De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Samsung LE40b530

  1. #1

    Standaard Samsung LE40b530

    Hallo,

    Ik heb gisteren de de Samsung LE40B530 gekocht bij de mediamarkt,
    ben er helemaal tevreden mee, beeld is een klap beter dan de hd ready die ik van Samsung had, nu vind ik alleen dat mijn wii er nogal flets uitziet, ik heb hem wel alleen nog in de av ingang zitten, dus wellicht light het daaraan??

    verder zag ik dat je kan spelen met scherpte en contrast en al dat werk, is dat echt nodig? want het lijkt me toch dat hij ingesteld staat op het beste beeld?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb gisteren de de Samsung LE40B530 gekocht bij de mediamarkt,
    ben er helemaal tevreden mee, beeld is een klap beter dan de hd ready die ik van Samsung had, nu vind ik alleen dat mijn wii er nogal flets uitziet, ik heb hem wel alleen nog in de av ingang zitten, dus wellicht light het daaraan??

    verder zag ik dat je kan spelen met scherpte en contrast en al dat werk, is dat echt nodig? want het lijkt me toch dat hij ingesteld staat op het beste beeld?
    Voor je Wii kun je het beste een componentkabel kopen. Zal de beeldkwaliteit wel wat verbeteren.

    Verder is het zaak om je tv goed in te (laten) stellen. Een tv is af fabriek nooit op de best mogelijke manier afgesteld. Als je een dvd met THX menuutje hebt kun je zelf al een heel eind komen met je instellingen, maar wil je het meeste uit je tv halen dan moet je hem professioneel laten kalibreren.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ik zal eens kijken, eerst maar eens googelen wat THX is
    Ja proffesioneel laten instellen dat krijg ik er thuis niet door

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    THX is o.a.een norm, maar ook een kwaliteits waarborg van een bepaalde DVD.
    Het was een standaard die George Lucas geïntroduceert heeft, omdat de kwaliteit in de bioscopen hem toendertijd erg tegenviel.
    De naam is overigens afgeleid van zijn eerste film THX 1138

    Het wordt dus toegepast op div apparatuur die dan aan strikste voorwaarden moet voldoen, maar ook dus de mastering en kwaliteits voorwaarden van een dvd.
    Starwars dvd's zijn bijv. allemaal THX gecertificeerd.
    In de extra menu's zie je vaak een THX logotje.
    Als je daar op klikt krijg je wat korte testen om het beeld en geluid in te stellen.

    Hou er rekening mee dat elke tv staat afgesteld op showroomshine.
    Dit houdt in dat hij overdreven is afgesteld om in de winkel op te vallen tussen all andere merken.
    Vaak staat het contrast/helderheid veels te hoog, en de kleur niet goed.
    Dit geeft een onnatuurlijk beeld en is geen juiste weergave van de "werkelijkheid"

    Tussen de THX test en een proff calibratie zitten nog wat meer mogelijkheden,
    zoals testdvd's of de DVE HD basics Blu-ray.

    Echter denk ik dat voor jouw de THX tests afdoende zijn.
    En je zal vast wel al meerdere dvd's hebben die THX gecertificeerd is, zonder dat je dat in de gaten had.
    Zoek naar een klein logotje onderaan de dvd.
    o.a. alle Starwars, Lionkings, Terminator 2 en nog vele anderen.

    Bedenk wel dat als je jouw tv juist heb ingesteld, dit soms even wennen is, je bent immers dat felle, schelle gewend.
    Op het moment dat je echt het uiterste van het uiterste uit je tv wilt halen is een calibratie wenselijk.


    het voordeel van een Wii component kabel is dat je dan progressief beeld hebt, en een beter scheiding van kleuren.
    Echter de kleuren van SD blijven beperkt
    Succes
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-07-2009 om 13:33
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    he super! dat is al gelijk een hoop meer dan ik op het moment met googelen kreeg.
    Nou heb de tv pas 2 dagen dus dan gauw nu aanpassen voordat ik aan dat felle gewend ben! Ja het zal vast tussen de dvd's staan.
    hartstikke bedankt!

  6. #6

    Standaard

    Gisteravond even de lion king erin gedaan en dat THX menuutje gekozen.
    Begon wel helemaal te tollen door al die wit en paarse randen waar je naar moest staren, maar het is gelukt, en je ziet inderdaad een positief verschil!
    nu alleen van het weekend nog even een wii component halen en een hdmi voor mn ps3 (die zat nog via de component) en deze jongen kan er tegenaan.

    dus nogmaals bedankt voor de tips!
    Laatst aangepast door arjan_ufo : 09-07-2009 om 12:10 Reden: was bedankje vergeten en das wel zo netjes

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Enjoy
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    ook even de component en de hdmi gehaald,
    weet met de ps3 niet wat ik zie ineens, wat een fantastisch beeld,
    component voor de wii een beetje teleurstellend, zie niet heel veel verschil, maar dat maakt de ps3 meer dan goed

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb gisteren de de Samsung LE40B530 gekocht bij de mediamarkt,
    ben er helemaal tevreden mee, beeld is een klap beter dan de hd ready die ik van Samsung had, nu vind ik alleen dat mijn wii er nogal flets uitziet, ik heb hem wel alleen nog in de av ingang zitten, dus wellicht light het daaraan??

    verder zag ik dat je kan spelen met scherpte en contrast en al dat werk, is dat echt nodig? want het lijkt me toch dat hij ingesteld staat op het beste beeld?
    Hoeveel kostte deze televisie als ik vragen mag?

  10. #10

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •