De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [gezocht] Draadloos signaal DVD + afstandsbediening

    @Mods: ik hoop dat ik in het goede forum zit.
    Misschien is de topictitel een beetje krom, maar het gaat om het volgende:

    In mijn woonkamer staat een Panasonic DMR-EH55 harddiskrecorder die bij een Panasonic TX-32LZD85F staat. Nu wil ik het signaal van de DMR-EH55 ook op een andere TV kunnen bekijken (Samsung T200HD) en zittend bij die 2e TV wil ik de recorder ook kunnen bedienen (in ieder geval opgenomen programma's kunnen kiezen / wissen / spoelen / spelen). Probleem is dat ik vanuit mijn stoel bij de Samsung de DMR-EH55 niet kan zien (en nee, ik kan die stoel niet zo plaatsen dat ik 'em wél zie staan ; ik moet dan twee hoeken om kunnen kijken) en deze dus niet met de "normale" afstandsbediening kan bedienen.

    Is er een draaloos systeem (liefst één systeem) waarbij ik a) het signaal van de recorder op de Samsung TV kan bekijken en b) de recorder vanaf die plek kan bedienen? Ik weet dat er systemen zijn die "a" kunnen (sommige beter dan andere), maar is (een combinatie met) "b" ook mogelijk?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  2. #2

    Standaard

    Voor probleem A heb ik niet zo 1-2-3 antwoord, voor B misschien wel.

    Ik heb een Harmony 895 AB van Logitech, waanzinnig goed ding en ik ben er heel tevreden mee. Zie de 2e post in deze thread voor plaatjes: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45250

    Dat tweede apparaat kun je ergens ophangen, bij mij thuis IN mijn dressoir. De AB komt met een radiosignaal dat apparaat binnen en die laatste zet dat weer om in een normaal IR-signaal.

    Ik heb gekozen voor deze oplossing omdat ik mijn set top box en wat andere apparatuur uit het zicht in mijn dressoir heb.

    Heb ik je vraag goed begrepen en zo ja, brandt los als je nog meer vragen hebt! (lees: welkom op dit forum)
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Je snapte mijn vraag helemaal...
    Ik heb de manual van de Harmony 895 gedownload en die ga ik eerst eens lezen. Ik heb het idee (gelet op jouw beschrijving van je opstelling) dat je het "uiteinde" van de Harmony tegenover de "AB-ontvanger" van de recorder moet zetten, maar ik ga er vanuit dat de manual daar wel duidelijkheid over geeft.

  4. #4

    Standaard

    Ik snap je opmerking niet helemaal...

    Programmeren van beide apparaten doe je via je pc, gigantische database met apparatuur, paar muisklikken en je bent gesetteld...
    Laatst aangepast door Ronald Stiebolt : 12-07-2009 om 11:59
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •