De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: THX certificatie

  1. #1

    Standaard THX certificatie

    je hoort de term al langer en staat in ieder geval voor een bepaalde reproductie standaard van het geluid dat bij die bepaalde films gemaakt is.
    dus een keurmerk voor hoe trouw aan het orgineel het te horen is in die gecertificeerde bioscoop of wat voor afspeelmogelijkheid dan ook, die dat label mag dragen.

    Nou kom ik een bericht tegen over LG met hun eerste thx gecertificeerde display.

    "LG zegt een primeur te hebben met zijn nieuwe lcd-tv's in de LH90-lijn. Dit zijn de eerste full-HD lcd-tv's die zijn voorzien van LED-backlight én die THX Display gecertificeerd zijn."

    Staat THX dan ook voor beeld en is dit eigenlijk gewoon een voor-gekalibreerde TV?
    of is dat niet hetzelfde als kalibratie?
    (Arnold v Oostrum misschien een antwoord?)
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  2. #2

    Standaard

    Een THX certificering betekent niet gelijk dat de instellingen allemaal goed zijn. Ook een THX gecertificeerde receiver bijvoorbeeld moet je goed instellen en dat geldt minstens ook voor deze tv. Wat ik me wel kan voorstellen is dat THX ivm de eigenschappen en isntellingsmogelijkheden een certificaat aan deze tv heeft gehangen. Maar LG zal er zelf ook wel voor moeten betalen. Velen zien het hele THX gebeuren dan ook als marketingtruc.

    Ik ga er aan de andere kant dan wel weer vanuit dat wanneer THX een certificaat aan een product hangt, je zeker geen slecht product koopt.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    hier staat er wat over te lezen :

    http://www.hear.nl/nieuws/5290/lg_ko...televisie_aan/

    en natuurlijk op LG site zelf :

    http://www.lge.com/products/model/de...20series.jhtml

    Ik ben heel benieuwd naar de reviews van dit toestel.

  4. #4

    Standaard

    thx staat voor een bepaalde geluidsnorm Ik ken luidsprekers en receivers die thx gecetificeerd zijn
    Maar een tv??? met een onzichtbare luidspreker beetje vreemd, staat ook niks in de specificatie bij de links
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #5

    Standaard

    Niet alleen de apparatuur hoor. Zelfs de ruimte waarin wordt gespeeld is onderhevig aan strenge eisen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    thx staat voor een bepaalde geluidsnorm Ik ken luidsprekers en receivers die thx gecetificeerd zijn
    Maar een tv??? met een onzichtbare luidspreker beetje vreemd, staat ook niks in de specificatie bij de links
    THX staat niet alleen voor een geluidsnorm, maar alles wat volgens THX met de filmbeleving te maken heeft. Dus van THX gecertificeerde DVD's en BR's (beeld én geluid) t/m complete bioscoopzalen (bijv. Metropolis in Antwerpen, is compleet THX gecertificeerd)
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    ok weer wat geleerd(blu ray spelers had ik al een iets gehoord)
    Feit blijft je heb er alleen wat aan als het systeem thx is
    Alleen tv heb je niks aan.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    ok weer wat geleerd(blu ray spelers had ik al een iets gehoord)
    Feit blijft je heb er alleen wat aan als het systeem thx is
    Alleen tv heb je niks aan.
    Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Een THX certificaat is een keurmerk niets meer niets minder. Omdat er THX op staat betekent het niet dat je dan gelijk als je apparatuur THX gecertificeerd moet hebben. Je kunt ook prima van deze tv genieten met andere randapparatuur. Het gaat om de tv zelf en hoe die met een aangeleverd signaal omgaat.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •