De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Slumdog Millionaire

  1. #1

    Standaard Slumdog Millionaire

    De Franse blu-ray, uitgebracht door Pathé Vidéo, heeft een 1080i resolutie met 25 beelden/sec.. De site "Ecranlarge.com" heeft aan de uitgever de vraag gesteld waarom 1080i25 en niet 1080p24. En volgens de uitgever is Danny Boyle, himself, die verantwoordelijk van die keuze. En aangezien dat op de backcover van de nederlandse uitgave 1080i25 vermeld wordt, dan denk ik dat we dezelfde master zullen hebben met nederlandse ondertitels in plaats van franse ondertitels.
    Waarom weer wij :wallbash: ? De amerikaanse en de australische blu-ray's hebben een 1080p resolutie met 24 beelden/sec.. De film gaat dus iets sneller, 5 minuten sneller in totaal (116 min. in plaats van 121 min.). Het doet me denken aan de tijd van de dvd.:sad:

    Cinéart en Pathé Vidéo zijn niet verantwoordelijk voor deze beslissing maar wel Danny Boyle.

    Par ailleurs, en dehors d’un infime changement de cadrage et d’une colorimétrie renforcée, le master employé pour l’édition française est proposé en 1080i 25 images / seconde contre du 1080p 24 images / seconde sur le Blu-ray US. Contacté à ce sujet, Pathé nous a répondu qu’il s’agissait là d’un souhait émanant du réalisateur Danny Boyle qui a supervisé en personne ledit master HDCAM SR 1080i à 25 images / seconde et souhaitait ainsi insuffler davantage de peps à son montage déjà très cut. Le film défile donc un chouia plus vite et affiche une durée totale inférieure de 5 minutes au Blu-ray US (et par extension à la version salle). Dans les faits et en comparant les deux éditions sur la course-poursuite dans le bidonville en ouverture, la différence est très subtile mais présente effectivement un petit coup de boost supplémentaire sans pour autant altérer outre-mesure la stabilité et la fluidité d’ensemble du rendu vidéo.
    Nog goed dat ik, dankzij een cadeauchèque van Amazon.fr, maar 2,25€ heb voor betaald want meer had ik voor zoiets nooit niet gegeven. Nu ben ik van plan om toch de amerikaanse uitgave te kopen.


    Screenshot van de U.S. blu-ray


    Screenshot van de franse blu-ray (mogelijk dezelfde dan de nederlandse uitgave)


    Screenshot van de U.S. blu-ray


    Screenshot van de franse blu-ray (mogelijk dezelfde dan de nederlandse uitgave)


    Andere screenshots van de franse blu-ray





















    Voor diegenen die frans verstaan, hier is een link naar de review.

    http://www.ecranlarge.com/dvd_review-list-7373.php
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 14-07-2009 om 23:57 Reden: Aanpassing maatschappij

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Nu ben ik van plan om toch de amerikaanse uitgave te kopen.
    Hou er rekening mee dat die niet regiovrij is.

    Is de UK-uitgave trouwens ook fout?

  3. #3

    Standaard

    Die is zowat gelijk aan de USA versie, ook van Fox.
    Dus hoogstwaarschijnlijk zelfs dezelfde encoding als de USA versie.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Hou er rekening mee dat die niet regiovrij is.

    Is de UK-uitgave trouwens ook fout?
    Australie is onze regio dus als die de goede beeldkwaliteit heeft is er niet heel veel aan de hand.
    The future is Blu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Hou er rekening mee dat die niet regiovrij is.

    Is de UK-uitgave trouwens ook fout?
    Ik heb een regiovrij blu-ray speler

    Ik heb geen informatie betreft de UK-uitgave. Ik zou je niet kunnen helpen. Wanneer komt die uit?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Die is zowat gelijk aan de USA versie, ook van Fox.
    Dus hoogstwaarschijnlijk zelfs dezelfde encoding als de USA versie.
    Daar ben ik niet zo zeker van want op de backcover staat Pathé vermeld. En zoals in Frankrijk is Fox de verdeler van Pathé Vidéo.


  7. #7

    Standaard

    Op de backcover staat 115 minuten vermeld dat is ongeveer gelijk aan de franse uitgave. Dat is dus 5/6 minuten minder dan de amerikaanse uitgave.
    Ik heb de vraag gesteld aan iemand die de engelse uitgave al heeft.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Ik heb eens gekeken via de DVD profiler en volgens mij staat er achter op die Engelse hoes FULL1080p RESOLUTION...., al is het moeilijk te zien.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik heb eens gekeken via de DVD profiler en volgens mij staat er achter op die Engelse hoes FULL1080p RESOLUTION...., al is het moeilijk te zien.
    Inderdaad het staat goed duidelijk vermeld "Full 1080p Resolution". Waarom zeggen ze op de cover dat de film maar 115 minuten duurd? +/-115 minuten is de 1080i versie en 121 minuten is de 1080p versie. Niet echt duidelijk want één van de twee informaties is fout, ofwel "Full 1080p resolution" ofwel "115 minuten". Maar de twee samen kan niet.

    Edit: dvdprofiler vermeld dat de film 120 minuten duurd. Dus, de kans is groot dat die blu-ray een resolutie heeft van 1080p.
    Laatst aangepast door BASIL : 13-07-2009 om 17:43

  11. #11

    Standaard

    Ongelofelijk, de film heeft op Blu-ray hetzelfde als de 35mm versie een keihard afgemixte muzikale soundtrack. Maar de film zag er verder wel goed uit. Blijft een aanrader, had hem vandaag gehuurd maar morgen ga ik hem zeker weten aanschaffen.
    Ikran is not horse!

  12. #12

    Standaard

    Ach, hij heeft de Oscar voor beste soundmix gewonnen!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ach, hij heeft de Oscar voor beste soundmix gewonnen!
    Als je eens wist hoeveel klachten wij erover hebben gekregen... niet normaal. Het klinkt ook in de bioscoop alsof er iets mis is met het geluid omdat de muziek veel harder klinkt dan de dialogen, je zou ook haast denken dat er iets mis is met het geluid (wat een collega van mij ook dacht).
    Maar goed, het doet geen afbreuk verder aan de film vind ik, het blijft een heerlijke film.
    Ikran is not horse!

  14. #14

    Standaard

    Goed dat je zegt, ik ga 'm binnenkort ook aangaschaffen, dus dan pak ik niet in alle paniek AVIA en mijn dB meter uit de kast!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Ongelofelijk, de film heeft op Blu-ray hetzelfde als de 35mm versie een keihard afgemixte muzikale soundtrack. Maar de film zag er verder wel goed uit. Blijft een aanrader, had hem vandaag gehuurd maar morgen ga ik hem zeker weten aanschaffen.

    Heb je toevallig op de speelduur gelet?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    De speelduur op IMDb komt overeen met de 35mm versie (dus ook met de 24p USA BD)
    Maar ik zie ook graag bevesting van Joris; als technische man heeft hij dat zo uitgeplozen.

  17. #17

    Standaard

    De speelduur is 1 uur en 55 minuten en 14 seconden.
    115 minuten dus. De hoes zegt 1080i50 116 minuten. Komt overeen met de hoes dus.
    Ikran is not horse!

  18. #18

    Standaard

    Is het nu wel of niet verstandig de NL blu ray te kopen van Slumdog Millionaire?

    Ik heb hem al liggen thuis maar kan hem nog ruilen is nog gesealed.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  19. #19

    Standaard

    Ik zit meer of minder met die zelfde vraag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Danny Boyle 1080i wil. Sluit dit beter aan op de originele manier van opnemen met een HD camera? Maar waarom dan de rest van de wereld wel 1080p24?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    De speelduur is 1 uur en 55 minuten en 14 seconden.
    115 minuten dus. De hoes zegt 1080i50 116 minuten. Komt overeen met de hoes dus.
    Op de cover van de UK-uitgave staat ook 1 uur en 55 minuten

  21. #21

    Standaard

    Op het plaatje hierboven is te zien dat er 115 minuten staat.

  22. #22

    Standaard

    Op deze site staat een vergelijking van de verschillende releases. Onderaan staat dat Danny Boyle een 1080i - 25 fps master wilde hebben, omdat hij de film nog sneller wilde maken. Vreemd dat hij dat dan alleen bij de Benelux en Franse versie doet.

    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=14799

  23. #23

    Standaard

    ik heb de NL versie van de blu ray intussen gekeken. En het beeld was prima.
    En de film vond ik geweldig!
    Ga deze gauw nog eens kijken. Op het moment luister ik naar de soundtrack die ik na de film gezien te hebben ook maar besteld heb.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Ongelofelijk, de film heeft op Blu-ray hetzelfde als de 35mm versie een keihard afgemixte muzikale soundtrack. Maar de film zag er verder wel goed uit. Blijft een aanrader, had hem vandaag gehuurd maar morgen ga ik hem zeker weten aanschaffen.
    Heeft de U.K.-versie ook een "harde" afgemixte muzikale soundtrack?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •