De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: hdmi out

  1. #1

    Standaard hdmi out

    Heb vandaag mijn onkyo 605 receiver weg gebracht omdat mijn beeld via HDMI wegviel bij de geringste aanraking (trilling) van de hdmi kabel.
    Ze vroegen me of ik er niet een te zware HDMI kabel achter heb zitten.
    Ik heb er een monster 1000DAV kabel achter zitten en deze is vrij fors en dik, maar het kan toch niet zo zijn dat hierdoor mijn uitgang van de receiver stuk gaat.
    Iemand hier een mening over of soortgelijke problemen gehad met de versterker.
    Nu maar wachten tot mijn receiver terug komt.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Heb vandaag mijn onkyo 605 receiver weg gebracht omdat mijn beeld via HDMI wegviel bij de geringste aanraking (trilling) van de hdmi kabel.
    Ze vroegen me of ik er niet een te zware HDMI kabel achter heb zitten.
    Ik heb er een monster 1000DAV kabel achter zitten en deze is vrij fors en dik, maar het kan toch niet zo zijn dat hierdoor mijn uitgang van de receiver stuk gaat.
    Iemand hier een mening over of soortgelijke problemen gehad met de versterker.
    Nu maar wachten tot mijn receiver terug komt.

    Vreemd, lijkt op een draadbreuk.

    De HDMI stekker zit toch wel gewoon strak in de aansluiting? je kan dan wel een dikke kabel hebben, maar als deze niet 10 meter naar beneden hangt aan de stekker en een beetje "normaal" is aangesloten dan zou je toch niet denken dat er wat met de HDMI aansluiting van de 605 loos is.

    Had je zelf nog een testje gedaan met een andere niet zo'n dikke kabel? (hoeft dus geen duur merk kabel te zijn)
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Heb ook nog een andere kabel geprobeerd en ook bij deze viel bij de lichtste aanraking aan de achterkant bij de receiver het beeld weg, dus denk niet dat het aan de kabel ligt maar aan de uitgang van mijn receiver.
    Weet niet hoe het mogelijk is maar het lijkt er dan toch op dat de uitgang kapot is, de kabel hangt niet en wrikt ook niet aan de achterkant, maar vind het wel vreemd dat de uitgang stoort na 1.5 jaar goed spelen.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  4. #4

    Standaard

    Ja, dat is inderdaad vreemd, zeker als je de receiver net als de meeste onder ons na het aansluiten verder gewoon op zijn plek laat staan en er niet meer aankomt. Mijn eigen receiver(Onkyo 875) is nu ook naar de reparateur, het huis staat toch op zijn kop dus hij kan even gemist worden. Ze heeft geheugen problemen, als de spanning eraf ging was ik al mijn instellingen kwijt en ik heb behoorlijk wat HDMI handshake probleempjes, daar kijken ze ook even naar. Ben benieuwd hoe het voor ons beiden gaat aflopen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ben ook benieuwd hoe het gaat aflopen en ook erg benieuwd hoelang dit gaat duren, heb nog nooit te maken gehad met de service van onkyo.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  6. #6

    Standaard

    Toitoitoi.
    Heb zelf ook de onkyo 606. Daar ik nu een nieuwe (full hd) tv heb, nu ook op hdmi-out een monsterkabel.... Maar hopen dat dat goed blijft gaan....
    (lijkt me niet gebruikelijk dat dit vaak voorkomt...)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Ben ook benieuwd hoe het gaat aflopen en ook erg benieuwd hoelang dit gaat duren, heb nog nooit te maken gehad met de service van onkyo.

    Met vooruitziende blik had ik de receiver afgelopen maandag zelf ingeleverd bij Ece Repair in Mijdrecht(er zijn meer vestigingen, maar deze is voor mij de dichtsbijzijnde). Ece Repair doet de garantie reparaties van oa Onkyo en een hele hoop meer merken.

    Vandaag reeds een belletje gehad dat hij klaar was, ze hebben volgens de bon een micro processor board gewisseld. Kan je helaas nog niet melden of alles reeds goed is, mijn woning staat nog steeds gedeeltelijk op zijn kop, maar als alles weer is aangesloten zal ik je mijn bevindingen vermelden, ben benieuwd naar jouw ervaring

    BTW, dat ik hem zelf naar Ece bracht ligt aan het feit dat dat gunstiger voor mij was, de winkel waar ik hem heb gekocht is verder als Mijdrecht en ligt in een druk stadscentrum en is niet makkelijk te bereiken met een bijna 24Kg zware receiver.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Ben ook benieuwd hoe het gaat aflopen en ook erg benieuwd hoelang dit gaat duren, heb nog nooit te maken gehad met de service van onkyo.

    De boel staat inmiddels weer een tijdje aangesloten, de receiver onthoud weer wat hij onthouden moet en werkt uit de kunst. Moet hem nu wel uitzetten, heb de HDMI ingeschakeld, maar nu gebeurd het wel dat de Popcorn wel eens aanspringt..... en dan gaat de receiver ook aan.

    Nu de TV nog..... wordt wel eens scheitziek van dat HDMI handshake geouweh..r. Nu loopt de TV weer regelmatig te mekkeren dat hij geen signaal heeft.... als het eenmaal draait dan loopt het wel, maar voordat die sukkel eindelijk eens in de gaten heeft dat er wel signaal is.....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    En ook mijn receiver is terug hdmi board is vervangen en alles werkt weer naar behoren.
    Alles was wel gereset dus alles opnieuw ingesteld en dit keer de audyssee maar eens niet gebruikt en eens kijken hoe het zonder klinkt, want bij dolby true hd en dts hd word dit toch ook door de receiver uitgeschakeld.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •