De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HT upgradeproces - inmiddels klaar (nw receiver gekocht)

    Beste medeforummers,

    Mijn HT is zo langzamerhand weer eens toe aan een upgrade. Het wordt tijd om over te gaan op HD... Stapje voor stapje ben ik onderdelen uit mijn HT aan het upgraden. Wie met me mee wil denken is welkom.





    Mijn set van voor de upgrade
    - TV: LG 32LB75 HD-ready LCD
    - Digitale TV: Topfield Single Tuner voor Digitenne
    - DVD: Pioneer DV-585
    - Receiver: Marantz SR4500
    - Speakers: Eltax Summit 5.0
    - Subwoofer: JBL Northridge E250P
    - AB: Logitech Harmony One
    - Kabels: QED AV2110 SCART (DVD speler - TV), In-Akustik Premium 1m HDMI (BR speler - TV), Oehlbach NF-13 (BR/DVD speler - A/V receiver), Monster THXI100 SW-16 (A/V receiver - subwoofer), AudioQuest Type 4 Blue speakerkabels
    Mijn upgrades vanaf de start van deze thread
    - Blu-Ray speler: LG BD390 (+ externe hard disk eraan gekoppeld)

    - TV: LG 42SL9000 LED LCD TV

    - CAM module: "Digitenne insteekkaart" (Smit Conax)

    - Kabels: Prowire optische kabel (voor audio TV - A/V receiver)

    - Receiver: Onkyo TX-NR609(S) receiver
    Eigenschappen HT ruimte
    - Afmetingen:+/- 4 bij 3,5 meter.
    - Kijkafstand: 3 meter
    - Draadloos netwerk aanwezig (LG BD390 maakt daar gebruik van)
    Updatestappen

    1. Blu-Ray speler: DONE - RESULTAAT: LG BD390
    De Panasonic BD80 of de nog te releasen LG BD390 lijken me (op basis van wat ik heb gelezen wel prima). Mijn huidige DVD speler blijf ik gebruiken voor afspelen van niet-regio 2 DVD's. Ik vind het belangrijk dat makkelijk content van mijn PC kan afspelen zonder dat daar een kabel aan te pas komt (bijv via USB).
    2. Full HD TV: DONE - RESULTAAT: LG 42SL9000
    Heb nu een HD-ready, maar daar eigenlijk nooit HD content op vertoond totdat ik mijn BR speler aanschafte. Ik zou daarom graag overgaan naar Full HD en wil ook wel een maatje groter. Volgens mij is dat vanwege de kijkafstand van mijn bank naar TV (3 meter) wel een must. Heb nu een 32'' - dat mag dus wel een maatje groter, 37'' of 40''.
    Budget: +/- 1000 EUR
    De volgende TV's staan nu op mijn shortlist:
    - Samsung LE46B650: +/- 1000 EUR, 46 inch, LCD, 4x HDMI
    - Samsung UE40B6000: +/- 1000 EUR, 40 inch, edge LED, 4x HDMI
    - LG 42SL9000: +/- 1150 EUR, 42 inch, edge LED, 4x HDMI
    (aanvullingen welkom)
    3. Receiver: DONE - RESULTAAT: ONKYO TX-NR609(S)
    Mijn huidige receiver kan niet omgaan met DTS-HD e.d. (geen HDMI inputs). Mijn BR speler maakt dus voorlopig geen gebruik van de nieuwe audioformaten. Echt een gemis vind ik dat (nog) niet, maar op den duur wil ik wel upgraden.
    Budget: +/- 350-400 EUR
    Op de shortlist staan nu:
    - Onkyo SR607: +/- 350-400 EUR, 6x HDMI in
    - Marantz SR5003: +/- 450 EUR, 3x HDMI in
    (aanvullingen welkom)
    Daarbij vind ik de Marantz mooier qua design. De Onkyo schijnt erg warm te kunnen worden, waarvan ik me afvraag of dat een probleem is. In m'n HT meubel is de receiver aan voor- (uiteraard) en achterkant helemaal vrij. Aan de bovenkant is een centimeter of 10 ruimte en aan de zijkant slechts 0,5 cm. Is dit voldoende?
    4. CAM CI module: DONE - RESULTAAT: DIGITENNE INSTEEKKAART
    Om eindelijk van die vervelende extra Topfield Single Tuner voor Digitenne af te zijn wil ik een losse CAM CI module kopen. Welke kan ik het beste aanschaffen en waar? Kan ik mijn antenne dan zonder voeding aansluiten op de TV?
    Heeft iemand tips of ervaringen voor me? Alles is welkom. Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Headhunter : 29-05-2011 om 16:09
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  2. #2

    Standaard

    Zelf gaan kijken en luisteren en de zoek-funktie gebruiken lijken mij de beste tips die ik je kan geven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Dat eerste was ik nog van plan, en dat laatste heb ik uiteraard al gedaan. Maar toch bedankt.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  4. #4

    Standaard

    Maar eens een update, om het e.e.a. voor mezelf op een rijtje te zetten. Wie zijn mening wil geven is natuurlijk welkom.

    @ Moderators: Misschien past deze thread beter in het Mijn Thuisbioscoop subforum? Zo ja, verplaats maar.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  5. #5

    Standaard

    Ik zou absoluut eerst voor een nieuwe TV gaan en minimaal 40" nemen, liefst groter.
    Ik had ook een 32" HD Ready op 3m en wilde eerst ook een 37" nemen. Wat ben ik blij dat ik een 42" heb gekocht. Geeft zoveel rust aan de ogen en het kan zelfs groter.
    Enige nadeel is dat ik mijn nieuwe TV in verhouding tot de rest van mijn spullen zo veel beter vind, dat ik de rest ook wil upgraden.......

    Ik had nog geen Digitenne en heb de standaard KPN CAM module met alles er bij gekocht, maar die is ook zo los te koop. Antenne kan niet zonder voeding, maar er zijn TV's die ook voeding geven, maar dat zijn er niet veel.
    Ben wel heel snel overgestapt naar UPC HD. Wilde mijn analoge kabel opzeggen en kreeg een verschrikkelijk goed aanbod. Internet 5 + UPC HD Royaal voor 18,50 euro en de kosten voor de analoge kabel: 16,70 euro. Geven ze niet vanzelf, moet je wel blijven zeuren. Digitenne heeft me dus wel even 75 euro gekost.....

  6. #6

    Standaard

    De LG BD390 beschikt over een 7.1 analoge uitgang en jou reviever over een 7.1 ingang, ik zou er dan zelf voor kiezen om voor het geluid (voorlopig) de BD390 het DTS-HD signaal te laten weergeven en door te sturen naar je receiver d.m.v. de analoge 7.1 verbinding.

    Dan kun je eerst voor je nieuwe HDTV gaan. Ik zou zelf meteen gaan kijken naar een 46" TV. Mijn vriendin wilde zelf absoluut niet groter dan en 42" maar is hier inmiddels op terug gekomen en er is meteen een 46" gekomen. Je koopt erg snel te klein en dat hele grote went erg snel.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    De LG BD390 beschikt over een 7.1 analoge uitgang en jou reviever over een 7.1 ingang, ik zou er dan zelf voor kiezen om voor het geluid (voorlopig) de BD390 het DTS-HD signaal te laten weergeven en door te sturen naar je receiver d.m.v. de analoge 7.1 verbinding.

    Dan kun je eerst voor je nieuwe HDTV gaan. Ik zou zelf meteen gaan kijken naar een 46" TV. Mijn vriendin wilde zelf absoluut niet groter dan en 42" maar is hier inmiddels op terug gekomen en er is meteen een 46" gekomen. Je koopt erg snel te klein en dat hele grote went erg snel.
    Exact mijn gedachtengang
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Heren,

    Bedankt voor de tips. Ik neig ook naar het eerst aanschaffen van een nieuwe TV. Dat is hoe dan ook weer ik nu de meeste winst op kan boeken (HD ready > Full HD, 32'' > 40'' oid).

    Grootte went inderdaad snel. Mijn eerste 32'' inch vond ik enorm, maar nu vind ik hem echt piepklein... Tips voor 40'' tot 46'' TV's in mijn budgetrange zijn welkom.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Exact mijn gedachtengang
    de mijne ook, minimaal 46 en liefst nog een maatje groter, maar 46inch zal in het begin nog wel voldoen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Als ik 1000 euro te besteden had (en de ruimte had) zou ik het wel weten: http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...s=Y&advanced=1

    iig één van die (en waarschijnlijk de grootste).
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  11. #11

    Standaard

    Hoi Headhunter

    Toevallig hebben mijn man en ik ook digitenne. Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwe LCD tv gekocht maar vonden het beeld van digitenne erg tegenvallen via de single tuner. WIj hebben een CAM CI module van Conax en echt 1000x beter beeld. Kijk ook even op de volgende link want volgens mij moet je voor digitenne alleen die van Conax hebben en werken andere merken niet http://forum.www.trosradar.nl/viewto...p?f=60&t=48578 Onze module kostte ongeveer 80 euro bij Daan Dansen in Tiel. Dan je tv. Kijk anders ook even naar Sharp. Bij onze tv kun je de antenne gwoon op de tv aansluiten. Het typenummer is Sharp Aquos LG37XD1E. Die is dus 2 jaar oud maar misschien hebben ze nu een nieuwer type. Verder had je toen standaard 5 jaar garantie en kan ik mijn tv helemaal uitzetten ipv alleen stand by. Beeld is goed en geluid is oke maar voor echt goed geluid moet ie toch over de speakers staan. Wij zijn in elk gval erg tevreden. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe receiver, mijn voorkeur uitgaan naar de Onkyo want die heeft toch meer mogelijkheden en meer HDMI ingangen. Deze ga ik zelf ook aanschaffen. Belangrijk is om ook te kijken welke speakers je graag wilt want de combi is ook belangrijk en kan bepalend zijn voor je keuze.

    Heel veel succes
    X Ditta

  12. #12

    Standaard

    Op internet is voor ongeveer 40 euro een losse CAM CI module te koop.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door famswart Bekijk bericht
    Hoi Headhunter

    Toevallig hebben mijn man en ik ook digitenne. Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwe LCD tv gekocht maar vonden het beeld van digitenne erg tegenvallen via de single tuner. WIj hebben een CAM CI module van Conax en echt 1000x beter beeld. Kijk ook even op de volgende link want volgens mij moet je voor digitenne alleen die van Conax hebben en werken andere merken niet http://forum.www.trosradar.nl/viewto...p?f=60&t=48578 Onze module kostte ongeveer 80 euro bij Daan Dansen in Tiel. Dan je tv. Kijk anders ook even naar Sharp. Bij onze tv kun je de antenne gwoon op de tv aansluiten. Het typenummer is Sharp Aquos LG37XD1E. Die is dus 2 jaar oud maar misschien hebben ze nu een nieuwer type. Verder had je toen standaard 5 jaar garantie en kan ik mijn tv helemaal uitzetten ipv alleen stand by. Beeld is goed en geluid is oke maar voor echt goed geluid moet ie toch over de speakers staan. Wij zijn in elk gval erg tevreden. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe receiver, mijn voorkeur uitgaan naar de Onkyo want die heeft toch meer mogelijkheden en meer HDMI ingangen. Deze ga ik zelf ook aanschaffen. Belangrijk is om ook te kijken welke speakers je graag wilt want de combi is ook belangrijk en kan bepalend zijn voor je keuze.

    Heel veel succes
    X Ditta
    Je wordt al een echte dvd.nl-ler Dita !

  14. #14

    Standaard

    Hallo Headhunter, bevallen de kabels?

    Heb al maanden niet meer gepost buiten het oht maar in het kader van de kerstgedachte leek het me goed wat hardwaredraadjes te gaan vervuilen.

    Dus:

    Ik sluit me helemaal bij bovenstaande. Absoluut eerst de TV, geluid analoog naar de receiver en hdmi naar de tv.

    GIGA verbetering!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Ditta - Dank je voor de tip! Die losse module gaat er komen. Al is het maar omdat ik dan van dat extra kastje af ben.

    Alexander - De kabels bevallen nog altijd uitstekend! Die TV gaat er eerst komen. Ben overigens nog niet helemaal uit die keuze.

    Cheers,
    Sander
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  16. #16

    Standaard

    Thread maar weer eens geupdate. Nieuwe TV heb ik inmiddels aangeschaft (een LG 42SL9000), en ook even een CAM module aangeschaft en een optische kabel om m'n TV geluid naar de receiver te sturen.

    Werkt allemaal netjes.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  17. #17

    Standaard

    Na maanden maar weer eens een update. Zojuist een nieuwe receiver besteld: de Onkyo TX-NR609(S). Precies het apparaatje waar ik op gewacht heb, en bij Bestekeus dit weekend ook nog eens heel scherpe aanbieding (455 Euro!)
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •