Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kuro of toch een ander merk...

    Ben van plan om m'n Panasonic HDready plasma te upgraden en heb m'n oog laten vallen op de Pioneer Kuro serie, b.v de KRP 500A

    Pioneer komt volgens mij steeds het beste uit de tests maar ik had begrepen dat Pioneer stopt met plasma schermen....

    is het verstandig om toch nog een Pioneer te kopen (vnl als er over 4 jaar iets kapot gaat, zijn er dan nog wel onderdelen te krijgen) of kan ik beter voor een ander merk gaan (en zo ja, welke?); zag laatst een vergelijk van de nieuwste Pana maar deze was toch (iets) minder dan de Kuro

    en hoe zit het met nieuwe technieken die plasma/lcd eventueel gaan vervangen, praten we dan over een jaar of 10 of zit dit er al aan te komen

    heb op zich wel geduld maar wil toch binnen nu en een jaar een nieuwe TV..
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #2

    Standaard

    Gewoon kopen en genieten......

    Als je op dit moment het geld hebt en de Kuro je ding is, gewoon kopen. Normaliter gaat apparatuur vele jaren mee en moeten fabrikanten hun product zelfs 10 jaar lang van onderdelen blijven voorzien. Garantie heb je zowiezo de eerste 3 tot 5 jaar omdat je van een product als dit mag verwachten dat hij minimaal 5 tot 10 jaar mee moet gaan.

    Als je lang genoeg blijft wachten komt er natuurlijk altijd wel weer iets wat beter is en voor een lagere prijs. Nu zie je 21:9 modellen komen, Led enz. Als je de nieuwste ontwikkelingen nu al interessanter vind dan een Kuro zou ik nog even wachten tot de prijzen dalen gaan en daar dan voor gaan......

    Maar het blijft persoonlijk natuurlijk....wat je ook kiest, het is mooi spul..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Gewoon kopen en genieten......

    Heb vanmiddag nog even snel een 46w5500 van Sony gekocht. Heeft aldus consumentenbond en mijn eigen waarneming zeer goede beeldkwaliteit. Er zijn allemaal nieuwe technieken die of net op de markt zijn of binnenkort op de markt komen. Je kunt daarop wachten, maar ik heb beslist om nu een beproefd model te kopen. Die nieuwe technieken moeten zich eerst maar eens goed bewijzen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Ik ben het ook eens met Albert
    Gewoon kopen en genieten......
    maar het blijft wel moeilijk.
    Als je testen lees dan komt de KURO er altijd goed uit maar ook de samsung , sony of philips pffffffffff
    Bij de ene zaak denk ik..........hummmm.........die plasma is echt veel mooier maar kom ik in een andere zaak dan vind ik de lcd weer veel mooier.
    Soms vind ik de plasma wat natuurlijker maar wel flets van kleur en de lcd sprekender......poehee........moeilijk.
    Beide technieken staan nog niet stil en verbeteren nog steeds maar dat moet geen reden zijn om te besluiten te wachten met kopen.
    Een vriend is vroeger verkoper geweest en toen was het altijd zo dat het toestel wat het meest in het magazijn stond ook het beste werd afgesteld.

    Succes met je keuze

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Heb vanmiddag nog even snel een 46w5500 van Sony gekocht. Heeft aldus consumentenbond en mijn eigen waarneming zeer goede beeldkwaliteit. Er zijn allemaal nieuwe technieken die of net op de markt zijn of binnenkort op de markt komen. Je kunt daarop wachten, maar ik heb beslist om nu een beproefd model te kopen. Die nieuwe technieken moeten zich eerst maar eens goed bewijzen.
    Ook erugh mooi hoor, mooi formaat. Nou, genieten dan maar
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    Het formaat is inderdaad mooi. Zat nog even te twijfelen over 52 inch, maar gelet op kijkafstand (2.30 meter) en beschikbare ruimte was dit overkill. Mooiste is dat ik nu eindelijk ook 24p heb.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Ik stond voor dezelfde keuze 2 maanden geleden, geld was niet het probleem meer de afweging of het +1000 euro (voor de Pioneer KRP-500) meer waard was, ik had twee eisen, plasma en groter dan m'n 42", heb toen voor de Panasonic 50PG10E gekozen, nieuw model, goede reviews en 1000 euro over voor andere dingen. Heb nog altijd geen spijt van deze aanschaf.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Heb vanmiddag nog even snel een 46w5500 van Sony gekocht. Heeft aldus consumentenbond en mijn eigen waarneming zeer goede beeldkwaliteit. Er zijn allemaal nieuwe technieken die of net op de markt zijn of binnenkort op de markt komen. Je kunt daarop wachten, maar ik heb beslist om nu een beproefd model te kopen. Die nieuwe technieken moeten zich eerst maar eens goed bewijzen.
    Even snel....... haastige spoed is zelden goed

    Je zult je keus heus weloverwogen gemaakt hebben, dat hebben we hier een ruime maand geleden ook gedaan en hebben de led techniek en die paar cm dunner die voor ons geen nut hebben, maar even links laten liggen. We hebben uren in de showrooms doorgebracht en konden geen verschil ontdekken in beeldkwaliteit tussen die led en de vertrouwde techniek modellen. Die Led's moeten zich eerst nog maar eens bewijzen.

    Geld was ook niet echt doorslaggevend, als er iets gekocht wordt is dat op dat moment toch het beste wat je voor je geld kan krijgen. (geen Loewe, B&O en andere design merken, daar heb ik geen geld voor over)

    Beeldformaat, ja dat is voor ieder toch weer een eigen overweging, heb ongeveer dezelfde kijkafstand en doe het met 55inch, en er had een 60inch ook mogen komen, maar die hadden ze niet in die modellenserie:wink: De 55inch voldoet op ca 2.50 meter overigens uitstekend en voelt niet aan als een overkill.

    Veel plezier met je nieuwe TV
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik ben bewust niet voor een led-tv gegaan. Te veel negatieve geluiden van gebruikers. Toestel 46-w5500 bevalt mij uitstekend. Eerst tv die ik heb waarvan de kleurdecoder vanuit de doos al goed werkt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kuro, er is geen betere zeker wat zwart betreft. Effe geen tijd voor mijn gebruikelijke betoog mobiel vanuit de vs.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Kuro, er is geen betere zeker wat zwart betreft. Effe geen tijd voor mijn gebruikelijke betoog mobiel vanuit de vs.
    Die van mij is ook schitterrend zwart aan de buitenkant, er is geen mooiere zwarte dan die van mij. Maar alle gekheid.... vind het beeld van de huidige LCD modellen erg dicht bij die van de Kuro's in de buurt zijn. Plasma's zijn uitgerijpt en de LCD wordt elke keer nog weer een stapje beter, vond ze nu mooi genoeg om de plasma's te laten staan. Het energie verbruik heb ik daarbij niet in overweging genomen. Vond de prijs/kwaliteitsverhouding gewoon net even beter dan bij de plasma modellen, in de grote maten dan wel te verstaan, al schijnt dat tegen het einde van dit jaar heel gunstig te moeten gaan verlopen ten gunste van de plasma's....

    Veel plezier in de VS.... en kom heel weer terug
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    dat zou mijn betoog ook zijn en thanks
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Claudio is een echte zwartkijker.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art Bekijk bericht
    Ik stond voor dezelfde keuze 2 maanden geleden, geld was niet het probleem meer de afweging of het +1000 euro (voor de Pioneer KRP-500) meer waard was, ik had twee eisen, plasma en groter dan m'n 42", heb toen voor de Panasonic 50PG10E gekozen, nieuw model, goede reviews en 1000 euro over voor andere dingen. Heb nog altijd geen spijt van deze aanschaf.
    lijkt me ook goed alternatief, zat zelf te denken aan de 50V10, prijs is ongeveer gelijk aan de Kuro 5090H hier in Rotterdam

    voordeel is dat de Panasonic nieuwer model is, ga deze 2 maar eens vergelijken als ik weer fit ben
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #15

    Standaard

    Ik heb zelf ook een 50" Kuro en gezien ik vrijwel altijd in het duister kijk geen verkeerde keus,....zwart is echt zwart wat vooral goed overkomt bij de zwarte balken van films (of niet overkomt want ze vallen volledig niet op ! ).
    De prijs is er natuurlijk ook naar, en de nieuwste Panasonic en Samsung hebben ook wat te bieden voor een veel lagere prijs.

    Daarom advizeer ik andere vaak toch een Panasonic of Samsung Plasma.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook een 50" Kuro en gezien ik vrijwel altijd in het duister kijk geen verkeerde keus,....zwart is echt zwart wat vooral goed overkomt bij de zwarte balken van films (of niet overkomt want ze vallen volledig niet op ! ).
    Ik heb de Panasonic TX-P50V10E en ben niet zo tevreden over de zwartweergave.
    Vooral dan effectief bij films in widescreen (2.40:1, ...) vallen de balken te veel op naar mijn mening (heb de brightness nochtans een heel stuk onder nul gezet).

    Zou deze zwartweergave nog te verbeteren vallen?
    Op CNet hebben ze een aantal settings gepost (http://forums.cnet.com/5208-19410_10...&tag=mncol;txt), waarbij ze effectief het blacklevel kunnen aanpassen.

    Op mijn model zie ik echter geen manier om in die "advanced picture" menu te komen...

    Weten onze ISF calibratie professionals hier toevallig meer over?

  17. #17

    Standaard

    De brightness helemaal terugschroeven is niet de manier. Je moet het verschil tussen wit en zwart vergroten waardoor je de illusie wekt dat zwart donkerder wordt. Daarom zie je vaak de contrast ook zo hoog staan. Maar je tv heeft echter een bepaalde zwartwaarde dat vaak naar donkergrijs neigt, puur omdat hij niet meer in huis heeft. Als je dus perse een tv met echt zwart wilt en het geld er voor over hebt: gewoon die geweldige Kuro kopen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    De brightness helemaal terugschroeven is niet de manier. Je moet het verschil tussen wit en zwart vergroten waardoor je de illusie wekt dat zwart donkerder wordt. Daarom zie je vaak de contrast ook zo hoog staan. Maar je tv heeft echter een bepaalde zwartwaarde dat vaak naar donkergrijs neigt, puur omdat hij niet meer in huis heeft. Als je dus perse een tv met echt zwart wilt en het geld er voor over hebt: gewoon die geweldige Kuro kopen...
    Bedankt voor uw antwoord!
    Ik wou graag een Kuro, maar ze waren (al een paar maand) totaal niet meer leverbaar; het is dan uiteindelijk "maar" de Panasonic 50V10 geworden.

    In verschillende reviews lees ik over de Panasonic dat hij "inktzwart" benadert, maar dat is dus zeker niet zo.
    Ik dacht altijd dat plasma beter was voor zwartweergave, maar momenteel presteert hij slechter dan mijn oude crt (Philips PixelPlus).

  19. #19

    Standaard

    Ik heb een ouder model Pana en daar is zwart toch echt zwart hoor. Maar ja, de mijne is dan wel gekalibreerd...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Ik heb de Panasonic TX-P50V10E en ben niet zo tevreden over de zwartweergave.
    Vooral dan effectief bij films in widescreen (2.40:1, ...) vallen de balken te veel op naar mijn mening (heb de brightness nochtans een heel stuk onder nul gezet).

    Zou deze zwartweergave nog te verbeteren vallen?
    Op CNet hebben ze een aantal settings gepost (http://forums.cnet.com/5208-19410_10...&tag=mncol;txt), waarbij ze effectief het blacklevel kunnen aanpassen.

    Op mijn model zie ik echter geen manier om in die "advanced picture" menu te komen...

    Weten onze ISF calibratie professionals hier toevallig meer over?
    Hoe de pana menu's precies werken weet ik niet, maar op mijn Kuro kan ik pas in het 'advanced menu' komen als ik hem van de standaard preset afzet, en kies voor gebruiker(instellingen)

    Meestal is 'cinema' en 'warm' de juiste standaardkeuze!
    Bij mijn kuro is het echter wel zo dat de balken geheel wegvallen, indien de kamer geheel donker is!
    Dit geeft echt het beoogde 2:35 effect!

    Echter als de balken toch als storend ervaren worden, kan je achter je scherm verlichting plaatsen die maximaal het aantal lux van het beeld heeft.
    Je kunt daar eventueel mee stoeien d.m.v. een dimmer!

    Maar wil je echt het maximale uit je scherm halen dan is een calibratie wel aan te raden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Hierbij een afbeelding van HD Guru:



    Boven de V10 (TC-P54V10) en onder de G10 (TC-P50G10); in de veronderstelling dat de TC-P's hetzelfde zijn als onze TX-P's (althans daar ga ik toch van uit).

    Alleszins ziet mijn TX-P50V10 er in een donkere ruimte meer uit dan het onderste model, vrij grijs dus...

    Wat hierboven vermeld staat over contrast ophogen en brightness naar beneden kan misschien een oplossing zijn wanneer je terzelfdertijd zowel contrastrijke beelden hebt als zwart (bijvoorbeeld balken).
    Maar wanneer het allemaal donkere beelden zijn, dan wordt het toch allemaal wazig en grijs, vind ik (net The Prestige gezien op blu-ray - vrij donkere film en dan stoort het echt wel).

    Ik vraag me dan ook af, specifiek voor dusdanige donkere scènes, of dit überhaupt wel verbeterd kan worden. Kalibratie zal hier wel niet veel helpen, denk ik...

    Vind het wel vreemd dat ik blijkbaar de enige ben die zich hieraan stoort, terwijl bijv. Michael Hamers net het tegenovergestelde zegt?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Echter als de balken toch als storend ervaren worden, kan je achter je scherm verlichting plaatsen die maximaal het aantal lux van het beeld heeft.
    Je kunt daar eventueel mee stoeien d.m.v. een dimmer!
    Bedoel je dan dat je een soort van contrast probeert te creëren tussen het zwart en de achterliggende muur?

    Ik weet niet of het iets zou kunnen uithalen, maar ik had al gedacht om eens zo'n Philips Living Color lamp te kopen en dan achter de TV te plaatsen...


    Alhoewel ik eigenlijk het liefst wel in een volledige donkere ruimte kijk, om een soort van bioscoopgevoel te creëren...
    Laatst aangepast door Sylver : 02-01-2010 om 02:55

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies, alleen moeten ze zeker niet té fel zijn.
    Het is een lap middel om zo de illussie tot echt zwart te krijgen.

    Zwart kan nooit zwarter zijn dan het licht wat de tv doorlaat!
    Het is idd vreemd te noemen dat jouw scherm niet zwart genoeg is.
    Echter michael's scherm is wel gecalibreerd.
    Maar goed, misschien ben je daar 'terecht" extra kritsich op.
    En daarom is er uiteraard ook verschil!

    Met mijn 60"Kuro kijk ik ook altijd geheel verduisterd, juist omdat het enigste wat je dan ziet het originele 2.35:2 frame is!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Ik weet niet of het iets zou kunnen uithalen, maar ik had al gedacht om eens zo'n Philips Living Color lamp te kopen en dan achter de TV te plaatsen...

    Alhoewel ik eigenlijk het liefst wel in een volledige donkere ruimte kijk, om een soort van bioscoopgevoel te creëren...
    TIP: bespaar je het geld van die lamp en maak een afspraak met Arnold om je TV eens goed te laten kalibreren. Arnold kan je hierbij alle info verstrekken om met het juiste licht goed van je scherm te kunnen genieten.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Vind het wel vreemd dat ik blijkbaar de enige ben die zich hieraan stoort, terwijl bijv. Michael Hamers net het tegenovergestelde zegt?
    Als je dát serieus grijs noemt, dan moet je idd echt naar een KURO. Die geeft net wat dieper zwart. Ik kan het simpelweg geen grijs noemen en na de kalibratie zijn de zwartwaardes toch wel beter geworden dan ervoor. Ook het kleinste beetje licht op je tv is opgebouwd uit 3 kleuren. Als er maar 1 kleur te veel geeft krijg je een beetje grijzige tint. En dat is wat de kalibratie ondervangt. Die zorgt ervoor dat je kleuren op elk niveau van sterkte, alle 3 net zo veel licht geven. Het aanpassen van je brightness en contrast is dus NIET de oplossing. Die wekt alleen de illusie van zwart. De oorzaak ligt in het verschil tussen de 3 primaire kleuren.

    Daarnaast ligt het ook echt aan de bron. Er zijn blurays die een afschuwelijk zwartniveau hebben. Daar stoor ik me natuurlijk ook aan. The Prestige is een bluray die ik zelf niet goed ken, maar ik heb genoeg donkere br's waar ik het zwart toch echt zwart vindt ogen.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 02-01-2010 om 10:07
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •