De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanschaf nieuwe Receiver

    Hallo,

    Ik wil een receiver kopen en twijfel tussen de volgende:

    5.1 receivers:
    Denon AVR-1610 399,-
    Onkyo TX-SR507 299,-

    7.1 receivers:
    Denon AVR-1909 495,-
    Onkyo TX-SR607 425,-

    Ze hebben allemaal ondersteuning voor DTS-HD en Dolby TrueHD.
    Is er een voordeel om 7.1 surround te hebben voor DTS-HD en Dolby TrueHD? (natuurlijk heb je 2 boxen extra maar is er nog een voordeel)

    Ik wil een 5.1 surround boxen set kopen(JBL SCS 200.5 149,- of Boston MCS-100 149,-), geen 7.1 surround.
    Zijn dit goeie boxen setjes of zijn er betere voor ongeveer dezelfde prijs?

    Mijn budget is ongeveer 500 euro voor een receiver en boxen, mag iets meer zijn maar niet veel.

    Ik heb een playstation 3 dus heb eigenlijk geen DTS-HD en Dolby TrueHD nodig, heb alleen 5.1 of 7.1 LPCM nodig. Als iemand een goeie reciever kent die dat heeft hoor ik dat graag.

    Alvast bedankt.

    Groeten Jan
    Laatst aangepast door moos181 : 12-07-2009 om 20:16

  2. #2

    Standaard

    Hoi Jan en welkom op het forum.

    Je hebt al voor onderzoek gedaan. Prima! Ook je eerste keuzes zijn goede keuzes voor je budget. Over het budget gesproken...ga gewoon voor de Onkyo 507. Is misschien uiterlijk wat minder dan de 607, maar voor 5.1 ruim voldoende vermogen en ook voldoende mogelijkheden. Goed, de 607 heeft ook wat meer aansluitmogelijkheden, maar gezien je budget zou ik voor de 507 gaan icm de JBL set. Maar ga vooral even luisteren naar deze combi om te horen of het je bevalt...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Hi Jan,

    Ik heb vorige week de Onkyo TX-SR507 in combinatie met de JBL SCS 200.5 gekocht en ben daar zeer tevreden over. Het was vorige week in de aanbieding bij BCC (199 en 139), wellicht geldt de aanbieding nog.....

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    Is de Denon avr-1610 beter dan de onkyo 507?

    Ondersteunen de Denon 1610 en Onkyo 507 LPCM? Dit is nodig voor mijn Playstation 3!

    Ik heb gekeken op de website van BCC, maar kon niets vinden over de Onkyo 507 of de JBL scs 200.5. Vind het een goeie aanbieding! Jammer.

    Alvast bedankt
    Laatst aangepast door moos181 : 12-07-2009 om 21:44

  5. #5

    Standaard

    Of de Denon beter is in kwaliteit... denk het wel. Betere prijs/kwaliteit verhouding...nee.

    Elke receiver die TrueHD en DTS MA ondersteund kan ook LPCM aan...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Ken de anderen niet, heb mijn ouders laatst een 507 gegeven: valt helemaal niet tegen voor 300 euro, ook een aardige afstandsbediening. Zoals gezegd afwerking is wat 'plastic.'
    Maar volgens mij een uitstekende receiver voor het geld.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moos181 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik wil een receiver kopen en twijfel tussen de volgende:

    5.1 receivers:
    Denon AVR-1610 399,-
    Onkyo TX-SR507 299,-

    7.1 receivers:
    Denon AVR-1909 495,-
    Onkyo TX-SR607 425,-

    Ze hebben allemaal ondersteuning voor DTS-HD en Dolby TrueHD.
    Is er een voordeel om 7.1 surround te hebben voor DTS-HD en Dolby TrueHD? (natuurlijk heb je 2 boxen extra maar is er nog een voordeel)

    Ik wil een 5.1 surround boxen set kopen(JBL SCS 200.5 149,- of Boston MCS-100 149,-), geen 7.1 surround.
    Zijn dit goeie boxen setjes of zijn er betere voor ongeveer dezelfde prijs?

    Mijn budget is ongeveer 500 euro voor een receiver en boxen, mag iets meer zijn maar niet veel.

    Ik heb een playstation 3 dus heb eigenlijk geen DTS-HD en Dolby TrueHD nodig, heb alleen 5.1 of 7.1 LPCM nodig. Als iemand een goeie reciever kent die dat heeft hoor ik dat graag.

    Alvast bedankt.

    Groeten Jan
    Een goed antwoord is afhankelijk van de informatie die je geeft.

    Je zegt dat je er een PS3 op wilt aansluiten, maar je geeft niet aan of je er in de toekomst nog andere plannen mee hebt Je geeft ook niet aan hoe groot de kamer is waar je het wilt gebruiken en/of dat eventueel in de nabije toekomst gaat veranderen Met welk soort TV wil je je nieuwe set gaan gebruiken, zit daar in de toekomst ook nog verandering aan te komen of blijft deze situatie zoals hij nu is Ik mag graag een goed passend advies geven aan mensen met een klein budget om ze zo te helpen aan het meest passende in hun situatie met de beste klank voor dat geld.

    BTW, je hebt echt geen LPCM receiver nodig om surround geluid te krijgen uit je PS3, optisch is ook een mogelijkheid om surround te krijgen, wel niet de HD audio tracks, maar weer wel de core daarvan en dat is helemaal niet slecht, beter een goed uitgevoerde core dan HD audio over plastic speakers van low budget kwaliteit die zelf eigenlijk nog niet kundig zijn om een gewoon stereo signaal knap weer te geven.

    Wat wil je in de toekomst met je audio set , bedenk daarbij dat een beetje receiver 10 jaar oud moet kunnen worden en knappe speakers gaan een groot deel van je leven mee. Wat ik hier mee wil zeggen is dat je je geld zo wijs mogelijk moet besteden, en daar zoveel mogelijk waar voor moet zien te vinden, wil je daar best mee helpen.

    Over 5.1 en 7.1 ..... dat is gewoon persoonlijk, zelf heb ik alle spullen om een heel goed 7.1 systeem neer te zetten met allemaal full range speakers met een gelijke klankkleur, het meest ideale, maar ik heb er geen behoefte aan om er nog eens 2 extra speakers op aan te sluiten, ik vind 5.1 genoeg. Ik heb ergens al weer iets gelezen dat ze 8.1 of 9.1 hadden, om het geluid uit de lucht weer te geven, ja ja ja een soort van megapixel strijd bij de camera's ..... maar dan met speakers, ik laat mij niet gek maken door die industrie die je maar van alles probeert op te dringen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Hallo,

    Ik wil een Samsung 40B650 Lcd tv gaan kopen en heb al een Playstation 3.

    Het gedeelte van de woonkamer waar mijn TV staat is niet erg groot, ongeveer 3.5M x 4.5M( is een L vormige woonkamer).

    Ik wil in de toekomst een mediacenter PC en/of bijvoorbeeld een Popcornhour aansluiten op m'n receiver. En misschien nog een aparte DVD-speler.

    Ik weet dat je de Playstation 3 ook via Optische aan kan sluiten op de receiver, maar wil graag HD audio(dus HDMI).
    Zijn de speakersetjes die ik heb uitgekozen slecht?
    Ik wil in de toekomst als ik groter ga wonen(wanneer weet ik niet) grotere en betere speakers kopen(van die staande speakers). Maar nu neem ik een compact speakersetje, passend aan mijn woonkamerjte.

    Een collega van mij zegt dat ik voor een Dennon moet gaan, is Dennon veel beter als Onkyo?

    En als ik voor de Dennon AVR-1610 ga, dan kan ik net zo goed voor de Onkyo 607 gaan. Zijn bijna net zo duur! Welke is dan beter de 1610 of de 607?

    Groeten Jan

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moos181 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik wil een Samsung 40B650 Lcd tv gaan kopen en heb al een Playstation 3.

    Het gedeelte van de woonkamer waar mijn TV staat is niet erg groot, ongeveer 3.5M x 4.5M( is een L vormige woonkamer).

    Ik wil in de toekomst een mediacenter PC en/of bijvoorbeeld een Popcornhour aansluiten op m'n receiver. En misschien nog een aparte DVD-speler.

    Ik weet dat je de Playstation 3 ook via Optische aan kan sluiten op de receiver, maar wil graag HD audio(dus HDMI).
    Zijn de speakersetjes die ik heb uitgekozen slecht?
    Ik wil in de toekomst als ik groter ga wonen(wanneer weet ik niet) grotere en betere speakers kopen(van die staande speakers). Maar nu neem ik een compact speakersetje, passend aan mijn woonkamerjte.

    Een collega van mij zegt dat ik voor een Dennon moet gaan, is Dennon veel beter als Onkyo?

    En als ik voor de Dennon AVR-1610 ga, dan kan ik net zo goed voor de Onkyo 607 gaan. Zijn bijna net zo duur! Welke is dan beter de 1610 of de 607?

    Groeten Jan
    Heb nu weinig tijd, maar de Onkyo TX-SR607 (of de iets ouder 606) is in mijn opzicht zeker een betere keus dan een Denon AVR-1610.
    Je zit dan minstens een klasse hoger, ik zou hem vergelijken met de Denon AVR-1909/1910.

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moos181 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik wil een Samsung 40B650 Lcd tv gaan kopen en heb al een Playstation 3.

    Het gedeelte van de woonkamer waar mijn TV staat is niet erg groot, ongeveer 3.5M x 4.5M( is een L vormige woonkamer).

    Ik wil in de toekomst een mediacenter PC en/of bijvoorbeeld een Popcornhour aansluiten op m'n receiver. En misschien nog een aparte DVD-speler.

    Ik weet dat je de Playstation 3 ook via Optische aan kan sluiten op de receiver, maar wil graag HD audio(dus HDMI).
    Zijn de speakersetjes die ik heb uitgekozen slecht?
    Ik wil in de toekomst als ik groter ga wonen(wanneer weet ik niet) grotere en betere speakers kopen(van die staande speakers). Maar nu neem ik een compact speakersetje, passend aan mijn woonkamerjte.

    Een collega van mij zegt dat ik voor een Dennon moet gaan, is Dennon veel beter als Onkyo?

    En als ik voor de Dennon AVR-1610 ga, dan kan ik net zo goed voor de Onkyo 607 gaan. Zijn bijna net zo duur! Welke is dan beter de 1610 of de 607?

    Groeten Jan
    Denon is een goed merk, mijn vorige receiver was ook een Denon en daar ga ik geen kwaad woord over zeggen, ik was daar altijd zeer tevreden over. Je moet de 1610 niet vergelijken met de 607, de 607 mag je weer wel vergelijken met de 1909. Als je dan prijs kwaliteit gaat vergelijken komt de 607 als beste uit de bus. Dan heb je nog zoiets als persoonlijke voorkeur, je hebt met beide een goede keus.

    Als je in de toekomst betere en grotere speakers wil, dan zou ik de 1610 en de 507 beiden laten staan en niet overwegen in een beslissing.
    Je wilt HD audio, je dient wel in je achterhoofd te houden dat je spullen het dan wel weer kunnen geven, maar dat een basic speakerset dat niet echt zal laten horen. De zwakste schakel bepaald uiteindelijk de kracht van je opstelling. Dit is ook wel een mooi setje voor het geld:



    http://www.kieskeurig.nl/satellietsy...cs_178/244692/

    Ik zou zeker eerst eens gaan luisteren naar de setjes die je op het oog hebt De Boston lijkt mij iig geen toppertje.

    Heb zelf de LE55B650 en ben daar tevreden mee, kan je begrijpen met je keus, de LExxB650 serie bied heel veel waar voor zijn geld. Je schreef dat je kamer niet erg groot is, maar 3,5 bij 4,5 is toch aardig als kijkhoek en vraagt voor full HD TV toch wel om een iets groter scherm, ik zou in jouw geval minimaal de 46inch overwegen.

    Van het HDMI geluid van de PS3 moet je niet al teveel verwachten, ik weet niet hoe het kan maar het mist wat dynamiek, heb het zelf ook een tijdje gedraaid en vond achteraf de optische uitgang zo slecht nog niet, doch de beste leermeester is je eigen ervaring.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Bij receivers wordt er vaak eerst gekeken naar het uitgangsvermogen en uitrustings-niveau dan naar de kwaliteit. Een 507 van Onkyo heeft ongeveer hetzelfde uitgangsvermogen en uitrusting als een 1610 van Denon. Het prijsverschil komt door het feit dat Denon wat meer aandacht besteed aan de weergave.

    Voor luidsprekers geldt ook dat er eerst gekeken wordt naar de gebruikte weergevers en dan naar de kwaliteit en afwerking. Een vergelijking tussen de MCS100 van Boston en de 200.5 van JBL laat zien dat de behuizingen van JBL een meer solide indruk geven en dat die van Boston minder last heeft van diffractie vanwege de ronde vormen. Beide sets zijn gezien de prijs niet slecht, maar kunnen er wel voor zorgen dat je eerder op zoek gaat naar andere luidsprekers die meer te bieden hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Van het HDMI geluid van de PS3 moet je niet al teveel verwachten, ik weet niet hoe het kan maar het mist wat dynamiek, heb het zelf ook een tijdje gedraaid en vond achteraf de optische uitgang zo slecht nog niet, doch de beste leermeester is je eigen ervaring.
    De PS3 is een apparaat dat te vergelijken is met een PC. Dit houdt in dat de signaalverwerking niet ontworpen is voor een hoge weergave-kwaliteit, maar voor de funktionaliteit en de uitvoer dus lang niet zo goed is als van een stand-alone speler. Het wordt daarom omschreven als een apparaat dat BD's af kan spelen en niet als een BD speler.

    Via de optische uitgang heeft het geluid kunstmatig meer dynamiek en via HDMI meer natuurlijk. Dit gegeven bepaalt vaak of iets goed klinkt. Bij geluid met een minder goede detaillering, zal SD(via optisch) beter klinken dan HD(via HDMI). Dit zal echter omgekeerd zijn wanneer een film of concert vaker bekeken en beluisterd wordt, omdat je dan kritischer luistert en kijkt. HD zal dan ondanks minder goede detaillering, beter klinken dan SD.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 13-07-2009 om 14:07
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De PS3 is een apparaat dat te vergelijken is met een PC. Dit houdt in dat de signaalverwerking niet ontworpen is voor een hoge weergave-kwaliteit, maar voor de funktionaliteit en de uitvoer dus lang niet zo goed is als van een stand-alone speler. Het wordt daarom omschreven als een apparaat dat BD's af kan spelen en niet als een BD speler.
    Alles goed en wel, maar wil toch nog wel even opmerken dat de PS3 in den beginne de standalones achter zich liet en vaak een betere kwaliteit bood dan deze, tevens ging de PS3 met zijn tijd mee, en daar struikelden een hele hoop standalones.

    De tijd gaat door, en momenteel moet de PS3 op Blu Ray gebied in vaak veel goedkopere spelers zijn meerdere erkennen. De huidige blu ray spelers zijn vaak ook heel erg multifunctioneel en als je de PS3 niet als spelcomputer gebruikt, ja dan ben je tegenwoordig beter af met een standalone, maar dat ook pas van het laatste jaar. De concurrentie zit niet stil, gelukkig maar
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor de vele reacties!

    Ik ben er uit welke receiver ik ga kopen! Het wordt de Onkyo 607, of er moet een goeie aanbieding komen van de Denon avr-1909.
    Het lijkt mij de beste keuze, omdat ik in de toekomst betere boxen wil gaan kopen.

    De speakerset(5.1) zal de JBL SCS 200.5 worden.
    Heeft iemand ervaring met de Onkyo 607 enJBL SCS 200.5 of met de denon avr-1909 met de JBL SCS 200.5?

    DVDProfilersFilmgek gaf dit speakersetje aan JBL SCS 178, is deze dan beter als de JBL SCS 200.5?

    Groeten jan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •