Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Laptop naar TV en versterker

    Hallo allemaal,

    Ik heb een HP Compaq Presario v6500 high spec Laptop zonder HDMI aansluiting en vroeg me af wat nu de beste manier was om via hdmi naar mijn TV te connecten maar ook een audio out naar met versterker toe.

    Hier even de uitgangen op mijn laptop:

    3 USB 2.0
    1 VGA port
    1 RJ-11 modem connector
    1 RJ-45 ethernet connector
    S-video TV out
    1 headphones-out
    1 mic-in
    1 IEEE 1394
    Remote control infrared port (remote optional)
    Cable docking connector

    Nou zijn er verschillende converter kabels beschikbaar alleen weet ik niet goed wat ik nu het beste kan gebruiken.

    Het gaat mij er dus om dat ik films vanuit mijn laptop op de tv kan bekijken maar ook dus het dolby geluid via mijn versterker kan afspelen.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Gecko,

    Welkom op het DVD.nl Forum! Kun je wat meer informatie geven over:
    - Merk/type TV en Receiver + aansluitingen
    - Ondersteunt de hoofdtelefoonuitgang van de laptop SPDIF?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Hoi Peter,

    Mijn tv is een Philips die full HD ready is met 2 HDMI ingangen.

    Mijn receiver is een Harman Kardon met eigenlijk wel alle mogelijke audio ingangen.

  4. #4

    Standaard

    1) Heeft je TV ook nog andere ingangen naast de HDMI? Denk hierbij aan VGA, Svideo, etc.
    2) Ondersteunt de hoofdtelefoonuitgang van je laptop SPDIF?
    3) Welke HK receiver heb je?
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 06-07-2009 om 14:05
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Hoi Peter,

    De tv heeft idd ook VGA en Svideo alleen wil ik deze ingangen niet gebruiken aangezien ik juist HD wil gaan gebruiken. Neem aan dat dit met Svideo niet echt gaat.

    Hoe kan ik achterhalen als mijn hoofdtelefoonuitgang SPDIF ondersteunt? Ik krijg namelijk mijn boekjes van mijn laptop niet meer gevonden.

  6. #6

    Standaard

    Via de VGA aansluiting is het mogelijk om 720i en/of 1080i uit te sturen. Dus dat is HD resolutie. Echter, dit hangt er wel van af welke resoluties je Philips TV ondersteunt via de VGA ingang.

    SPDIF ondersteuning zou je terug moeten kunnen vinden in de audio eigenschappen van je geluidskaart. Er staat meestal een icoontje naast je tijd rechtsonderin beeld. Als je in die eigenschappen het geluid digitaal kunt uitsturen via de hoofdtelefoonuitgang, ondersteunt hij SPDIF.

    Doet hij dit niet, dan kun je maximaal van Dolby Pro-Logic (II) of Logic7 gebruik maken, omdat er dan enkel een stereosignaal vanaf je laptop wordt gestuurd naar je receiver.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Als ik rechts klik op het geluid icoontje dan zie ik wel te staan:

    Realtek Digital output
    realtek high definition audio ingeschakeld

    Dus ik moet een VGA kabel gaan halen en een kabel die ik in mijn hooftelefoonuitgang kan prikken en vervolgens naar mijn versterker toe.

  8. #8

    Standaard

    Heb je dan bv geen kabel die VGA naar HDMI convert????

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gecko Bekijk bericht
    Heb je dan bv geen kabel die VGA naar HDMI convert????
    Kabels kunnen niet converteren, je kunt hooguit een verloopkabel hebben met aan een kant VGA en aan de andere kant HDMI maar ik heb geen idee of die bestaan.
    Heeft je receiver geen videoingangen en HDMI uit?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gecko Bekijk bericht
    Als ik rechts klik op het geluid icoontje dan zie ik wel te staan:

    Realtek Digital output
    realtek high definition audio ingeschakeld

    Dus ik moet een VGA kabel gaan halen en een kabel die ik in mijn hooftelefoonuitgang kan prikken en vervolgens naar mijn versterker toe.
    Je moet eerst kijken welke resoluties jouw Philips TV accepteert op de VGA-ingang. Dan kun je inderdaad een VGA-kabel kopen.

    Voor de hoofdtelefoon heb je een kabel nodig met aan de ene kant een 3,5mm mini-jack en aan de andere kant een enkele RCA connector. Die plug je dan in een coaxiale ingang van je HK receiver.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gecko Bekijk bericht
    Heb je dan bv geen kabel die VGA naar HDMI convert????
    Ik denk niet dat er een kabel is die van VGA naar HDMI gaat. De reden hiervoor is dat VGA analoog is en HDMI digitaal. De signalen komen niet overeen. Dan zul je moeten uitwijken naar een apart kastje waarop je de VGA-kabel aansluit en die het vervolgens omvormt naar 1080p en via HDMI uitstuurt.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 06-07-2009 om 15:22
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11

    Standaard

    http://www.elekhomica.nl/product_inf...FZCB3godOWwlAQ

    Dit kastje zet analoog VGA en analoog geluid om naar 1 enkele HDMI uitgang die in je tv kan. Kost zo'n 7 tientjes...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Ben zojuist met mijn laptop naar de winkel geweest en hun ze vertelde mij dat er geen digitaal video uitgang op zat. Ik vroeg om een converter echter vertelde ze mij dat het onmogelijk was om analoog om te zetten naar HD. Andersom kon weer wel.

    Hier nog even de uit en ingangen van mijn reciever:


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gecko Bekijk bericht
    Ben zojuist met mijn laptop naar de winkel geweest en hun ze vertelde mij dat er geen digitaal video uitgang op zat. Ik vroeg om een converter echter vertelde ze mij dat het onmogelijk was om analoog om te zetten naar HD. Andersom kon weer wel.

    Hier nog even de uit en ingangen van mijn reciever:
    Zie mijn post hierboven. En geloof die figuren in de winkel dus niet, want het kan dus wel... Stelletje stakkers...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    die Svideo uitgang op je laptop is hoogstwaarnschijnlijk ik een 7 polige plug, als het goed is heb je hier ook een verloopkabel naar component voor gekregen (anders kan je die loskopen) vanuit daar kan je component naar je Receiver gaan die op de afbeelding is geen versterker!). vanuit je reciever kan je dus component weer naar je tv gaan.

    de audio kan je ook op je reciever inprikken en die toewijzen aan de juiste videobron.
    met component (analoog) kan je tot een resolutie van 1080i gaan, hele goede kwaliteit dus

  15. #15

    Standaard

    Oké bedankt allemaal voor de uitleg ik ga het een en ander hierboven proberen. FF wat kabeltjes bestellen

  16. #16

    Standaard

    http://www.weethet.nl/english/video_...v.php#examples
    kon zo 1 2 3 geen beter foto's vinden, je moet dus even kijken of je videocard een tv out heeft met de 7 polige plus

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wicked Bekijk bericht
    die Svideo uitgang op je laptop is hoogstwaarnschijnlijk ik een 7 polige plug, als het goed is heb je hier ook een verloopkabel naar component voor gekregen (anders kan je die loskopen) vanuit daar kan je component naar je Receiver gaan die op de afbeelding is geen versterker!). vanuit je reciever kan je dus component weer naar je tv gaan.

    de audio kan je ook op je reciever inprikken en die toewijzen aan de juiste videobron.
    met component (analoog) kan je tot een resolutie van 1080i gaan, hele goede kwaliteit dus

    Het klopt dat het een 7 polige plug is en ben dus aan het zoeken gegaan naar een kabel S-video naar component. Krijg deze niet echt gevonden. Weet jij toevallig niet een online store die dit verkoopt?

  18. #18

    Standaard

    het is niet echt s-video, tv-out heet het volgens mijs. s-video heeft maar 4 polen
    ik ga ff zoeken

  19. #19

    Standaard advies gevraagd laptop naar TV en versterker

    Beste forumgangers,
    wie kan mij helpen.
    Ik sta op het punt een nieuwe laptop en een nieuwe TV aan te schaffen.
    De laptop moet een beetje snel zijn, de TV minimaal een mooie weergave hebben.
    Ik wil vanaf de laptop fims doorsturen via een HDMI kabel naar de TV. Ik wil ook graag het meegesuurde geluid via mijn (oude) versterker op mijn boxen afspelen. Wat is hiervoor nodig? en maak ik een goede keus in laptop en TV?
    Laptop-idee: Packard Bell Easynote LJ65-AU-250
    TV-idee: Philips 32PFL7404H

  20. #20

    Standaard

    @jeroenP
    Laptop? Vergeet Packard Hell. Nooit meer aan denken. Troep.

    Kijk eens naar een HP Pavilion DM3 laptop. Mooie beestjes voor een goede prijs.

    De TV die je wilt kopen dient een audio-out te hebben. ben ja van al je problemen verlost. En een HDMI in natuurlijk.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  21. #21

    Standaard

    dank voor je snelle antwoord marcellow,
    als alternatief voor de laptop had ik de HP Pavilion DV7-2250ED VJ230EA,
    bijna dezelfde specificaties, wel 150 euris duurder...

    tav de audio uitgang van de TV, heb je daar nog types etc. in? ik kan me voorstellen dat een hoofdtelefoonaansluiting niet een wervelend surround geluid geeft (al is goed goed genoeg)
    Laatst aangepast door jeroen P : 18-01-2010 om 21:59 Reden: taalfout

  22. #22

    Standaard

    Waarom zo'n grote laptop als je m toch op je TV gaat aansluiten? Is niet handig meenemen hoor (OV, vakantie enz enz)

    Audiouitgang... Ligt aan de audio-ingang van je huidige versterker. Kan een gewone 'ouderwetse' tulp zijn (rood-wit) of een optische aansluiting.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  23. #23

    Standaard

    groot beeld is om te surfen voor m'n werk. De laptop blijft overigens meestal tussen de eet- en salontafel staan.

    Je kiest ondanks het prijsverschil toch duidelijk voor de HP, de specificaties zijn eigenlijk hetzelfde, waarin zit het verschil, en zijn er in jou/jullie ogen laptops die ongeveer dezelfde specs hebben maar die de voorkeur verdienen?

  24. #24

    Standaard

    PS., ik denk dat ik het qua audio-aansluiting met een 'tulp' moet doen...

  25. #25

    Standaard

    Waarom HP boven Packard Hell?

    Google maar eens op problemen Packard Hell en op problemen HP Pavilion laptop. Aantal hits zou genoeg moeten zeggen.

    Puur de bouwkwaliteit en de kwaliteit van de gebruikte onderdelen. Pak een Packard Hell laptop maar eens vast.

    Ga voor HP, Compaq, Sony Vaio of een Mac. Dan heb je de goeden wel gehad.

    Wat ook leuk is is een TV met DLNA en dan PS3 media server draaien op je laptop (als windows service) hoeft er geen kabel meer tussen (als je je TV op je netwerk aansluit)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •