Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 93 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Vandaag de DVD gehaald, na hem vorige week gehuurd te hebben. Ik vind de film echt een blijvertje, waarschijnlijk zal het me zelfs nog meer gaan kosten in November. Ik ben zo overtuigd dat ik de 4 disc editie ook nog wil hebben.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  2. #52

    Standaard

    gisteren avond de film gekeken en met aan het einde een gevoel van.....weer een jaar wachten op het vervolg

    Het beeld is inderdaad waanzinnig scherp, en het geluid is niet optimaal, ik heb wel eens beter gehoord..ik heb er kritisch naar zitten luisteren, bij vlagen BV in het bos hoor je dat je er midden in zit en bij aktie ofzo blijven de rears achter ik denk dat die 448kb niet genoeg is om een goeie soudstage neertezetten of A-film heb moeten bezuinigen op het geluid omdat ze anders niet genoeg ruimte hebben op de disc.
    Ik hoop wel dat de DTS versie wel beter is.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Het beeld is inderdaad waanzinnig scherp, en het geluid is niet optimaal, ik heb wel eens beter gehoord..ik heb er kritisch naar zitten luisteren, bij vlagen BV in het bos hoor je dat je er midden in zit en bij aktie ofzo blijven de rears achter ik denk dat die 448kb niet genoeg is om een goeie soudstage neertezetten of A-film heb moeten bezuinigen op het geluid omdat ze anders niet genoeg ruimte hebben op de disc.
    Ik hoop wel dat de DTS versie wel beter is.
    Die moet wel beter zijn, dan staat de film ook op 2 DVD's. Kan me voorstellen dat er ruimtegebrek is, film duurt 170 minuten, 2.35:1BB en een DD5.1 engels en frans en DD 2.0... Misschien dat de R1 daarom ook wat beter klinkt, die hebben minder ruimte nodig voor beeld en geluid...toch?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Misschien dat de R1 daarom ook wat beter klinkt, die hebben minder ruimte nodig voor beeld en geluid...toch?
    Voor het beeld bij films met 3:2 pulldown wel ja. Dan hoeven er maar 24 unieke beeldjes per seconde te worden opgeslagen. En de resolutie van het beeld is ook ietsje lager.
    Gewone NTSC video (29,97 fps) neemt wél ongeveer evenveel in als PAL.

    Maar voor geluid hebben ze bijna exact dezelfde ruimte. Dit scheelt maar 4%. In het geval van LOTR dus ongeveer 10 minuten. Voor geluid hebben de Amerikanen dus iets meer ruimte nodig, aangezien de soundtracks daar dus 4% langer zijn.

    De kwaliteit ligt ongeveer gelijk hoor denk ik. Aangezien New Line al het bronmateriaal aanlevert zal de soundtrack overal ter wereld wel ongeveer gelijk zijn. Alleen voor het beeld zullen ze in Amerika dus een iets hogere bitrate kunnen gebruiken dan wij.

  5. #55

    Standaard

    Dus de 448 kb is gewoon niet genoeg ??
    op de voorspeakers hoor ik geen zwakheden maar achter wel.
    Vaak lijkt het net of ik naar Dolby prologic zit teluisteren, kwa hertz ( achter dan he') en dat ze dat proberen teverdoezelen met de sub. ik zeg niet dat het constant zo is maar waar veel geluid is dus ook veel KB's nodig laat het geluid steken vallen.

    waarvoor is DD maar maximaal 448 ?? DTS heeft toch geen alleen recht op de 754 tot 1509 kb.

    aan de andere kant bij de film saving private ryan kan het dus wel ik heb daar een regio 1 DD van maar daar merk je niks van dat het geluid niet goed is of tezwak.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Dus de 448 kb is gewoon niet genoeg ??
    op de voorspeakers hoor ik geen zwakheden maar achter wel.
    Merk wel dat ik mijn volume flink wat hoger moet zetten om tot een zelfde niveau te kunnen komen als andere films... heeft dat er iets mee te maken?
    Surroundgebruik viel me idd ook wat tegen, maar dat zal allemaal goedkomen in de DC

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Voor het beeld bij films met 3:2 pulldown wel ja. Dan hoeven er maar 24 unieke beeldjes per seconde te worden opgeslagen.
    Deze redenering kan ik niet helemaal volgen.
    PAL is weliswaar 25 beeldjes per seconde, maar de film duurt dan toch ook maar 24/25-ste van de NTSC speelduur?
    Het lijkt me niet meer dan logisch dat elk filmbeeldje gewoon één keer op een DVD-schijfje is opgeslagen, ongeacht het (NTSC of PAL) formaat.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Het lijkt me niet meer dan logisch dat elk filmbeeldje gewoon één keer op een DVD-schijfje is opgeslagen, ongeacht het (NTSC of PAL) formaat.
    Ja, daar heb je gelijk in natuurlijk. Misschien heb ik het ook verkeerd uitgelegd.
    Wat jij zegt klopt natuurlijk.
    In principe worden er evenveel (unieke) beeldjes vastgelegd, maar NTSC heeft een lagere resolutie dan PAL (PAL= 720x576, NTSC= 720x480) dus de NTSC beeldjes nemen minder ruimte in, omdat ze kleiner zijn.

  9. #59

    Standaard

    Een echte wereld film is dit! Ik moet em gewoon nog een keertje kijken! De DVD is ook werelds, en ik was verrast dat er ook een (klein) interview met Miranda Otto op stond

  10. #60

    Standaard

    Yup, pas geleden voor het eerst bekeken en dit is echt zo'n geweldige film. Prachtig gewoon, die uren vlogen voorbij.
    Kopen die film !
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Merk wel dat ik mijn volume flink wat hoger moet zetten om tot een zelfde niveau te kunnen komen als andere films... heeft dat er iets mee te maken?
    Surroundgebruik viel me idd ook wat tegen, maar dat zal allemaal goedkomen in de DC
    Hoi.

    Gisteren avond een demo gehad met een NAD installatie + Pioneer 747 met PSM1 kaart en de Barco 701, speakers van infinity.

    eerst de regio 1 LOTR erin gestopt, een geluid van jewelste een goede balands met alle speakers alle speakers kregen een full range geluid toe bedeeld. ( scene dat monsters/krijgers uit de modder kwam zetten in de grotten)
    Toen ging de regio 2 in de speler ( aan de settings werd niks veranderd !!) wat scherste onze verbazing....de volume was inderdaad veel lager dan de #1, zeker wel +/- 10dB minder de fronts en surrounds kwamen veel Tammer over, dus dynamiek was een stuk minder......

    De vraag rijst dus wat is er met de geluids track gebeurd en waarom is dit niet de recencie's terug tevinden !!!
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    De vraag rijst dus wat is er met de geluids track gebeurd en waarom is dit niet de recencie's terug tevinden !!!
    Het is toch al een aantal keer vernoemd, misschien niet in de recensie, maar dat is geen vergelijkings-recensie.

    Maar wat er precies gebeurd is? Geen idee.

    Het zou allemaal goed moeten komen met de 4-disc versie, hoop ik dan maar.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #63

    Standaard

    Hoi Lex.

    Het valt me ook op dat geen van de recencie schrijvers reageerd.

    Lijkt mij toch HOT nieuws voor de DVD freaks/ mensen die een DVD site onderhouden. TOCH.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Hoi Lex.

    Het valt me ook op dat geen van de recencie schrijvers reageerd.

    Lijkt mij toch HOT nieuws voor de DVD freaks/ mensen die een DVD site onderhouden. TOCH.
    Tja, maar ik denk dat men zich hier beperkt tot Regio 2. Overigens vond ik de kwaliteit best goed hoor.
    Het kan natuurlijk altijd beter
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #65

    Standaard

    Als je het verschil hebt gehoord zou je echt anders reageren..ookal is regio 2 niet slecht...maar zeker geen top produkt zoals het in de recencies staat, ik heb hier al wel eens meer mijn vraag tekens bij gezet, maar werd toen aan alle kanten aangevallen.

    Het lijkt erop dat ik in me ééntje er aan stoor.......
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  16. #66

    Standaard Reactie uit de US.

    Lord of the Rings DVD 5.1 soundtrack too loud ...

    I am probably not the first person here to notice that the "Lord of the Rings" DVD AC-3 5.1 soundtrack is a little "different" than most other
    DVDs. When I first played back the DVD I immediately noticed a relative overall sound pressure level that was way above everything I had ever heard and the LFE level (as well as the resulting subwoofer output) seemed extremely intense and unnatural. Therefore, I finally decided to contact Mi Casa Multimedia Inc. who did the sound mastering on "The Lord of the Rings" DVD (US-Release). I had a very nice conversation with one of the sound engineers who told me that the overall recording level of the sound track was in fact compressed and additionally raised by about 6 dB. In addition I noticed that the DVD utilizes +4dB Dolby dialogue normalization.
    As a result, I really have to play back this DVD about 10 dB below reference level. I don't agree with the amount of compression
    utilized during the mastering of this DVD (especially when one has a home theater setup that can reproduce a wide dynamic range e.g. THX certified systems or similar). What really bothers me the most, is the extremely loud overall low frequency reproduction of this mix. I am aware that there are sometimes movies that tend to have a very "bassy" frequency response. I wonder how the "bass" was affected during the audio compression process. The advantage of a properly calibrated 6.1 playback system is, that you set the levels and the frequency response curve once and you are able to enjoy any movie sound track without any further adjustments. In the case of "The Lord of the Rings DVD" I really had to "guess"-adjust the subwoofer level as well as the overall volume to be able to enjoy this theatrical masterpiece. I am very disappointed. Why didn't Mi Casa Multimedia Inc. only apply slight compression and leave the overall level as it was ? Is it really necessary to compress DVD recordings that much ? I really wonder if Christopher Boyes and Peter Jackson would approve such a drastic modifcation of the original sound stems ? One can only hope for a special edition that has the original and really awesome soundtrack of "The Lord of the Rings".


    Dus nu schijnt de regio 1 weer teluid tezijn, hopen dat ze met de DTS een gulden midden weg kunnen vinden die iedereen tevreden steld.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin

    De vraag rijst dus wat is er met de geluids track gebeurd en waarom is dit niet de recencie's terug tevinden !!![/b]
    Bij ons op http://www.dvdinfo.be maken we geen vergelijkingen tussen R1 en R2. Ik kan bovendien geen R1 draaien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #68

    Standaard Re: Reactie uit de US.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Dus nu schijnt de regio 1 weer teluid tezijn, hopen dat ze met de DTS een gulden midden weg kunnen vinden die iedereen tevreden steld.
    Apart verhaal gaat dat worden met die soundtrack. Eens kijken hoe A-Film dit gaat oplossen t.o.v. de consument, want reken maar dat hier ook weer klachten van komen.
    Een ding vraag ik me altijd af bij zulke berichten, wat voor type is die persoon?? Gewoon een enorme zeikerd die alles superprecies wil en een mega audiofiel is (niks tegen die mensen, maar ze luisteren nu eenmaal anders naar soundtracks) OF een gewone filmliefhebber die kan genieten van een mooie surroundtrack etc. Hij heeft het over een onnatuurlijke bas, terwijl anderen juist lovend zijn over de R1 bas. Je weet ut niet he...

  19. #69

    Standaard

    tja, wat is zeiken...je betaald toch voor een stukje kwaliteit.
    de normale retail prijs was toch € 32 ben blij dat ik dat niet hoefde betalen, alle recencies waren er super lovend over dus nou mochten we wel wat verwachten, als het dan ( voor sommige) het dan tegen val omdat we wel wat beters hebben gehoord. als ik zo'n recencie heb gelezen ga ik er juist opletten, al is het alleen maar of zo'n recencie dan geloofwaardig over is gekomen.

    maar goed we leven gelukkig in een vrij land waar ieder zijn mening mag geven, en daar is dit forum een leuke uitlaat klep voor.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters


    Bij ons op http://www.dvdinfo.be maken we geen vergelijkingen tussen R1 en R2. Ik kan bovendien geen R1 draaien.
    Hoi werner, misschien is dit een leuke/intressante topic voor je:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=9963

    het zou misschien wel eens goed zijn om teluisteren/kijken naar verschillende regio's, met de extra's is het altijd wel een hot item, omdat een bepaalde regio meer of minder extra's erbij krijg.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    tja, wat is zeiken...je betaald toch voor een stukje kwaliteit.
    Nou, gaan meten wat bepaalde geluidsfrequenties zijn etc. en dan zeuren als ie 0,1% afwijkt van de standaard ofzo. Ik bedoel ook vooral het verschil in hoe iemand naar een geluidstrack luisterd, t.o.v. anderen. Als je dan alleen de review van die persoon leest, dan lijkt iets al snel slecht, terwijl gewone luisteraars het niet eens horen...ook misschien diegene onder ons met duurdere systemen. Ik zelf wil ook wel kwaliteit hoor, maar ook kunnen genieten van geluid, zonder metertjes e.d.

    Ik twijfel dus over wat voor soort luisteraar jou bron is, snappie?

  22. #72

    Standaard Re: Re: Reactie uit de US.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Apart verhaal gaat dat worden met die soundtrack. Eens kijken hoe A-Film dit gaat oplossen t.o.v. de consument, want reken maar dat hier ook weer klachten van komen.
    De klacht over de audio gaat over de Regio 1 versie van LOTR, en daar hebben A-Film en A-Video niks mee te maken. LOTR wordt in Amerika immers uitgebracht door New Line Cinema zelf.

  23. #73

    Standaard

    om nu gelijk allerlij metertjes erbij tehalen vindt ik ook tever gaan, ik ga gewoon van me eigen gehoor af, en het viel me gewoon op.

    wat ik eigenlijk wel goed vindt dat er dus een mogenlijkheid is om je ongenoegen of positieve reacties kenbaar temaken, zie BV stel je vragen aan DFW of gewoon een mailtje sturen naar een uitgever toe of what ever dat er toch geluisterd wordt, voor de maatschappijen kan een forum zoals dit een bron van informatie zijn om meer consument gerichter tewerken, wij kopers van DVD's is toch hun brood. Ik denk dat niet dat een kleine Independent als A FILM op slechte reclame zit tewachten zeker niet als ze een mega hit zoals LOTR zouden verkloten, er zijn toch al genoeg mensen die dalijk voor de regio 1- 4 disc versie gaan, dit is toch inkomsten verlies van A FILM.

    Maar goed we wachten af op de 4 disc versie.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #74

    Standaard Re: Re: Re: Reactie uit de US.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    De klacht over de audio gaat over de Regio 1 versie van LOTR, en daar hebben A-Film en A-Video niks mee te maken. LOTR wordt in Amerika immers uitgebracht door New Line Cinema zelf.
    Dat weet ik, maar kan me voorstellen dat er toch mensen gaan vergelijken (wat nu ook gebeurt) en aangezien het over dezelfde film gaat... Of dit dan ook uit gaat maken zal dan wel niet.

  25. #75

    Standaard

    Tja, maar heeft de R2 versie nu wel de goede (lees originele)geluidstrack? Persoonlijk vond ik'm erg goed klinken op mijn set. Ik heb geen aanpassingen gedaan aan mijn instellingen om de film te bekijken en het is me eigenlijk ook niet opgevallen dat hij te zacht is. Ik zou beide versies ook weleens naast elkaar willen horen, om het verschil te merken. Verder is meer bas en luider (r1-track) toch niet direct een aanleiding om deze als beter aan te merken. Ik vind veel bas vaak zeer storend, gewoon een uitgebalanceerd geluid, waarbij alle details aan bod komen, en dat vond ik bij mijn R2 versie (UK) dik in orde.

    Greetz, Martin

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •