De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Jeroen Trapman

    Hieronder volgt het interview met Jeroen Trapman

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Jeroen Trapman zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    De vragen:

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Jeroen Trapman, het betekent met de geheiligde naam.

    - Wat is je geboortedatum?
    25 09 1994, ben nog maar 14 jaartjes oud

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Krimpen a/d IJssel, hier woon ik al sinds mijn geboorte.
    Wat kan ik er over vertellen, hmmm, hier is echt niks te doen en op zondag al helemaal niet.

    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Ongehuwd, en samenwonend met mijn Moeder, Broertje en Zusje.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Ik zit momenteel in 3 Havo, en volgend jaar ook..
    Ik doe atm niet aan werken.

    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Muziek is een van mijn passies, en ik sport graag

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Toen ik een jaar of 4 was, met allemaal Disney films door mijn moeder.

    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Hmm, dat was dat ik het altijd onwijs eng vond als de heks veranderde in Sneeuwwitje.
    Dit heb ik ongeveer gehad tot ik ik denk 7 ofzo was..

    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    Dat is pas echt begonnen in December 2008 (kort geleden dus).

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Voor mij persoonlijk is het pure entertainment, maar bepaalde films benader ik wel als kunst dus het ligt er een beetje aan.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Het is in de korte tijd dat ik ermee bezig ben toch wel een behoorlijke rol gaan spelen.
    Ik heb graag met mijn moeder goede gesprekken over echte klassiekers, en ik kijk toch wel 1 vaak 2 dvd’s per dag.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Het ziet er tegenwoordig allemaal heel erg af uit wat betreft de effecten, het geluid, en het beeld, en dat kan ik wel waarderen.
    Ik sowieso vind het prachtig om te zien hoe films in de jaren veranderen.

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Ik zou het wel leuk vinden om eens echt achter de schermen bij een big budget film te staan, maar echt regelmatig met zulke producties bezig te zijn hoeft van mij niet.

    Film Algemeen:
    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Niet perse de beste, maar wel mijn favoriet Pulp Fiction.
    Deze film heeft gewoon alles: Een hele goede cast, briljante dialogen, humor, actie, een uiterst vermakelijk verhaal en nog veel meer

    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Ik vind het altijd prachtig om epische op waarheid gebaseerde films te zien.
    Ook kan ik me goed vinden binnen de Mindfuck films die je echt nog even laten denken zoals Donnie Darko, en Memento.

    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Heb niet echt één favoriet, maar hier mijn top 5 en hun beste films imo:
    Edward Norton (American History X)
    Forest Whitaker (Ghost Dog: The Way of the Samurai)
    Samuel L. Jackson (Pulp Fiction)
    Denzel Washington (Malcolm X)
    Will Smith (Ali)

    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Quentin Tarantino no doubt, zijn beste film is Pulp Fiction. (maar vind eigenlijk al zijn films briljant)

    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Ik denk dat dan Will Smith is, hij was mijn held toen ik een kind was (kwam door Fresh Prince of Bel Air) en hij maakt nog steeds mooie, leuke, indrukwekkende films.

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Dat is denk ik Ghost Dog.
    Ik zag hem laatst in de winkel goedkoop liggen en nam hem maar mee ookal had ik er nog maar heel erg weinig over gehoord. De reacties die de dvd kreeg waren allemaal erg goed, en dat is dan ook terecht want het is een echte topper.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Titanic, heb er zo onwijs veel over gehoord van iedereen en heb hem een jaar of 3 terug gekeken maar vond er niks aan. Ik was toen nog niet echt met films bezig, maar heb hem nu op dvd dus ga hem binnenkort nog een keer kijken in de hoop dat ik hem nu wel waardeer.

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Ik heb nog niet echt gehuild bij een film, maar ben wel een aantal keer emotioneel geworden.
    Laatst nog bij the Shield toen Lem werd vermoord, en het einde toen Shane zelfmoord pleegde. , verder heb ik moeite gehad met een aantal stukjes uit We Were Soldier met Mell Gibson en werd ik emotioneel bij de film Ali.

    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Dat is denk ik de theme song van Star Wars en die van Close Encounters of the Third Kind. Blijf het erg leuk vinden als ik die weer terug hoor.

    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Harry Potter and the Half Blood Prince

    Niet geweldig, niet slecht, wel vermakelijk.
    Ben nooit echt een reuze fan geweest van de films, maar de 2 uur en 3 kwartier waren voor mij redelijk snel voorbij. Deze keer was er voor mijn gevoel een stuk meer humor aanwezig en er werd ook vaak komisch gebruik gemaakt van Harry's fugly hoofd, dat kon ik wel waarderen. Enige wat mij echt heeft gestoord was het einde, iedereen zat vol verwachtingen naar het scherm te kijken wachtend op de grand finale, en opeens was daar de aftiteling..Dude, wtf. Verder werd er maar matig geacteerd imo, en stond het geluid behoorlijk zacht voor bioscoop begrippen.
    Al met al een leuke film, maar verwacht er niet te veel van.

    7.2/10

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Lekker samen met mijn vriendin of een aantal vrienden s’avonds in mijn kamer

    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Iemand die de hele tijd tegen me praat en me uit de film haalt.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Dat is rond de release van the Matrix op dvd, ik kreeg hem voor mijn verjaardag en dat was mijn eerste echte dvd.

    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Zoals ik hierboven al zei was dat the Matrix, was een prima ervaring maar ik was toen nog niet zo bezig met de kwaliteit van de dvd zelf. Ik merkte zelf weinig verschil met de VHS omdat ik daar eigenlijk nooit naar keek behalve vroeger en dat waren allemaal Disney’s.

    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Ik koop en ruil denk ik per maand zo’n 25 dvd’s, soms wat meer soms wat minder.
    Ik heb op dit moment precies 200 dvd’s in mijn collectie.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ik heb op het moment van spreken zo'n 70 titels die ik nog niet gezien heb.

    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Ik let vooral op de waarde van de film en de verpakking.
    Ik kan leven met een matige kwaliteit dvd maar de film moet wel goed zijn.
    Wat betreft de verpakking, ik show graag met de dvd’s dus vind het leuk als het een mooie uitgave is of dat hij een vette cover heeft.

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Dat is denk ik op dit moment mijn Pulp Fiction Steelbook en mijn the Shield collectie.
    Pulp fiction omdat de film geweldig is en omdat het een erg gave editie is, the Shield omdat dit mijn favoriete serie is en omdat ze allemaal een vette cover hebben (+ 7 seizoenen van dezelfde serie naast elkaar ziet er leuk uit )

    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Ik ben van plan voor mijn verjaardag een Blu-Ray speler + een aantal Blu-Rays te vragen dus ja, maar ik ben niet van plan om er helemaal heen te switchen. De prijzen vind ik nog steeds erg hoog, dus ik zal alleen echte toppers aanschaffen de rest haal ik gewoon op dvd.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Heb alleen een leuke tv staan, en ik gebruik mijn Xbox360 als dvd speler

    - Welke merken zitten daarin?
    LG, en Microsoft.

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Ik zou graag een goede dvd of blu-ray speler willen hebben, en een speakerset kan ook nooit kwaad. Probleem is dat het behoorlijk wat geld kost

    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Deze is gewoon geintregreerd in mijn slaapkamer.

    - Ben je al High Definition proof?
    Ik heb een HD-Ready tv dus een klein beetje wel ja. (maar dat is het enige)

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Het voegt voor mij heel wat toe. Ik heb zelf nu een 82cm tv en daar ben ik erg blij mee.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    Ik ben nog behoorlijk nieuw: 26-02-2009

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Via google en een vriend van me die hier regelmatig kijkt.

    - Wat heb je geleerd van deze site?
    Heel veel termen, tips over goede films en nog veel meer

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    Het leukste vind ik de DVD-discussies, maar ik vind het eigenlijk overal wel fijn omdat je gewoon een serieuze discussie kunt hebben en er niet zo veel kinderachtig gezever zoals veel andere sites wel hebben.

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Misschien dat het over een tijdje wel intressant is, en tot die tijd blijf ik lekker een trouwe member

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Ik heb meerdere tips en kortingsbonnen gekregen, en ik heb leuke ruil/verkoop/koop deals kunnen maken via het forum. Het heeft me dus voornamelijk geld bespaard maar ook wel veel gekost

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Meerdere malen per dag als het even kan.

    - Ben je verslaafd aan deze site?
    Zo zou je het kunnen noemen

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Zo erg is het nou ook weer net niet.

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Dat zou gezellig zijn, probleem is dat ik een beetje buiten de leeftijdsklasse val.
    Misschien over een tijdje

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?
    Leuk om te doen, heb voor een aantal vragen even moeten denken maar daardoor weet ik wel meer over mezelf

    - Wie is er volgende week aan de beurt?
    Raznov

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Als je één personage uit een film zou mogen zijn, wie zou dat zijn en in welke film speelt die persoon?



    Sorry voor de tijd, maar ik ben op vakantie en was vergeten de site te checken
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  3. #3

    Standaard

    Leuk interview weer. En nu eens van een erg jonge forumbezoeker. En inmiddels ook al een goede bekende op het forum.

    Leuk om te lezen dat je op deze leeftijd al zo met film bezig bent. Veel meer dan ik op die leeftijd was.

    En ja, Disney, wie is er niet groot en sterk mee geworden?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    @ Dat zou gezellig zijn, probleem is dat ik een beetje buiten de leeftijdsklasse val.

    Ik val ook wel buiten de gemiddelde leeftijdsklasse, hoor. Maar dan wel aan de bovenkant van de leeftijdsgrens. :razz:
    Leeftijd doet er niet toe, wel de passie voor film en dvd.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  5. #5

    Standaard

    Leuk interview Jeroen Hoe komt het dat je volgend jaar de 3 Havo opnieuw moet doen?

  6. #6

    Standaard

    Leuk interview.
    Met 14 was ik nog helemaal niet met films bezig! Leuk om te lezen dat jij er nu al zo serieus me bezig bent.
    en dat je nu al 200 dvd's hebt! Dat gaat hard.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Leuk interview Jeroen Hoe komt het dat je volgend jaar de 3 Havo opnieuw moet doen?
    Ik ben van 1 Gymnasium naar 2 Havo/ Vwo naar 3 Havo gegaan en toen heb ik alsnog geen goede cijfers gehaald, dit heeft voor aardig wat persoonlijke problemen gezorgt. Door die problemen was ik 1/2 van het afgelopen schooljaar afwezig, nu moet ik het dus nog een keer over doen in de hoop dat het me nu wel lukt.

    @ de rest:
    Ik heb films altijd al gewaardeerd, alleen sinds kort ben ik deels door deze site en deels door mijn moeder dvd's gaan verzamelen. Er is weinig dat ik leuker vind dan een goede film kijken. Vroeger kocht ik veel games en tegenwoordig veel dvd's, het gaat dus behoorlijk snel met mijn collectie. Lijkt me overigens wel slim om binnenkort een tijdje te stoppen met het kopen ervan, vind mijn kijkachterstand nu veel te hoog
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  8. #8

    Standaard

    Leuk en verfrissend interview hoor. Schaam je zeker niet voor je leeftijd maar wees er juist trots op, ken mensen van een paar jaar ouder die een stuk minder volwassen overkomen!

    Zelf ben ik ook rond jouw leeftijd (Havo 3 en vooral in 4) begonnen met DVD's verzamelen, maar ik keek toen zeker nog niet het soort films dat ik bij jou wel eens voorbij zie komen (klassiekers, arthouse e.d.). Respect!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Nu weten we iig waarom je zo veel films kon zien! Zal volgend jaar minder zijn, want dan gaat school weer voor
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Nu weten we iig waarom je zo veel films kon zien! Zal volgend jaar minder zijn, want dan gaat school weer voor
    Als het goed is wel ja
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  11. #11

    Standaard

    Niet als het goed is, anders blijf je weer zitten en moet je van school af naar de mavo (of heet dat nu VMBO)

    leren dus jij!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #12

    Standaard

    Leuk interview, is erg leuk om te lezen omdat ik namelijk 16 ben, kan ik me erg goed mee identificeren!

  13. #13

    Standaard

    hé!

    hoe staat het inmiddels met je schoolplannen? Zie je vaak aankondigen dat je overdag films kijkt
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    Leuk interview! Ik zag niet aan je foto dat je 14 bent! Als je al 200 titels hebt moet je dringend je profiler bijwerken!


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    Leuk interview! Ik zag niet aan je foto dat je 14 bent! Als je al 200 titels hebt moet je dringend je profiler bijwerken!
    Inmiddels 15 jaar en rond de 400 dvd's alles als 1 geteld behalve tv series
    Ik heb niet betaald voor Profiler dus er mogen er maar 50 online staan.
    (daarnaast heb ik profiler al minstens 3 maanden niet bijgewerkt en heb geen zin om rond de 150 dvd's toe te voegen.
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Trapman Bekijk bericht
    the Shield omdat dit mijn favoriete serie is
    Als je the Shield goed vindt is de serie Sons of Anarchy misschien ook wel wat voor je. Van Kurt Sutter, producer van the Shield, en dat is goed te merken!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •