De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Raznov

  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Raznov

    Hieronder volgt het interview met Raznov

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Raznov zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?


    Joseph, roepnaam is Jos. Heeft geen speciale betekenis voor zover ik weet. Mijn nickname op het forum is Raznov. Deze nick gebruik ik op vele sites en in de games die ik speel. Raznov komt uit de afkorting 'Raz', een nickname die Psychonauts (Game) fans wel bekend in de oren zal klinken.

    - Wat is je geboortedatum?

    12 Agustus 1986, te Naarden, ziekenhuis.

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Almere, altijd al geweest. Ben niet altijd even tevreden met Almere, het is een redelijke stad, en ik heb bijna alles wat ik wil op loopafstand. Toch mis ik nog wat leuke uitgaansgelegenheden in de vorm van Cafétjes met live muziek. Ook hebben we officieel geen art-house bioscoop meer. Mooi hoor zo’n grote Digitale bios, maar de kleine films hebben nu niet bepaald een kans. Ben van plan om ooit is wat meer naar het zuiden te verhuizen. De drukte omzeilen zeg maar.

    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Ongehuwd, geen vriendin, geen kinderen. Vrij weinig uitleg bij nodig lijkt mij. Ben wel zoekende maar niet wanhopig.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Ik studeer Interactieve Media, op de Hogeschool van Amsterdam. HBO. Ik zit in het afstudeerjaar. Het is een hele brede studie en ik kan daardoor ook vrij veel dingen. Van websites maken met html, css, xml, flash tot aan het maken van films. Films is wel iets waar ik tot nu toe het meeste in doe, aangezien dit mij het meest aanspreekt. Verder werk ik Part Time bij Office Centre Almere. Al bijna 4 jaar, en dat bevalt me prima. Ik verkoop vooral, maar ben daar eigenlijk all round ingesteld.

    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Ik doe aan mooi-weer-fietsen, vooral tijdens vakanties. Ik houd er van om bergen te beklimmen met de fiets. In Nederland is dat wat lastig, de lastigste zijn vooral de Keutenberg en Cauberg. Mijn favoriet is de Mont Ventoux, welke ik al een stuk of 7 a 8 keer heb gefietst. Ook de Alpe D'Huez is erg leuk om te rijden, maar iets minder lastig tov Mt Ventoux. Ik ben van plan om na mijn opleiding te kijken of ik hier meer mee kan doen. In de tussentijd fiets ik gewoon wat heuvels en bergen. (ja jullie lezen het goed, na mijn interactieve media opleiding wil ik mij weer op sporten proberen te gooien, nadeel is wel dat ik suikerziekte heb)

    Verder speel ik nog wel regelmatig eens een game. Het liefst speel ik een paar uurtjes Team Fortress 2, vooral de Pyro. Ook moet ik om de zoveel tijd Psychonauts nog is uitspelen en speel ik soms nog wat UT (ik heb voor UT2004 diverse maps en een total conversion gemaakt). Maar in de zomermaanden komt dat neer op een paar uur per week.

    Ook luister ik heel veel muziek. Ik ben zelf niet bepaald muzikaal, maar als ergens een gitaar in zit, vind ik het vaak al goed. Pearl Jam, Eddie Vedder, Tool en eigenlijk alles wat Rock, Alternative, Metal of Indie mag heten. Ik heb een hekel aan Rap, Hip Hop, R&B en een grote hoeveelheid aan Dance muziek.
    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

    Ik kan me het begin niet helemaal herinneren. Mijn moeder leende vaak Disney films, en heb er dan ook heel wat gezien toen ik klein was. Mijn vader keek van Thriller en Horror films. Ik keek dan ook wel is wat met hem mee. Weet wel dat ik Stephen King's IT had gezien toen ik een jaar of 8 was. Geen trauma’s aan over gehouden, ten minste niet voor zover ik weet, misschien zit het wel diep . Kan ook heel wat hebben op dat gebied (horror en dergelijke) tegenwoordig.

    - Wat herinner je, je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    Thuis vooral de Disney films, allemaal VHS. Ben ooit in de bioscoop met een kinderfeest naar een film geweest, maar weet niet meer welke (waarschijnlijk zeer indrukwekkend geweest). Toen ik in groep 7 zat, zijn we met de hele klas naar de bioscoop geweest naar Fly Away Home (1996). Vond de film toen vreselijk saai, maar heb hem later nog eens terug gekeken, en eigenlijk was hij zo slecht nog niet. Toen hadden we nog een hele gemoedelijke bioscoop, tegenwoordig moet alles groot hier en ga ik er ook minder vaak heen.

    - Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?

    Toen het 4 jaar terug uitging met mijn toenmalige vriendin, ben ik een andere ‘hobby’ gaan zoeken.
    Hobbies kosten wel tijd en geld…

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

    Als emotie. Een goede film wekt bij mij een bepaalde emotie op. De films die ik goed vind, ben ik dan ook vaak zeer geëmotioneerd bij. Dit kan diverse kanten op. Van drama (Into the Wild) feel good (Amélie) tot aan paar uur lang lachen (The Big Lebowski). Een film die mij niet weet te emotioneren is dan nog niet bepaald slecht, maar zal ik niet snel nog een keer kijken.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    Ik wil na mijn studie verder met het medium film. Wat, waar en hoe weet ik nog niet exact (zeg ik tijdens mijn afstudeerjaar) dus daar moet ik als ik alles klaar heb nog over nadenken.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    CGI? Ben er niet vies van, maar gebruik het niet té. 300 bijvoorbeeld vond ik een hele redelijke film, maar iets te veel Green Screen gebeuren. Soms zag ik het gewoon aan de achtergrond en dat stoort. Ik ben zelf voorstander van filmen op locatie. Mooi voorbeeld daarvan blijft voor mij Into The Wild. Mijn mening: Gebruik alleen CGI waar het echt niet anders kan. Zelf heb ik er ook voor gekozen om bij een van mijn projecten met een Green Screen te werken, aangezien dat aanzienlijk minder koste, maar ik wil niet weten wat het was geworden als we wel afgereisd waren naar de locatie…

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Mee bezig, is ook te zien op http://josvanhemert.nl hoe dat verloopt. Het is niet direct de filmwereld als in een filmacademie, nu even wat meer bedrijfsfilms en hoop uiteindelijk iets meer interactie met de gebruiker te kunnen creëren zonder dat de gebruiker zich er aan gaat storen.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?


    Dat is voor mij, zonder enige twijfel, Into The Wild. Ik ben altijd een fan geweest van Pearl Jam’s TEN, en toen Eddie Vedder een solo album uitgaf ook direct dat album naar binnen gehaald. Vond het album prachtig, het deed mij eindelijk weer denken aan TEN, er zat weer mooie emotie in zijn muziek. Toen de film uitkwam ben ik hem gaan kijken, en heb hem ondertussen op DVD ook al een stuk of 5 keer gezien. Heb ook het boek besteld en gelezen. Film heeft voor mij in ieder geval alles prachtige shots, emotie en een super soundtrack. Zonder enige twijfel.

    Daarna komt voor mij The Big Lebowski, welke geniaal is qua humor, iedere keer zie je weer iets nieuws. Shawshank Redemtion, afgezaagd, misschien, maar blijft ontzettend mooi, iedere keer dat ik hem kijk. Amélie, Cinema Paradiso en Silence of the Lambs. Stuk voor stuk prachtige, emotionele films.

    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Ik heb geen favoriet filmgenre. Ik kijk waar ik op dat moment zin in heb. Totaal op eigen emotie afgesteld. Eigenlijk nooit een favoriet genre gehad, maar gewoon gekeken wat bij het moment paste. Horrorfilms en voorspel zijn een slechte combinatie trouwens.

    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Ik heb eigenlijk geen favoriete acteur / actrice. Als ik dan toch een naam moet noemen: Steve Buscemi. Een prachtig figuur, vooral in de Coen films (Paris Je T’aime, segment 'Tuileries' zeker een aanrader). Verder altijd wel een zwak voor Tom Hanks, goede acteur in eigenlijk iedere film die ik van hem gezien heb. Actrice gaat dan toch meer naar mijn mannelijke kant toe, het gaat mij er meer om hoe ze er uit ziet in een film dan hoe ze speelt. Emma Watson en Audrey Tautou zijn daar een [S]goed[/S] mooi voorbeeld van.

    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Nee, dat is te lastig. Joel & Ethan Coen, Clint Eastwood, Sergio Leone, Stanley Kubrick, Alfred Hitchcock, Steven Spielberg, David Fincher, Quentin Tarantino, Frank Darabont, Tim Burton. Tja beetje moeilijke vraag. Zijn voor iedereen wel bekend. Voor mij is het vrij onmogelijk om een favoriet aan te wijzen. Zou ik dat wel doen, dan zou ik een aantal van deze er regisseurs er later toch weer bij willen betrekken. Welke films voor mij de beste zijn:

    Joel & Ethan Coen – The Big Lebowski, als iemand de film niet begrijpt, kijk hem nog eens, net zo vaak totdat het wel komt.
    Clint Eastwood – Million Dollar Baby
    Sergio Leone – Once Upon A Time In The West, de audio zo prachtig.
    Stanley Kubrick – The Shining
    Alfred Hitchcock – Rear Window
    Steven Spielberg - Schindler's List
    David Fincher – Eerste regel is dat we daar niet over praten.
    Quentin Tarantino – Pulp Fiction, lastige keuze, Reservoir Dogs is ook prachtig…
    Frank Darabont – Shawshank Redemption
    Tim Burton – Big Fish

    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

    Nooit over nagedacht, en denk dat ik dat ook niet ga doen. Heb vrij weinig met de filmster zelf. Zal in sommige gevallen wel degene die de filmster speelt willen ontmoeten. Zal in het uiterste nog wel Joaquin Phoenix willen ontmoeten, en hem willen zeggen: “Je muziek is hopeloos, bij zielig af, ga weer acteren”. Emma Watson zou ik ook wel eens willen ontmoeten, maar madam heeft een vriend en dat weerhoudt mij toch om eerlijk te zijn (ja ze is jong, maar ben zelf ook pas 22, bijna 23 )

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

    Een film is nooit ondergewaardeerd, zolang jij hem zelf maar waardeert. Ik ben het vaak met de mainstream eens, en heb het dan ook niet vaak dat ik een cijfer geef wat heel veel verschild van het gemiddelde cijfer op bijvoorbeeld IMDB. Toch ben ik van mening dat een compleet genre een beetje ondergewaardeerd word. Shorts worden vaak als ‘extratje’ op een dvd gepropt of komen met zijn dertigen in een box. Terwijl hier vaak pareltjes tussen zitten. Neem bijvoorbeeld Validation (zoek maar op youtube) uit 2007 of La Maison en Petits Cubes. Een mooi voorbeeld van hoe het wel kan is: Nuit et Brouillard, o.a. criterion (welke ik dan weer is een keer moet kopen). Dat soort films doen iets met je.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

    Recent, I’m not There. Vind Dylan goede muziek maken, maar deze film was een drama om te kijken. Ik zet een film nooit af, en heb hem dus helemaal afgekeken, maar had hem deze keer graag afgezet.

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?

    Dit zijn er een hele berg, ik vermeld bij een aantal niet welke scene, dit zijn stuk voor stuk films waarbij degene die ze gezien hebben zelf wel weten wanneer je gaat huilen :

    The Green Mile (laatste scene)
    The Notebook (laatste scene)
    Into The Wild (laatste scene)
    Cinema Paradiso
    Bridge To Terabithia
    Reign Over Me


    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

    Eddie Vedder – Into The Wild. Prachtig dat Eddie Vedder na een aantal niet bepaald sterke (Pearl Jam) albums (in mijn ogen) zoiets geniaals weet neer te zetten. Het paste ook perfect bij de film.

    Verder zijn er natuurlijk een heel aantal componisten die prachtige Score’s gemaakt hebben (Ennio Morricone en velen anderen), maar in het geheel is voor mij Into The Wild het beste.

    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

    Dan moet ik even kijken in mijn IMDB lijst, de laatste film heeft niet echt veel indruk gemaakt denk ik, anders zou ik het nog wel weten.

    Dat was:
    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (To Each His Own Cinema), welke dus tegen viel. Wel een aantal mooie scenes, maar het totaalplaatje was niet mooi. Dan kan ik beter een bioscoopscene uit Cinema Paradiso kijken. De laatste film die ik een 9.5+/10 zou geven zou The Royal Tenenbaums zijn, welke ik 2 dagen terug nog is op heb gezet, ook een mooie soundtrack (misschien val ik wel voor soundtracks).

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

    Meestal thuis met vrienden, maar voor sommige films, gewoon alleen, voor de tv, biertje er bij, chipje, helemaal prima!

    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

    Iets waardoor ik de film niet kan afkijken. Als ik een film niet afkijk, kan ik er ook geen beoordeling aan plakken. Een goede film kan ook slecht beginnen, en een slechte film ook goed (Jeepers Creepers, wat een ***film)

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?


    In 2000, door de Playstation 2 die ik toen samen met mijn broertje had gekocht.

    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

    M:I 2, vond ik toen een super film, zo heerlijk met geweld en de Limp Bizkit muziek was ik toen ook helemaal weg van. Het beeld was mooier tov VHS, maar dat was op de tv niet heel erg goed te zien. (34 CM beeldbuis, Sony Trinitron)

    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

    Verschilt, maar zit meestal tussen de 5 – 10 dvd’s. Ligt aan de uitgave van de dvd’s (SE’s, LE’s en kosten). Heb er op dit moment een stop op gezet, vanwege de aanschaf van een nieuwe racefiets en een update voor mijn pc. Heb 381 DVD's op dit moment.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?.

    Ja, stuk of 45

    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

    Vooral de waarde van de film. Het is een leuke hobby, maar het moet niet uit de hand lopen. Voor de meeste dvd’s heb ik niet meer dan 5 euro over. Voor SE, LE’s etc maximaal 20.

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

    Heb niet zo veel LE’s meer, maar 1 springt er voor mij nog altijd uit. Probleem is alleen dat het een VHS is. Tool – Salival, heb ik nog in de VHS + CD liggen. Of deze echte waardevol is, is een tweede, voor mij is hij erg speciaal in ieder geval. Was (en ben) altijd een fan geweest van Tool, en de limited edities waren dan altijd lastig te krijgen. Ben echter nog nooit naar een concert geweest, omdat ik dat vaak net iets te duur vond.

    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

    Na het zien van een aantal afleveringen Planet Earth op 1080P, JA. Ik heb zelf een Panasonic TM-300 Full HD camera thuis liggen, en die kan goed gekoppeld worden met Blu-Ray, nu alleen nog een beetje redelijke prijs voor een blu-ray speler en dan koop ik er een. Ik ga niet zo zeer over. Veel dvd’s zal ik gewoon behouden.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?

    Jammer genoeg (nog) niet echt, beetje weinig ruimte er voor. Heb een PC (zelf samengesteld) met 5.1 Creative surround set en een full HD Acer 23.3” scherm er naast. Ook staat er een 32” Samsung HDreadyTV + 1080P8 dvd speler in de buurt. Nog meer audio en versterkers zou betekenen dat ik mijn bed weg moet doen. Klinkt als een uitdaging, maar is geen optie. Zit wel te denken om mijn 5.1 Speakerset te vervangen door een Z5500 van logitech, maar de prijs bevalt me nog niet, die speakers zijn voor die prijs wel erg goed, maar sinds ik niet op mezelf woon moet ik ook aan de ruimte denken.

    - Welke merken zitten daarin?

    Wat ik nu heb heeft wat creative en samsung artikelen. Vrij goedkoop geheel eigenlijk. Maar het werkt en daar gaat het mij nu om.

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

    Ik zou graag een Home Theater setup willen kopen, maar heb er te weinig ruimte voor. Misschien als ik op mezelf ga wonen dat ik er is naar ga kijken en vooral luisteren.

    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?

    Alles wat ik nu heb staat in mijn slaapkamer.

    - Ben je al High Definition proof?

    Ik heb geen Blu-Ray maar ben wel van plan om over te gaan. De PC krijgt eerdaags een flinke upgrade met videokaart en misschien een blu-ray drive.

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

    Eigenlijk niet, maar heb minimaal een laptop nodig van 15.4 inch om een beetje redelijk films te kijken. Portable dvd spelers en iPods zijn het niet helemaal voor mij. Vooral de films met beelden waarbij HD echt iets toevoegt, zoals Planet Earth heb ik wel een wat groter scherm voor nodig. Er staan nu in de woning 2 32” HDReady schermen, en dat bevalt prima.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?


    25-03-2008, 0.39 Posts per dag. Ik post niet veel, lees vooral.

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?

    Google. Denk ik .

    - Wat heb je geleerd van deze site?

    Dat de grootte van mijn DVD verzameling gelukkig nog best meevalt.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    DVD-Discussies, vind het vooral leuk om te kijken naar de collecties van anderen.

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    Ik zou het leuk vinden, maar denk dat het beter is om daar anderen voor te kiezen. Ik heb niet zo veel tijd om dat allemaal bij te houden. Ook ben ik iemand die zoals al eerder vermeld veel leest en niet zo zeer ergens op in gaat (tenzij ik het er niet mee eens ben of merk dat de anderen niet lezen).

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

    Veel geld gekost. Ik let zelf altijd wel op de prijzen en heb zelf ook zo mijn eigen filosofie over de kosten van een dvd. Als ik mooie prijzen zie dan ga ik ze al snel halen terwijl ik soms de films OF al heb gezien OF niet top vind..

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?

    Dagelijks een aantal keer. Ligt aan de hoeveelheid aan vrije tijd die ik heb. Gemiddeld denk ik 4 a 5 keer op een dag.

    - Ben je verslaafd aan deze site?

    Nee, hij staat alleen tussen de 12 favoriete sites die ik dagelijks bezoek. (*ontkenningsfase?*)

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

    Nee, alhoewel ik het wel jammer vind.

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    Lijkt mij een strak plan, maar ligt aan de locatie en ook aan hoeveel tijd ik heb.

    Tot slot:
    Jeroen Trapman: - Als je één personage uit een film zou mogen zijn, wie zou dat zijn en in welke film speelt die persoon?


    Lastige vraag, maar denk Salvatore 'Toto' Di Vita uit Cinema Paradiso of the Dude (zondag's heb ik daar echter al veel van weg).

    - Hoe vond je dit interview?

    Wat zal ik er van zeggen, voor anderen zal het verhelderend zijn, zij zullen natuurlijk blij zijn dat er een 'normaal' persoon achter zo'n 'vreemde russische maffia achtige naam' zit. Ik ben blij dat ik eens wat kan schrijven zodat anderen weten wie ik ben.

    - Wie is er volgende week aan de beurt?

    Robintjuh, daarna Marcel v/d H

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?

    Extra's op een DVD, je betaald er extra voor maar vind jij het, het echt waard (oftewel kijk je de extra's echt of staat het gewoon mooier in de kast)?
    Laatst aangepast door Raznov : 21-07-2009 om 00:07
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  3. #3

    Standaard

    Leuk interview! We hebben behoorlijk dezelfde smaak qua films en voor mij is een soundtrack ook erg belangrijk.

  4. #4

    Standaard

    Leuk interview Jos Ik deel je mening over Into the Wild, een prachtige film! Heb je je ook al eens verdiept in het werk van Thoreau? Veel vergelijkingen daar met Into the Wild

  5. #5

    Standaard

    Ja klopt, niet echt in verdiept aangezien ik meestal iets te ongeduldig ben voor boeken :P. Meestal in de zomer (zoals nu maar dan met een zonnetje) wil ik nog wel buiten gaan zitten en boeken lezen, maar ik kijk liever films.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •