De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard speakerdraad vervangen van Sony Blu Ray set

    Hallo allemaal,
    onlangs heb ik een sony home cinema set gekocht type HTP-BD35SS. Echter zitten er bij Sony vaste stekkers met verschillende kleuren. Bestaat de mogelijkheid om ander speakerdraad op dit soort stekkers aan te sluiten of moet ik uiteindelijk zelf met de soldeerbout aan de slag?

    Ik hoor het graag.

    Groet,
    Sander

  2. #2

    Standaard

    zul je zelf moeten doen, maar heeft over het algemeen niet zoveel nut bij deze kant en klare setjes
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    zul je zelf moeten doen, maar heeft over het algemeen niet zoveel nut bij deze kant en klare setjes
    Dit is wel een beetje kort door de bocht John.

    Zelfs bij dit soort systemen kan het uitmaken of je de bijgeleverde "dropveters" of wat dikkere kabels bvb 0,75mm2 gebruikt. In te dunne luidsprekerkabels overheersen de lage tonen en die kunnen er voor zorgen dat een luidspreker gaat kraken en vervormen. Kleine sateliet luidsprekers krijgen nl. ook lage tonen die ze zelf niet goed kunnen weergeven.

    Het heeft wel minder nut als het niet mogelijk is om de dikkere kabels rechstreeks op de receiver aan te sluiten vanwege bvb connectoren die gebruikt moeten worden. Connectoren zijn misschien wel handiger, maar zorgen er vaak ook voor dat je niet alles uit een set kan halen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Gerco, mijn oude systeem sony, had van zulke stekkers kort door de bocht of niet(kabel vervangen, moest je de behuizing voor slopen)
    Overr het algemeen zijn deze prijstechnische all in one systemen, niet gedacht om te updaten...
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #5

    Standaard

    Het kan natuurlijk ook zijn dat Ap de kabels te kort vindt ! of er een gesloopt heeft per ongeluk.

    Hij schrijft niet dat ie de kwaliteit van het geluid wil proberen te verbeteren

    Het hangt dan een beetje van de connectoren af of het makkelijk en/of mogelijk is om er vanaf het begin nieuwe kabel in te zetten, zowel aan receiverkant als aan speakerzijde.

    Maar als je handig genoeg bent om zoiets te doen heb je ook zeker het inschattingsvermogen om dit te kunnen beoordelen.

    Solderen is trouwens niet geweldig, maar als het niet anders kan............

    Alleen als de kabels te kort zijn zou ik overwegen om te verlengen.
    Wil je beter geluid zul je andere knopen moeten doorhakken.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •