De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: 1080i bluray

  1. #1

    Standaard 1080i bluray

    Ik heb een PS3 en een LG 1080p tv. Nu heb ik een 1080i blueray: South Park Season 12, maar het beeld ziet er niet uit. Zo te zien wordt het beeld niet correct gedeinterlaced. Alle beeldjes zie ik dubbel, een soort ghosting. Het is duidelijk te zien bij bewegend beeld, maar ook als ik de Bluray op pauze zet. Ik probeer nu alle instelling van de PS3 die er mee te maken zouden kunnen hebben, maar ik heb tot nu toe geen oplossing gevonden. Heeft hier misschien iemand ervaring met een PS3 en 1080i materiaal? Volgens mij is South Park in 24p opgenomen dus ik snap uberhaupt niet waarom de bluray 1080i is. Het zou me ook niet verbazen als het probleem bij de bluray ligt. Een goede 1080i bluray zou toch normaal beeld moeten kunnen geven, maar misschien is dit wel gigantische miskleun.

  2. #2

    Standaard

    CSI S1 is een 1080i blu-ray en die heeft prachtig beeld. Maar bij een paar snelle scenes wat ghosting, niet veel, maar je ziet het af en toe.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  3. #3

    Standaard

    Zie je bij CSI ook ghosting als je 'm op pauze zet? Dus stilstaand beeld waarbij je 2 beeldjes door elkaar ziet? Dat zie ik bij South Park wel, en dat vind ik toch wel heel vreemd.

  4. #4

    Standaard

    De recensies zijn goed, dus het moet aan je PS3 of je tv liggen. Is je PS3 wel goed ingesteld?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Slogra Bekijk bericht
    Zie je bij CSI ook ghosting als je 'm op pauze zet? Dus stilstaand beeld waarbij je 2 beeldjes door elkaar ziet? Dat zie ik bij South Park wel, en dat vind ik toch wel heel vreemd.
    Nee, niet bij CSI (toch niet op m'n TV)
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  6. #6

    Standaard

    Staat 1080i wel aangevinkt in je ps3 menu/instellingen?
    Anders zou het kunnen zijn dat hij daarom alleen 480i of 560p doorgeeft.
    2 x B&W 803, 2 x B&W 804, 1 x B&W HTM, Rel Storm, Denon A1SR, Panasonic BD80, Sony 555es, Panasonic 42PY, Ps3.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb alle instellingen van de PS3 zo'n beetje gehad. Normaal staat ie op 1080p maar ik heb ook 1080i geprobeerd. Andere instelleingen heb ik ook geprobeerd maar niets helpt.
    Ik heb nog gezocht naar informatie. De enige aanwijzing die ik heb kunnen vinden is dit op het doom9 forum: "That video has been produced by blend-deinterlacing a telecined source video. If it's directly from a Blu-ray, the disc has been authored poorly." Doorgaans weten zij wel waar ze het over hebben. Daarnaast krijg ik het beeld met geen mogelijkheid goed, dus mijn conclusie is dat het aan de discs ligt. Helaas...
    Ik denk trouwens niet dat 1080i per definitie zo slecht zijn, maar deze dus wel.

  8. #8

    Standaard

    Slumdog Millionaire is 1080i25 in plaats van 1080p24. Het staat op de cover vermeld

  9. #9

    Standaard

    Hopelijk is het een coverfout, al vrees ik het ergste...
    Welke halve gare haalt het in z'n hoofd om zoiets te doen bij juist deze film?

    Hopelijk kan iemand de disc binnenkort testen, ik ben benieuwd!

  10. #10

    Standaard

    Wie heeft die film eigenlijk uitgegeven? Toch geen bekende studio dacht ik.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  11. #11

    Standaard

    CinéArt, maar het is een soort van veredelde A-film (een partner van A-film volgens mij) release, zie het grijze balkje voorop de cover.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Hopelijk is het een coverfout, al vrees ik het ergste...
    Welke halve gare haalt het in z'n hoofd om zoiets te doen bij juist deze film?

    Hopelijk kan iemand de disc binnenkort testen, ik ben benieuwd!
    De Franse uitgave, uitgebracht door Pathé Vidéo, is een 1080i25 blu-ray. De site "Ecranlarge.com" heeft aan de uitgever de vraag gesteld waarom 1080i25 en niet 1080p24. En volgens de uitgever is Danny Boyle, himself, die verantwoordelijk van die keuze.
    Waarom weer wij :wallbash: ? De amerikaanse en de australische uitgaven zijn in 1080p24. De film gaat dus iets sneller. De film is 5 minuten sneller gedaan. Het doet me denken aan de tijd van de dvd.

    Cinéart, A-Film en Pathé Vidéo zijn niet verantwoordelijk voor deze beslissing maar wel Danny Boyle.

    Par ailleurs, en dehors d’un infime changement de cadrage et d’une colorimétrie renforcée, le master employé pour l’édition française est proposé en 1080i 25 images / seconde contre du 1080p 24 images / seconde sur le Blu-ray US. Contacté à ce sujet, Pathé nous a répondu qu’il s’agissait là d’un souhait émanant du réalisateur Danny Boyle qui a supervisé en personne ledit master HDCAM SR 1080i à 25 images / seconde et souhaitait ainsi insuffler davantage de peps à son montage déjà très cut. Le film défile donc un chouia plus vite et affiche une durée totale inférieure de 5 minutes au Blu-ray US (et par extension à la version salle). Dans les faits et en comparant les deux éditions sur la course-poursuite dans le bidonville en ouverture, la différence est très subtile mais présente effectivement un petit coup de boost supplémentaire sans pour autant altérer outre-mesure la stabilité et la fluidité d’ensemble du rendu vidéo.
    Nog goed dat ik, dankzij een cadeauchèque van Amazon.fr, maar 2,25€ heb voor betaald want meer had ik voor zoiets nooit niet gegeven. Nu ben ik van plan om toch de amerikaanse uitgave te kopen.
    Laatst aangepast door BASIL : 12-07-2009 om 09:57

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •