De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 6 Ohm, 8 Ohm, 16 Ohm

    Hoi,
    Een vraag wat betreft speakers:
    Heb een JVC versterker die 5X 100 watt 8 ohm is.
    Nu heb ik als front speakers twee Mission 6 ohm max 75 watt.
    Sony center 100 watt max 8ohm (volgens my de enige goede kwa specs van al mijn speakers)
    L rear and R rear Sony max 60 watt 16 Ohm.
    Alle speakers komen nog uit de jaren 90 behalve mijn aktieve sub maar die heb hier weinig mee te maken.

    Het geluid vind ik zelf best wel goed maar kan dit beter... Als ik dus 1: De Missions vervang door twee speakers die 100 watt rms zijn en 8 Ohm en 2: De Sony Rear vervang door 100 Watt rms 8 Ohm???

    Ikzelf twijfel heel erg omdat ik soms het vermoeden heb dat die versterker helmaal geen 100 watt per kanaal geeft, of zelden dan.
    En dat deze speakers het dus prima aan kunnen??
    enigste waar ik wel over blijf denken is de 6 ohm (gehoord dat dit niet goed is i.c.m 8 ohm output op je versterker, en dan die sony's die 16 Ohm zijn????

    Wie mij wat kan adviseren ben ik zeer dankbaar.

  2. #2

    Standaard

    Hoe lager de Ohm, hoe moeilijker ze aan te sturen zijn. Persoonlijk valt het met die Missions op je jvc wel mee denk ik, dat trekt hij nog wel.

    Wat vervangen betreft bereik je meer met hele goede 6Ohms dan met matige 8Ohm luidsprekers. Wat dat aan gaat, als je tevreden bent. Waarom vervangen dan... kan altijd nog.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Bedankt voor je reactie
    Ja die missions doen het goed en er komt een bijzonder krachtig geluid uit.
    Ik heb een paar JVC 100 wat rms 8 ohm speakers te koop gezien, zullen deze beter zijn?

    Wat betreft die rear speakers had ik info gezocht en wat ik gevonden heb is dat 16 ohm zeg maar een afgekenepen geluid zal geven, klopt dit?, zou een 100 watt rms 8 ohm speker beter resultat geven op de rear kanalen?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sonnyburnett Bekijk bericht
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie
    Ja die missions doen het goed en er komt een bijzonder krachtig geluid uit.
    Ik heb een paar JVC 100 wat rms 8 ohm speakers te koop gezien, zullen deze beter zijn?

    Wat betreft die rear speakers had ik info gezocht en wat ik gevonden heb is dat 16 ohm zeg maar een afgekenepen geluid zal geven, klopt dit?, zou een 100 watt rms 8 ohm speker beter resultat geven op de rear kanalen?
    Een goede 8Ohm 100watt zeer zeker.

    Uitgangspunt is overal gelijkwaardige fullrange luidsprekers met dezelfde kleuring en 1 a 2 subs ter ondersteuning.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Bedankt!!! voor de info.

    Ik ga ff rondkijken of ik wat kan vinden dat gelijk is en dan kijken hoe het zal klinken

  6. #6

    Standaard

    Dat een luidspreker met een hogere weerstand een meer "afgeknepen" geluid geeft, komt door de lengte van het draad (of aantal wikkelingen) wat voor de spreekspoel gebruikt is. Bij meer (en grotere) wikkelingen wordt het magnetische veld minder sterk wisselend en wordt de luidspreker dus trager en de weergave minder gedetailleerd. Het heeft te maken met de snelheid waarmee een een elektrische golf zich door een draad verplaatst en dus hoe lang het in de spreekspoel blijft.

    Een luidspreker met minder wikkelingen en een lage impedantie klinkt daarom beter dan een luidspreker met meer wikkelingen en een hoge impedantie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Bedankt Gerco,
    Weer wat geleerd.
    Echt goede uitleg want nou snap ik het dus echt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •