De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard andere speakers aansluiten.

    Ik heb onlangs een Sony home cinema set gekocht (HTP-BD35SS) maar ben echter niet tevreden over het geluid. De bassen klinken meer als ploffen dan als echte bassen. Ik overweeg daarom om andere speakers aan te sluiten.

    Mijn vraag is echter of dit mogelijk is. Het is namelijk een setje met satelietspeakers en een losse woofer. Kan ik daar ook normale speakers op aansluiten?

    Ik hoor het graag.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Ap,

    de speakers zijn specifiek op dat setje afgesteld. Dit soort versterkers heeft zeer weinig instelmogelijkheden en het aansluiten van andere speakers is dan ook niet aan te raden.

    Dit is 1 van de redenen om eerst te gaan luisteren naar een set voordat je die daadwerkelijk koopt. Het geluid van zo'n alles in 1 set is vaak gewoon niet van goede kwaliteit en daar kom je nu helaas te laat achter.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    ja, dat is inderdaad weer een leermoment. Maar kan het schade opleveren voor het setje want ik het nog een set speakers staan en ik wil eigenlijk gewoon eens proberen wat het geluid doet.

  4. #4

    Standaard

    Proberen kan altijd, maar als eea niet goed met elkaar overeenkomt zou je bijvoorbeeld de eindtrap van je versterker op kunnen blazen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    mmmm,
    daar wordt je ook niet vrolijk van....dan nog maar even vogelen met de instellingen ben ik bang. Het gekke is dat sommige recenties over het set spreken dat ze de subwoofer zo overheersend vinden. Ik hoor dat ding amper. Ik begrijp dat smaken verschillen maar tussen amper iets horen of overheersend klinken zit wel een groot verschil.

    We zien wel.

  6. #6

    Standaard

    Wellicht heb je de sub op een totaal verkeerde plek staan. Het verplaatsen ervan kan tot grote verschillen leiden.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door apvandenbergh Bekijk bericht
    mmmm,
    daar wordt je ook niet vrolijk van....dan nog maar even vogelen met de instellingen ben ik bang. Het gekke is dat sommige recenties over het set spreken dat ze de subwoofer zo overheersend vinden. Ik hoor dat ding amper. Ik begrijp dat smaken verschillen maar tussen amper iets horen of overheersend klinken zit wel een groot verschil.

    We zien wel.
    Die reakties komen waarschijnlijk van mensen die zelf grotere luidsprekers gewend zijn en dus een betere weergave van de lagere frekwenties. Erg dom is het wel om kleine luidspreker te kopen en denken dat ze de lage tonen net zo goed kunnen weergeven als een volwaardige luispreker.

    De boxjes van de HTP-BD350SS kunnen dit iig niet omdat ze daarvoor te klein zijn. Alle lage tonen komen dus alleen uit de bijgeleverde basbox.

    Het handmatig instellen van de niveaus m.b.v. een dB-meter zorgt meestal ook voor een verbetering.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •