De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Jbl Scs Sub 140

  1. #1

    Smile Jbl Scs Sub 140

    Beste DVD.nl forum gebruikers,:razz:
    ik ben van plan de JBL SCS SUBWOOFER 140 te kopen.
    Als apart component (dus alleen subwoofer, niet hele set)

    Nou wil ik deze subwoofer op mijn geluidskaart op mijn computer aansluiten.
    Dat wil ik doen via de zwarte uitgang op mijn geluidskaart, tenminste, ik dacht dat het zo moest, of niet?????
    Het is een actieve subwoofer.
    Maar nou is mijn vraag, hoe kan ik hem het beste aansluiten??????
    Hier hebben jullie een foto van de achterkant:


    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

    Alvast hartstikke bedankt!
    Voor mij is het het verschil tussen kopen of niet- kopen als ik niet weet of hij aangesloten kan worden!

    Alle hulp welkom!


    Hederik Beuks

  2. #2

    Standaard

    Hoi Henderik,

    als je een 5.1 geluidskaart hebt stuurt die over 1 kanaal de centerspeaker en de subwoofer aan geloof ik. Die uitgang zou je dan op de 'Line Level In' aan kunnen sluiten. En dan wel op de LFE ingang....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Hoi Henderik,

    als je een 5.1 geluidskaart hebt stuurt die over 1 kanaal de centerspeaker en de subwoofer aan geloof ik. Die uitgang zou je dan op de 'Line Level In' aan kunnen sluiten. En dan wel op de LFE ingang....
    Kan dat ook zonder 5.1 geluidskaart???

    Kan je hem dan ook niet via LFE aansturen op de zwarte subwoofer uitgang die nu al in mijn geluidskaart zit??????

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hederikb Bekijk bericht
    Kan dat ook zonder 5.1 geluidskaart???

    Kan je hem dan ook niet via LFE aansturen op de zwarte subwoofer uitgang die nu al in mijn geluidskaart zit??????
    Dan heb je dus een 5.1 geluidskaart. Als je geluidskaart 6 kanalen uitstuurt hebben we het over 5.1

    Linksvoor, Linksachter, Rechtsvoor, Rechtsachter, Center en Subwoofer (0.1)
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dan heb je dus een 5.1 geluidskaart. Als je geluidskaart 6 kanalen uitstuurt hebben we het over 5.1

    Linksvoor, Linksachter, Rechtsvoor, Rechtsachter, Center en Subwoofer (0.1)
    Beste,
    Dat niet.
    Maar er zit wel één zwarte uitgang.
    Die zal dan toch wel bedoelt zijn voor de subwoofer????


    Groetjes.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hederikb Bekijk bericht
    Beste,
    Dat niet.
    Maar er zit wel één zwarte uitgang.
    Die zal dan toch wel bedoelt zijn voor de subwoofer????


    Groetjes.
    Je hebt waarschijnlijk 3 gekleurde uitgangen?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Je hebt waarschijnlijk 3 gekleurde uitgangen?
    Beste,
    Hier heeft u een foto van mijn geluidskaart(foto zelf gemaakt!):


    Het is gelukkig wel een actieve subwoofer, misschien dat dat ook verschil maakt???
    Ik moet schijnbaar een LFE kabel gebruiken naar deze subwooferuitgang (zwarte) in mijn geluidskaart(?) maar wat is een LFE Kabel???
    Kun je ook gewoon een witte of rode of gele tulp kabel hiervoor gebruiken???
    Of kun je ook in een winkel of online duurde LFE kabels kopen voor beter geluid???

    Heb ik voor deze LFE kabel een connector nodig om hem op mijn geluidskaart te krijgen, en is de zwarte uitang wel voor de subwoofer???


    Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!:razz:

  8. #8

    Standaard

    Nou, voor de laatste keer, het is dus wel een 5.1 (of 6 kanaals) geluidskaart. En nu niet meer eigenwijs doen

    Welke kleur voor welke uitgang precies staat weet ik niet, maar 1 aansluiting stuurt links en rechts voor aan. Een andere aansluiting stuurt links en rechts achter aan, en weer een andere aansluiting stuurt de center en de subwoofer aan.

    Op de aansluiting voor de subwoofer en de center sluit je aan die kant een 3,5 mm jack plug aan en die mondt uit in 2 tulpstekkers. De ene tulpstekker komt het geluid van het centerkanaal uit en de andere komt het geluid voor de subwoofer uit. Die aansluiting prik je in de LFE ingang van je subwoofer en klaar is klara. Je hoeft in dit geval geen LFE kabel te kopen, want dat verschil hoor je toch niet vanaf zo'n geluidskaartje.

    Welke aansluiting precies voor de subwoofer is? Geen idee. Dat zul je zelf uit moeten vinden...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Je hebt zoiets nodig:



    1 van de 2 kabels is dan voor de sub, bij bijvoorbeeld de Z5500 wordt 3x zo'n setje bijgeleverd om de PC aan te kunnen sluiten op de Z5500.

    Ik vraag me af...... gebruik je alleen maar de sub aansluiting van je geluidskaart
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •