De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Robintjuh

    Hieronder volgt het interview met Robintjuh

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Robintjuh zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?

    Robin. Mijn naam heeft verder geen betekenis. Vandaar mijn nickname Robintjuh die veelzijdig op andere forums ook word gebruikt.

    - Wat is je geboortedatum?

    4 Januari 1985 te Zeist

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Mijn huidige woonplaats is ter Breda. Ik ben als kind veel verhuisd. Ik heb 3 jaar in de Verenigde Staten,Ohio gewoond van mijn 7e tot mijn 10e, in Duiven Arnhem,Stolzenou en Zeist. De reden hiervoor was mijn vaders werk die in de buurt van deze plekken uitgezonden werd. Van Amerika heb ik nog veel meegekregen des ondanks dat ik nog klein was. Toen begon eigenlijk mijn passie voor films, vooral toen wij HBO daar hadden. De 1e film die ik daar in de bios zag was toen ook The Lion King en qua prijzen voor een avond bios is enorm.

    Breda is nu echt mijn plekje. Er zijn een groot divers aan uitgaansgelegenheden en genoeg festivals. Breda wordt alsmaar groter en mijn school NHTV is maar op 15 min fiets afstand van mijn woonplaats.

    - Wat is je burgerlijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Single..

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Momenteel studeer ik International Leisure Management. Deze HBO studie is volledig in het Engels. Ik heb voorheen al 3 andere opleidingen gevolgd. De eerste was op Tessenderlandt waar ik Electrotechniek heb gestudeerd waarna MBO 2 Bartender. Mijn derde opleiding was Leisure and Tourism Management op MBO 4 maar een verkort traject van 3 jaar. Ik heb op mijn MBO4 3 buitenlandse stages gedaan waarvan 2 keer in Spanje voor een half jaar en in Antwerpen. Het heeft me veel gekost om uiteindelijk HBO te doen. Tot nu toe heb ik het 1e jaar en het 2e jaar volledig afgesloten en zal ik nog 2 stagejaar en projecten tegemoet gaan. Deze stages kunnen zich wereld wijd bevinden maar hoop een in Internationale stage in Nederland in de film branch of Barcelona om mijn Spaanse taal te verhogen.

    Ik heb tot nu toe altijd in de horeca gewerkt. Ik werk momenteel op een Golfclub in de bediening die sinds vorig jaar geopend is. Tot nu toe draait de Golfclub zeer goed en levert het veel extra werk op wat ten goede valt voor een part time student.

    - Heb je nog andere hobby’s en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Ik game een gemiddeld 6/10 uur per week. Ik heb een sega megedrive,Nintendo,playstation en xbox gehad. Momenteel speel ik veel op mijn PS3. Heb een grote passie voor adventure games zoals Uncharted en RPGS ala Final Fantasy. Mijn memorableste game is Metal Gear Solid. Dit spel geeft je puur het gevoel dat je in een film zit, de stemmen zijn correct,de actie en mysterie is goed uitgewerkt en vooral de bazen zijn ultiem. Vele beschouwen Final Fantasy 7 als de beste uit de reeks maar voor mij is dat Final Fantasy 8. Ik heb een niet al te groot game assortiment omdat dit nogal een grote verslaving kan zijn en ook voor hoge kosten kan zorgen en beperk ik mijzelf tot een aantal vaste games. Mijn andere hobby is sinds kort het verzamelen van merchendise. Ik probeer mijn verzameling op Indiana Jones te richten en vooral memorabele attributen van de film te sparen. Zo heb ik mijn eerste PF aangeschaft wat een ongelofelijk mooi beeld is. Vooral met lichtval zie je Indy´s schaduw wat je kan vergelijken als in de film van ROTLA bar scène.

    Ik had vroeger ook een grote passie voor Basketbal. Maar deze hobby is helaas uitgedoofd vanwege het feit dat mijn club falliet is gegaan. Heel zonder maar Basketbal is helemaal niet zo populair in Nederland en de clubs die er zijn kennen niet het team gevoel ala NBA. Ik zou nog wel graag deze hobby willen op pakken.

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Dat was op mijn 7e. Ik heb toen als kind al veel films gezien op HBO die gewoon een geweldige indruk gaven. Ik heb bijvoorbeeld Robin Hood Prince of Thieves gezien, Indiana Jones and the Temple of Doom,The Adams Family Values,The Rocketeer,The Sandlot,IT en nog vele andere films. Toen begon het al als een verslaving..

    - Wat herinner je, je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Ik kan me nog zoveel ervaringen van films herinneren. Ik zal er een aantal opnoemen, The Lion King tja als klein kind VERGEET je gewoon niet die ervaring. The Matrix in de bioscoop, gewoon fantastisch. Mijn eerste DVD ervaring was The Faculty die ik toen der tijd een geweldige wegkijk film vond. Er zijn zoveel films die ik vroeger heb gezien die ik in deze tijd nog steeds ontzettend goed vind en die ik altijd zal blijven herkijken. In de VS waren films zoals ROTLA en The Rocketeer een MUST voor mij om op VHS te verkrijgen.

    - Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
    Het begon met VHS. Ik heb toen veel vhs films gekocht waarvan ik deze echt graag wou hebben. Boondock Saints,X/men en nog andere. Toen het medium DVDS kwamen kocht ik mijn 1e DVD en dat was The Faculty waarna alle Quentin Tarantino films volgde. Zo doende begon ik al mijn favoriete films te sparen. Sommige voor de edities, digipacks of uitgaves. Zo heb ik een hele gave cover van Robert Deniro via Bol.com met Goodfellas en HEAT,en op de cover staat Deniro als ultieme gangster. Helaas heb ik geen ruimte net als vele op deze edities uit te stallen.

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Als een ervaring en emotie. Dat hangt af van welke film ik kijk. Ik vind bijvoorbeeld The Titanic fantastisch, gewoon weg het schip dat zo de hemel werd ingeprezen en toch gezonken is. Maar dat hieraan een verhaal ontwikkeld is en dan nog in de trend van romantiek geeft mij kippenvel. Normaal houd ik dan ook niet van films waarbij emotie wordt verwekt maar The Notebook is net zo´n film die dat toch weet te geven. Tja, en dan zijn er ook nog bepaalde Disney Films. Andere films geven een echte ervaring mee, dan heb ik het misschien over de Blair Witch Project, simpel filmpje en dan misschien zo slecht maar kijk deze s avonds en zou je dan nog durven om door het bos te lopen? Het zijn de ervaringen en herinneringen die de films mij meegeven, zo weet ik van elke titel die ik in mijn kast heb wel een fragment te herinneren. Een film kan 2 uur duren maar voor mijn gevoel gaat een film soms zosnel voorbij terwijl ik dat niet eens door heb.


    -In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    Films zijn wel belangrijk. Het liefst wil ik hiermee nog wat doen in de toekomst. Ik zal altijd nog een filmpje willen kijken, films vergelijken met vorige films van een regisseur of gewoon de ervaring ervan mee te willen maken.

    -Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    Ik denk dat de techniek van The Titanic en The Matrix toch wel als film geschiedenis gebruikt kan worden. Vooral bij de Titanic,in hoeverre hiervan nog bekend was van vroeger (foto’s, films) was er niet zo heel veel terug gevonden en vooral met herinneringen van passagiers gewerkt. Het is toch fantastisch om een zinkend schip te laten varen in 1994. The Matrix, dan de Bullettime effect. Vooral de Lobby scène of dat Neo (SPOILER) op het dak beschoten word en dat er maar dan 18 cameras eigenlijk om hem heen draaien. CGi is hierbij natuurlijk ook een hele grote techniek waarbij realiteit toch gecreëerd kan worden. Je kunt hier kritisch naar toe kijken of je kan ervan genieten. Er zijn kijkers die toch liever de ouwe tijd van film makerij mooier vinden. Ik maak hierin geen onderscheid want ik zie de film als ervaring en er is geen enkele film die flawless is. Wat nu vooral word gepusht is het HD en IMAX experience gebeuren. Ik zie dit uitgroeien en tot een nieuwe ontwikkeling ontstaan. Zo worden er meerder films in een 3d versie uitgebracht om toch een andere ervaring mee te geven en de kijker zo meer in de film te laten zijn.

    -Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Ja eigenlijk wel. Ik zou het liefst zelf de acteur willen zijn of mijn creativiteit aan een film willen toe brengen. Je zou van alles een film kunnen maken,de simpelste dingen en toch kunnen er honderd duizend het interessant vinden. Ik zou hiervan een combinatie van willen doen met de opleiding die ik nu volg.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

    Er is er niet 1. Dat kan niet voor mij het zijn er wel tien of twinitg. Dit omdat deze films gewoon zo goed weg kijken en je keer op keer wel kan kijken. Om een paar op te noemen en waarom;

    Fightclub: tja gewoon de ervaring en Norton is fucking Briljant
    Se7en: Een intens spannende thriller wat gewoon tot het einde boeiend blijft. De film weet je gewoon van het begin tot eind vast te houden.
    The Gladiator: Deze film heeft alles, actie avontuur en romantiek. Een film die de setting juist weet neer te zetten en die ik wel keer op keer kan kijken.
    Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark: Een fantastische film waarbij Archeologie en Avontuur elkaar vind. Gewoon weg zo goed gezet en gemaakt door Steven en Lucas.
    Lord of the Rings trilogie: Deze film als trilogie is gewoon 1 van de beste gemaakt. Film wekt emotie en zet zoveel boeiende karakters neer dat je je afvraagt waarvoor hun leven en vechten..wat “goed” word uitgediept.
    The Godfather 2: Echt een zeer goede maffiosi. In mijn ogen gewoon weg een heel goede speelduur die je laat zien hoe 1 van de grootse maffia bazen zijn imperium opbouwt.
    Donnie Darko: Deze film blijft gewoon weg fantastisch omdat ieder een eigen interpretatie van de film heeft. Hoe zit het nu met deze film etc. En de muziek is fantastisch
    Eternal mind of the spotless: De eerste film waarbij Jim Carrey echt acteerde. Alles is perfect aan deze film die ik keer op keer kan kijken.
    Kingdom of Heaven: Voor vele was dit een tegenvaller maar ik vind dit ook 1 van de beste epic films. Dan wel de DIR CUT. Muziek is perfect,de setting en het verhaal is gewoon weg boeiend.
    Starwars 4-5-6: Een geweldige trilogie die van alles weet te laten zien in een fantastisch plot.

    Zo zijn er nog vele en zou het toch te moeilijk zijn om 1 van deze films tot beste te benoemen.

    -Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Ik heb er meerder.Adventure, maffia, surrealistische films,epic movies en sinds kort probeer ik mij op te richten tot western films.

    -Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Dat zijn er meerder oa Bruce Willis in Die Hard met geweldige oneliners. Harrison Ford als Indiana in ROTLA, Al Pachino in the Godfather en Scarface, de manier hoe hij zich inleeft in deze persoon en laat zien hoe deze zich laat ontwikkelen, Johnny Dep die zoveel verschillende characters kan spelen en zich er helemaal kan in leven een echt talent, Heath leadger als Joker en Robert Deniro die gewoon weg de enige echte gangster kan spelen (Goodfellas,Once upon a time,HEAT).

    -Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Dat zijn er meerdere, om een paar op te noemen;

    Peter Jackson: Lord of the Rings
    Brian de Palma: Carlitos way/Scarface
    Ridley Scott: Blade Runner/Kingdom of Heaven/The Gladiator
    Steven Spielberg: Saving Private Ryan/Schindlers List/Indiana Jones Reeks
    James Cameron: T2/The Titanic
    David Lynch: Twin Peaks/Lost Highway
    Tim Burton: Sleepy Hollow
    Quentin Tarantino: Pulp Fiction/Reservior Dogs
    Robert Rodriquez: Desperado/From Dsk Till Dawn

    Er zijn er vast nog meer maar deze zijn voor mijn favoriete regisseurs.

    -Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

    Bruce willis,Robert Deniro of Harisson Ford. Zou graag met hun gewoon een praatje willen maken wat zij een fantastische film vinden en hoe zij in het leven staan. Het is niet dat ik het wil maar het lijkt me wel ultiem om een filmster eens in het echt te zien.

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

    Dat zijn er wel een aantal. Degene waar ik nu het meest aan denk zijn Kingdom of Heaven,Angel Heart. Er zijn er vast nog meer maar deze films zijn zeker klassiekers.

    -Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

    Die zullen er zijn,ik denk dat ik films die de meeste hype creëren en deze niet weten te laten zien zeer overgewadeerd zijn. En alsnog weten deze films een hoge becijfering te krijgen op IMDB. Hoe dan ook ik kijk films niet op een manier van ongewaardeerd of over gewaardeerd maar of ik het een leuke film vind of gewoonweg mij niet kan boeien.

    -Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?

    Nou huilen niet. Kom op joh Maar misschien wel een brok in de keel tja, The Notebook, The Titanic ehww dat zijn dan toch wel de enige en misschien Ghost.

    -Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

    Ik vond de soundtrack van de Gladator echt fantastisch. Deze zou je op kunnen zetten en gewoon weg kunnen dromen. Verder vind ik de scores van Ridley in epic films altijd mooi om aan te horen. Ook andere epic films hebben mooie scores. De muziek keuze van Quentin Tarantino valt ook lekker op de juiste momenten in zijn films,ben daarom benieuwd naar Inglorious Basterds.

    -Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

    The Jewel of the Nile. Blijft een fantastische film en Micheal Douglas is gewoon echt goed in deze film. Vind deze leuker dan Romancing in the stone.

    -Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

    Lekker thuis tijdens een regenachtige of bewolkte dag. Het liefst afgesloten zodat ik deze ongestoord kan bekijken.

    -Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

    Storen, telefoon die overgaat of gewoon weg dat de elektriciteit het niet doet. Tja dat betekend dat ik gewoon weg uit de ritme en concentratie ben om een film te kijken. Ook geen irritaties bijvoorbeeld als je naar een bios gaat.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

    Ik denk zo rond mijn 15e. Ik weet dat eigenlijk niet meer te zeggen.

    -Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

    Zoveel ervaring was niet anders, dan het beeld en het feit dat je via een menu alles kon selecteren ipv terug te draaien.

    -Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

    Vroeger wel 2/3 per week en nu 1-2 DVD’s per maand soms de ene keer meer dan anders. Dit heeft geen bepaalde ritme.

    -Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?.

    1 DVD J

    -Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

    De uitgave, de prijs en de verpakking. Het moet wat hebben als je 10 euro betaalt of twintig en je krijgt er helemaal niks extras bij of een kapotte hoes. Films kosten geld en als je dan alleen voor de schijf betaalt en de armary dan mogen deze ook tot goede staat behoren anders zou de dvd weg gegooid geld zijn.

    -Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

    Meest waardevol is de herinnering die ik mee krijg met een film. De meest speciale editie is dan mijn CDA Matrix box, Blade Runner 5 disc Tin, Indiana jones Skull en de Colombia Tristar Edition. Verder spaar ik niet echt speciele of limited editions tenzij deze echt uniek en tot 1 van mijn favoriete films behoren.

    -Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

    Nee nog lang niet. Ik zal wel van plan zijn om enkele Blurays aan te schaffen (Star Wars/Indiana Jones/Lord of the Rings). Deze zullen de enige zijn. En heel misschien andere films waar veel explosies in voorkomen dan saaie langdradige films die ik goedkoper op DVD kan krijgen. Vind het te zonder van mijn huidige collectie waar ik hard voor gespaard heb om alle of de meeste edities te veranderen. Het verschil is natuurlijk mooier,maar zo’n film als Braveheart hoort geen scherpere beeld te hebben naar mijn mening. Ik heb dan liever een beter geluid.

    -Heb je een Home Theater setup thuis?

    Ik heb de JVC tsh-11 home theater set. En dan een 910 MP Samsung tv. Ben nog niks bijzonders van plan maar als ik later het huis uit ben om een betere aanschaf te doen voor een nog beter kijk ervaring.


    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

    Een groter TV natuurlijk. Het liefst een hangend plasma scherm of een ultra dunne tv met geweldige diepte.

    -Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?

    Staat gewoon op me slaap kamer.

    Ben je al High Definition proof?

    Alleen mijn PS3 dan verder nog niks anders.

    -In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

    Best veel natuurlijk. Tja hoe kleiner de scherm hoe meer je er naast kijkt,hoe groter de scherm hoe meer de beleving. Bij mij is budget het geval,waar geef ik liever mijn geld aan uit. Op dit moment een groter tv of iets anders.

    De site van DVD.nl:

    Volgens de feiten: Registratiedatum: 01-02-2006

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

    Totaal aantal berichten: 2.615 (2,05 bericht(en) per dag) (een verslaving?)

    - Hoe ben je hier terecht gekomen?

    Zoeken naar films en recensies. Ik denk dat ik hier “per” ongeluk terecht ben gekomen.

    - Wat heb je geleerd van deze site?


    Dat er vele andere films en regisseurs goeie films maken. Had nog nooit van Lynch gehoord en toen ben ik deze film genre gaan bekijken wat mij interesseerde. Heb vele andere soorten films via deze website kunnen zien.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    Alles zowat, films discussies om te discuseren,foto’s van andere collecties en speciale edities,de tv-series threat,de interviews en de enige game hoekje


    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    Ik zou het wel leuk vinden maar dan vooral moderen. Ik weet eigenlijk niet of dit ook op part time basis kan

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

    Het valt opzich mee, op marktplaats vind ik soms nog goedkoperen prijzen. Op het DVD.nl forum vind ik meestal wel de moeilijkste films maar deze weet ik ook elders te vinden.

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?

    Bijna,maar dan ook bijna elke dag kijk ik hier effe.

    - Ben je verslaafd aan deze site?

    Neehoor,maar volgens mijn vriendin wel.

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?


    Ja eh Nee hoezo zou dat zijn?

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    Tja eh als ze eens wat dichterbij plannen dan in de ongelofelijke uithoeken van Nederland



    Tot slot:
    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?

    Extra's op een DVD, je betaald er extra voor maar vind jij het, het echt waard (oftewel kijk je de extra's echt of staat het gewoon mooier in de kast)?


    Ik zou hier best extra voor willen betalen als deze echt mooi in de kast zouden staan. Als er bijv. een zwaard bij zou zitten of iets,of lobby cards of posters zou ik dat ook nog doen als het een favoriete film van mij is. Nu moet ik zeggen dat het soms moeilijk maakt sinds de game industrie ook sinds kort met extras werken. Ik koop niet zomaar extras bij DVD’s en in Nederland zijn ze hier nogal beperkt en ik kan dan ook alleen Regio 2 DVD’s afspelen. Ik zou extras dan ook voor de DVD kopen en dan niet alleen voor de extras zelf.

    - Hoe vond je dit interview?

    Ik weet niet hoe de andere forummers hier naar mij toe kijken. Ben vast nog een mysterie maar meng me vaak in discussies of geef mijn mening. Afentoe post ik een belangrijk nieuwtje over films en houd ik me bezig met het lezen van andere discussies.
    .
    - Wie is er volgende week aan de beurt?

    Fulgore dacht ik?

    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?

    Als jij een film zou regisseren, wat voor film zou het zijn (genre) ,wat voor publiek en waarom zouden mensen deze film willen zien?
    Laatst aangepast door RobinB : 06-03-2010 om 11:57

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #3

    Standaard

    Leuk interview weer en lekker uitgebreide antwoorden. En woonachtig in Breda. Dus we zijn praktisch buren
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ik vind Jim Carrey toch ook aardig acteren in the Truman Show hoor Het is trouwens Eternal Sunshine of the Spotless Mind, inderdaad een uitstekende film. Verder een leuk interview Robin

  5. #5

    Standaard

    Thanks; en tis een moeilijke titel naam

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •