De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Onkyo 607 of 706

  1. #1

    Standaard Onkyo 607 of 706

    Heren,

    Ik zit te twijfelen tussen 2 Onkyo receivers de 607 of 706,
    op dit moment zit er 175 euro verschil tussen deze 2 receivers en ik vraag me af of dit het geld waard is.
    De verschillen die ik heb kunnen ontdekken zijn minimaal naar mijn idee,

    pré's 607: meer hdmi aansluitingen 6 t.o.v. 4

    pré 706: iets hoger vermogen, 1080p upscaling ipv. 1080i

    Ik wil het geheel aansluiten op een Mordaunt Short Alumni speakerset,

    Wat is volgens jullie het verstandigst?
    En zijn er nog meer merkbare verschillen?

    Gr.

    Berry

  2. #2

    Standaard

    @ Berry

    De verschillen die je aanhaalt zijn volgens mij al reden genoeg om te gaan luisteren naar de 607. Zoals ik kan zien op de site van Onkyo is de 607 ook een nieuw model.
    In dat geval is het voor mij nog duidelijker om € 175,- meer uit te geven.
    Ook gezien er nog meer verschillen aan te wijzen zijn tussen de twee genoemde modellen, in het voordeel van de 607.


    Als ik jou nog een advies mag geven, vraag nog eens goed na bij de betreffende dealer hoe het staat met de service van Onkyo.
    Zoals in een ander topic is te lezen zijn er namelijk gevallen bekend van weinig tot geen service van de fabrikant.



    Groetjes,
    Bart

  3. #3

    Standaard

    Beste Berry,

    Ik zou persoonlijk ook gaan voor de 607,een zeer goed model.
    Zit er zelf ook aan te denken om hem te gaan halen , heb op dit moment de 605 die zeer goed werkt maar kom HDMI aansluitingen tekort.
    Kwa service is het over het algemeen ook goed, als je een probleem hebt met je reciever naar een dealer gaan en alles word in orde gemaakt.

    mvg,
    John

  4. #4

    Standaard ..

    @Bertje: de 607 is degene die juist goedkoper is , de 706 zou juist een model hoger moeten zijn.
    Wat bedoel je precies met de service vanuit onkyo? Ik ga er namelijk altijd vanuit dat ik geen problemen krijg met het apparaat , gebeurt dit terug dan val ik terug op mijn leverancier.

    Grtz,

    Berry

  5. #5

    Standaard

    @ Berry

    In dat geval is de keuze, tussen die 2 modellen, makkelijker.
    Op die basis zou ik voor de 607 kiezen.

    Wat betreft de service, ik was afgelopen zaterdag bij AudioHome en daar werd mij verteld dat Onkyo en Denon in de hogere prijsklasse de absolute wereldtop zijn op het gebied van surround op dit moment.
    Hij adviseerde me echter Denon omdat het de laatste tijd nogal rommelt bij Onkyo op het gebied van service. Juist datgene, volgens dezelfde verkoper, waar ze voorheen zo sterk in waren.

    Ik denk dat als je een dergelijk apparaat koopt je wilt dat, indien er iets kapot gaat of niet meer werkt zoals het hoort, e.e.a. wordt opgelost door Onkyo en niet door één of andere monteur van de winkel waar je het apparaat hebt aangeschaft.

    Ook gezien het feit dat Claudio, in een ander topic, aangeeft problemen te hebben gehad met Onkyo op dit gebied.

    Het is natuurlijk je eigen keuze maar ik denk dat je er toch even bij stil moet staan.



    Groetjes,
    Bart

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Há mijn problemen stammen wel al van een paar jaar terug....

    Mijn eerste importeur was echt super, die gaf echt een perfecte service, tot aan vervanging van mij dv939 omdat ik hem RCE regio vrij wou maken.
    Het meedenken en service was ongekend.

    Toen was er HNNY daar heb ik wel eens 3 maanden moeten wachten op een service beurt. Alles was wel goed uitgevoerd.

    Maar nu is het wederom een andere service dealer, namelijk:

    CE Repair
    Nijverheidsweg 19e 3641 RP Mijdrecht
    Tel: +31(0)297-287057

    Begint een beetje op Philips te lijken waar je nooit van weet wie nu weer de service uitvoerd.
    Uiteindelijk ben ik over de apparatuur met zijn beperkingen echt zeer tevreden.

    Ach, zie het zo, de één koop zijn bank bij meubelzaak A en is zeer tevreden, weer een andere heeft daar nog steeds nachtmerries van.

    Wat betreft de vraagstelling.
    De 706 heeft natuurlijk meer vernmogen, maar is bijv. ook THX Select gecertificeerd.
    De 607 heeft meer hdmi poorten maar met 1080i schiet dat eigenlijk niet op.
    En 7.2, als je toch geen twee subwoofers gebruikt!

    De 607 zal wat nieuwere techniek gebruiken.
    Maar vermogen, 1080p, en THX zouden voor mij bepalend zijn, ondanks dat de receiver 'iets' ouder en iets duurder is.

    Mijn standaard tip is altijd afdingen, zeker bij een iets ouder model.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard ...

    @claudio
    De hdmi poorten sturen wel 1080p maar het upscalen gaat niet hoger dan 1080i, maar als ik bijv. een LG bd370 daarop aansluit (die upscaled mijn DVDs toch al naar 1080p) dan hoeft de receiver toch niet meer te upscalen?
    Of zie ik dat verkeerd?

    Grtz

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat bedacht ik me later ook!

    Plus dat dit upscalen vaak overrated is, en je tv dit beter kan....
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard ...

    Dan ga ik voor de 607 want THX zegt opzich niets, volgens mij heb je daar ook een THX speakerset voor nodig om de uiteindelijke certificering sluitend te krijgen.
    Dan blijft het iets hogere vermogen over, maar het is niet de bedoeling dat ik de boel zo hard mogelijk wil zetten, het moet gewoon lekker vol klinken tijdens de film.

    Bedankt allemaal!

    Grtz

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    niet dat je keuze verkeerd is. Maar thx zegt ook wat over de bouw en gebruikte componenten, en de versterker moet voldoen aan bepaalde specificaties. Wat betreft vermogen. Dit wil niet zeggen dat hij alleen maar harder kan. Maar juist zuiver klinkt bij lagere volumes. Desondanks is er met jouw keuze ook niks mis.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard ...

    @Claudio: dat van THX weet ik, bedoelde alleen dat het geen audio standaard is zodat ik bijvoorbeeld bepaalde gangbare dingen niet af zou kunnen spelen.
    Ik zat eerst nog te twijfelen of ik niet de goedkoopste THX speaker set bij teufel zou nemen, dan had ik natuurlijk ook de 706 genomen.
    Maar vond dit uiteindelijk voor mijn doen een btje overkill, aangezien ik op dit moment een panasonic HT set heb van 500 euro (incl. alles) en ik nu zo'n btje 3x zoveel ga uitgeven.

    Maar bedankt voor jullie reacties!

    Grtz

  12. #12

    Standaard

    @ Berster: persoonlijk zou ik voor de 706 gaan. Kijk bijvoorbeeld naar het gewicht van de receiver. De 607 is zelfs lichter dan zijn voorganger (de 606), terwijl hij meer techniek aan boord heeft. In het algemeen geld hoe zwaarder de receiver is, hoe sterker de voeding is die erin ligt en dat resulteert in een krachtigere receiver. Ik ga er dan ook vanuit dat de 706 een veel beter versterkingsgedeelte heeft. En geluid/het versterkergedeelte is volgens mij waarom je een receiver koopt. Tevens is de 706 volledig klaar voor 1080p en de 607 kan opschalen tot max 1080i.
    Het enige wat mijns inziens echt zou pleiten voor de 607 is prologicIIz. Maar dan moet je wel van plan zijn om 2 keer 2 speakers boven elkaar te hangen. Dat doen volgens mij niet heel veel mensen....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daimler Freak Bekijk bericht
    Het enige wat mijns inziens echt zou pleiten voor de 607 is prologicIIz. Maar dan moet je wel van plan zijn om 2 keer 2 speakers boven elkaar te hangen. Dat doen volgens mij niet heel veel mensen....
    ...terwijl dit zeker een toegevoegde waarde geeft aan de beleving.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Zou ook voor de 706 gaan,

    Morgen bedenkt weer iemand Prologic IIIIIz,

    Mag je boven je surrounds en backsurrounds ook nog een speaker erbij hangen.

    Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  15. #15

    Standaard ..

    Ik heb een vraag,
    Ik heb nu de 607 aangesloten op mijn tv via de hdmi out,
    Maar hoe krijg ik nu het geluid van de tv(analoge kabel aansluiting) via mijn receiver?
    Moet ik dan nog een hdmi kabel ofzo van de tv naar 607 aansluiten maar dan op een hdmi in? of iets anders?

    Grtz
    Samsung 40" full HD - Onkyo 607 - LG BD370 - Mordaunt Short Alumni 5.1 - XBox 360

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berster Bekijk bericht
    Ik heb een vraag,
    Ik heb nu de 607 aangesloten op mijn tv via de hdmi out,
    Maar hoe krijg ik nu het geluid van de tv(analoge kabel aansluiting) via mijn receiver?
    Moet ik dan nog een hdmi kabel ofzo van de tv naar 607 aansluiten maar dan op een hdmi in? of iets anders?

    Grtz
    Niet ! Of je tv zou een audio out moeten hebben die je op je receiver aansluit.

    Of werken met een digitale tuner die meerder mogelijkheden kan bieden (rode/witte tulp,optisch of coaxiaal digitaal, hdmi)

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  17. #17

    Standaard

    Je heb toch wel je antenne signaal op de versterker aangesloten inplaats van de tv ?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Je heb toch wel je antenne signaal op de versterker aangesloten inplaats van de tv ?
    @ Tin, Wat zou je hiermee dan willen bereiken ? Je krijgt hiermee hooguit het geluid van de radiozenders op je receiver !

    Voor de goede orde, de vraag was : Maar hoe krijg ik nu het geluid van de tv (analoge kabel aansluiting) via mijn receiver?
    Moet ik dan nog een hdmi kabel ofzo van de tv naar 607 aansluiten maar dan op een hdmi in? of iets anders?

    Hij heeft het niet over radio via de coaxkabel ! De 607
    heeft wel een aansluiting voor radio (dmv een splitter op de coax kabel die voor de juiste weerstand zorgt) Hier heeft het weinig zin om een tv signaal op aan te sluiten ?!?!?!?!

    Verder stond het enige juiste antwoord reeds vermeld, namelijk

    Of je tv zou een audio out moeten hebben die je op je receiver aansluit.

    Of werken met een digitale tuner die meerdere mogelijkheden kan bieden (rode/witte tulp,optisch of coaxiaal digitaal, hdmi)



    Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 21-07-2009 om 21:34 Reden: schrijffout
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  19. #19

    Standaard ..

    @Roger: bedankt, ja ik moet nog even wachten op digitale TV aangezien ik net verhuisd ben. Zit erover te denken om maar direct HD TV te nemen dan krijg ik ook een media box met hdmi .

    Thnx!
    Samsung 40" full HD - Onkyo 607 - LG BD370 - Mordaunt Short Alumni 5.1 - XBox 360

  20. #20

    Standaard

    Sorry :sad: , ik was er ff van uit gegaan dat je al een digitale aansluiting had [ik heb niet het hele stuk gelezen].

    Als je een digitale tuner heb dan komt het binnenkomende [antenne] signaal toch op de media box en dan naar de versterker die alles aanstuurt ?
    Dan komt er eigenlijk maar 1 hdmi kabel van je tv naar je versterker........toch ?

  21. #21

    Standaard ..

    Ik heb even mijn abo bij upc onder de loep genomen en heb nu sneller internet, HD TV + opneem functie voor minder dan het oude abo wat ik had lopen.
    Dus straks kan ik ook alles (7zenders :-s) in HD zien en horen,

    Grtz
    Samsung 40" full HD - Onkyo 607 - LG BD370 - Mordaunt Short Alumni 5.1 - XBox 360

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Sorry :sad: , ik was er ff van uit gegaan dat je al een digitale aansluiting had [ik heb niet het hele stuk gelezen].

    Als je een digitale tuner heb dan komt het binnenkomende [antenne] signaal toch op de media box en dan naar de versterker die alles aanstuurt ?
    Dan komt er eigenlijk maar 1 hdmi kabel van je tv naar je versterker........toch ?
    Coax aansluiten op de digitale tuner waarna de hdmi out >>> op de receiver (hdmi in) gaat >>> receiver (hdmi out) gaat dan in >>> tv (hdmi in)

    Dus voortaan eerst even goed ALLES lezen

    Groet Roger.

    ps, als je alle apparaten kunt aansluiten op je receiver heb je inderdaad aan 1 kabel naar je tv genoeg. (als de betreffende receiver tenminste in staat is alle apparaten (analoog/digitaal) over hdmi uit te sturen)
    Heb je echter een Tele2 digitale decoder zoals ik en je hebt geen s vhs ingang op je receiver (zoals een 607 ) zul je met een 2de kabel naar je tv moeten.

    Zo zullen er nog wel apparaten in omloop zijn die je niet ten alle tijden zonder meer kunt aansluiten op een receiver.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 21-07-2009 om 21:33
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •