Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 93 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik ga hem niet huren, maar wacht braaf de release van de koopversie af. Tsjonge jonge wat ben ik benieuwd, mede gezien deze recensie. Ik heb de film nog helemaal niet gezien! HEBBU HEBBU HEBBU

    PS kan dat tikfoutje in het begin worden verholpen? Verteld moet zijn: vertelt!

  2. #27

    Standaard

    Ik heb de DVD net ff gehuurd bij de videotheek, ze hadden er een hele hoop liggen, ze hadden ze inderdaad vandaag binnengehad...
    Ben erg benieuwd

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lourens
    Ik heb de DVD net ff gehuurd bij de videotheek, ze hadden er een hele hoop liggen, ze hadden ze inderdaad vandaag binnengehad...
    Ben erg benieuwd
    Dan kan de winkel release ook niet lang meer op zich laten wachten en ligt ie morgen of maandag dus in de winkel....officieel zou hij ook 2 dagen na verhuur ook verkocht mogen worden.
    Gelukkig ben ik benieuwder naar de DC release, want die moet echt gaan rulen. Deze is dus een voorlopig zoethoudertje en dan vanaf november tot volgend jaar augustus wachten op deel II.... (LANG LANG LANG....wachten)

  4. #29

    Standaard

    Wow, heb hem vanmiddag gekeken, hij blijft zo mooi, derde keer dat ik hem zie, morgenochtend word de 4e keer, kan er geen genoeg van krijgen. Met name de muziek is zo fantastisch, ik heb dan wel geen complete homecinema maar maak gebruik van de geluidsinstallatie, het is verbluffend mooi. Nu wachten tot november en tussentijds een paar keer huren.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Verleun
    Nu wachten tot november en tussentijds een paar keer huren.
    Als je toch vaak gaat huren, kun je net zo goed de DVD kopen die op 8 augustus komt

    De DVD is trouwens bij ons al een paar dagen te huur, maar ik wacht wel tot na m'n vakantie, dan ligt ie op de deurmat. Dan ga ik hem kijken en dan ga ik hem een 10 geven op DVD.nl

  6. #31

    Standaard

    Tja, dan heb ik twee keer dezelfde film in de kast staan, dat geeft me een beetje het gevoel dat ik er één voor niks gekocht heb.

  7. #32

    Standaard

    Ik heb toch besloten om de DVD die in augustus komt wél te gaan aanschaffen, simpelweg omdat ik beide versies van de film wil hebben. De originele biosversie die in augustus uitkomt én de halfuur langere "Director´s Cut" die later dit jaar volgt.

  8. #33

    Standaard

    Deze arme student gaat alvast sparen voor beide versies
    Bestaat er ook zoiets als dvd-financiering via IB-groep?
    Collectie van Tijs
    Mijn Cu2-Profiel
    ~Times like these call for a big lebowski~

  9. #34

    Standaard

    Ik kan haast niet wachten om deze tor tevoegen aan mijn verzamelling.
    Groetjes Vin

  10. #35

    Standaard

    Dit gaat waarschijlijk de langste thread worden uit de geschiedenis van DVD.NL.

    Een mening over de DVD van LOTR kan ik helaas nog niet geven, want heb 'm nog niet gezien. Het is leuk dat DVD.NL haantje de voorste wil zijn, maar aangezien men zelf altijd hoog opgeeft van de waarde van extra's, was het prettig geweest als men gewacht had tot die ook beoordeeld konden worden.

    Een mening over de film heb ik wel. Als fervent lezer van de boeken (zit momenteel weer midden in The Two Towers en dat is de vijfde keer), was ik zeer verrast door de grondigheid waarmee Peter Jackson het verhaal over heeft gebracht naar de film. De man is duidelijk zelf ook een kenner en heeft het met veel liefde gedaan. De drie uur vlogen voorbij (2 x) en wat achter bleef was het verlangen naar meer. Gelukkig is het bijna 19 december .
    Vormgeving, verhaallijn, uitwerking van de karakters, acteerprestaties (met absolute uitschieter Christopher Lee!); het was allemaal TOP.

    Er gaan dit keer dus drie versies op DVD verschijnen. De eerste staat gepland op 6 augustus, maar zoals eerder in de thread al duidelijk werd gaan een aantal zaken zich weer eens niet aan deze afspraak houden. Jammer! Dit soort winkels weten dat ze het van de kwaliteitszaken verliezen. Dus proberen ze met dit soort trucs de klanten binnen te lokken. En helaas blijkt het nog te werken ook. Persoonlijk vind ik het een onacceptabele vorm van concurrentievervalsing en wacht netjes tot mijn speciaalzaak de voorbestellingen begint uit te leveren.

    Goed, die andere twee versies! Het leek weer eens een commerciële actie van de filmmaatschappij om grof geld te verdienen aan deze topfilm, maar tot mijn grote vreugde is er goed gekeken naar de inhoud van de versies. Er zijn nauwelijks overlappingen tussen versie 1 en 2. Bovendien ligt de prijs niet achterlijk hoog. Versie 3 lijkt weer wel op versie 2, maar is specifiek bedoeld voor de echte hard-core verzamelaar. Deze wordt dan ook in een uiterst beperkte oplage verkocht.

    Voor meer info over de versies kun je terecht op de site van mijn favoriete DVD-winkel: www.moviestore.nl
    Kijk in de derde kolom onder NEWS FLASH voor een link naar de LOTR-pagina.

    Veel kijkplezier allemaal!

    Maz

  11. #36

    Standaard

    wat ik vaag vond b.t.w. is dat bij mij met de huur versie. de ondertiteling niet door het beeld komt, maar dat duidelijk wel bij eric het geval is. Terwijl de plaatsing toch vaststaat op een dvd?

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    Terwijl de plaatsing toch vaststaat op een dvd?
    Nee, zeker niet altijd.
    De plaatsing van de ondertitels hangt vaak samen met of je DVD-speler op 16:9 of op 4:3 staat.
    Dit is dus zeker op verschillende typen TV´s anders. Staat je DVD-speler op 16:9 (als je dus een breedbeeld TV hebt), dan komt de ondertiteling een stuk door het beeld heen.
    En als je de speler op 4:3 hebt staan (bij een gewone TV), dan schuift de speler meestal de ondertiteling automatisch een stukje naar onder, omdat je bij een normale TV meer ruimte hebt in de zwarte balken voor ondertiteling.
    Meestal wordt dit door de makers zo uitgerekend (als het goed is) dat de ondertiteling op zowel breedbeeld, als gewone TV´s ongeveer evenver van de onderkant van het scherm is geplaatst. Dit leest meestal het prettigst. (Dit verschil geldt trouwens alleen voor anamorfe titels)

    Ik hoop dat dit enige duidelijkheid verschaft.

  13. #38

    Standaard Lothr DTS of Dolby Digital?

    Beste Eric,

    Je schreef:
    I]Uiteraard komt ook het LFE (subwoofer) kanaal bij deze film volop aan zijn trekken en tijdens de actiescènes wordt de subwoofer dan ook zeer actief gebruikt.[/I]

    Dit is niet helemaal juist:
    Omdat de LFE channel (de naam zegt het al) een apart effect kanaal is
    primair bedoelt voor gun shots, explosies, etc en dit kanaal is hoger afgefiltert dan het subwoofer kanaal.
    Deze twee worden vaak door elkaar gehaald, en dat is best begrijplijk, maar de in de biscoop word het LFE aan gestuurd door een aparte eindversterker en komt boven op de al aanwezige subwoofers!

    in bijna alle receivers die wij kopen word vaak het LFE kanaal samen met de subwoofer kanaal in een uitgang gestopt waardoor
    het effect van de LFE te niet word gedaan.....

    Maar ik snap niet dat mensen een DVD kopen van een super film
    als Lothr met een Dolby Digital soundtrack!
    Dolby Digital heeft alle 6 kanalen gepropt in een datastroom van rond 448 Kb per seconde!
    (was eerst 384 maar dat vond zelfs dolby te slecht klinken)
    Bij een goede film hoort een goed geluid dus:
    koop de special edition van Lothr! deze heeft (gelukkig) DTS 6.1!

    groetjes en tot ziens!

  14. #39

    Standaard Lord Of The Rings is uit.....

    HAHA het is zover.... ik heb gisteren de Lord OF The Rings ontvangen en hij was super mooi. Het betreft de amerikaanse versie in 2 discs. Supermooi beeld en geluid en hele mooie extra's.

    Verder gisteren ook nog Resident Evil en Collateral Damage ontvangen....ook deze zijn de moiete zeker waard.


    Ciao,

    Alessandro
    I Will Have My Vengeance.... In This Life Or The Next...

  15. #40

    Standaard erin getrapt

    zaterdag, 27 juli liep ik tot mijn stomme verbazing in de Albert Heijn tegen een enorme zuil aan vol LOTR DVD's voor 32,99. Meteen gek van blijdschap in m'n boodschappenkar gedaan natuurlijk. De DVD was leeg dus bij de kassa gevraagd waar ik de 'vulling' kon halen. Het antwoord was: bij de informatiebalie. Daar aangekomen de kassabon overhandigd en kreeg ik ...... een tegoedbon om de DVD tussen 8 en 24 augustus op te komen halen ........

    Ik was zo verbouwereerd dat ik er op dat moment niets tegenin kon brengen. Echt duidelijk was deze gang van zaken niet aangegeven. Ook het feit dat je de DVD eerst in je handen hebt, moet afrekenen en dan naar de informatiebalie moet vond ik erg 'verneukeratief' (excusez le mot).

    Afijn, in ieder geval geleerd beter op m'n hoede te zijn met toekomstige soortgelijke acties.
    'love is a wish that hides in your heart, and nobody knows about it but you'

  16. #41

    Standaard Re: erin getrapt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evert de Haas
    zaterdag, 27 juli liep ik tot mijn stomme verbazing in de Albert Heijn (...) Ik was zo verbouwereerd dat ik er op dat moment niets tegenin kon brengen. Echt duidelijk was deze gang van zaken niet aangegeven.
    Sorry, maar ik zag eenzelfde zuil bij mijn lokale AH-grootgrutter. Het eerste dat mij opviel was een opmerking betreffende de verkoopdatum, jawel: 8 augustus.

    Was dus heel erg duidelijk aangegeven. Maar ik kan me wel een beetje voorstellen dat iemand mistig in zijn ogen wordt bij het zien van zoveel moois bijeen

    Maz

  17. #42

    Standaard

    Ik heb eergister (1 aug) de huurversie gehuurd,
    (die zou toch pas 6 aug te huur zijn?)

    Waarom is de credit-roll in het Frans vertaald???
    Weet iemand of dit ook bij de koopversie is?
    Als dit zo is dan vind ik dit toch een zwaar minpunt voor A-Film...

  18. #43

    Standaard

    Geweldige film!!! Ik was al in het boek bezig maar ik vond hem een beetje te langdradig worden dus daar ben ik maar mee gestopt, dus de film gehuurd, hij verveelde echt geen moment! Ik kijk nu al uit naar deel twee en drie.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Waarom is de credit-roll in het Frans vertaald???
    Weet iemand of dit ook bij de koopversie is?
    Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...threadid=9544.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #45
    Erik84
    Guest

    Standaard Beste film ever

    Dat sommige mensen deze film soms langdradig kunnen vinden????????? Hij hangt aan elkaar van spannende scenes.

  21. #46

    Standaard A film screws up again

    Dat van de aftiteling wist ik dat die Frans was. Op zich natuurlijk al een tegenvaller, maar over heen te komen.

    Wat ik echter echt waardeloos vind is dat als je de film zonder ondertiteling kijkt zoals ik dat graag doe. Er bij de ogenblikken waar Elfs en andere vreemde talen verschijnen er FRANSE ipv van Engelse subtitels verschijnen met als gevolg dat je dan constant van engels naar geen subtitels moet schakelen echt wel een zeer sterk minpunt

    Verder is hij geen 178 maar 170 inclusief aftiteling.

  22. #47

    Standaard Re: A film screws up again

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Wat ik echter echt waardeloos vind is dat als je de film zonder ondertiteling kijkt zoals ik dat graag doe. Er bij de ogenblikken waar Elfs en andere vreemde talen verschijnen er FRANSE ipv van Engelse subtitels verschijnen
    Dan ben ik toch blij dat ik de UK-versie heb gekocht, voor weliswaar wat meer euro's, maar dat heb ik er dan wel voor over
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #48

    Standaard

    voor de liefhebbers van de (mindere) 2 disk editie deze ligt vanaf 8 aug bij mediamarkt a'dam voor €17,nog wat

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    voor de liefhebbers van de (mindere) 2 disk editie deze ligt vanaf 8 aug bij mediamarkt a'dam voor €17,nog wat
    Voordat er meer prijzen worden geplaatst, wil ik gaarne verwijzen naar de Pricewatch thread van LOTR 2 disc

  25. #50

    Standaard regio 1 versus regio 2.

    Citaat uit de nieuwsbrief van ro-disc:

    Wat extra's betreft en beeldkwaliteit, mogen we met de Nederlandse uitgave ook zeker niet klagen. Die lijken overeen te komen met versies uit Engeland en Amerika. Het geluid is een ander verhaal. Ik ga zelf altijd voor puur origineel, dus heb ik de Amerikaanse DVD mogen aanschouwen. Het was voor mij de eerste keer, dat Dolby Digital geluid op DVD zo'n indruk maakte. Werkelijk voortreffelijk ! Op alle punten ! Center, laag, verspreiding. Optimaal genieten !
    Nu blijken de Europese uitgaves hier toch flink onder te doen. In de openingsscene met de voice-over is het al duidelijk te horen. De stem op de Regio 1 versie is groots verdeeld over de 3 voorste speakers, met een royale scheut ruimtelijkheid naar de achterkanalen toe. Op de regio 2 versie blijft de stem zielig op de center kanaal hangen, met minimale verspreiding naar de front- en achterkanalen. Wanneer de muziek begint, is meteen duidelijk dat de regio 1 veel helderder klinkt. De instrumenten zijn beter te onderscheiden, en de lage tonen zijn prominenter. De regio 2 is over het geheel gezien dof en krachteloos.....

    Misschien zijn we hier iets te kritisch over dit tussendoortje. Tenslotte komt over een paar maanden de Director's Cut uit (ruim een half uur langer !). Deze zal ook DTS-ES moeten worden, dus is er hoop voor een betere Europese soundtrack. Of we in Nederland wederom met Franse aftiteling opgescheept worden, is nog niet helemaal duidelijk.

    Ik heb de film nog niet gezien door omstandigheden maar vanavond gaat het dan toch gebeuren, ik ga hier zeker opletten. al kan ik niet met een regio 1 dvd vergelijken.
    wordt vervolgd.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •