Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanschaf nieuwe versterker/receiver met maximum maten

    Hallo,

    Ik heb nu een yamaha receiver die geen HDMI heeft. Wel optisch.
    Mijn dvd- en Blu Ray-speler (PS3) heb ik op die manier met optisch aangesloten.
    De dvdspeler heeft geen HDMI.

    Ik zit er nu aan te denken om een nieuwe goede versterker te kopen met HDMI. Dit om het maximale uit de BR te halen.

    Enig probleem wat ik heb is dat de versterkers/receivers zo enorm groot zijn en niet in mijn kast passen. Die kast hebben we net samen met de TV gekocht.

    De maten van de Yamaha zijn 16x43x34 (hxbxd)
    Is er met deze maten iets knaps te kopen?
    Ik had de Marantz Receiver SR7002 op het oog, maar helaas past deze niet.

    Ik heb de Tannoy Revolution serie speakers.

    Hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Oja, budget wordt opgebouwd op dit moment, en zal max 1200,- euro zijn.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    De knappe koppen die de meubels ontwerpen, houden er geen rekening mee dat veel mensen een knappe receiver of versterker hebben om in hun HT-behoeften te voorzien en dat deze minstens 25 cm hoogte vraagt. Het gaat er hun alleen om hoe mooi een meubel is.

    Het gevolg is dat veel mensen geen meubel meer durven te kopen en dat er nu volop systemen te koop zijn waar een HT-liefhebber niets mee kan, maar die wel in een mooi meubel passen.

    Wanneer de apparatuur niet in een TV meubel past is, raad ik aan om deze op het meubel te plaatsen en dan de TV aan de wand of op een zelfgemaakte verhoging met bvb ruimte voor de midden-luidspreker. Een andere mogelijkheid is om zwenkwielen te vervangen door poten zodat er meer ruimte onder het meubel aanwezig is. Vaak komt een TV daardoor ook meer op de ideale hoogte te staan.

    In jouw geval dus ook, tenzij het een hoge kast is met deuren ervoor.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Deze is zelf net wat kleiner en helemaal klaar voor de toekomst: De Onkyo TX-SR507 http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...caties/327188/

    En kost maar een fractie van je budget, heeft voldoende power (5 x 130 watt), ondersteund alle HD formaten

    En de afmeting: (H x B x D) 15,1 x 43,5 x 32,9 cm

    Tenminste, een half cm breder, dus hopelijk past dat net...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Dank jullie voor de reactie

    Ik snap inderdaad ook niet dat ze wat meer buiten komen om te kijken wat wel en niet past in hun kasten. De kast die we gekocht hebben is nu niet bepaald een Ikea kast wb prijsklasse.

    De kast iets verhogen is misschien een optie. Of andere aanpassing dan ook. Ik wil toch eerst nog wel eens kijken wat er mogelijk is. Ik heb er zelfs serieus aan te denken om een plank er tussenuit te zagen.

    Maargoed, eerst maar hopen of er nog wat modellen zijn die wel passen.

    @Michael: Die onkyo, ik ken het merk van naam maar verders niet. Is dit een goed merk? Ik ben toen gegaan voor de yamaha vanwege de grote naam van ze op wat betreft geluid en muziek en ook natuurlijk door te luisteren. Aan de zijkanten heb ik nog zo'n 15 cm speling.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    @Michael: Die onkyo, ik ken het merk van naam maar verders niet. Is dit een goed merk? Ik ben toen gegaan voor de yamaha vanwege de grote naam van ze op wat betreft geluid en muziek en ook natuurlijk door te luisteren. Aan de zijkanten heb ik nog zo'n 15 cm speling.
    Onkyo is op dit moment een erg grote speler in deze markt met leuke instapmodellen (de 507 bijvoorbeeld) maar ook absolute topmodellen. De Onkyo's zie je hier op het forum ook steeds meer voorbij komen. Zelf wil ik in december de Onkyo TX-SR607 gaan kopen.

    Naar ik heb begrepen zijn Yamaha en Onkyo erg aan elkaar gewaagd. Qua kwaliteit en functionaliteit.

    Het enige nadeel van een receiver in de maat die jij zoekt is vaak dát het juist een instapmodel betreft die binnen die maten valt. Vooral de hoogte wordt al snel een probleem. Meet dus even de maximale hoogte van de kast. De instapmodellen zijn vaak uiterlijk net wat minder afgewerkt. Maar de TX-SR507 is zeker een prima receiver en krijgt overal goede recensies. Het was de oplossing van Onkyo om op veler verzoek ook de nieuwe HD formaten te verpakken in een instapmodel. Deze heb je al onder de €300,00. Dat is natuurlijk een geweldige prijs voor deze receiver. En Onkyo is een erg goed merk
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 22-07-2009 om 08:22
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Onkyo is op dit moment een erg grote speler in deze markt met leuke instapmodellen (de 507 bijvoorbeeld) maar ook absolute topmodellen. De Onkyo's zie je hier op het forum ook steeds meer voorbij komen. Zelf wil ik in december de Onkyo TX-SR607 gaan kopen.

    Naar ik heb begrepen zijn Yamaha en Onkyo erg aan elkaar gewaagd. Qua kwaliteit en functionaliteit.

    Het enige nadeel van een receiver in de maat die jij zoekt is vaak dát het juist een instapmodel betreft die binnen die maten valt. Vooral de hoogte wordt al snel een probleem. Meet dus even de maximale hoogte van de kast. De instapmodellen zijn vaak uiterlijk net wat minder afgewerkt. Maar de TX-SR507 is zeker een prima receiver en krijgt overal goede recensies. Het was de oplossing van Onkyo om op veler verzoek ook de nieuwe HD formaten te verpakken in een instapmodel. Deze heb je al onder de €300,00. Dat is natuurlijk een geweldige prijs voor deze receiver. En Onkyo is een erg goed merk
    Dan zal ik dit merk toch goed gaan bekijken. Ik denk dat ik toch iets zoek hoger dan een instapmodel omdat ik in de nabije toekomst mijn stereotoren wegbonjour en dan alles met de receiver wil gaan doen.
    Ik heb de maat gehouden van mijn huidige Yamaha. Dan heb ik nog 1cm bovenruimte voor de luchtdoorvoer.

    Ik las vreemd genoeg ook dat die receiver 5 speakers max aan kan. Dus geen 5.1 opstelling mogelijk?
    Meer dan 5.1 wil/kan ik niet plaatsen, maar mijn subwoofer wil ik wel erg graag aansluiten.
    Ook vind ik het niet enorm problematisch dat het bijv een plastic look heeft, want mijn huidige Yamaha is ook een front van plastic/metal.
    Kwaliteit gaat voor, maar wil ik in mijn maten wel de max haalbare.
    Maar dit bedrag is natuurlijk ook wel heeeeeeeeeeeeel aantrekkelijk.....
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dan zal ik dit merk toch goed gaan bekijken. Ik denk dat ik toch iets zoek hoger dan een instapmodel omdat ik in de nabije toekomst mijn stereotoren wegbonjour en dan alles met de receiver wil gaan doen.
    Ik heb de maat gehouden van mijn huidige Yamaha. Dan heb ik nog 1cm bovenruimte voor de luchtdoorvoer.

    Ik las vreemd genoeg ook dat die receiver 5 speakers max aan kan. Dus geen 5.1 opstelling mogelijk?
    Meer dan 5.1 wil/kan ik niet plaatsen, maar mijn subwoofer wil ik wel erg graag aansluiten.
    Ook vind ik het niet enorm problematisch dat het bijv een plastic look heeft, want mijn huidige Yamaha is ook een front van plastic/metal.
    Kwaliteit gaat voor, maar wil ik in mijn maten wel de max haalbare.
    Maar dit bedrag is natuurlijk ook wel heeeeeeeeeeeeel aantrekkelijk.....
    Een 5.1 receiver stuurt altijd alleen maar 5 speakers aan. Het subwoofer kanaal gaat immers via een pre-out en die zit gewoon ook op de 507. Je kunt dus gewoon je subwoofer aansluiten. Verder zijn de componenten voor die prijs erg goed.

    Daarnaast is het nadeel dat je kast gewoon niets hogers toelaat en binnen die maten zit je met deze Onkyo erg goed. Ik heb ook nog een Yamaha voor je gevonden die de HD formaten ondersteund en binnen die maten valt. De Yamaha RX-V465. Die heeft echter 25 watt per kanaal minder power en dat is aanzienlijk. Mijn suggestie is dus echt om eens te gaan kijken en luisteren naar de Onkyo...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 22-07-2009 om 08:58
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Het verschil tussen de uitgangsvermogens van de 507 van Onkyo en de 465 van Yamaha is volgens mij niet zo groot. Beide kunnen ongeveer 40 Watt continu per kanaal leveren. Yamaha heeft ook nog een duurder model met dezelfde afmetingen, maar dan met 7.1 i.p.v. 5.1. Zowel de 565 als de 465 zijn 36,4 cm diep. De 365 is 31,8 cm diep en zou kwa diepte dus als enige Yamaha in het meubel passen.

    Gegevens die ik gevonden heb komen van de site van Yamaha.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Dank jullie wel. Ik ga gewoon even neuzen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  10. #10

    Standaard

    zou dat meubel gaan verbouwen het is toch zonde als de kast de grote van je budjet bepaald, zeker als je ook je stereo toren eruit gooit.
    Zou in ieder geval kijken dat alle nieuwe formaten te gebruiken zijn en zou ook voor een 7.1 systeem gaan(ook al wil je dit momenteel niet gebruiken)
    En voor 1200 euro kan je wat moois kopen
    Laatst aangepast door johnsmeets : 22-07-2009 om 19:29
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  11. #11

    Standaard

    Erg grappig dat de afmetingen van een versterker de keus doet bepalen welke het wordt..Onkyo en Yamaha verschillen nogal wat betreft de klank. zou je niet eerst kijken (horen) welke versterker het meest in de smaak ligt in combinatie met je speakers??
    Betreft je meubels, is er vast wel een oplossing (inderdaad, versterker op het meubel plaatsen i.p.v. erin; scheelt ook weer koeling)

  12. #12

    Standaard

    We hebben toen dat meubel gekocht en vinden het gewoon een prachtig ding.
    Het liefst wil je er ook alles in plaatsen ipv erop.
    Omdat we de TV niet aan de muur (willen) bevestigen staat mijn centerspeaker al op de grond onder het meubel (zelfde afmetingen als de in de kast).

    Dus ja, ik heb mijzelf aardig beperkt voor de toekomst. Ik was ook zo dom om te denken toen dat welke versterker dan ook er gewoon in past. Dat dus mijn Yamaha erin staat is meer geluk dan wijsheid.

    Het maakt mij ook niet uit of ik een versteker heb met 5 of 7.1 hoor. Je weet maar nooit in de toekomst.
    Maar indien ik de versterker op het meubel ga plaatsen, past dat ook niet omdat de tv op poot te laag is en er geen ruimte is omdat het meubel niet diep is. Je ziet, ik heb mijzelf aardig beperkt.

    wat misschien nog zou kunnen is de receiver op zijn zijkant tegen de buitenkant van de kast, of is dat niet goed voor het apparaat?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  13. #13

    Standaard

    Of het goed is voor het apparaat weet ik niet, maar het is geen gezicht natuurlijk...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Of het goed is voor het apparaat weet ik niet, maar het is geen gezicht natuurlijk...
    Nee je hebt helemaal gelijk, maar ik dacht ook hard op.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  15. #15

    Standaard

    Dan lijkt me de HTX-22HD van Onkyo een goede keus. Dit is een subwoofer met ingebouwde 5.1 receiver met HD-audio decoders en een stel luidsprekers die eventueel uitgebreid kan worden naar een volledige 5.1 setup.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dan lijkt me de HTX-22HD van Onkyo een goede keus. Dit is een subwoofer met ingebouwde 5.1 receiver met HD-audio decoders en een stel luidsprekers die eventueel uitgebreid kan worden naar een volledige 5.1 setup.
    Is idd een erg leuke oplossing als je minder ruimte hebt...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Omdat we de TV niet aan de muur (willen) bevestigen staat mijn centerspeaker al op de grond onder het meubel.
    Oops, jij gaat naar de hel als je niet snel gaat biechten

    Grt Roger.

    ps. Deze schijnt ook goed uit de test te komen !

    Laatst aangepast door Roger Weerts : 26-07-2009 om 21:33
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Oops, jij gaat naar de hel als je niet snel gaat biechten

    Grt Roger.

    ps. Deze schijnt ook goed uit de test te komen !

    Ok waar woon je? Ik kom alleen persoonlijk biechten. :wink:
    Wij vinden het gewoon niet mooi en zonde van de muur om hem daaraan te bevestigen. Tevens is er geen meerwaarde voor mij. Tja, de center kan gewoon niet in de kast. De kast heeft 4 vakken, dus een soort kruis in het midden. Dus dan komt ie niet midden uit. Onderop alleen dus, maar ik hoor dit niet eerlijk gezegd.
    Je optie is leuk, maar die past zeker niet.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Deze is zelf net wat kleiner en helemaal klaar voor de toekomst: De Onkyo TX-SR507 http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...caties/327188/

    En kost maar een fractie van je budget, heeft voldoende power (5 x 130 watt), ondersteund alle HD formaten

    En de afmeting: (H x B x D) 15,1 x 43,5 x 32,9 cm

    Tenminste, een half cm breder, dus hopelijk past dat net...
    Dit is toch wel... BANG in your face!!!!!! ding heeft gewoon alles wat je wensen kan als ik het goed begrijp?? of ben ik gek??, 4 HDMI, 5x 130 watt (OH YEAH) maar lees overal op internet dat het 80watt per kanaal is?? een berg functies. Subwoofer out????, DTS HD???
    Is de transformator die er in zit ook een beetje zwaar zodat ie al dat vermogen wel aan kan?

    en dan die prijs?????????? ik word er stil van....

    Moet ik mischien maar mijn JVC 5062 vervangen door deze ONKYO??
    Ik vind het wel erg verleidelijk, Where's the catch?????
    Laatst aangepast door sonnyburnett : 06-08-2009 om 00:11

  20. #20

    Standaard

    De 507 is gewoon een instapmodel en mbt dit draadje voor de TS de beste keuze lijkt me. Wanneer je meer ruimte hebt zou ik zeker voor de 607 gaan. Puur ivm de afwerking van laatstgenoemde. Gebruik van betere componenten, etc. De prijs is niet voor niets zo laag denk ik dan. Zal best een goede receiver zijn, maar elk voordeel (formaat) heeft zijn nadeel (isntapmodel/power/vul maar in...)
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21

    Standaard

    Ik zit gewoon met een dillema, Vorig jaar rond deze tijd ging mijn JVC 7042 stuk.
    Dit was een zware versterker met 120 watt per kanaal en ook zwaar kwa gewicht en travo die er inzit.
    Ik heb toen maar een tweedehandse JVC 5062 gekocht met het idee van tja het moet maar ff zo. eerste wat my opviel toen ik de 5062 meenam was het gewicht, is een veertje en daar ga je dus al, hoef de rest niet meer uit te leggen denk ik.

    Ik wil mijn zware sound terug die ik ooit met de JVC 7042 had maar ik wil ook klaar zijn voor de toekomst,HDMI enz..
    In What Hi Fi magazine komt de Onkyo 607 er slechter vanaf dan de Denon 1910.

    Hier hoor je weer anders over Onkyo.
    Ik zoek hetzelfde gebruiksgemak als mijn JVC maar een warm geluid met mooie klank en geen blik als de 5062 die ik nu heb.

  22. #22

    Standaard

    Ga gewoon luisteren. Dat zegt meer dan duizend woorden...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #23

    Standaard

    Ik ga de Onkyo zeker luisteren, maar ook andere. Of ik de ruimte in de kast heb voor andere weet ik niet. Behalve dan die hier genoemd zijn ea.
    Maargoed, mocht een andere beter zijn maar ook niet mogen passen, dan moet ik mijzelf maar aanpassen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ga gewoon luisteren. Dat zegt meer dan duizend woorden...
    Ja da's makkelijk gezegd maar ik wil ONLINE gaan kopen, krijg ik hem thuis en surprise!!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sonnyburnett Bekijk bericht
    Ja da's makkelijk gezegd maar ik wil ONLINE gaan kopen, krijg ik hem thuis en surprise!!
    Dan kun je nog wel eerst gaan luisteren in de winkel. Het verplicht je tot niets. Je koopt ook geen auto van internet zonder er in te hebben gereden. Je moet weten wat je koopt. Tenzij je geld genoeg hebt natuurlijk...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •