Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Als er maar 1 kleur te veel geeft krijg je een beetje grijzige tint. En dat is wat de kalibratie ondervangt. Die zorgt ervoor dat je kleuren op elk niveau van sterkte, alle 3 net zo veel licht geven. Het aanpassen van je brightness en contrast is dus NIET de oplossing. Die wekt alleen de illusie van zwart. De oorzaak ligt in het verschil tussen de 3 primaire kleuren.
    Vaak zie je een rode gloed over zwart heen. Als je dit goed kunt wegfilteren, wordt de zwart beleving al vele malen beter. Door dan vervolgens de juiste brightness en kontrast in te stellen kun je de illusie wekken dat het nog zwarter wordt.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Ik zou de tv laten kalibreren en voor informatie m.b.t licht achter de tv(biaslighting)zou ik eens gaan rondneuzen op cinemaquestinc.com.

  3. #28

    Standaard

    Ik heb onlangs bij iemand de Samsung 8000 46inch LED gezien. Wat een mooie bak zeg. Prachtig stijlvol en een beeld waar je u tegen zegt. Het zwart kan zich echt met een Kuro meten......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties iedereen!

    Soms heb ik wel eens het gevoel dat ik toch maar een ander model had moeten kopen dan de 50V10 (afgezien van de Pioneer Kuro die niet meer leverbaar is).

    Een Samsung LED TV had ik even overwogen, maar uiteindelijk toch maar de plasma gekozen o.a. omdat ik er van uit ging dat plasma nog altijd beter was in zwartweergave.

    Vooraleer ik verder zoek naar een oplossing... weet toevallig iemand hoe je in die Custom-picture mode kan gaan (zoals vermeld op http://forums.cnet.com/5208-19410_10...&tag=mncol;txt)?
    Ik kan die niet selecteren, heb enkel keuze tussen normaal-dynamisch-cinema-THX-spel.

    Die THX-mode gebruik ik momenteel voor blu-ray's en die lijkt me effectief wel de beste keuze...
    Alleen dat zwart zou dus véél beter moeten zijn...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht

    Een Samsung LED TV had ik even overwogen, maar uiteindelijk toch maar de plasma gekozen o.a. omdat ik er van uit ging dat plasma nog altijd beter was in zwartweergave.
    Is nu echt achterhaald hoor, zeker met top led's als de 8000 van Samsung. Heel simpel, als je nu een tv zoekt die boven de € 2000,-- uit mag komen hoort de 8000 van Samsung er bij.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Is nu echt achterhaald hoor, zeker met top led's als de 8000 van Samsung. Heel simpel, als je nu een tv zoekt die boven de € 2000,-- uit mag komen hoort de 8000 van Samsung er bij.
    Daar koop je drie goede plasma tv's voor...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #32

    Standaard

    Bij LCD, ook bij LED lcd is de zwart alleen goed bij gebruik van dimming backlight.
    Dan heb je zwart mooi zwart maar dan is grijs ook zwart. Detail in donkere delen gaat dan mooi weg.
    Panasonic heeft voor hun 50" en 65" Premiere serie, speciaal voor thuis HT's (met aardige beurs) een mooie voorbeeld site gemaakt: Panasonic Premiere Series.

    Do you want true black or black that's true?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Bij LCD, ook bij LED lcd is de zwart alleen goed bij gebruik van dimming backlight.
    Dan heb je zwart mooi zwart maar dan is grijs ook zwart. Detail in donkere delen gaat dan mooi weg.
    Panasonic heeft voor hun 50" en 65" Premiere serie, speciaal voor thuis HT's (met aardige beurs) een mooie voorbeeld site gemaakt: Panasonic Premiere Series.

    Do you want true black or black that's true?
    LG komt met een nieuwe serie plasma tv's en die worden door de experts beoordeeld als beter dan de Kuro schermen! LG komt overigens ook met een hele serie nieuwe Full LED LCD schermen!

    Bron: http://www.i4u.com/article29770.html LED LCD
    Bron: http://www.i4u.com/article29774.html Plasma
    Bron: http://tweakers.net/nieuws/63992/lg-...asmaserie.html << bewering plasma LG beter dan Kuro

    natuurlijk nog steeds maar afwachten wat het wordt maar ik denk meld het even

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Bij LCD, ook bij LED lcd is de zwart alleen goed bij gebruik van dimming backlight.
    Dan heb je zwart mooi zwart maar dan is grijs ook zwart. Detail in donkere delen gaat dan mooi weg.
    Panasonic heeft voor hun 50" en 65" Premiere serie, speciaal voor thuis HT's (met aardige beurs) een mooie voorbeeld site gemaakt: Panasonic Premiere Series.

    Do you want true black or black that's true?
    Je doet net alsof een led a la 8000 alleen maar zwart is als je backlight helemaal dimt waardoor de rest detail verliest. Dit is gewoon niet waar want.ik heb het zelf gezien. Leuke reclame van panasonic hoor en ze zijn ook goed, maar dat zij de enige zijn is natuurlijk onzin...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •