De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten Subwooferkabel

    Vandaag is mijn bestelde subwooferkabel binnengekomen, alleen ziet deze er veel ingewikkelder uit dan 1 simpele kabel en weet ik er geen raad mee hoe deze aan te sluiten op welke uitgangen. In de handleiding van mijn receiver zie ik duidelijk maar 1 kabel van subwoofer naar receiver lopen. Mijn subwooferkabel heeft maar liefst 5 uiteinden. Iemand die het weet?
    Mijn subwoofer heeft aan de achterzijde 2 ingangen line in/sub in staat erbij wit/left en rood/right.
    Mijn receiver is een Denon AVR 2809 met 1 ingang sw (ik neem aan subwoofer) en talloze dezelfde ingangen.
    Mijn subwooferkabel is een Monster Bass 400 (4 mtr.) kabelverdeling: 1 met 2 uiteinden gesplitst (allebei mannetjes) ik neem aan voor in de subwoofer, maar welke in witte ingang en welke in de rode? Dan zijn er nog 2 mannetjes uiteinden en 1 vrouwtje.
    In totaal dus 5 stekkers ( 4 mannetjes en 1 vrouwtje) Ik word er echt gek van!

    Kan iemand mij in begrijpelijke taal zeggen waar deze allemaal in moeten?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Le coq Bekijk bericht
    Vandaag is mijn bestelde subwooferkabel binnengekomen, alleen ziet deze er veel ingewikkelder uit dan 1 simpele kabel en weet ik er geen raad mee hoe deze aan te sluiten op welke uitgangen. In de handleiding van mijn receiver zie ik duidelijk maar 1 kabel van subwoofer naar receiver lopen. Mijn subwooferkabel heeft maar liefst 5 uiteinden. Iemand die het weet?
    Mijn subwoofer heeft aan de achterzijde 2 ingangen line in/sub in staat erbij wit/left en rood/right.
    Mijn receiver is een Denon AVR 2809 met 1 ingang sw (ik neem aan subwoofer) en talloze dezelfde ingangen.
    Mijn subwooferkabel is een Monster Bass 400 (4 mtr.) kabelverdeling: 1 met 2 uiteinden gesplitst (allebei mannetjes) ik neem aan voor in de subwoofer, maar welke in witte ingang en welke in de rode? Dan zijn er nog 2 mannetjes uiteinden en 1 vrouwtje.
    In totaal dus 5 stekkers ( 4 mannetjes en 1 vrouwtje) Ik word er echt gek van!

    Kan iemand mij in begrijpelijke taal zeggen waar deze allemaal in moeten?
    En heb je de goede kabel gekregen ? Als ik naar zo'n kabel zoek lees ik uit de info dat hij 2 connectoren heeft en een "mono" versie is (dus geen Y-splitsing heeft)

    -------------------

    Get even better performance from your powered subwoofer with Monster Cable's MonsterBass™ 400! It uses dual balanced solid-core conductors for improved low-frequency signal transfer, allowing your sub to deliver maximum bass for digital movie soundtracks and music. High-density double foil shielding rejects electromagnetic interference, keeping your sound free of hum and unwanted noise. You'll experience wider dynamic range, deeper, tighter bass, and overall more realistic sound from your home theater system.
    MonsterBass 400 cables have a paintable Navajo White Duraflex® jacket for durability. The 24k gold-plated 8-cut Turbine® RCA connectors have a split-pin design, ensuring solid, corrosion-free contact.
    MonsterBass 400 is a mono cable.
    Details:
    • optimized for high-performance bass
    • two solid-core copper conductors
    • high-density double shielding
    • Duraflex protective jacket
    • mono cable
    • gold-plated 8-cut Turbine RCA connectors with split-pin design
    • lifetime warranty
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    Klinkt toch echt niet als een subwoofer kabel, maar als een 5.1 analoog kabel of componentkabel. Een subwoofer kabel heeft aan elke kant maar 1 tulpstekker...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Een subwoofer kabel heeft aan elke kant maar 1 tulpstekker...
    Een specifieke sub kabel kan ook Y zijn ! dus 1 aan de andere kant, 2 aan de ene kant (allermaal male connectoren) Mijn Oehlbach is er zo een



    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Een specifieke sub kabel kan ook Y zijn ! dus 1 aan de andere kant, 2 aan de ene kant (allermaal male connectoren) Mijn Oehlbach is er zo een

    Grt Roger.
    je hebt volkomen gelijk. Die was ik even vergeten. Maar 1 met 5 stekkers bestaat niet. Tenzij je een 21.5 receiver hebt
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Hallo Roger,
    Bedankt voor je reactie, maar achterop de originele verpakking staat toch echt:Monster Cable Subwooferkabel 4mtr. MB 400 SW-4.
    Ik snap er niets van!


    e=Roger Weerts;1597945] Een specifieke sub kabel kan ook Y zijn ! dus 1 aan de andere kant, 2 aan de ene kant (allermaal male connectoren) Mijn Oehlbach is er zo een



    Grt Roger.[/quote]

  7. #7

    Standaard

    Michael,

    Ook bedankt voor je reactie, maar op de verpakking staat toch echt Subwooferkabel 4 mtr.
    MB 400 SW-4 Monster Cable
    Ik begrijp er niets van.




    ote=Michael Hamers;1597950] je hebt volkomen gelijk. Die was ik even vergeten. Maar 1 met 5 stekkers bestaat niet. Tenzij je een 21.5 receiver hebt [/quote]

  8. #8

    Standaard

    Ik snap er ook geen bal van eerlijk gezegd. Kun je eens een foto maken van je kabel en de uiteinden? Het enige wat ik van die kabel op internet kan vinden is dat het een mono kabel is....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Wellicht heb je de verkeerde kabel in de juiste verpakking ?!?!?!

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    MonsterBass 400 Subwoofer Interconnect 4 meter

    €99.95

    MonsterBass™ 400 Subwoofer Interconnect

    Dat het altijd beter kan bewijst de MB-400, welke op een aantal punten verder gaat dan de MB-300. Zo is de solide koperkern dubbel uitgevoerd en zijn de Turbine Straight Cinch connectoren vervangen door de Turbine 8-cut, voor een nog betere signaaloverdracht. Daarnaast is er voorzien in een Y-adaptor waarmee het mono LFE subwoofer signaal wordt gesplitst in 2 cinch connectoren, ideaal voor subwoofers die beter presteren als zowel de linker- als rechter ingang gebruikt worden.

    Without the Right Cable, Your Dolby Digital 5.1 Processor Can't Deliver Maximum Subwoofer Performance
    Dolby Digital 5.1 surround sound technology is one of the biggest home theatre performance breakthroughs in recent years. The Dolby processor's dedicated Low Frequency Effects channel (the .1 channel in Dolby Digital 5.1) raises the bar for subwoofer performance and the overall clarity and realism of movie sound effects. If you don't use a dedicated, high performance subwoofer cable, however, you might as well be listening to those tiny speakers inside your TV. Many line-level home theatre subwoofer cables have poor shielding, so they can't adequately reject high and low frequency noise and hum. Inferior construction and flimsy connectors cause poor low frequency signal transfer. As a result, bass is loose, distorted, and flat. Music lacks clarity and effects are muddled and unrealistic-sounding.

    MonsterBass™ 400 Subwoofer Maximizes Dolby Digital 5.1 Performance
    MonsterBass 400 delivers all the thunderous, tightly focused bass that Dolby Digital 5.1 is famous for. From rumbling car crashes to the menacing growl of an on-screen predator, specially-designed dual solid core bass conductors deliver bass that's deep, powerful and incredibly lifelike. MB400 features high density double shielding of foil and copper for maximum rejection of high and low frequency interference. A copper braided shield rejects the low frequency electromagnetic interference that plagues subwoofers. MB400's balanced conductors plus a double shield of foil and copper braiding provide maximum noise rejection for fuller, more natural sound reproduction.

    * Incluisief Y splitter
    * Lengte: 4 meter


    De levertijd van dit artikel is ongeveer 2 tot 5 werkdagen.
    Voeg toe:


    • Model: MB400 SW-4M 126798
    • Fabrikant: MONSTER
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard Aansluiten Subwooferkabel

    Bedankt voor alle suggesties. Als je naar de website gaat van Look en Listen (Monsterkabel-importeur) kom je de MB-400 Subwooferkabel gewoon tegen.
    Ik heb vandaag gebeld met Look en Listen en zij hebben mij verteld hoe ik deze moest aansluiten op de DENON AVR 2809.
    Dit probleem is in elk geval opgelost!

  11. #11

    Standaard

    Je hebt dus de Y splitter niet gebruikt neem ik aan. Nu snap ik em. Met de Y splitter mee heb je idd 5 uiteindes...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Michel , ja dat klopt!
    Weet je ook het antwoord op mijn zojuist opgegeven titel: AANSLUITEN HOMECINEMA?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Le coq Bekijk bericht
    Bedankt voor alle suggesties. Als je naar de website gaat van Look en Listen (Monsterkabel-importeur) kom je de MB-400 Subwooferkabel gewoon tegen.
    Ik heb vandaag gebeld met Look en Listen en zij hebben mij verteld hoe ik deze moest aansluiten op de DENON AVR 2809.
    Dit probleem is in elk geval opgelost!
    Duh, je hebt het dan ook wel heel ingewikkeld omschreven imo.
    Als ik alle stekkertjes/verloopjes die ik heb liggen en weet ik veel allemaal mee tel heeft m'n receiver 783 aanluitingen, hahahaha

    Die subkabel heeft dus zoals Michael en ik al vermoedde zeker geen 5 connectoren maar een toegevoegde splitter (ook al te lezen in de door mij rood gemarkeerde info gedeelten), dat had je wel wat handiger mogen omschrijven, maar goed je bent er uit.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 23-07-2009 om 19:03
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  14. #14

    Standaard

    Ja, Roger bedankt voor alle tips.
    Helaas werkt het nog NIET! Zie mijn nieuwe forumtitel AANSLUITEN HOMECINEMA.
    Ik ben echt een leek op aansluitgebied, maar dat weet je inmiddels wel.....hahahaha

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Le coq Bekijk bericht
    Ja, Roger bedankt voor alle tips.
    Helaas werkt het nog NIET! Zie mijn nieuwe forumtitel AANSLUITEN HOMECINEMA.
    Ik ben echt een leek op aansluitgebied, maar dat weet je inmiddels wel.....hahahaha
    Sommige dingen leer je door te proberen ! Ik hoop niet dat ze jou alles moeten voordoen

    Het is ook prettig als je de "quote tags" intakt laat, dat leest wat makkelijker.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •