling. Nogmaals, BCC hoeft daar niet mee akkoord te gaan (en dat doen ze waarschijnlijk niet, omdat ze gisteren aan de telefoon al hebben gezegd dat dit het enige aanbod is dat ze mij kunnen doen). Ik ben echter wel verplicht om akkoord te gaan met de nieuwe Hitachi, ook al zou ik het daar niet mee eens zijn. Misschien dat ik nog wel kan proberen met BCC over een te komen dat als de nieuwe Hitachi wederom problemen vertoont, de koopovereenkomst alsnog ontbonden kan worden.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JC Bekijk bericht
    Misschien dat ik nog wel kan proberen met BCC over een te komen dat als de nieuwe Hitachi wederom problemen vertoont, de koopovereenkomst alsnog ontbonden kan worden.
    Dat lijkt mij het meest verstandig.

    Het kan nl. zijn dat alleen het model of exemplaar wat jij hebt ontvangen niet goed is, terwijl de andere wel goed zijn. Zelf zou ik Hitachi daarom een tweede kans geven. Blijkt deze TV ook niet aan de verwachtingen te voldoen, dan kun je alsnog voor een ander merk kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #47
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies, uiteindelijk zullen ze bij BCC toch zeggen dat je toen met volle verstand voor de Hitachi heb gekozen. Ondanks dat deze keuze nu misschien niet zo voor de hand ligt.


    Succes en hopen dat er nu een passende oplossing wordt geboden, en dat je daar over een paar maanden weer om kunt lachen.

    Succes
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •